1 - 15 maart 2016_ DEEL 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kleineM, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel128

angel128 Bekend lid

26 mei 2013
    693
    0
    0
    Ik lees nu ook mee op de fb site van uitgerekend in maart.. Daar zijn ook aantal meiden met een groot kind.. Maar als ik de getallen lees zijn al die kids nog lang niet zo groot als mijn poepie en zij worden allemaal ingeleid...
    Vind het dus maar een raar verhaal dat ze er bij ons zo tegen in gaan... Van mij hoeft hij natuurlijk ( ook al kijk ik m er bijna uit) nu al op m'n schoot te liggen... Maar om nu nog 4 weken rond te lopen en straks te bevallen van een kind van 56 cm en 9 pond vind ik ook teveel van het goede

2. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    #2882 Yummy, 11 feb 2016
    Laatst bewerkt: 11 feb 2016
    9 pond is echt niet abnormaal/bizar groot hoor en het gewicht en lengte zeggen weinig over de bevalling.
    Daarnaast blijven het schattingen en weten ze echt niet hoe groot je kindje exact wordt.
    Een sterrenkijker van net 6 pond geeft vaak een veel zwaardere en gecompliceerdere bevalling dan een baby van 9 pond die in normale ligging geboren wordt.
    Ik zou daar echt niet teveel om stressen hoor!
    Maar bij die groep worden dus echt kinderen gehaald omdat verwacht wordt dat ze ergens tussen de 8 en 9 pond zijn? En met de moeders is verder lichamelijk niets aan de hand? Dat vind ik namelijk echt heel gek.
    Als er sprake is van diabetes is het natuurlijk een ander verhaal, maar dan is het ook niet zozeer de grootte van de baby wat de reden is, maar gezondheid.

Mijn zoon zou met 40 weken op ruim 4800 gram uitkomen (bijna 10 pond dus) en dat kwam uit alle metingen. Gelukkig was dit geen reden om eerder in te leiden. Met 39 weken kwam hij spontaan en woog hij maar 8 pond. Ze zaten er dus echt flink naast. De bevalling was prima trouwens, geen schrammetje of scheurtje.

3. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Missy ik ga in bad bevallen ja! Van de oudste ben ik ook zo bevallen en dat viel echt super goed mee. Maar ik beval thuis dus kan doen wat ik wil eigenlijk. Misschien hebben ze in jouw ziekenhuis ook wel een bad? Zoals iemand zei je kan altijd eens navragen.
    Is je buik intussen dan ook al wat groter, nu je baarmoeder en je baby natuurlijk zo goed groeien?

Turkssnoepje dat is goed nieuws! Zoutloos eten lijkt me niks maar ja het is nog maar voor even en beter zo dan risico voor je baby natuurlijk. Was je moeder er intussen al? Zal wel een fijn weerzien zijn!

Sahi de hond lag maar sporadisch bij ons in bed dus ze is wel gewend van in haar bench te slapen. Heb haar dat nooit vast toegelaten omdat ik haar al heb van toen ik nog single was. En je weet nooit hoe een ander daar tegenaan kijkt met zo'n hond erbij haha. Plus wou sowieso niet elke dag gaat in bed, echt hygiënisch is het niet tenslotte. De hond van mijn vriend (american stafford) heeft wel altijd in bed geslapen en die was laatst hier een weekendje (woont nu nog bij smoeder) om te zien hoe hij zou kunnen wennen. En hij heeft toen gewoon op de bank beneden geslapen en mijn hond in de bench ook beneden (zij ligt sinds overlijden van mijn andere hond een jaar geleden bij ons op de kamer omdat ze niet alleen meer kon slapen). Ging allemaal goed gek genoeg. Geen enkel gepiep of gejank gehoord. Ze passen zich dus wel goed aan blijkbaar.

Angel kan je niet een nieuwe schatting laten doen? Plus het blijven schattingen natuurlijk. Mijn schoonzus is thais en de oudste woog 4kg en de jongste ook meer dan 3,5 als ik me niet vergis. En dat ging ook vlot terwijl zij best klein en tenger is.

4. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Net terug van de vk en alles is in orde! Geen eiwit, blaasontsteking etc. Woohoo. Blijk gewoon gevoelige maag te hebben. Ze vond mijn buikje zo mooi gespierd hahaha. Ze zei dat ik er mij geen zorgen hoefde te maken..baby groeit tenslotte goed! Hier nog even een buikfoto..

sahiik wist niet dat je in zkh ook in bad kon bevallen! Ik moet nog rondleiding krijgen in het zkh. Vraag het dan meteen ff na en ook aan vk. Thanks!
    Op een of andere manier lijkt het gewoon wat minder pijnlijk om in bad te bevallen omdat je soort van gewichtloos bent.

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Sahi, ik heb ook vaker gelezen dat vrouwen puur alleen door grootte worden ingeleid. Zou ik ook willen hoor als het groter was dan 4 kilo, denk ik. Maarja blijven schattingen he.

Hopelijk goede bloeddruk

Meisje, spannend meid. Alles is nu klaar voor jou

Missy een gevoelige maag ? Of baarmoeder ?
    Ik zie al een bolletje wat leuk!
    In ons ziekenhuis is er nu ook 1 kamer met bad.

Kleinem succes met je afspraak, stel goed je vragen

Besjes heerlijk hoor dat je weer bij de vk bent

Turkssnoepje wow van zout eten schiet het bin jou zo omhoog. Nou inderdaad volhouden dan.

Angel je hebt het al eerder gedaan. Een 2e poep je er ook zo uit ;)

Appelboompje je echo komt elke dag weer dichterbij.
    Ik denk dat je net zoveel geluk heb als suus en missy nu.
    Jij praat straks ook met ons mee bij de bevallijst !

@ego, moeder kan niet geopereerd worden.
    23 feb krijgt ze opnieuw uitslag wat het wordt, ze zullen vast behandelen. Maar mijn hoop dat ze genezen wordt verklaard is weg gevlogen. Nu hopen dat het niet een snel aflopende zaak is.

6. angel128

angel128 Bekend lid

26 mei 2013
    693
    0
    0
    Nou yummy met bij mij in mn achterhoofd dat m'n neefje dood geboren is omdat hij vast kwam te zitten door zijn grootte maak ik me dus wel zorgen...

Hij heeft het nog wel overleefd.. Beademing alles.. Maar of hij er echt niets aan over gehouden heeft... Daar valt niks over te zeggen..

Men zegt wel ze komen er allemaal uit en dat houd ik mezelf ook voor.... Maar ik weet hoe hij eruit gekomen is... Je wilt de foto's echt niet zien ...
    En zelfs het personeel daar heeft er een flinke klap van gehad.

En ik snap dat gezondheid van m'n mannetje voorop staat maar hoe groter hij nu wordt en hoe verder ik kom hoe beangstigde ik het vind.

7. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    @turkssnoepje fijn je bloeddruk weer goed als het zo blijft mag je dan weer naar huis?

@appelboompje fijn dat de testen mooi oplopen dat geeft goede moed :) wat lijkt eind februari dan nog ver hè voor controle. Ben nog steeds blij voor je dat het weer raak is jullie wachten al zo lang!
    Ik moet nog een weekje wachten dan mag hij/zij echt komen 😊

@angel ik sluit me aan bij jummie die schattingen zeggen echt niet zoveel en de bevalling inleiden is ook geen pretje vaak komen daar toch ook complicaties bij. In de maart groep op fb vind ik echt bizar hoeveel meiden er worden ingeleid of zelfs al bevallen zijn. 9 pond is in principe een normaal gewicht.
    Snap wel dat je wat angstig ben door wat er met je neefje is gebeurt maar dat had waarschijnlijk ook meerdere oorzaken dan alleen het gewicht

@missy wat fijn alles goed bij de vk buikje komt al een beetje hè

@ikdus wat super kut meid van je moeder

8. angel128

angel128 Bekend lid

26 mei 2013
    693
    0
    0
    Heel veel sterkte ikdus!
    Dat moet vast een klap zijn geweest!!

