Wat een leuke namen! Ikdus verzorg je maar... Trotsema: jij ook, zorg goed voor jezelf hoor! Ik heb nog geen harde buik gehad, of zou althans niet weten hoe het voelt dus ik denk dat ik het nog niet gehad heb... Wij zouden gaan voor L.eeloo als het meisje is (uitspraak Lieloe dus op zijn Engels) en als het jongen is waarschijnlijk (dit is nog niet zeker) E.li (uitspraak ook op zijn Engels: "Ielai" dus de E zoals ET en de i zoals I (ik in het Engels) We twijfelen nog omdat we bang zijn dat de oma's en opa's dat te moeilijk gaan vinden... en het Eli (eelie) zou gaan worden en ik weet niet zeker of ik dat wel leuk zou vinden ... Snap je? Sahi, lijkt me ook wel pittig om zwanger te zijn en zo'n prille verliefdheid mee te maken... ik merk dat ik zelf al onzeker ben in mijn relatie met mijn man door het zwanger zijn, dus snap je wel. En in een prille relatie/ verliefdheid is onzekerheid ook heel normaal he! Ik hoop dat dit 'nare' of 'onzekere' gevoel snel weg is...
Die stond ook hoog op ons lijstje inderdaad We vonden Resa toch het mooist. Juf1987: Leuke namen! Ik denk alleen wel dat het soms verkeerd uitgesproken gaat worden. Leel.ou wellicht een optie? El.i gaan mensen denk ik vaak uitspreken als e.elie. Jammer want jullie uitspraak als Ie-lai (even fonetisch geschreven) vind ik veeeeel leuker. Zou alleen niet weten hoe je het nog anders kunt schrijven zodat de uitspraak duidelijker is. Wellicht E.lai? Bij onze zoon gaat de uitspraak ook vaak fout. Het is een hele bekende naam, maar je kunt de Nederlandse of Engelse uitspraak kiezen. Wij hebben voor de Nederlandse gekozen, maar sommige mensen (kinderdagverblijf, voetbaltrainers, moeders van vriendjes etc) blijven het op z'n Engels zeggen. Hoe vaak ik ook aangeef dat je het anders uitspreekt, ze blijven het doen. Geen ramp, hij weet wie ze bedoelen haha.
Ff kort Gister even naar verloskamers geweest En ik heb ijzer te kort waarschijnlijk is dat het hele probleem Ik heb steeds een hartslag boven de 100, bloeddruk is keurig maar voor mij verhoogd en de benauwdheid komt waarschijnlijk omdat mn lichaam harder moet werken door het ijzer te kort. In mei was mijn hb 8.9 en nu 6.1 ofzo, volgens mij is 6.1 heel normaal maarja omdat hij stukken hoger is geweest denkt ze daaraan.
Ja ik weet het dat de uitspraak moeilijk zal zijn... Maar aan beiden willen we de schrijfwijze niet veranderen. L.eeloo komt uit een film L.eeloo is het vijfde element (Namelijk, liefde): een perfect opperwezen, geconstrueerd om gecombineerd met de vier elementen aarde, lucht, vuur en water het universum te beschermen tegen het ultieme kwaad. En E.lai zou mogelijkheid zijn net als I.lai maar dat vinden we dan weer niet mooi geschreven... Haha moeilijke gevallen zijn wij he! Wij willen dus waarschijnlijk op het geboortekaartje ook de fonetisch geschreven naam noteren om de ergste misverstanden eruit te halen (al weten we dat ook nog niet zeker )
Leuke namen juf, Eli was het hier voor een meisje Wij twijfelen nog tussen Vin en Vinn als het vinn wordt... Maar Vin is zo Vin diesel. En Vinn zo finn. Achja er is altijd wel wat. Sahi, ik denk dat tijd raad zal brengen he. Prille liefde is verwarrend. Maar geduld moet je nu al genoeg hebben met wachten op de baby. Dus moeilijk he. Ikdus hopelijk ligt het daaraan! Dan kan het wel even verholpen worden. Resa vind ik ook een hele leuke naam. Trotsema wat een nare situatie tussen je ouders. Zou je nu wel kunnen missen natuurlijk. Maar ja je ouders blijf je steunen natuurlijk he. Succes en hopelijk valt het snel op zijn pootjes en voel jij je weer wat beter. Ik heb ook veel harde buiken en de laatste dagen vaak pijnlijke. Vind ook dat op een paar dagen tijd alles zo veranderd is van heel veel energie naar snel moe en buikpijn. Heel weinig energie. Hopelijk is het van moeheid en gaat het snel weer over. Was namelijk een drukke week en weekend.
