Leuk werkje mamadeluxe! Missy wow helemaal niks meer geslapen, poeh! Wat ik ook nog dacht, 12 weken ben je voorbij nu, hebben jullie de zwangerschap wereldkundig gemaakt of hadden jullie dat al gedaan? Zware zwangerschap is inderdaad niet alles, maar goed. Na deze willen we toch graag nog eentje en blijkbaar zorgen de genen van de man voor de kwaaltjes dus ik kan er beter nu al aan wennen wat zijn 9 maanden, je krijgt de rest van je leven een zoon of dochter in de plaats ! Zijn er nog waar baby rond deze tijd minder fel in bewegen is? Hier beweegt hij iets minder heb ik de indruk en ook minder wild. Zou ie bezig zijn met een groeispurtje? Ze groeien nl nogal wat deze weken (verdubbelen bijna in gewicht zelfs) Ben bezig met ideetjes opdoen voor een weekmenu planner. Lang leve pinterest! Wat een leuke dingen staan daar op! En nu we toch bezig zijn, ook even gekeken hoe ik een mooi receptenboekje kan maken. Want als je een menu plant, moet je ook wel inspiratie hebben natuurlijk. En uit een kookboek vind ik laaaang niet alle recepten lekker. Dus dan zo maar! heeft nog iemand van jullie zoiets?
mamadeluxe en sahi ja vreselijk he die slapeloze nachten. Ben nu ook echt een zombie..over 2 uurtjes pas naar huis. sahi nee hebben het nog niet wereldkundig gemaakt. Komt nog wel alles op zijn tijd. vriendinnen en vrienden waar wij close mee zijn weten het al wel...zij zijn super enthousiast en blij!
Hoi, tijdje niet meer geweest hier maar zo nu en dan wel mee gelezen zag een paar nieuwe,en die vervolgens ook niet meer zijn geweest, Zaelda: welkom! Ben de laatste weken zo ontzettend moe weer, wil alleen maar slapen, pijn in mn onderrug, mn stuitje, en als ik te lang wandel met de hond of te lang bezig heb begint t gelijk allemaal zeer te doen. Ook super veel last van hormonen, janken janken en nog eens janken haha, zo onzeker met vriendlief kwa intimiteit, staat gewoon op nul, omdat t niet meer uitnodigent is voor hem. Ben mooi zwanger verder hoor pff gelukkig is dat ook uitgesproken en is meneer een beetje bang. Voel me net een zeekoe met mn buik haha. Ben al dik 8,9 kilo aangekomen Verder geniet ik heerlijk van frummel die zoooo bewegelijk is in mn buik! Wordt steeds heviger! Je ziet mn buik alle kanten op gaan hij is nog niet eens geboren en houd me snachts nu al wakker, schopt of draait ie niet dan is t wel de hik het voelt soms wel een beetje eng hoor, als je zon hele bult door je hand en buik voelt golven hihi. De baby kamer is ook eindelijk af! Ben er trots op! Alleen nog beetje decoreren, met wat leuke posters en kaartjes enz. de kinderwagen wordt de eerste week van januari geleverd! Toch ook een mutsy evo urban nomad. We kregen er een maxi cosi en tas bij maar maxi cosi hadden we al dus daar hebben we in ruil nu een bijbehorende voetenzak en parasol gekregen. Helemaal happy Het komt allemaal steeds dichterbij, vin het wel een beetje eng. En ben ook niet meer zo blij met de naam die we bedacht hadden haha. Pfff zwanger zijn.... Verder ook nog slecht nieuws van me tante, hersentumor en in haar longen, zat helemaal vol en is minder geworden maar laten ze nu net die medicijnen niet meer vergoeden omdat t allemaal veels t duur is pfff. Het werd al vorig jaar bij haar ontdekt, in de tussentijd was haar hersentumor ook zo goed als weg maar is plots nog erger dan dat t was terug gekomen het is nu alleen maar afwachten wat ze nog meer kunnen doen. - Suikertest hoefde ik niet te doen omdat t niet in de familie voor kwam Contact vader: hier ook geen contact met biologische vader al vanaf dat ik 4 of 5 was niet meer en dat wil ik ook niet.(ik zie mijn stiefvader als vader) Baal ervan dat ik wel zijn achternaam heb, ik weet niet eens hoe die kerel eruit ziet (gelukkig) in januari gaan vriend en ik geregistreerd partnerschap doen en neem ik mooi zijn naam over Verder zal ik weer proberen hier wat actiever te zijn. Zit ook in de maart groep op FB, vind ik toch wat makkelijker. En ohja MISSY! Gefeliciteerd en wat fijn dat alles goed is met de kleine frummel! Alweer over de 12 week! Super meid!
