1 - 15 maart 2016_ DEEL 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kleineM, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Izi

Izi Actief lid

25 feb 2015
    456
    180
    43
    KleineM lekker uitgeleefd bij het babypark. Zaterdag ben ik ook naar het babypark geweest samen met mijn moeder. Vl zag net echt niet zitten om al die uren in een baby winkel door te brengen. Gelukkig al wel heel veel dingen gekocht, matras, kinderwagen (wat een ontzettend lange levertijd zit daar op) en dus ook een dekentje van baby only. Maar als ik jou verhaal zo lees is dat dus niet helemaal oke:(

toekan gefeliciteerd met jullie meisje. Wij zijn ook nog druk bezig met het verzinnen van een naam. Jullie ook succes!

elke wat een gezellige box. Lijkt me ook heerlijk dat je het al hebt staan. Dat is vast af. Heb al wel boxkleed gekocht maar nog geen box;)

Trotsema fijn dat je vader weer thuis is. Heeft hij een bypass of een stand gekregen? En hoe gaat het met jou, nog benauwd?

Vervelend van de harde buiken na de gemeenschap. Hier geen leas van, maar komt omdat bij ons het gezellig maken er een beetje bij in schiet. Vl vind het op een af andere manier eng. Bang dat hij mij pijn doet of dat er iets met het kindje gebeurd. En krijg het niet uit z'n hoofd. Meerdere hier last van?

En omdat we druk bezig zijn met namen verzinnen... Er zou een site zijn waarop je kan zien hoevaak een naam gegeven is in welk jaar. Nu heb ik de site van NBV gevonden maar daar kan ik alleen van 2014 op vinden. Weet iemand nog een goede site?

2. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Haha Toekan, bij ons was dat de reden dat ik 'opgelucht' was dat het meisje was. Die naam stond al 100 procent vast... Eigenlijk had ik lichte voorkeur voor een jongen, maar door de naam-problemen toch ook opluchting dat het meisje was...
    Wat fijn al die boxen! Het kriebelt nu ook plots bij mij. Wij hebben ook een kat...

Dat over de gemeenschap klinkt ook herkenbaar... Dus staat op héél laag pitje, voelde voor mij gewoon daarna niet zo leuk!

Ik baalde vrijdag enorm: onze originele naam: plots op nationale televisie (the voice kids in Vlaanderen)... Maar ja misschien gaan nu wel meer mensen weten hoe ze het moeten uitspreken.. ;) En wij weten zelf dat we het al eerder ergens gepikt hadden en niet van The Voice ;)

3. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Nu ben ik benieuwd, wij hebben ook the voice gekeken :p moest meteen aan Zita denken, dat is de enige die ik onthouden heb (was zo'n schattig meisje!)

Wij gaan dadelijk naar een park kijken! Met al die verhalen hier even op zoek gegaan (2dehands) en een mooie gevonden voor een hele schappelijke prijs dus gaan eens kijken dadelijk.

4. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb een vriendin fie Zita heet. Ik kijk niet naar the voice dus geen idee :)

Leuk he al die spulletjes verzamelen izi en meisje (en de rest) heb ook maxi cosi hoes en engelennestje binnen en een speelkleed. De grote ruimt le raakt hier aardig gevuld :)

5. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Hoi meiden,

Even een ego berichtje;

Ik ben sinds vanmiddag opgenomen met regelmatige weeen, inmiddels een eerste dosis weeenremmers gehad, maar het lijkt nog niet echt te helpen. Gelukkig geen ontsluiting!
    I'll keep you posted!

6. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    bah, ff tussendoor, heb al sinds zaterdagavond de kleine niet meer gevoeld :( Gelukkig wel hartje gevonden met doppler, maar vind het niet leuk.

7. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    WAT!! :$:$ Nee, jeetje, herkende je het zelf meteen of heeft de vk dat vast gesteld? O, wat eng!!! Gaat alles wel goed met de kleine en met jou? O moppie toch, wat heb jij een pech steeds! Ik ga heel hard voor je duimen dat ze nog even lekker een paar maandjes blijft zitten!! toitoitoi xx

8. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Ik had sinds gisteravond al krampen, maar dacht eigenlijk dat het van het groeien was of zo, totdat ik vanmorgen wat slijmerig bloed verloor. Dus de gyn gebeld en gelijk naar de verloskamers gestuurd en daar lieten ze me niet meer gaan!
    Als het rustig wordt, mag ik morgen weer naar huis!

