1 - 15 maart 2016_ DEEL 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kleineM, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    sahi het is voor mij zo herkenbaar wat jij schrijft. Het contact tussen mij en mijn vader was ook altijd eenrichtingsverkeer en dan kwam alles van mijn kant. Hij toonde nooit interesse in mij..wat ik deed of mee bezig was. Hij wist geeneens wanneer ik jarig was...wat voor vader ben je dan? Ik heb het contact al jaren geleden verbroken en heb de achternaam van mijn moeder aangenomen. Een vader worden is heel makkelijk maar een vader zijn een heel ander verhaal. Beste keus ever geweest om contact te verbreken...trekken aan een dood paard heeft geen enkele zin en wilde niet constant gekwetst worden. Negatieve dingen en mensen ban ik.uit mijn leven..er is enkel plek voor positiviteit en mensen die het waard zijn en veel voor mij betekenen. Ik.begrijp je dus maar al te goed dat je hem niet uitnodigt met kerst. Dikke knuf voor jou meis!!!

meisje een vriend van mij is marokkaan maar hij is echt in het verkeerde gezin en geloof geboren. Hij heeft een nederlandse vriendin en zijn ouders willen zijn kinderen niet erkennen omdat zij van een nederlander zijn. Zo triest..hij heeft hier veel verdriet van maar vind het ongelooflijk dapper dat hij voor zichzelf gekozen heeft. Zo jammer dat het geloof (of het nou islam jehova of catholieken zijn) zoveel kapot kan maken.

2. turkssnoepje

turkssnoepje Actief lid

19 apr 2014
    380
    6
    18
    Missymissy, jeej super meid. Ben heel blij voor je, en mooie foto. Ook ik heb geen enkele echt duidelijke foto :( gelukkig wel op het scherm veel kunnen zien bij de laatste echo.

Mamadeluxe heel veel plezier vandaag met de verjaardag van je kids. Slimme keuze zo om het niet thuis te doen!

KleineM prachtige fotos, wat zou dat een geweldig beeld zijn geweest.

Doet me een beetje pijn zulke verhalen te lezen maar dat is persoonlijk, niks slechts naar julie toe hoor. Ik had ook geen super contact met me vader, en ik wist zelfs nog niet eens zo heel lang dat hij mijn biologische vader niet is, maar al kan iemand geen perfecte vaderrol aanemen, hij is en blijft wel je vader die als hij overlijd je zult missen.

En over dat islam gedoe, dat een moslim niet met een niet moslim mag trouwen is onzin, een islamitische man mag met een niet moslimvrouw trouwen maar andersom niet. Ik ben niet vermoord hoor toen we trouwde en mijn echtgenoot ook niet. In de islamcultuur is het verboden iemand te vermoorden die jou niks aandoet, jammer zoveel vooroordelen. Daarnaast ligt het ook een beetje aan de naaste hoe zij ermee omgaan, iemand heeft tog de vrije keuze te veranderen als hij of zij dat wil? Ik ben zelf moslim geworden en heb nooit een probleem gehad met mijn familie, en dat is waarom ik heel veel om hun geef. Als iemand niet naar een verjaardag wil moet diegene dat tog zelf weten? Dat is zo fijn aan mijn familie dat ze zulke keuzes respecteren, toen wij een klein huwelijksfeestje voor mijn familie hielden in nederland was er bijvoorbeeld geen alcohol of hapjes van varkensvlees, niemand die daar een probleem mee heeft gehad. Ik zou ook mijn moeder of zus niet verplichten mee te gaan naar een koranlezing voor de verjaardag van mijn kindje, daar staat iedereen vrij in. Jammer dat de familie van je echtgenoot uit elkaar valt, zou niet mogen gebeuren om wat voor reden dan ook, hoop dat er een oplossing word gevonden.

3. Plankje

Plankje Fanatiek lid

15 dec 2014
    1.171
    0
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Jeetje meiden wat een (slechte) familie berichten. Hoop dat jullie er goed met om kunnen gaan.
    Ik heb de zaaddonor ( vader noem hem liever niet zo ) al 5 jaar niet gezien en vin het helemaal niet erg zelfs als hij dood voor mijn neus valt stap ik over hem heen zonder ernaar te kijken.

3e trimester ja we zijn er bijna 😄 Vanaf week 28 tog?

Hier de kleine heeft denk ik een groeispurt gehad. Banden pijn rug/bekken pijn en lijk wel een baskitbal ingeslikt te hebben hihihihi

Bekijk bijlage 482788

4. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    sahi en meisje, nogmaals sterkte met alle familie perikelen. Turkssnoepje wat heerlijk dat jullie laten zien hoe het hoort en hoe familie op zn mooist is.
    Plankje: mooi buikje hoor!

Ik ben nu bijna 3,5 kilo aangekomen, pfff. Laatste week bijna een kilo :$ Maar ik heb ook zon belachelijke snoeplust. Ga het nu proberen in te dammen!!! Hoeveel zijn jullie aangekomen?

5. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    turkssnoepje dat je een eigen mening hebt is prima. Maar ik vind NIET dat je voor een ander KUNT en MAG bepalen dat "je vader toch je vader is" en " dat we hem zullen missen als hij overleed". Je weet niet half wat een hel van een leven ik met die man heb gehad..ik zal hem absoluut NEVER EVER missen. Ben blij dat hij uit mijn leven is.

MIsschien bedoelde je het niet zo maar ik vind jouw uitspraak erg kwetsend over komen op mij persoonlijk.

6. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    @kleinem Ja dat is normaal telefonisch omdat het de tweede is. Bij de eerste waren ze langs geweest :-D

@sahi Ik heb fysio en mensendieck gehad maar ze kunnen er niets mee behalve de oefeningen doe ik nu doe helaas

@meisje vervelend dat je schoonzus zo is veranderd hopelijk zoet ze het zelf in want dit is niet leuk

@plankje mooie buik al

@aankomen Ik ben nu bijna 10 kilo aangekomen

7. turkssnoepje

turkssnoepje Actief lid

19 apr 2014
    380
    6
    18
    Sorry missy als het verkeerd over kwam, ik sprak meer over mij zelf. Ik heb mn vader pas verloren en heb het er nog steeds moeilijk mee vandaar dat als ik zo iets lees het me pijn doet. Maar ik snap jou ook hoor, sterkte ermee.

8. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Fijn dat je het even terugkoppelt. Ik las het juist als een wijzend vingertje naar mij. Maar het blijkt nu dus gewoon miscommunicatie. Knuffel meis;)

9. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Turkssnoepje fijn dat het bij jullie wel goed gaat. Mijn broer volgt bepaald dieet waardoor hij verschillende dingen ook niet mag eten, als hij bij mij komt eten dan maak ik voor hem wat anders. Heb ik geen probleem mee. Maar schoonzus is qua karakter echt veranderd en daarom gaat het zo mis. Heel jammer natuurlijk... Ze verwacht dat iedereen zich aanpast aan haar geloof en ze ziet zelf niet in hoe hard ze onderdrukt wordt (heeft bv geen beltegoed op haar gsm, mag niet van haar man, ze heeft geen rijbewijs, als hun kind ziek is dan moet ze iemand anders bellen omdat hij "te moe" is om hen naar de dokter te brengen, ze heeft nooit of amper cash geld op zak, moet aan hem geld vragen voor naar de winkel te gaan ed. Ze heeft een bachelor diploma maar mag niet werken,...) ze heeft zoveel potentieel en hij houdt haar gewoon aan een ketting. Dat heeft dan niet eens wat met het geloof te maken want dat gebeurt in andere geloven ook. En dat wringt voor hen. De persooblijkheidsverandering terwijl ze zo'n sterke vrouw altijd was. Ze lijkt gebrainwashed.. heel erg om te zien. Denk niet dat het goedkomt helaas :(

10. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Plankje mooi buikje! Sommige apps geven aan dat vanaf week 26 je in je derde trimester zit. Mijn banner geeft echter ook pas vanaf week 28 aan.

Bijkomen: ik zit rond de 6,5-7kg nu.

11. kaatjekaa

kaatjekaa Actief lid

29 jul 2013
    175
    22
    18
    Meisje, wat erg! Ik vind het niet normaal wat ik lees. Vind het zelfs achtelijk. Uberhaupt alle geloven zijn bizar! Jammer dat het zo de relatie met haar kost. Knuffel voor jou!

Ik zat in het whats app geoepje maar vond het echt te veel. Ik wil zelf bepalen wanneer ik ga kijken en nu zie ik elk uur 40 nieuwe berichten. Pff... Dat vond ik wel heel veel.

Missy, wat een knapperd! Fijn hoor dat alles goed was! Geniet er lekker van!

Gisteren een heerlijke dag in Sanadome geweest met mijn vriend. Savonds heerlijk gegeten in de stad en ook geslapen bij sanadome. Slecht geslapen helaas. Vanmorgen voelde ik me na het ontbijt ook niet lekker. Nu gaat het weer. Lekker niks vanavond!
    Met mijn werk zal het waarschijnlijk een bezoek aan de rechter worden. Heel klote allemaal maar ja. We zullen zien.

Fijn weekend allemaal!

12. Wendy188

Wendy188 Bekend lid

6 aug 2012
    675
    0
    0
    Farmaceutisch bedrijf
    Hier 7.7 kilo aan gekomen!

Wat een vervelende berichten allemaal over geloof en vaders... ik kan er niet over mee praten....😕😕

13. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Oh lekker Kaatjekaa, sanadrome! Hopelijk slaap je vanavond beter! Waarom moet je naar de rechter met je werk? Klinkt vervelend.

Ik vind de whatsapp wel gezellig, maar blijf net zo lekker actief hier! (en bij de app lees ik niet altijd terug, das wel een heel gedoe).