Welkom Zealda! E1ke, hopelijk alles goed? Mijn mama is weer thuis - gelukkig Het was een ontsteking van haar longblaasjes dus niets met haar hart uiteindelijk... Mij zo zorgen lopen maken voor niets!
Hier net thuis van de gyn. De gyn heeft mijn verhaal aangehoord en zelf in de papieren gekeken. Hij begrijpt gelukkig mijn keuze.. we hebben nu afgesproken dat ik met 36 weken sowieso een groei echo krijg en aan de hand daarvan bepalen of ik een keizersnede krijg of niet... als ons kleintje nu bij 3000 gram weegt bij de groei echo wil die net me overleggen of ik het zie zitten om vaginaal te bevallen.. als deze net zoveel weegt als onze eerste dochter (was 4090 gram bij de geboorte) dan wordt het sowieso een keizersnede omdat ik hem heb gezworen dat dit de laatste is die er komt...! Als er nu nog meerdere waren gekomen na de 2e was het sowieso geen keizersnede geworden... andere optie is dat als ik met 35 weken kom met weeën dan wil die wel dat ik het zelf probeer... snappen jullie het nog
@missy zo dat is wel een heel kort nachtje. De dag en beetje doorgekomen? @mamadelux lekker bezig geweest het resultaat naar je zin? @meisje hier geen week menu maar zoek wel regelmatig naar nieuwe recepten en idd in een kookboek vind ik het meeste vaak niks haha @juf gelukkig niets met haar hart dat is goed nieuws. @wendy Ik snap het niet helemaal maar fijn dat de gyn je begrijpt en dat je kan kiezen op het moment zeg maar @e1ke Ik ben ook benieuwd hoe het gaat hier vandaag 26 weken dansje jeee
Hahaha... maakt niet uit...!! Volgens mij heb ik het ook een beetje krom opgeschreven maat de gyn en ik begrijpen elkaar en dat is het belangrijkste...
Hihi net als de meiden al zeiden nub kan je met deze periode wel zien maar ligt het verkeerd voor.. Geslacht is nog niet op die manier te zien.. En anders heeft ie wel een heeele grote piemel net zo labg als z'n bovenbeen.. Menig man zou jaloers op hem zijn dan
Sorry meiden was al veel te lang niet geweest.. Elke avond denk ik ga lekker in bad/bed alles lezen en volgende dag denk ik chips... Dagen gaan zo snel voorbij.. Laatste week weer zo moe.. Hebben jullie dat ook in periodes? Afgelopen week is m'n zoon naar zijn nieuwe kamer verhuisd dus nu druk met de baby kamer leuk maar ook zo vreemd... Want m'n kleine ventje is nu niet zo klein meer... Heb veel narigheid gelezen over familie en geloof.. Heftig hoor!! Hopelijk kunnen jullie het wel een plekje geven.. Missy missy... Hoeveel dagen nog voor je maar dr papa mag? Wij zijn nu bij allebei de kindjes geweest.. Mooie ervaring hoor.. Je weet gelijk zoveel over je kindje hij kijkt zoveel verder dan meeste pretecho bureaus doen Mamadeluxe5 fijn dat de weeën niet door zijn gezet!!
