Wat fijn dat alles goed was. Probeer ook écht je rust te nemen hoor, ook wat het huishouden betreft. Jij en je kindje zijn nu echt veel belangrijker dan het huishouden. Is het mogelijk om 1x per week een huishoudster te krijgen? Of iemand uit de familie (of je partner) die hiermee kan helpen?
Ik doe hier eigenlijk zo goed als niks in het huishouden op de was na. Poetsen doet vriend, strijken doe ik enkel als het echt nodig is, al de rest vouw ik gewoon. Turkssnoepje succes morgen! Yummy pril zwanger haha. Zo pril is 22 weken niet echt. Maar je had ook wel een bescheiden buikje laatst he. Hier vandaag nog wat geshopt. Super lieve dingen gevonden! Tot pyjama's van superman toe geweldig gewoon!
Meisje89: Ja het komt echt door mn buikje. Ik had een kort jasje aan en dan zie je eigenlijk niets haha. Ik doe trouwens ook niet veel in het huishouden. We hebben een schoonmaakster en mijn vriend doet ook best veel. Ik merk gewoon dat ik ontzettend moe ben van mijn werkweken en ik weiger om dan ook nog schoon te maken. Dan trek ik het echt niet.
Ik moet het ook rustig aan doen maar door dat ik al in ziekteverlof zit, lukt het hier nog wel min of meer. Al sta ik er wel alleen voor. Mijn vriend heeft zijn eigen restaurant en werkt 6 op 7 tot snachts. Hier helpt het om een paar keer per dag 15min wat te doen. Zo is het nooit te veel wat gedaan moet worden. Ik krijg vooral harde buiken van het tillen van mijn dochtertje van 14m Wel super dat de controle al goed was he. Heel veel moed en succes met de hele situatie meid!
Dankje Nee geen geld voor een schoonmaakster. Mijn moeder werkt heel de week. Volgende week is mijn man weet eerder klaar a kan hij nog meer van mijn overnemen. Fijn dat jullie mannen ook mee werken in het huishouden!
Sahi: wat jammer dat je je zo voelt, maar goed dat je het erkent en ermee aan de slag gaat. Knap hoor... En zoals iedereen zegt, hier ben je ook altijd welkom om even je ei kwijt te kunnen. Heerlijk zo'n vriendinnen die alert zijn! Wauw wat een mooi kamertje, kleine m! Als ik jullie zo hoor heb ik nog veel voorbereidingswerk: ik heb welgeteld 2 pyjamaatjes in maat 50, 1 in maat 56, 2 in maat 86 (tweedehands) en dan nog enkele rompertjes ook maat 50 of 56 haha Oh ja en een training van ons favoriete voetbalploeg maat 2 jaar Ik heb wel al een super leuk dekentje met fleece van mickey mouse (vooral voor mee te nemen om mezelf af te schermen en de baby bij het geven van borstvoeding) Onze buggy is wel al besteld Ik denk dat het zowat is, wat ik al heb... OEPS Ik had van mezelf altijd gedacht er snel bij te zijn, maar dat valt wel mee... Toch al enkelen die echt last hebben van harde buiken, wat jammer! Ik hoop dat het snel betert, lijkt me niet aangenaam. Voor de rest ben ik het een beetje kwijt
Sorry!!! Dat is zo, overheen gekeken, heb je eigenlijk nog een vervolg afspraak gemaakt? Of wanneer kan jij nu te weten komen wat het wordt?
binnen 2 weken hebben we een nieuwe afspraak... 18 november dus Maar sinds ik de baby voel heb ik meer vertrouwen en ben ik minder zenuwachtig dat er iets mis is... Ik voel ook duidelijk dat hij/zij nu niet meer zo laag zit, dus ik heb er ook vertrouwen in dat de gyn de volgende keer meer gaat zien... En geen sorry hoor, is toch helemaal niet erg... de lijst bijhouden is al een groot werk op zich, en dan ook nog eens onthouden wie er allemaal is en wie niet ... dat is wat veel he
Oh juf, hoop het dat je bij de volgende afspraak eindelijk kan zien of je een zoontje of een dochtertje krijgt. Blijft zo wel lekker lang een verrassing. Hier ook rustig aan in het huishouden. Niet te veel te gelijk. En nu tijdens m'n nachtdiensten vind ik het al mooi als het eten elke avond weer op tafel staat. Heb verder niet echt veel energie.
Jeej ff paar dagen druk en het is hier echt niet bij te houden Ik zag een kamertje voorbij komen! Leuk kleinem! Hier weinig nieuws, gewoon z'n gangetje de weken doorkomen.
Zo, ik heb gisteren weer lekker van me afgepraat bij meerdere mensen, de huisarst doet niet veel met mijn klachten, morgen de vk eens advies vragen. S avonds met een bevriende coach gesproken en die wil richten op controle terugpakken/houden, zodat ik me niet ga verliezen in dat enorme gevoel van onmacht. Alleen t babbelen al maakt het stukken beter! Meiden die harde buiken hebben; echt proberen je rust te pakken! Dan maar een keer niet poetsen of wat dan ook hoor! Begreep trouwens van de bekkenbodem therapeut dat taken als stofzuigen, dweilen en afwassen (lang staan is daarbij het punt), funest zijn vooje bekken en dat je daar harde buiken van kan krijgen. Zij adviseert echt om die taken uit te besteden. Harde buiken worden soms als onschuldig weggezet, maar mijn vk en therapeut vinden echt dat je het zoveel mogelijk moet voorkomen. Wilde dat jullie toch even meegeven Heb verder even niet zo veel te melden, probeer nu alles weer goed biji te houden hier
Bij mij ook Sahi, ze zeggen zelfs dat ik anders moet stoppen met werken. Ik doe die raken inderdaad niet. Was vouwen, strijken, wc schoonmaken en stoffen oja als ik thuis ben koken en de vaatwasser zijn mijn taken en kan ik niet altijd doen. De rest doet mijn man.. Volgende week nog minder doen dus.
