1 - 15 maart 2016_ DEEL 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kleineM, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Mamadeluxe, wat schrikken zeg! Hopelijk mag je snel naar huis vandaag. Rusten meid.

Juf: ik vind het 2de zinnetje wel het leukste.

Borstvoeding ben ik nog echt niet uit. Mijn dochter was
    Ook gehaald op38w en dronk niet aan de borst. Kolven en flesje lukte wel. Al had ik te weinig melk. Dus kreeg ze ook Ag en toe flesje kv. heb dat kolven vol gehouden tot ze met 7 a8w werd opgenomen voor haar leverziekte. Bleek dat ik haar nog vergiftigde met mijn melk ook. Na al deze miserie ben ik er nog steeds niet uit of ik het nu nog wil proberen. kostte me namelijk veel moeite en ze hadden er in het ziekenhuis ook te hard op aangedrongen. Denk dat ik nu veel sneller van me zal afbijten :) maar ben er dus nog steeds niet uit

2. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    trotsema, nog maar 10 weken? :$ Word jij ingeleid met 37 weken? Waarom eigenlijk? Dat had je vast wel eens gezegd maar ik ben het vergeten. klinkt wel al snel zeg!

3. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Door mijn suiker, nu ik insuline spuiten voor de nacht zullen ze mij waarschijnlijk met 37 inleiden. De vorige twee met 38 weken ingeleid. Hoop nog wel dat hij tot 38 weken mag blijven zitten, zijn ze toch iets sterker. Mijn andere kinds hadden nergens last van maar waren nog niet zo sterk om lang genoeg te drinken. Borstvoeding starten daardoor moeizaam. Ondanks dat het moeizaam gong wil ik het toch weer geven, vooral omdat ze zo vroeg komen.

4. kaatjekaa

kaatjekaa Actief lid

29 jul 2013
    175
    22
    18
    Mamadeluxe, jeetje heftig hoor!! Je moet het wel zien als waarschiwing hoor! Echt rust houden! Merk dat mij dat ookgoed doet!

Ik vind het eerste zinnetje het leukst op het kaartje. Weet nieg neer wie get vroeg maar 23-12 gaan we trouwen. Heel simoel hoor. Niks bijzonders! Smidsags hebben we een gesprek over de bevalling. Mijn buik is echg weer enorm gegroeid de afgelopen week. Hierondef een foto van precies 26weken (gisteren).

Ik ga ook borstvoeding geven. We gebben al een informatieavond gehad. Wel heel bangrijk denk ik zo'n avond.

Ga nu even bananentaart maken 😋.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      10,4 KB
      Weergaven:
      3
  5. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Gaat snel gaan he meid! Weer een verschil precies tussen België en ndl. Ik moest ook hoge dosissen spuiten snachts en overdag. Hier zou ik ingeleid worden op 39 of 40w. Maar door hoge bloeddruk uiteindelijk op 38w en zelfde problemen met drinken. Nu dus gelukkig geen suiker maar wel hoge bloeedruk. Ben benieuwd. Ik ga er nu gewoon van uit dat ze me niet overtijd laten lopen. Klinkt wel erg kortbij voor jou he:)

6. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Ik was ook van mening dat het de baarmoeder is die samentrekt bij harde buiken. Dan zullen het mijn darmen / buikspieren wel zijn geweest die samentrokken want het zat duidelijk boven mijn navel en daar kan no way mijn baarmoeder al zitten, haha.

7. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    @juf zijn allebei leuk als ik moet kiezen zou ik voor de eerste gaan.

@turkssnoepje Ik had bij mijn dochter alleen pads tegen lekken, een voedingskussen en voedingsbh.