ziektewet Ik zit in de ziektewet omdat ik mijn scheenbeen brak. Toen ik thuis kwam te zitten en er infeite even een pas op de plaats werd gedaan begon ik over bepaalde dingen na te denken en ging het mentaal wat minder. Zit nu voornamelijk thuis om gewoon even pauze te kunnen nemen. Aankomen Ging vanmiddag shoppen. Heb helemaal geen spijkerbroeken, draag vrijwel nooit een broek. Dacht vandaag ach waarom niet, ben de spijkerbroek gaan passen. Maat groter als wat ik normaal draag en nog met inclusief de knoop open zat hij krap. Zal vast wel aan de broek liggen. Ik thuis toch even voor de zekerheid passen. Maand geleden liep ik nog in maat 36 kokerrok nu past een maat 38 broek niet eens! Was wel even het ik word dik jank-momentje.
He meiden wat lief dat jullie allemaal aan me denken. Alles is nog steeds goed hoor, heb gewoon een paar hele drukke dage achter de rug en ben tussendoor ook nog druk geweest met doopsuiker maken en kaartjes maken. Ga dan toch alles zelf doen en heb al wat prototypes klaar De guo was goed. Schildklier van de baby was niet vergroot. Oef. Is nog niet alles zeggend, maar wel al goed hoor! Hij kwam uit op 26 +5 en was toen exact 27. Dus suikertest was terecht goed Ik heb meer dan 10 pagina's bijgelezen en ben zo veel vergeten. Kleine m wanneer moet je langs de diëtist voor de suiker? Echt balen ik ken er alles van, maar het kan ook'best meevallen. Hier in België gebruiken we a'deze waardes. HIer mag je niet boven 140 zitten. Ken dus niets van jullie waardes. Andere manier van meten denk ik. Missy spannend he, bijna 11 dec Welkom aan het nieuwe meisje. Las ook veel over familie moeilijkheden.veel sterkte en succes allemaal. Sahi, hoe gaat het nu met jou meid? Geraak je iets of wat over je dipje? Mamadeluxe is de jeuk nog steeds zo erg? Hoor je er iets minder over zeggen. Of ben je het gewoon wat meer gewend? Wendy, fijn dat je gyn er toch wel oor naar heeft. Ik hoop voor jou dat jullie samen tot een oplossing kunnen komen waar jij je het beste bij voelt. Dat is toch ook heel belangrijk hoor! Juf wat ee' goed nieuws van je mama! Geniet daar van! Meisje, wat fijn dat je mama wat helpt he in het huishouden af en toe. GelukkigHeeft ze zich wat ingehouden. Zou er ook stress van krijgen!
Hee angel, shiba, elke wat heerlijk om weer wat van jullie te lezen! Shiba: heb jij al contact gezocht met een bekkenfysio? Het klinkt wel een beetje zo. Wel vervelend dat je niet zo lekker in je vel zit, die stomme hormonen ook!! Seks heb ik ook een stuk minder zin in, heel raar... maar ja, ik denk maar dat het vanzelf weer goed gaat komen. Angel: aah ja eigenlijk is je jochie nog zooo klein maar straks is ie vergeleken met de baby een reus... ah gussie dan word je baby-boy ineens grote broer... E1ke : fijn dat je lekker druk bent geweest en dat alles goed gaat met je kleine mannetje. Ik ga morgen naar de gynaecoloog voor de suiker en dan hoor ik via hem de doorverwijzing naar de diëtist. Ben benieuwd. Zit er wel een beetje op te wachten want heb het maandag al gehoord en al die tijd denk je bij alles wat je eet: mag dit? Kan dit? Schaad ik nu mijn babytje, heel vervelend. Ik wil me prima aan een steng dieet hoedenmaker dan moet ik wel weten wat. Heb wel era opgezocht dus doe al mijn (amateuristische)best. Zealde: ach meissie toch. Jij wordt niet dik,... je buik groeit. Omdat jij een mensje aan het maken bent. De rest van je lichaam groeit niet of nauwelijks, daarom kan je misschien beter positiekleding kopen, die blijft redelijk gelijk aan je oude maat, maar de stof op de buik/ heup rekt wel mee de komende maanden. Rondlopen in super wijde baggy jeans hoeft ook niet hoor. Heb zelf twee heerlijke treggings van mamalicious die met 1 grote band tot onder mijn borsten komt, zacht is, steun geeft, maar ook elastisch is. En leuk jurkjes in positie zijn er genoeg (rokjes ook) kijk maar eens bij Noppies. Dan zie je er slank én zwanger uit. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook erg moet wennen aan die ronde buik en het einde van mijn taille (vooral als ik opzij in de spiegel kijk).
