1 - 15 maart 2016_ DEEL 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kleineM, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Hier even kort berichtje van mij. Voel mij nog altijd niet lekker. Hopelijk trekt het na week 12 weg. Wil niet mijn oma achterna gaan. Zij had in haar zwangerschappen 9 maanden lang last van misselijkheid :$

Hebben jullie ook zo'n last van lage rugpijn? Pfff lijk wel een oud wijf! Haha

ikdus ik heb soort gelijke klachten. Mijn ijzer is goed 7,7 maar mijn rode bloedcellen zijn wel te laag. Dat is heel vreemd en de huisarts vond het ook raar. Toch ben ik vaak duizelig en heb ik last van hartkloppingen. Ik weet ook niet wat ik er aan kan doen.

angel leuke foto en geboortekaartje!
    Een vriendin van mij had tijdens haar zwangerschap ook last van haar onderkant...maar dat was ongeveer toen ze 8 maanden was. Dan moest ze echt ff gaan zitten met haar benen wijd. Dat gaf verlichting. Ze zei het voelt net of iemand je in je kruis geschopt heeft.

yummy van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk!

elke beterschap met je opa. Hopelijk voelt ie zich snel wat beter.

De rest ben ik alweer vergeten, sorry!!:)

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Vervelend dat je nog steeds zo ziek bent. Mag langzaamaan wel minder worden zeg !
    Wat houdt dat in rode bloedcellen te laag ? Zou dat bij ijzer te kort passen ?

3. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Angel leuk kaartje hoor! Ook al een mooie buik.
    Ik heb soms ook een beurs gevoel van onder, na rust trekt het weg.

4. angel128

angel128 Bekend lid

26 mei 2013
    693
    0
    0
    Missy missy heb je die vitamine b6 p5p al geprobeerd die hier toen aangeraden werden.. Weet t uit MN hoofd niet meer welk merk het was maar heb t toen gekocht en kan t zo voor je nakijken... Voor MN gevoel werkte het wel :) en alle beetjes helpen..
    Moest wel echt naar een natuurwinkeltje

5. angel128

angel128 Bekend lid

26 mei 2013
    693
    0
    0
    Dank je trotse ma.. Gelukkig ben ik dus niet de enige.. Herken t gevoel wel van als ik ongesteld ben.. Maar als ik dan ibuprofen innam dan trok t ook weg.. Maar dat mag nu natuurlijk niet..

Maakte me ook beetje zorgen kan natuurlijk van alles zijn maar je gaat je toch van alles in je hoofd halen.. Straks heeft t met m'n bekkenbodem te maken of m'n bmm..
    Maar dit stelt me wel gerust.. Woensdag afspraak bij de vk dus zal t voor de zekerheid nog even navragen

6. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Haha dat was ik die dat op dit forum vertelde van b6 (p5p).
    Punt is dat je het max 72 uur mag gebruiken en dat om.de 8 uur. Het helpt wel maar zodra je er mee stopt begint het weer.

7. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Rode bloedcellen (erytocyten) vervoeren hemoglobine (ijzer). Dus als je te kort aan rode bloedcellen hebt zou je logischer wijs ook een tekort aan ijzer moeten hebben. Maar je kan ook ijzer tekort hebben als je wel voldoende rode bloedcellen hebt. Dan dien je staalpillen te slikken om het aan te vullen. Maar dat is bij mij niet het geval. Mijn hb (ijzer) is goed.

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Oh apart dat je dan geen tekort hebt ! Houden ze het wel in de gaten dat je niet alsnog ijzer te kort krijgt ?

9. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Precies! Dat is ook het rare.
    Ik moet sowieso elke 6 weken bloedprikken dus dan wordt het meegeprikt zeg maar.

10. Wendy188

Wendy188 Bekend lid

6 aug 2012
    675
    0
    0
    Farmaceutisch bedrijf
    Weet iemand iets tegen maagzuur ipv rennies of vanille vla.. 😕😕😕

11. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op tijd eten was het enigste wat bij mij hielp.

12. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Dooie cola ? Warme melk, omepazerol (weet niet of dit mag)

13. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Ik ben bij mijn dochter toen overgegaan op gaviscon, dat verzacht sneller, omdat het een drankje is
    En anders nescium, dat is tegenwoordig als het goed is zonder recept te krijgen.

Missy hopelijk ben je snel van de misslijkheid af. Helaas duurde het bij mij echt wel tot de 16 weken en daarna ben je zo aan dat gevoel gewend, ik wist niet meer wat ik moest voelen toen...

Ik zag een mooi buikje en leuk kaartje voorbijkomen! Leuk!