@kleinem mooi zinnetje Ik heb hem wel eens gezien maar Nog niet op een kaartje volgens mij

@mamadelux gelukkig goede nacht gehad hopelijk ben je ondertussen thuis

@kaatjekaa mooie buik

8. Wendy188

Wendy188 Bekend lid

6 aug 2012
    675
    0
    0
    Farmaceutisch bedrijf
    Mamadeluxe wat laat je me schrikken zeg....😢 hopelijk blijft de kleine meid nog eventjes zitten want het is nog veel te vroeg om kennis te maken met je papa en mama en je broertjes en zusjes...!! Ze zullen vast wel heel benieuwd zijn naar je... maar blijf nog maar eventjes lekker warm zitten daarbinnen...
    Enne idd dit is een hele belangrijke waarschuwing geweest en je hebt ook idd alles al gehad deze zwangerschap...
    Sterkte met alles...! 😘 digiknuff voor jou

9. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Mamadeluxe; gelukkig zit ze er nog! Ik ben benieuwd hoe het nu is

Trotsema: dat is een gek idee, nog maar 10 weken!

Meisje voedingskussen is ook een goeie tip ja.
    Verder goed voorbereiden, infoavonden bezoeken enzo, en vragen of je kraamverzorgende straks ook lactatiedeskundig is! Die van mij maakte er toen echt een potje van, wie weet had het wel anders kunnen zijn!

Vandaag kwam DE vraag hoor; zo, jij hoeft niet lang meer he?
    Neuh, maar 15 weken hahaha....
    Zal later vandaag nog een foto plaatsen :)

10. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Maar 15 weken ís toch ook niet meer zo lang? Vind ik tenminste...
    maar ben wel benieuwd naar je buik :D

Kaatjekaa: jij hebt een mooie zeg :)

Mamadeluxe: hoe is het nu meid?

Trotsema: Oh door zwangerschapssuiker. Balen dat je dat hebt, dat is even langs me heen gegaan, sorry! Maar nog 10 weken zeg: :$ Dat klinkt voor mij echt al als "bijna". Is natuurlijk nog 2,5 maand dus zo klinkt het weer heel ver weg, maar toch!

Besjes: hoe gaat het met jou meid? Is alle somberheid nog op afstand gebleven de laatste tijd?

11. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Mooie buik kaatjekaa!

Trotsema nog 10 weken lijkt inderdaad niet veel meer.

Na mamadeluxe haar verhaal, hier eentje wat er op begint te lijken lijkt wel :( daarstraks ineens op 15-20 minuten tijd soort menstruatie pijn, weeïg. 2x in mijn buik en 1x in mijn rug. Had het gisteren ook al 1x. Vroedvrouw gebeld en moest maar even warme douche nemen en goed rusten. Als het vanavond nog een keer zou zijn dan moet ik onmiddellijk naar het ziekenhuis voor aan de monitor te liggen en om een blaasontsteking mogelijk uit te sluiten. Het zou kunnen dat het daar van is. Hopelijk is het dat of zo want echt weeën wil ik nu nog lang niet!!! :( maak me behoorlijk zorgen.

Vriend is ook net vandaag weer pas om 23u thuis dus is weer tof zo helemaal alleen :(

12. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    #772 kleineM, 24 nov 2015
    Laatst bewerkt: 24 nov 2015
    Nou meisje, begin jij ook al? :x:(
    Doe alsjeblieft rustig aan. Jij loopt ook al je hele zwangerschap een beetje te knoeien met die harde buiken he?
    Ik zou echt meteen de vk bellen als je ook nog maar 1 x een wee hebt.
    En je mag hier altijd je ongerustheid uiten zoadat je je niet zo alleen voelt. xx

edit: dit was juist bedoelt als steuntje, maar komt een beetje hard over. sorry. Een hele dikke knuffel voor jou!

13. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    KleineM ik vind het niet hard over komen hoor. Lief dat je reageert. Heb intussen een warme douche genomen en lig in de zetel tv te kijken. Vanavond maar rond 21u of zo al naar bed zodat mijn lichaam nog wat extra rust krijgt. Durf nu helemaal niks meer te doen (en ik deed al amper wat pff)
    Ik sukkel inderdaad al van 12 weken met harde buiken. Sinds ik niet meer hoef te werken, was het beter. Tot na de herfstvakantie sindsdien heb ik er weer 5-6 per dag. Zondagochtend zelfs 3 op 2 uur tijd (ik lag zelfs nog in bed!)