9. Plankje

Plankje Fanatiek lid

15 dec 2014
    1.171
    0
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mamadeluxe5 jeetje meid. Deze zwangerschap heb jij alles wat je maar niet wilt hebben tijdens je zwangerschap pfffffff hoop dat alles goed gaat met jullie en dat jullie wondertje nog ff lekker op haar plekje blijft een paar maandjes. Dikke knuffel

10. Izi

Izi Actief lid

25 feb 2015
    456
    180
    43
    mamadeluxe. Neeee. Hoeveel pech kan 1 iemand hebben. Hoop dat ze de weeën kunnen remmen en dat jullie meisje nog minstens 11 weken lekker in je buik blijft. Heel veel sterkte!

KleineM dat is ook vervelend. Had vorige week ook 2 dagen dat ik niets voelde. Vk zei dat het niet erg is nog. Vanaf 28 weken moet je het wel elke 6 uur een keer voelen. Maar gelukkig kan je thuis nog even naar het hartje luisteren. Hoop dat ze zich snel weer laat voelen.

11. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    O nee mamadeluxe5 ik hoop dat ze nog even blijven zitten hoor veel te vroeg nog.

Mijn vader heeft stent gehad!
    Haha ja gemeenschap ben ik vaak te moe voor. Heb er gelukkig weinig behoefte aan nu, mijn buik doet er altijd pijn van. Ik ben nog steeds benauwd, moe en misselijk maar als ik tussen de middag slaap gaat het beter.

12. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Mamadeluxe houd je ons wel op de hoogte meid? Nogmaals sterkte en ene hele dikke knuffel!

13. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Mamadeluxe, wat schrikken! Heel veel sterkte en hopelijk zakken de weeën snel weer af!

14. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    @trotsema fijn dat je vader weer thuis is. Irritant he heel verhaal typen en dan boten erg grrr ook al een paar keer gehad

@sahi mijn dochtertje vond het super leuk en beetje spannend hihi wel bij de sint op schoot gezeten. Hoe waren de pepernoten? Stress vol hè voor de kids deze dagen

@kleinem zoooo lekker geshopt zie ik! Fijn hoor. Hier ook dekens 100% katoen.

@mamadelux er worden wel meer dingen verkocht die gevaarlijk zijn dus dat ze het dan niet verkopen is wel een beetje kort door de bocht van de vk maaaaar Ik denk niet dat het slecht is hoor en anders voel je snel genoeg aan de kleine of het te warm is of te weinig ademt ofzo

@toekan waarom geen verrassing meer? Gefeliciteerd met jullie meisje. Ah ik lees het al namen stress hihi

@e1ke leuke box zo!

@missy geen idee van harde buiken heb ik nog nooit gehad. Hoor het wel super vaak tegenwoordig

@meisje fijn dat het weer beter gaat. Hier ook geen doopsuiker dus kan je niet helpen. Wat is het precies? Haha

@mamadelux dat is schrikken hopelijk snel rustig want nu is echt nog te vroeg hoor

@kleinem vervelend gelukkig met doppler wel hartje gevonden hier was de kleine ook rustig het weekend maar mijn eerste voelde ik echt heel slecht dus maak me niet zo snel zorgen gelukkig

hier voor de rest alles goed. Buik lijkt wel weer en groei spurt te maken. En Gister ineens toch trek in een sigaretje Ik rook sinds mijn vorige zwangerschap eigenlijk bijna niet meer, toen mijn dochter een maand of 3/4 was rookte Ik soms een sigaretje bij een feestje ofzo. Nou sinds ik zwanger ben niet maar wat een drang ineens Gister hihi gelukkig niks in huis

15. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    mamadeluxe jeetje meis het is wel een zwangerschap met hindernissen zeg. Ik schrok mij dood van je berichtje. Hopelijk werken de weeën remmers snel en mag je weer gauw naar huis. Niks beter dan thuis zeg ik altijd maar. Heel veel sterkte/beterschap en hou ons op de hoogte.

Dikke knuffel lieverd!