bevallingslijst 💞 1 t/m 15 maart 2016 mama's 💞 29 februari danda - 35 jaar - 1e kindje ♥ wendy188- 33 jaar - 2e kindje (dochter)♥ trotsema - 33 jaar - 3e kindje ♥ Kaatjekaa - 29 jaar - 1e kindje ♥ 1 maart mamadeluxe5 -28 jaar - 5e kindje (zoon, dochter, en 2 bonusdochters) ♥ Davina - 28 - 1e kindje ♥ e1ke - 30 jaar - 3e kindje (dochter en stiefzoon) ♥ turkssnoepje - 21 jaar - 1e kindje ♥ 2 maart mama2016 - ? Jaar - 1e kindje ♥ 3 maart anna anna - 28 jaar - 2e kindje (zoon) ♥ Heidcb - ? jaar - 1e kindje - zoon ♥ 4 maart shibainu25 - ? Jaar - 1e kindje ♥ zwennie - 27 jaar - 1e kindje ♥ 5 maart sahi - 28 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ meisje89 - 26 jaar - 2e kindje (zoon) ♥ D3B - 30 jaar - 2e kindje ♥ Karima - 24 jaar - 1e kindje ♥ 6 maart izi - 28 jaar - 1e kindje ♥ 7 maart mamalap - 32 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ patricia1993 - 22 jaar - 1e kindje ♥ toekan - 26 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ Yummy - 27 jaar - 3e kindje (zoon en dochter) ♥ 8 maart Missl87 - 27 jaar - 1e kindje ♥ rvdc - 26 jaar - 1e kindje ♥ 9 maart besjes - 28 jaar - 2e kindje ♥ Ikdus - 27 jaar - 2e kindje ♥ 636 - 27 jaar - 1e kindje ♥ 10 maart angel128- 30 jaar - 2e kindje (zoon) ♥ Arikla - 25 jaar - 1e kindje ♥ 11 maart fiederelsje - 33 jaar - 1e kindje ♥ kat80 - 31 jaar - 1e kindje ♥ juf1987 - 28 jaar - 1e kindje ♥ marloescha - 34 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ kleinem - 39 jaar - 1e kindje ♥ 13 maart Plankje - 31 jaar - 1e kindje ♥ Lentevlinder - 27 jaar - 1e kindje ♥ 15 maart Zealda - 25 jaar - 1e kindje ♥ 13 juni MissyMissy - 36 jaar - 1e kindje ♥ ♥= 7 ♥= 13 ♥= 14 ★sterretjes★ freddel ★ disneymama ★ appelboompje ★ Purple88 ★ Gerbera ★ MissyMissy ★ Suus123 ★ afspraken 4 december Sahi - afspraak vk KleineM - gyneacoloog suiker 7 december Yummy - bloedprikken suiker en check leverwaardes 8 december Kaatjekaa - groeiecho 9 december Besjes - controle vk 11 december MissyMissy - geslachtsbepaling dr. Papa 14 december E1ke - groeiecho (32wkn) Yummy - controle vk Plankje - suikertest 15 december Turkssnoepje - Controle vk Plankje - controle vk Toekan - 28 weken echo Izi - echo 16 december Plankje - 3D echo Yummy - echo Juf87 - echo 28 weken en controle KleineM - controle vk 17 december MamaDeluxe 5 - Verpleegkundig spreekuur Izi - controle vk 22 december Besjes - groei echo Danda - 30 weken echo MamaDeluxe5 - Groeiecho 23 december Kaatjekaa - bespreking bevalling en trouwdag 24 december Wendy188 - groei echo 28 december Meisje89 - 30 weken echo 31 december KleineM - groei echo 30 weken 12 januari juf87 - echo 32 welen en controle 14 januari Yummy - echo placenta 15 januari Wendy188 - groei echo MissyMissy - 20 weken echo 28 januari KleineM - groei echo 34 weken
Hier ook even iets stiller. Enorm druk op mijn werk en dan thuis alle drukte door Sinterklaas, verjaardagen, onze aankomende vakantie etc. Gisteren pas om 21.30 thuis van kantoor, vandaag om 07:00 uur weer in de auto richting kantoor. Pff! Ook blijk ik een zwangerschapsischias te hebben dus veel last van mijn been/bil. Behandeling verlicht het iets, gelukkig. Zaelda: Welkom! Leuk dat je meekletst! Shibainu en andere dames: leuk weer iets van jullie te horen! Verder nu geen inhoudelijke reacties hihi. Ik moet over 13 minuten in de auto zitten en moet nog douchen haha!