bevallingslijst 💞 1 t/m 15 maart 2016 mama's 💞 29 februari danda - 35 jaar - 1e kindje ♥ wendy188- 33 jaar - 2e kindje (dochter)♥ trotsema - 33 jaar - 3e kindje ♥ Kaatjekaa - 29 jaar - 1e kindje ♥ 1 maart mamadeluxe5 -28 jaar - 5e kindje (zoon, dochter, en 2 bonusdochters) ♥ Davina - 28 - 1e kindje ♥ e1ke - 30 jaar - 3e kindje (dochter en stiefzoon) ♥ turkssnoepje - 21 jaar - 1e kindje ♥ 2 maart mama2016 - ? Jaar - 1e kindje ♥ 3 maart anna anna - 28 jaar - 2e kindje (zoon) ♥ 4 maart shibainu25 - ? Jaar - 1e kindje ♥ zwennie - 27 jaar - 1e kindje ♥ 5 maart sahi - 28 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ meisje89 - 26 jaar - 2e kindje (zoon) ♥ D3B - 30 jaar - 2e kindje ♥ Karima - 24 jaar - 1e kindje ♥ 6 maart izi - 28 jaar - 1e kindje ♥ 7 maart mamalap - 32 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ patricia1993 - 22 jaar - 1e kindje ♥ toekan - 26 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ Yummy - 27 jaar - 3e kindje (zoon en dochter) ♥ 8 maart Missl87 - 27 jaar - 1e kindje ♥ rvdc - 26 jaar - 1e kindje ♥ 9 maart besjes - 28 jaar - 2e kindje ♥ Ikdus - 27 jaar - 2e kindje ♥ 636 - 27 jaar - 1e kindje ♥ 10 maart angel128- 30 jaar - 2e kindje (zoon) ♥ Arikla - 25 jaar - 1e kindje ♥ 11 maart fiederelsje - 33 jaar - 1e kindje ♥ kat80 - 31 jaar - 1e kindje ♥ juf1987 - 28 jaar - 1e kindje ♥ marloescha - 34 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ kleinem - 39 jaar - 1e kindje ♥ 13 maart Plankje - 31 jaar - 1e kindje ♥ Lentevlinder - 27 jaar - 1e kindje ♥ 16 juni MissyMissy - 36 jaar - 1e kindje ♥ ♥= 5 ♥= 10 ♥= 12 ★sterretjes★ freddel ★ disneymama ★ appelboompje ★ Purple88 ★ Gerbera ★ MissyMissy ★ Suus123 ★ afspraken 5 november Trotsema - gyneacoloog 6 november Sahi - controle vk 9 november MamaDeluxe - controle gyn 12 november AnnaAnna - controle vk 13 november E1ke - suikertest 16 november Mamalap - controle vk 17 november Toekan - 24 weken echo en suikertest Lentevlinder - echo Plankje - controle vk 18 november Besjes - controle vk Juf1987 - controle gyn 25 november KleineM - controle vk 24 weken 26 november Wendy188 - controle vk Meisje89 - controle vk 30 november Missymissy - controle vk - hartje luisteren 1 december Danda - controle 2 december MamaDeluxe5 - Verloskundig spreekuur 11 december MissyMissy - geslachtsbepaling dr. Papa 17 december MamaDeluxe 5 - Verpleegkundig spreekuur 22 december Besjes - groei echo Danda - 30 weken echo 24 december Wendy188 - groei echo 28 december Meisje89 - 30 weken echo 31 december KleineM - groei echo 30 weken 15 januari Wendy188 - groei echo 28 januari KleineM - groei echo 34 weken