Ik heb vandaag aan het kamertje gewerkt met vriendinnen, wat heerlijk om dat zo te doen zeg 😊
    Ik kon nu eindelijk de zakken kleding uitzoeken die ik had staan, alle maatjes 50/56 het kamertje in en de rest weer opgeborgen.
    Heb nog een hoop te shoppen kwam ik achter ☺️

Vannacht een storm hier, vond t gewoon een beetje eng alleen thuis. Al dat gekraak en geklepper buiten... En dat ik zelf wat onrustig ben helpt dan niet mee natuurlijk 😉

14. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Angel mooie buik en leuk kaartje! Wij krijgen dinsdag de proefdruk en alles voor de doopsuiker binnen, spannend en leuk om er al mee bezig te zijn he ;)

Missy jammer dat je je nog zo slecht voelt! Bij mij betere het rond de 10 weken! Hopelijk bij jou ook. Een tante van mij was ook bij haar 4 kinderen de volle 9 maanden ziek, wens je niemand toe zoiets poeh!

Sahi leuk dat je kamertje hebt kunnen afwerken. En nog wat shop werk dus. Net of we dat erg vinden :p

Wbt maagzuur, ik neem riopan. Zijn zakjes met een soort vloeistof in. Je mag zo een zakje ineens nemen maar ik doe het in 3x, het werkt met 1 slokje al snel en effectief dus ik neem niet de volledige hoeveelheid. Laat het bij mijn bed staan en neem er van als het echt te erg is waardoor ik niet kan slapen. Is goed spul! Niet heel lekker maar neem erna gelijk een slokje water. Het is iig beter dan maagzuur in je keel ;)

Hier nog steeds meerdere harde buiken per dag. Soms doen ze niet echt deugd eigenlijk. Niet echt pijn maar wel onaangenaam.. denk dat ik morgen of zo toch even de vk inlicht voor de zekerheid. Vandaag toch 2 harde buiken gehad die echt geen deugd deden. Baby beweegt wel gewoon verder erna en is levendig (en heeft meermaals per dag de hik haha) dus denk dat het niet heel veel kwaad kan. Maar ben wat bang voor een aankomende platte rust. Geen zin in maar als dat de harde buiken zou kunnen stoppen..

15. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Hier nog een buikfoto van gisteravond met 24+1:

20151115_230831.jpg

Deze is van 2 weken geleden, dan zie je toch wel dat buik gegroeid is op die tijd! :

20151102_085507.jpg

16. angel128

angel128 Bekend lid

26 mei 2013
    693
    0
    0
    Prachtig meisje89

Wendy188 bij min helpen rennies ook niet meer maar heb omeprazol gekocht bij de kruidvat.. Dat werkt wel.. Wil alleen niet teveel van innemen.. Want anders werkt straks niks meer tegen de maagzuur..
    Vorige keer begon t met 28 weken en op laatst kon ik niks meer verdragen.. 2 dagen voor de geboorte kreeg ik van de gynaecoloog omeprazol voorgeschreven de laatste dag heb ik eindelijk gewoon kunnen eten..

Denk dat je maag er dus ook aan gaat wennen.. Begon toen ook met rennies op t eind at ik een strip per dag.. En nu werkt een rennie helemaal niet meer..
    Mocht je er echt teveel last van krijgen gewoon naar de HA gaan of de VK al deed de VK bij mjj toen maar heel weinig eraan.. Enige voordeel was dat ik niks meer aankwam... Omdat ik echt niks meer eten kon.. Zelfs water spuugde ik uit..

Sahi leuk he kamertje inrichten. Kan niet wachten tot ik hier wat kleding in kan gaan ruimen.. Eerst de nieuwe kamer van m'n zoon nog... Shoppen hoef ik alleen echt niet meer en mag van ml niet meer.. Hij draagt z'n broer z'n kleren maar merkt hij toch niet zegt ie ( heb gelukkig al nieuwe dingen gekocht) en zal zoals bijna elke vrouw heus het eea nog in z'n kast leggen ..hij weet toch echt niet meer wat we al wel en niet hadden

Zijn jullie al aan t aftellen tot je met verlof mag? Hihi zou nu nog niet thuis willen zitten hoor maar af en toe zou een paar dagen vrij wel errug lekker zijn! Nog 11 weken

17. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Omeprazol werkt hier heel goed!

Wat een mooie buiken en geboortekaartje!