Xxx

16. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Hebben jullie trouwens al nagedacht over borst of flesvoeding?
    Mijn zoon heeft 16 maanden borstvoeding gehad en mijn dochter (helaas) slechts 5 maanden (door omstandigheden).
    Ik hoop het dit keer toch zeker weer 12 maanden te geven.

Ben heel benieuwd hoe het dit keer gaat zijn. Ik heb nu namelijk wel echt ervaren hoe het per kindje kan verschillen. Bij mijn zoon ging het van een leien dakje, terwijl het bij mijn dochter heel zwaar was (ik was al oververmoeid doordat ik 5 dagen na het afstuderen ingeleid ben, ze werd met tandjes geboren én bleek (achteraf) allergisch voor oa koemelk, eieren etc.
    Kunstvoeding ging overigens net zo moeizaam bij haar hoor.
    Ze is gelukkig vrij snel a la Rapley mee gaan eten. En krijgt alleen zuivel in de vorm van geitenmelk, soya/amandelmelk. Inmiddels gaat Griekse yoghurt ook goed.

Hoop dus echt te kunnen voorkomen dat ik vooraf al zo moe ben. En ben gelukkig inmiddels bekend met de symptomen van voedselintolerantie hihi. Mocht het nodig zijn dan ga ik zelf dus een aangepast dieet volgen zodat ik borstvoeding kan blijven geven.
    Gelukkig een lactatiekundige in de familie dus dat scheelt! 😄

17. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga ook proberen om voor de derde keer borstvoeding te geven. Bij alle twee ging het moeizaam en kwam het langzaam op gang. Maar toch wil ik het weer gaan doen. Bij de eerste drie maanden geven en tien stopte het. Tweede zes maanden gegeven, toe beet ze tot bloeden toe in mijn tepel. Ik was er gelijk klaar mee. Vervelend die onzekerheid kleineM, misschien een extra slaap dag.

18. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Ah, ik weet welke naam je bedoelt..LEELOO!
    leuke naam!! maar zou voor ons geen optie zijn...onze achternaam schrijf je op 1 letter na precies het zelfde...dan lijkt het in ons geval zo'n verzonnen artiestennaam hahahaha.

19. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Hoi meiden,

Hier een kleine update;
    Weeenremmers lijken wel iets te doen! Voelt wat rustiger aan. Ze houden het gelukkig goed in de gaten.
    Ik hoop dat ze gewoon nog even binnen blijft en ik snel naar huis mag, stil liggen in een ziekenhuis is niet echt iets voor mij ;).
    Dank je wel voor alle lieve woorden meiden!

20. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Yummy: kan een kindje met tandjes geboren worden?? :$:(
    Dat wist ik helemaal niet! jemig.
    Ik ga in ieder geval wel proberen borstvoeding te geven. In januari ga ik naar een voorlichtingsavond. Ben benieuwd!
    Ik en ook wel benieuwd naar de symptomen van voedselintolerantie bij babies. Mijn vriend heeft een lactose intolerantie, dus vraag me af of dat erfelijk is. Ga lactose voor de zekerheid maar verbannen, langzaam erin brengen om te kijken of ze erop reageert lijkt me makkelijker dan andersom.

Oh ja, juf: Leeloo inderdaad.Ik heb de uitzending niet gezien overigens, maar dat heb je ooit eens gezegd. Spreek je dat uit als Lieloe oftewel Lilou?
    Superleuke naam :D

Besjes: :$ ik heb precies hetzelfde: deze week al een paar keer trek gehad in een sigaret :(:( Niet gedaan natuurlijk, maar vind het zon gek moment!

Ik wete niet meer wie het vroeg van baby Only dekentje: maar bij mij ging het om de variant met fleece aan de binnenkant. De kraamzorg vond het niet ademend genoeg, dus beter van niet. Maar het blijft natuurlijk uiteindelijk je eigen verantwoordelijkheid en keuze.

Ik vroeg mij af hoe denken jullie over de aerosleep? Wel of niet? En haal je het matrasje/ toppertje er dan uit tijdens de kraamweek? Mijn kraamzorg gaf aan dat zij die toppers eruit halen. (ik denk ivm verbrandingsgevaar als je aluminiumkruiken gebruikt die zouden lekken).

En wie weet er meer over die perineum olie om dat stukje beneden te masseren? Vanaf wanneer moet je dat doen en hoe? En werkt het echt tegen inscheuren?

Deel Deze Pagina