Goedemorgen meiden, E1ke: Misschien maakt de kleine een groeispurt! Een zwangerschap doet een hoop met je lichaam he. Trotsema: Wat een vervelende situatie zeg, ik hoop dat ze er toch nog samen uit kunnen komen. Hier ook veel harde buiken en soms ook pijnlijk, mijn gyn zegt dan wel goed te luisteren naar je lichaam en een stapje terug te nemen, maar zolang er geen regelmaat in zit, is het vaak niet erg. Sahi: Och meid, alle hormonen ook zowel van de zwangerschap en de liefde, lekker dubbelop allemaal. Ik snap dat het allemaal verwarrend is, geef het even tijd, al is dat makkelijker gezegd als gedaan. Ikdus: 6.1 is wel aan de lage kant en zeker omdat hij in een zwangerschap nog verder zal dalen. Wat helpt is geen melk bij je eten drinken, maar jus d'orange, dat bevorderd de ijzeropname uit je voeding! Verder kan je floradix kopen, dat is een drankje met ijzer! Juf1987: Wat een mooi bijzonder moment he! Mooie wagen ook! Angel: Super leuk je babyshower! Mag ik vragen wat je allemaal hebt gedaan, ik ga namelijk ook een babyshower organiseren, maar heb nog geen idee hoe en wat KleineM: 26 weken is inderdaad een goed termijn voor een 3d echo. Wij gaan met 25 weken aangezien mijn baarmoeder heel smal is en ze steeds minder draairuimte krijgt! Wel vervelend dat het inderdaad al verklapt is. Gelukkig heb je het een beetje van je af kunnen zetten en toch een heerlijk weekend gehad! Yummy: Wel op tijd je rust nemen he (zegt degene die altijd door rent haha) Namen: Ons meisje gaat J.aelynn heten Moest een Y in de naam, want dat hebben wij allemaal. Hier even een stapje terug gedaan, nou ja een hele grote stap terug gedaan, bijna het hele weekend niet kunnen lopen, door de pijn. uiteraard is slapen nog steeds een drama door de jeuk. Verder mogen we niet klagen! Fijne dag meiden.
6 verassing en 11 meisjes en 13 jongens. ( wil graag nr 13 zijn dat is vl geluks getal. Hihihi ) Meiden wat kletsen jullie veel t is niet bij te houden hihihi. Heb nu wel wat gelezen maar ben alweer vergeten wat en hoe en op wie t is ik zal reageren hihihi. Vanmiddag naar tandarts heb vreselijke kiespijn 😖
De babydump is indd een leuke winkel. Babykamertje lijkt nu al meer op een echt babykamertje met al dat spul wat we gekocht hebben. Kan niet wachten tot het af is.. Helaas zijn ze wel t badstandaard vergeten mee tegeven, hier hadden we al voor betaald. Maar even achteraan gaan bellen. En we besluiten hier ook toch voor een mutsy evo te gaan. En wellicht de mutsy evo industrial.. Alleen nog even kijken welke kleur enz. Plankje: succes bij de tandarts. Wat een leuke namen zie ik voorbij komem! Leuk hoor! Trotsema/ vervelende situatie zeg! Ik hoop dat ze er toch uit kunnen komen en dat t goed afloopt. En dan ook nog de harde buiken erbij.... Niet leuk! Rustig aan. KleineM: leuk een 3d echo! Lijkt me zo mooi om de kleine te zien op die manier, maar hier heb ik er bewust voor gekozen om het niet te doen, dan is t toch nog een beetje een verassing als ie geboren wordt.😂 Al vind ik het wel ontzettend jammer dat er hier geen 30 weken groei echo is.. Jammer hoor.. Lichtletters: iedereen nog bedankt voor de reacties. Het is leuk werk om te doen hoor! Alleen de lampjes is een rot werk om te doen. Vereist veel geduld E!ke: wat een geniale halloween outfit! Heb je het leuk gehad?