Bedankt voor alle felicitaties.
    Ik heb gelukkig vandaag mijn vrije dag. Lig met bekkenpijn op de bank, auw!
    Zaterdag eerst al om 8 uur naar de voetbalwedstrijd van zoon. Daarna van 10 tot 18 uur gewerkt om vervolgens nog op verjaardag te moeten.
    Zondag gewandeld, boodschappen gedaan en de babykamer geverfd en behangen.. En nu zegt mijn lichaam HO. Duidelijk.
    Komende week gewoon weer 36 uur werken plus intakekraamzorg, verloskundige afspraak en helpen als vrijwilligster op school.
    Ik denk dat ik dat laatste sowieso maar even af zeg.
    Zoon is namelijk aanstaande zaterdag ook nog eens jarig dus wederom een drukke dag.

Ik kan niet wachten tot het december is. Heerlijk een week vakantie en daarna nog 3 werkweken en dan heerlijk verlof!

18. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Missy: Ik begon mij na de 10e week beter te voelen. Bij de eerste 2 zwangerschappen pas na de 13e week :(
    Hoop dat je je snel weer wat beter voelt!

19. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend meisje, bij mij zijn ze weg als ik mij rustig hou. Dat betekent veel op de bank liggen. Op mijn vrije dag kan ik een was vouwen en even strijken maar niet langer dan een kwartier per keer. Als ik te snel loop, op een werkdag huishouden ga doen dan krijg ik weer een harde buik. Sterkte met rust nemen en altijd melden bij vk en bij twijfel bellen he!
    Mijn vriendin haar zus heeft vorige week met 25 weken een kind gehad, gaf mij wel een waarschuwing. Hij is nu een week oud en gaat gelukkig goed!

20. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    bevallingslijst
    💞 1 t/m 15 maart 2016 mama's 💞

29 februari
    danda - 35 jaar - 1e kindje ♥
    wendy188- 33 jaar - 2e kindje (dochter)♥
    trotsema - 33 jaar - 3e kindje ♥
    Kaatjekaa - 29 jaar - 1e kindje ♥

1 maart
    mamadeluxe5 -28 jaar - 5e kindje (zoon, dochter, en 2 bonusdochters) ♥
    Davina - 28 - 1e kindje ♥
    e1ke - 30 jaar - 3e kindje (dochter en stiefzoon) ♥
    turkssnoepje - 21 jaar - 1e kindje ♥

2 maart
    mama2016 - ? Jaar - 1e kindje ♥

3 maart
    anna anna - 28 jaar - 2e kindje (zoon) ♥

4 maart
    shibainu25 - ? Jaar - 1e kindje ♥
    zwennie - 27 jaar - 1e kindje ♥

5 maart
    sahi - 28 jaar - 2e kindje (dochter) ♥
    meisje89 - 26 jaar - 2e kindje (zoon) ♥
    D3B - 30 jaar - 2e kindje ♥
    Karima - 24 jaar - 1e kindje ♥

6 maart
    izi - 28 jaar - 1e kindje ♥

7 maart
    mamalap - 32 jaar - 2e kindje (dochter) ♥
    patricia1993 - 22 jaar - 1e kindje ♥
    toekan - 26 jaar - 2e kindje (dochter) ♥
    Yummy - 27 jaar - 3e kindje (zoon en dochter) ♥

8 maart
    Missl87 - 27 jaar - 1e kindje ♥
    rvdc - 26 jaar - 1e kindje ♥

9 maart
    besjes - 28 jaar - 2e kindje ♥
    Ikdus - 27 jaar - 2e kindje ♥
    636 - 27 jaar - 1e kindje ♥

10 maart
    angel128- 30 jaar - 2e kindje (zoon) ♥
    Arikla - 25 jaar - 1e kindje ♥

11 maart
    fiederelsje - 33 jaar - 1e kindje ♥
    kat80 - 31 jaar - 1e kindje ♥
    juf1987 - 28 jaar - 1e kindje ♥
    marloescha - 34 jaar - 2e kindje (dochter) ♥
    kleinem - 39 jaar - 1e kindje ♥

13 maart
    Plankje - 31 jaar - 1e kindje ♥
    Lentevlinder - 27 jaar - 1e kindje ♥

16 juni
    MissyMissy - 36 jaar - 1e kindje ♥

♥= 6 ♥= 11 ♥= 13

★sterretjes★
    freddel ★ disneymama ★ appelboompje ★ Purple88 ★ Gerbera ★ MissyMissy ★ Suus123 ★

afspraken

16 november
    Mamalap - controle vk

17 november
    Toekan - 24 weken echo en suikertest
    Lentevlinder - echo
    Plankje - controle vk
    Izi - Groeiecho
    Kaatjekaa - controle vk

18 november
    Besjes - controle vk
    Juf1987 - controle gyn