Dikke knuffel

9. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Angel: Wat je neefje is overkomen is natuurlijk verschrikkelijk en ik snap héél goed dat dit je angstig maakt, maar was het alleen zijn grootte of speelde er meer mee? De bouw van de moeder, ligging van je neefje, duur van de bevalling/kracht van de persweeën, was er sprake van verdoving etc?
    Want het gewicht en lengte zijn echt van ondergeschikt belang. Een baby van 6 pond kan net zo goed vast komen te zitten want de reden zit hem juist vaak in andere dingen dan het gewicht en lengte.
    En inleiden zorgt juist weer voor meer risico's.

Maar die meiden bij de Facebookgroep verwachtten dus kindjes tussen 8 en 9 pond en worden, zonder dat er andere dingen spelen, ingeleid? Echt bizar!

10. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Oooh Ikdus, wat een afschuwelijk nieuws. Heel veel sterkte!

11. angel128

angel128 Bekend lid

26 mei 2013
    693
    0
    0
    Nou vreemder nog.. Zijn er zelfs die ruim 7 pond worden geschat ;) wat die van mij dus nu is... Maar vind t gewoon scheef waardoor ik extra na ga denken.. Dat als t echt niet uit zou moeten maken waarom er daar dan wel in gegrepen wordt..
    Misschien moet ik gewoon niet meer lezen ;)

Belang van de baby staat natuurlijk voorop! Altijd..
    Mn neefje hadden ze veel kleiner in geschat... Ook al liep hij ook voor ( hoorde ik pas van m'n broertje) toch dachten ze dat hij niet zo groot zou zijn.. De bouw van m'n schoonzusje .. Ze is juist heel groot en grof.. Zegt natuurlijk niks over haar bekken.. Maar als je haar ziet zou je denken dat juist iemand als zij (echt niet lullig bedoeld!!!) een grotere baby eruit zou moeten kunnen krijgen..

Woensdag gaan ze weer echo maken en bespreken we alles dus we gaan wel zien..

12. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    ikdus opereren bij long ka is sowieso niet gewenst. Wanneer mensen met longka worden geopereerd komt er zuurstof bij en dat verergerd de situatie alleen maar. (Heb ik mij laten vertellen toen mijn opa voor longka is geopereerd). Al met al blijft het geeoon een kl#te ziekte!!

Heel veel knuffels en sterkte meis!

13. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Zij heeft het in 1 long en die zouden ze kunnen verwijderen. Maar haar longinhoud is maar 43 procent en dat wordt dus gehalveerd zodra de zieke long eruit gehaald zou worden.
    Het moet ruim boven de 80 zijn zou zij op 1 long kunnen leven.
    Maar helaas, het is zo groot als een hand ongeveer, ik hoop dus echt dat chemo/bestraling kan helpen.
    Ook gaan ze haar klieren na kijken die zijn ook onrustig, dus mogelijk uitzaaiingen in de klieren.
    Mijn moeder is positief, ik niet meer. Voor mijn gevoel is het alleen maar wanneer moet ik afscheid nemen. Ze is 47 dat is gewoon te jong.

Weet ook niet wat ik moet doen. Ze gaat dood ziek worden van chemo en kaal. Ze kan dan amper genieten van haar trots haar klein kinderen.

Rot ziekte, ik ben zo blij dat vele andere kanker soorten toch te genezen zijn. Nu nog alles!

14. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Goed nieuws missy! En het bolletje begint inderdaad te komen, leuk!

Ikdus voor jou slecht nieuws dus :( zo erg!

Shrek snap je bezorgdheid wel. Na zo'n ervaring dichtbij, zou ik ook niet staan springen denk ik... kan je dit niet uitleggen aan de gynaecoloog?