Goed zo trotsema niet te veel doen! Het gaat om je kleintje en dat huishouden komt over een paar maanden wel weer! Sahi: jij klinkt al een stuk opgewekter! Wat fijn om te lezen zeg! Heerlijk dat je van je af hebt kunnen praten en dat je steun en hulp krijgt. Dat is zo belangrijk! Trots op jou! Hier mag je ook gewoon blijven spuwen.
Hoi meiden, Wat een rust hier, vergeleken met de afgelopen dagen Sahi: Goed dat de eerste stappen zijn gezet, wel gek dat je huisarts zegt niks te kunnen doen :O... Trotsema: Slim om die taken te laten liggen! Hier stofzuig/dweil ik ook niet meer elke dag, dan maar een dagje niet, dat pakt manlief op en verder alles in etappes Meisje: Foto's van je shopaanwisten Juf: Ik denk dat je een inhaalslag gaat maken, qua shoppen, zodra jullie het geslacht weten Ik heb van de week weer een jurkje+legging van Noppies gekocht. Hier gaat het qua pijn al een aantal dagen redelijk, komt dus echt omdat ik het tillen van de jongste over laat aan anderen, douchen stuur ik haar met manlief mee , die tilt haar dan in/uit bed enz. en in de auto doet mijn zoon of dochter (hoge auto) scheelt dus een hoop! Vanmorgen bij de fysio geweest, maar ze kan helaas niks meer doen, dan wat we nu al doen. Bekkenband is zij geen voorstander van, meer omdat je vaak dan toch meer gaat doen, dan dat je eigenlijk kan en dus meer kapot maakt dan je lief is. Klinkt logisch en ik ken mijzelf wel, dus geen bekkenband voor mij De weken lijken ineens wel voorbij te vliegen, hebben jullie dat ook? Sowieso zijn de aankomende weken erg druk, dus daar zal het ook wel mee te maken hebben. Al ik kijk ik uit naar mijn verjaardagsweekend, heerlijk 2 dagen naar de thermen toe, helemaal niks doen Eet smakelijk voor zo allemaal.
Mamadeluxe; ik mag dus gewoon echt niet meer stofzuigen van de bekkenbodem mevrouw, kan jij het ook niet volledig uitbesteden? De tijd gaat inderdaad super snel zeg, nog 4mnd vandaag tot de uitgerekende datum! Kleinem; heel erg bedankt voor je lieve woorden! Het gaat inderdaad wel ietsje beter, lief dat je het opmerkt! Trotsema; goed zo, alleen doen wat er lukt, verder rustig aan zolang het kan!
Sahi fijn dat je je hart kon luchten! Was vouwen doe ik hier zittend in de zetel, vouwen op mijn schoot. Niet altijd handig, maar wel te doen. Heb laatste dagen ook weer harde buiken normaal ga ik elke namiddag of toch hoogstens met 1 dag tussen slapen nog. Nu sinds vorige vrijdag geen dutjes meer gedaan en ik denk dat daar de harde buiken van komen... laatste tijd hele dag wat te doen en dat begint op te breken. Ben geradbraakt! Vriend moet de nacht werken dus ga er vroeg in vandaag. Foto's van de kleertjes zal ik morgen eens proberen, gsm doet nogal moeilijk en slaat geen foto's op gek genoeg. Zal morgen eens proberen want nu lukt het weer niet. Zaterdag gaan we de meter DE vraag stellen! ben benieuwd wat ze zal zeggen! Hopelijk ja natuurlijk haha. Een peter gaan we waarschijnlijk niet vinden dus het blijft mogelijk enkel bij een meter. Nog iemand die daar al mee bezig is? Kaartje weten we ook al wat we willen, doopsuiker ook. Zijn al bij een zaak langs geweest en daar gaan we binnenkort weer naartoe om concrete dingen te bespreken. Spannend!
Hoi meisje, Meter en peter is hier in nl niet zo gebruikelijk, ik ga wel een voogd vragen...dat is meer iemand die de kinderen wil opvoeden mocht ons iets onverhoopt gebeuren. Ik wil ook doopsuiker! Mijn moeder is Belgische en heeft deze traditie binnen ons gezin doorgezet. Nu woon ik in brabant en hier is het ook wel gebruikelijk, elukleuk! Hoe vroeg van te voren moet je dat regelen???
Wauw meiden wat is er weer een hoop gekletst.. Merk dat het thuis wat drukker is en ik er soms niet aan denk even hier te spieken! Hopelijk weer snel rust in m'n bol nu ff bijlezen hoor Btw weken gaan idd super hard!
Zijn jullie ook zo vergeetachtig ???????? Ik ging in mijn werkpauze ff boodschap halen ( winkels zijn 3 straten verder) heb ik een zware tas en gelukkig ook alles wat ik moest hebben. Kom ik terug bij mijn werk kijk ik op de parkeerplaats auto vergeten bij de winkels pffff stom blond hormonen pffffff. Ga altijd lopen naar de winkel maar wist dat ik veel boodschap moest hebben dus dacht ik ik ga met de auto hoef ik niet te sjouwen en nou heb ik het toch de hele weg gesjouwd hihihihihi