1 - 15 maart 2016_ DEEL 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kleineM, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Missy: je 20 weken echo staat erin! Begint alweer op te schieten he! Je bent al in je 13e week! Super joh en vanavond lekker naar het hartje luisteren; geniet er maar van! Wel vroeg trouwens bij ons was dat pas met 16 weken.

Net de suikertest gehad. Niet een van mijn favoriete bezigheden zeg. Alsof je een fles Natusan hoestdrank leeg moet drinken, bleh! Moest echt even concentreren om het allemaal weg te werken zonder al te veel te kokhalzen. En daarna 2 uur wachten met een sugarrush, pfff. Ben helemaal gesloopt haha. Nou maar hopen dat er niets uitkomt. Maar dat denk ik niet.

2. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Dank je wel kleineM!

Oh ik heb geen idee of 13 weken vroeg is voor wat betreft hartje luisteren. Gelukkig heb ik het hartje afgelopen donderdag bij de termijnecho al gehoord.

Die suikertest die nu steeds voorbijkomt is dat een standaard test die tijdens de zwangerschap gegeven wordt? Ik heb de vk er nog nooit over gehoord namelijk.

3. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Missy: Gefeliciteerd met je 13 weken! Woehoe :D
    Hartje luisteren met 13 weken kan, maar mocht ze het hartje niet vinden dan is dat echt niet meer dan normaal. Daarom doen ze het bij ons pas vanaf 14 of 15 weken geloof ik.

De suikertest heb ik nog nooit hoeven doen, dus helemaal standaard is het (denk ik) niet.
    Lijkt me heel vies kleineM haha. Sterkte! ;)

Wat een verdrietige verhalen qua families. Lijkt me ontzettend moeilijk!

4. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    hoi meiden,

Ik heb vluchtig alles terug gelezen, maar even een algemene reactie vandaag.

Juf: Wat een narigheid allemaal meid, ik hoop dat 2016 een mooier en beter jaar voor jullie gaat worden!

Aangekomen: ik ben nu +- 6,5 kg aangekomen.

KleineM: Gelukkig zit je suikertest erop meid! Bedankt voor de lijst, ik was hem kwijt ;)

Ik zag nog een mooie buikfoto voorbij komen!

Zaterdag echt een geweldige verjaardag van de kids gehad, wat zijn die verwend zeg. Binnenkort dus naar speelgoedwinkel om de cadeaubonnen in te wisselen! Zondag had ik een verjaardag van een vriendin en gisteravond ging mijn lampje al vroeg uit!

Deze week een kort weekje werken, want vrijdag gaan wij 2 nachten weg naar de Thermen voor mijn verjaardag! Als we zondag terug komen, vier ik aansluitend mijn verjaardag! Drukke weken komen er aan, dus kijk erg uit naar Januari!

Fijne dag meiden.

5. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Oh heerlijk Mamadeluxe: geniet ervan en alvast gefeliciteerd!

Ik zit inmiddels ook op +6,5 terwijl ik 3 weken geleden nog maar op +2 zat haha.
    Ik weeg nu 70 kilo precies. Ik hoop niet dat ik de 80 ook ga halen haha.

6. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    ik denk dat het aankomen ook afhankelijk is van hoe zwaar/lang je voor de zwangerschap was. Hoe lichter je bent, hoe meer je aan komt en dus ook aan mag komen. Zolang je, je niet hele dagen vol stopt met snoep en vettigheid denk ik dat het na de bevalling allemaal wel goed komt! Althans dat hoop ik dan maar ;)

en onze kleine dame heeft me officieel gekneusde ribben en een blauwe plek rechts geschopt :$ ... en dat doet zeer, met lopen, hoesten, bukken enz. Ik ga alvast een goede kickboksschool voor haar zoeken :D

7. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Nou ja zeg, wordt ik toch net gebeld door de vk dat mijn suikerwaarde iets te hoog is. Het is 8,5 ipv 8 (waarde die het mag zijn na de glucosetest). Het zegt mij niet zoveel, maar heb wel een afspraak voor as donderdag bij de gynaecoloog :$:$:$
    Had ik dus totaal niet verwacht, voel me niet raar of zo. ik krijg het (vraag van Missy en Yummy) omdat mijn BMI iets te hoog is, scheelt maar 1% of zo, maar daardoor moet ik de suikertest doen, terecht dus blijkbaar :$ Ben echt geschrokken. Weet iemand er meer vanaf?
    Oh ja en omdat ik wat zwaarder ben, hoef ik ook minder aan te komen zoals mamadeluxe al zei en kom ik ook minder aan omdat ik geen extra vetlaag hoef aan te leggen. Jullie slanke dametjes hebben moeten de vetreserves voor een gezonde zwangerschap aanleggen die ik al heb.

8. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Kleinem zo balen he! Dat verwacht je toch ook niet, bahbah :(

Ik had inderdaad bij min dochter wel de suikertest en nu niet, nu was mijn bmi 26 en toen 33.