Heb nog niks van de vk gehoord dus wordt gewoon wachten tot ze voor de deur staat denk ik. Spannend!

15. angel128

angel128 Bekend lid

26 mei 2013
    693
    0
    0
    Thnx meisje.. Ik wacht gewoon af.. Meer kan ik niet doen maar als je zoveel tegenstrijdige berichten hoort ga je toch meer erover nadenken..

Ikdus.. Gelukkig staat je moeder er positief in dat scheelt al de helft... Als zij het nu al op geeft... Hopelijk kan jij er straks ook wat 'positiever' naar kijken ( I know makkelijk gezegd!!) al is t alleen voor haar.. Kom je hier je zorgen spuien..

16. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Vervelend dat wachten meisje!!

Angel ik snap je angst. Maar er spelen zoveel dingen mee!!
    Had je deze angst ook bij je zoon?
    Bespreek het gewoon meid! Die stress is niks.

17. appelboompje

appelboompje Fanatiek lid

4 mei 2014
    1.192
    1
    36
    KleineM; hahaha alsof je over mijn schouder mee kan spieken op Pinterest. Inmiddels al lekker bezig geweest ;)

Missy; wat fijn dat alles goed gaat. Enne jij bent gewoon veel te gespierd joh ;) Al snap ik wel dat het nu ook wel leuk is dat je een zodanig buikje krijgt dat men het ook echt ziet

Ikdus; dat is geen leuk nieuws van je moeder :( Het is zo'n rot ziekte! :( :( Bah!!

Angel: Heftig! Wat betreft je angst; ik zou dit zeker ook even melden, dan kunnen ze daar ook een beetje rekening mee houden

18. angel128

angel128 Bekend lid

26 mei 2013
    693
    0
    0
    Nee helemaal niet ikdus.. Ging daar blind in maar mn zoon was 3625 bij geboorte.. En liep altijd netjes op de lijn... Deze was vorige week dus al bijna net zo zwaar..

Maargoed het is natuurlijk wel de 2e dus zal miss ook allemaal wel makkelijker gaan..

19. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Ik snap je angst wel hoor, zeker na zo'n verhaal bij je neefje
    Een tweede is vaak groter
    En wat de rest al zegt, het formaat gaat echt niet zoveel zeggen over je bevalling. Mij dochter woog 2580 gram, maar die is met de vacuum en alles gehaald. Ze hebben me nooit gezegd dat ze klem zat, maar volgens mij was ze gewoon nog niet toe aan geboren worden en wist ze daarom niet wat ze moest doen. Ze daalde niet in tijdens de bevalling
    Dus dan is het van zo'n kleintje net zo goed moeilijk en riskant
    Dat die andere meiden worden ingeleid snap ik niks van, maar soms roepen mensen ook maar wat hoor! Hecht er niet te veel waarde aan ;)

Mijn bloeddruk was weer gezakt, 140/80, dus acceptabel, yes!
    Alleen nu twijfelen ze over mijn lift, dat ga ik straks even nameten

Vandaag veel voorweeen net dacht ik even dat ik in mn broek ging plassen of vruchtwater verloor, maar t was allemaal afscheiding
    Sorry voor het viezw praatje hihi

Ikdus wat geftig zeg! Naar dat er zo weinig opties zijn!

Appelboompje ik heb ook goede hoop hoor! Moet goed komen!

Ja missy ik zie je buikje verschijnen hoor!

20. Plankje

Plankje Fanatiek lid

15 dec 2014
    1.171
    0
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Missy mooie fioto.

Ikdus 😔 Erg meid hopen dat jullie nog een tijd van elkaar kunnen genieten.
    De vriend van mijn moeder is geopereerd. Hij heeft zijn rechterlong 2- 3e of helemaal verwijderd. Het is wel heel belangrijk om de correctie operatie na ongeveer 4 weken te doen ( sorry dat ik het zeg maar soms word dat vergeten en dan kunnen de patiënten veel klachten krijgen )
    Dikke knuffel

Deel Deze Pagina