14. Plankje

Plankje Fanatiek lid

15 dec 2014
    1.171
    0
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Kaatjekaa naar de rechter ? Weet niet waarom maar Jammer he dat het zo moet. Succes 👍🏻😀

15. kaatjekaa

kaatjekaa Actief lid

29 jul 2013
    175
    22
    18
    KleineM het was heeeerlijk indd. Ze waren daar ook al helemaal in de kerststemming dus dat had wel edn herl gezellig sfeertje!

Op mijn werk hebben ze mijn aanvraag om minder te werken na mijn verlof afgewezen. De redenen die ze geven wegen niet zwaar genoeg. Dus zijn ze verplicht om mij minder te laten werken in mijn eigen functie. Zei zeggen; je mag bij ons blijven wetken maar dan voor 5 dagen. Door die spanningen kreeg ik die harde buiken en zit ik inmiddels bijna 4 weken thuis. Rechtsbijstand heeft al een brief gestuurd maar ze blijven bij hun standpunt. Nu moet de rechter dus om een oordeel gevraagd worden....

16. Plankje

Plankje Fanatiek lid

15 dec 2014
    1.171
    0
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Pffff erg hoor dat ze het hebben afgewezen nou maar hopen dat alles goed komt en na je bevalling ook nog met plezier daar kan werken

17. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    jeeetje das vervelend zeg, dat verstoort de werkrelatie ook behoorlijk lijkt me ;-( Ik bedoel ook al krijg je gelijk, hoe gata het dan tussen jullie onderling in de praktijk? wat een zorgen zeg!

18. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    kaatjeka..dit zijn inderdaad zaken waar je nu liever niet mee wil zitten. Lijkt wel pesten wat ze doen...zo flauw. Laat je niet gek maken hoor! Je kindje is nu het allerbelangrijkste!;)

Hoe zou het met shibanu zijn? Heb haar al een tijdje niet gezien op dit forum? Geen bericht, goed bericht hoop ik ?

Heb gisteren eindelijk voor het eerst wat durven kopen..een wiegje! We hebben een ikea baby/peuterbed gekocht die we de 1e tijd ook als co sleeper gaan gebruiken. Andere aankopen (aankleding) gaan we pas na 11 dec doen als het geslacht bekend is. Weet even niet meer wie van ons cluppie allemaal bij dr papa zijn geweest. Maar hoe vonden jullie het bij hem? Wat is jullie ervaring?

19. kat80

kat80 Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.311
    0
    36
    Wat een trieste familieverhalen lees ik hier. Kan er jammer genoeg ook over meepraten. Ook 1 richtingsverkeer sinds ik er werd uitgetrapt op men 24e. Ik heb hem op 20 weken verteld zwanger te zijn van zijn 2e kleindochter en kreeg sms'je: proficiat en laat maar iets weten. Nouja ik omring me met de mensen die het wel goed met me menen.

Hier stampt ons pruts ook de hele dag door. Harde buiken zijn hier minder maar als er dan eentje komt is dat niet zo prettig. Doet geen pijn hoor maar is vervelend gevoel.

Hier ben ik maar liefst 12kg bijgekomen en ik weet geeneens hoe :$
    Woensdag Suikertest gehad en tot op heden geen telefoontje gehad dus das op zich goed nieuws.

Ons geboortekaartje is af en de voorgedrukte doopsuikerdoosjes zijn ook toegekomen. Dan is het nog net wachten tot in januari om ze in mekaar te steken :p:

20. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Kaatjekaa wat vervelend van je werk zeg, lijkt me de werkrelatie sowieso al verstoren, of je nou gelijk krijgt of niet... Sterkte!

Familie; moeilijk allemaal hoor.
    Ik heb met iemand ook eens een discussie over het geloof gehad, toen ging het om het christelijke geloof. Zij noemde het uit rancune een achterlijk geloof met hypocriete mensen. Dat raakte me nogal, omdat ik ook christelijk ben opgevoed, doe er nu niks meer mee, maar ik durf het hele geloof niet zo af te kraken. Maar zij heeft er zo nare ervaringen mee, dan zie je dat toch anders.
    Probeer die ding niet te verwarren! De islam kan ook goed zijn.
    Maar meisje als ik lees wat er bij jouw broer en schoonzus gebeurt, dan is dat niet best natuurlijk. Moeilijk hoor :(

Missy ik ben nog niet zo ver dat ik mijn vader helemaal zou laten doodvallen, maar hij heeft het inderdaad aardig verpest nu....

Ik dacht dat het 3e trimester op 27 weken begon hahaha
    Moet zeggen dat ik wel merk dat het zwaarder wordt hoor, wilde gisteren mee naar de bios en de kroeg, maar al kan ik alleen maar zitten, dat trek ik echt niet meer. Ik ben om 23u naar huis gegaan.
    Jammer hoor, want alleen thuis is ook saai....

Deel Deze Pagina