Missy leuk, hartje luisteren! En de mijlpaal van 12 weken behaald, yes!

Trotsema hoe vond je zoontje het overblijven? Mijn dochter vindt het altijd heel erg leuk, ze is zelfs boos als ze niet hoeft over te blijven hihi
    Is ook rustiger voor haar, want ze is nooit zo vlug met eten.

Mamadeluxe hier ook een blauwe plek, net boven mn navel, dus gelukkig niet mn ribben. Heb ook vaak pijn ron mn navel, dus dat komt echt door die drukke knul.

Ik heb geen idee hoeveel ik ben aangekomen, ik schat een kilo of 6. De weegschaal bij de vk is steeds stuk en ik weeg thuis niet.

Ik heb spontaan wat uurtjes vrij, merk dat ik het goed kan gebruiken zeg.
    Moet straks nog wel even aan de bak, jammer dat die afspraak niet vroeger kon, want t wordt haasten straks daardoor...

9. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Inderdaad: hangt af van je BMI hoeveel je mag/moet bijkomen...
    Ikzelf had een BMI van 37: en mag maar 5-8 kilo bijkomen (dat wordt aangeraden in elk geval).. tot nu toe 2,2 kilo bijgekomen!

10. kat80

kat80 Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.311
    0
    36
    Nee hoort niet zo vroeg, was ook ni meteen de bedoeling maar wel lekker handig :)
    Geboortekaartje show ik wel als onze pruts geboren is :D

11. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Oh okay! Dat verklaart dus waarom de één suikertest krijgt en de ander niet.

Heb zelf een bmi van 17. Licht ondergewicht dus. Ik ben bij deze dus gewaarschuwd qua kilo's;)

Net hartje gehoord!! Blijft zo onwerkelijk allemaal.

12. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    KleineM: Wat balen meid! Ben benieuwd wat de gyn donderdag zegt en wat het plan verder is!

Sahi: Heerlijk een paar uurtjes extra vrij! heb je het daarna nog wel allemaal gered?

Missy: Blijft een mooi en bijzonder geluid he!

13. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Ja echt he mamadeluxe...het besef dat er een nieuw leven in je groeit...een lief klein ukkie. Zo byzonder!!

Meiden even jullie hulp / kritische blik gevraagd. Mijn zus dacht op deze echo duidelijk een piemeltje te zien. Wat denken jullie? Of is het de navelstreng?

14. Plankje

Plankje Fanatiek lid

15 dec 2014
    1.171
    0
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mooie echo foto. Hihihi ik zie het niet 💙💗

15. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Missy volgens mij gaat nu pas het geslacht omwikkelen en kan je het nog niet zo goed zien.
    Ik had als v uitslag 9 na mijn suikertest. Waarschijnlijk hoef je alleen een dieet te volgen en je waardes te controleren. Als alles goed blijft gaan kan je ook weer terug gaan naar de verloskundige. Als je een te hoge BMI hebt bemoeilijkt het vet en je hormonen je suiker opname. Heb je een gezonde bmi bemoeilijkt alleen de hormonen de opname van suiker.
    Mijn zoontje vond het leuk en wil morgen weer haha.

16. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Mooie foto Missy, maar inderdaad niks op te zien. de welbekende NUB zie je niet op deze foto en het geslachtsdeel gaat zich nu pas ontwikkelen geloof ik!

Meiden een vraagje: wie van jullie gaat er geen bv geven? Welke fv gaan jullie gebruiken? Ik vind het lastig... zeker nu met het gedonder met Nutrilon, overal zie je dat je maar 1 pak mag meenemen, of dat het uitverkocht is.

17. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Ben jij dan ook op dieet trotsema of was dat je vorige zwangerschap?
    Ik denk ook alleen een dieet, maar is best een gedoe volgens mij,..nou ja dat gaan we ook gewoon doen.

18. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Ik ga bv geven en daarna biologische van de AH

19. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Is ook gewoon niet leuk kleinem, al is het 'alleen maar' eem dieet. Knuffel!

Mamadeluxe ik snap echt niks van dat nutrilon gedoe. Als die lui nou gewoon meer gaan produceren en exporteren naar china verdienen ze bakken met geld erbij en hebben wij dat gezeik niet meer hier...
    Ik zou kijken of je meisje een huismerk verdraagt van een winkel die lekker in de buurt zit. Is goedkoper en kan ook geen kwaad, zit hetzelfde in als in nutrilon.

Trotsema fijn dat hij het leuk vond!

Missy mooi he! Met 12 weken is het geslacht nog niet te zien. Nog 1,5 week en dan weet je het!

20. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Missy, voor zover ik weet wordt pas vanaf week 13 ouzo het geslacht zichtbaar, dat kan je nu nog niet zien.
    Heelrijk dat je het hartje gehoord hebt!!! Gaat helemaal goed bij jou meis!

Deel Deze Pagina