Hebben jullie toevallig ook verstand van de TOG waardes? gister hebben we een mooie deken gekocht, een kabeldeken van jollein maar die heeft een tog waarde van 2.4. 4seizoenen deken. Maar is dat niet te warm??? Heb zojuist een ander dekentje besteld voor de zekerheid met een togwaarde van 1.2 ofzo. Want ik lees als het kamertje zon 19graden is, dan is de max tog waarde 3.0 maarja als baby ook nog zn rompertje, pyamaa aanheeft.. Kom je al over de 3.0tog.... Geen id namelijk of je daar echt goed rekening mee moet houden gezien hitte en wiegendood enz. Natuurlijk altijd in degatem houden of baby t niet te heet heeft... Maar letten jullie ook op TOG waardes?
Shibainu: Om die reden hebben wij een dekentje met een TOG waarde van 1.0 gekozen. In het begin kan je die van Jollein wel gebruiken, maar later in het seizoen de andere inderdaad. Ik ben altijd van mening dat ik liever de kleine een laagje meer aan doe (Slaapzak, pyjama, romper, lange mouw e.d.), zodat ik de kleine afhankelijk van de temp. op de kamer een laagje meer/minder aan kan doen.
Mamadeluxe die jeuk, ocharme bog steeds niet beter. Zal dan echt tot einde zijn. Pfff succes meid! Ook een leuke naam trouwens. Ik let ook niet op die tog waardes, maar ik kleed haar liever te fris dan te warm. Dus let wel op dat ze het nooit te warm heeft tijdens haar slaap. Isa wil niet onder dekens en ik gebruik een puckababy 4 seizoensslaapzak maar denk dat ik dat dik gedeelte weinig tot niet zal gebruiken. Volgende baby is weer afwachten natuurlijk. Ik heb allerhande dekentjes voor het begin en kijk wat met temperatuur enzo. Ja hoor Halloween was fijn. Zal even een buikfoto ervan posten
Mamadeluxe: oke bedankt! Goed dat ik dus toch nog even een andere erbij besteld heb. Is ook nog zo lastig inteschatten.. Weet wel dat t bij ons boven op de slaapkamers altijd zo koud is, en weet natuurlijk ook nog niet hoe de temperaturen dan zijn eind feb/begin maart hier hebben we ook een slaapzakje, dan is t dus wel beter afhankelijk van kamertemperatuur , om dan t dekentje te gebruiken van 1 TOG , , lakentje, slaapzakje,pyama,romper...en dan indd iets weglaten als de temp. Weer wat hoger is dus... En als ik die van 2.4 gebruik en kamertemp zou rond 18,19 graden zijn, dan zou baby eigenlijk dus genoeg hebben aan dat dekentje en enkel een romper met lange mouw bijv? Als t dan maar op max 3.0 komt? (weet zo niet hoeveel TOG ze berekenen voor rompertje) Had er eerst nog helemaal niet van gehoord tot ik die waardes thuis op de verpakking zag staan
Mijn babywasjes zijn klaar eindelijk... Maat 50 tot 62. Moet precies niet te veel meer bijkopen. Niets meer kopen kan ik toch niet. Heb wel genoeg boxpakjes om een 3ling te kleden.