Baby beweegt wel nog super goed dus dat lijkt me toch al positief te zijn. Als het terug komt dan hoop ik dat het "maar" blaasontsteking is en dat met onze kleine superheld alles in orde is! Maak me toch zorgen :( de hele zwangerschap is het al elke keer wat, maar dit is toch weer effe een slag. Schrok me kapot daarstraks omdat het zo kort achter elkaar kwam. Moest gelijk aan mamadeluxe denken en was al bang dat ik ook mijn ziekenhuistas kon maken. Hopelijk hoeft het niet...

14. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Oh meisje nee dat hoop ik ook niet. En hoe herken je het verschil tussen een aantal harde buiken achter elkaar en een wee? Of is dat wel heel erg onervaren?

15. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    #775 besjes, 24 nov 2015
    Laatst bewerkt: 24 nov 2015
    @kleinem lief dat je het vraagt. Gaat wel goed hoor ben blij dat we al dichterbij maart komen. Volgende week alweer sinterklaas. Dan kerst, oud en nieuw daarna de verjaardag van mijn dochter en dan is het nog maar een paar weekjes.
    Hoe gaat het met jou voor de rest?

@meisje Oh nee niet jij ook gek gaan doen hoor! Rustig aan doen!

16. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    KleineM een harde buik doet normaal geen pijn. Dat van daarstraks leek echt op menstruatie pijn en is dus geen goed teken. Kan van een blaasontsteking zijn maar zou ook reactie kunnen zijn op beweging van baby als ik me niet vergis. Of dat je rustig aan moet doen. Of op een naderende vroeggeboorte natuurlijk...

Hopelijk is het loos alarm geweest want ik doe eigenlijk al amper wat. Lig vooral veel in de zetel en heb vandaag zelfs nog een uurtje geslapen namiddag. Wel paar keer trap op en af en bij ouders de kachel aangemaakt (en dus kratten hout gedragen) maar zo zwaar lijkt me dat ook niet..

Besjes goed dat het weer beter met je gaat. En ja december zal wel omvliegen! Al die feesten. Maart is niet zo ver meer dan.

Ik lig intussen in bed en ga proberen slapen. Beetje extra rust nemen nu en hopelijk helpt dat.. slaapwel dames!
    Mamadeluxe hopelijk ben jij intussen weer lekker thuis?

17. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meisje het kunnen ook indalingsweeen zijn. Ik heb ze momenteel ook. Inderdaad anders even na laten kijken. Indalingsweeen kunnen ook pijnlijk zijn. Ik heb het bij de eerste ook heel erg gehad en nu weer (allebei een jongen). Doe rustig aan hoor!

18. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Wauw dalen ze nu al in?? Of houdt de jouwe rekening met je vervroegde planning? :cool::D

19. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Oh fijn te horen! Ja, we hebben geluk dat het nu decembermaand/feestmaand wordt. Tenminste dat vind ik, dan gaat het een stuk sneller en februari is relatief gezien ook al kort... Gezellig de verjaardag van je dochter! Hoe oud wordt ze en ga je iets bijzonders doen?

Met mij gaat het goed. Had wat last van mijn rug de laatste tijd en pijn in mijn heup. Vandaag naar de fysio geweest en was gelukkig geen bi :). Mijn linker bekken zat vast waardoor de rechterkant en heup pijn deed. Het is nu losgemaakt en nog een paar vervolg afspraakjes gepland. Maar ben wel opgelucht. Al die nare verhalen over bi,...bah, lijkt me echt heel naar!

20. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    nope :) Heb het ook niet zelf verzonnen. Mooi he!! Ik zou dat ik het zelf bedacht had ;)

Deel Deze Pagina