Sorry dames voor het late reageren maar ben op vakantie naar Tenerife en heb alleen maar wifi bij de receptie en niet in het appartementen complex... ik weet echt niet meer wie wat allemaal heeft geschreven maar 1 ding is me onthouden en dat is dat missy missy een goede echo had... gefeliciteerd. Hier worden ook babyshowers gegeven maar idd aan het einde van de zwangerschap. Ik twijfel nog of ik de naam van onze dochter bekend ga maken hier...😊 En las ook nog iemand van wie de ouders niet zo lekker gaat: sterkte ermee... En degene met die verrassingsdoos: gefeliciteerd een jongen... Ik lees wel alles bij maar dat kan goed pas over een paar dagen zijn.....
E1ke wauw wat een berg kleding al! Ik moet hier ook weer eens gaan uitzoeken, maar voorlopig heb ik wat tijd gebrek. En wat een gave halloween outfit Shibainu ik had nog nooit van een TOG waarde gehoord, ga me er denk ik ook niet mee bezig houden. Mamadeluxe; het zit je niet mee he... Balen hoor meid. Leuke naam trouwens! Verder ben ik alles weer eens kwijt haha Ik kan de naam hier trouwens wel noemen, de enige die mee zou kunnen lezen deel ik de naam al mee, omdat ze mij het dichtst bij staat. Mijn mannetje gaat voor 95% zekerheid Fedde heten. Mijin moeder vond het al echt een naam voor mij, dus die zal wel blij verrast zijn
Wendy geniet van je vakantie! Sahi ik vind dat ook een leuke naam! Worden allemaal leuke namen precies. Rustig avondje precies
Wow, echt super druk gehad afgelopen weekend. Nu mag ik weer een aantal nachtjes werken, en met een beetje geluk blijft het rustig Welkom lentevlinder. Leuk dat je je aansluit hier. En gefeliciteerd met jullie meisje! KleineM, wat vervelend dat je de naam hebt verklapt. Gelukkig ben je er nu wel overheen. Heb je nu niet zoiets van nu zij het weet mag de rest van de naasten het ook wel weten? Ikdus, wat vervelend zeg. 6.1 is inderdaad wel aan de lage kant. Behalve dat je duizelig en benauwd bent, kun je het ook goed merken aan je energie level? angel wat een leuke cadeautjes heb je gekregen. Heerlijk verwend. Wel mooi op tijd. Hier is het gebruikelijk om dat in de laatste 6 weken te doen. jufwat een heerlijk gevoel dat bewegen hè. Bij ons was ook vlak nadat ik het zelf had gevoeld dat Vl het kon voelen. Trotsema kan me voorstellen dat het stress met zich mee brengt als je ouders ruzie hebben. Brengt voor de kinderen toch ook zorgen met zich mee hoe oud je ook bent. Hoop dat ze er samen uit komen. En voor jou hoop ik dat je het even van je af kan zetten en rustig aan kan doen. Die harde buiken is ook geen pretje E1ke, wauw wat een mooie verzameling kleertjes heb je al. Jij kan voorlopig wel even vooruit. Doe je ook rustig aan met je harde buikje? mamadeluxe bikkel! Al die jeuk lijkt me echt vreselijk. Hoop toch dat het nog wat minder word en dat je niet nog al die weken er last van houd. En gaat het al weer wat beter met het lopen? Plankje, heeft de tandarts je pijn kunnen verhelpen? Moest nog een afspraak maken voor een groeiecho omdat het kindje bij de 20 weken echo een stuk voor lag op de groei. Die staat gepland voor 17 november
Leuk dat jullie allemaal al namen hebben. En Fedde is dat fries, wist ik niet Mn ijzer is 6.6 niet 6.1 maar vrijdag was hij nog 7.0 dus wel 0.4 gezakt in 2 dagen. Vermoeid ben ik altijd geweest. Ik slaap al 4 jaar niet door (eerst zwangerschap daarna dochter en nu beide haha) Sorry voor de ego lees wel alles maar ben zo duizelig dat het niet blijft hangen.