Pfff lang leven maagzuur blegh @e1ke fijn dat als goed is meer de kleine! @zealda idd wat kleinem zegt kijken voor positie broeken dat je normale broeken niet meer past is logisch Door de zwangerschap maakt je lijf ook een extra laagje aan op de boven benen, billen Enzo. Snap je gevoel wel denk hier soms ook pffff wat ben ik dik geworden maar dat houdt et ook bij komt na de bevalling allemaal weer goed!
Yummy ja nij jou is het echt een ischias? Fijn dat de behandeling iets werkt Kleinem ben benieuwd vandasg, succes! E1ke fijn je weer te zien, en wat een goed nieuws, fijn! Wendy ik snap 'm hoor. Als het je laatste kindje is en het voelt voor jou goed, lekker voor die keizersnede gaan, snap ik heel goed! Zealda maat 36/38 is nog steeds slank he ik heb met ondergewicht nog maat 38... Verder alles gelezen, maar t meeste kwijt, drukke dagen gehad. Ik had geen keelontsteking, maar hij zou normaal wel een stootkuur geven om een alleenstaande werkende mama er doorheen te slepen en het te voorkomen, maar nu is dat niet verstandig. Hij vroeg nog wel naar mn mentale status. Vorige keer wuifde hij het zo weg, maar nu was hijj wel serieus, dat als het niet beter wordt voor de 36 weken, dat het wijs is om in te grijpen met een bevalling en kraamtijd voor de boeg. Ik kan wel met alle operechtheid zeggen dat het beter gaat dan een paar weken geleden, dus het komt wel goed. En de vk houdt het ook in de kraamtijd goed in de gaten, omdat ik toen bij mijn dochter in een enorme dip raakte. Maar ja, voelt een beetje als mosterd naar de maaltijd, t rakelt nu alles weer op, terwijl het ietsje beter ging.
Komt goed Sahi!!! Het was een vervelende tijd en misschien komt die ook weer. Maar voor nu voel jij je beter en dat is het belangrijkste, het is zoals het is, en als je dat accepteert is het lang niet zo erg, spannend, eng of onoverkomelijk. Weerstand maakt alles moeilijk. As je het gevoel hebt dat het alles oprakelt: ga er dan even voor zitten: laat dat gevoel toe, voel het maar even en zeg dan wat liefs tegen jezelf (wat je ook tegen een vriendin oprecht zou zeggen), dan zal je merken dat het gevoel ook weer wegebt. Sneller en beter dan door je ertegen te verzetten.
Goedemorgen, E1ke: Fijn dat de GUO goed was! De jeuk is hier nog steeds killing, maar het niet slapen wend wel een beetje. Althans ik heb het geaccepteerd dat het zo is en we duimen dat mijn waardes niet rap gaan stijgen. Wendy: Na een beetje puzzelen, snap ik je verhaal wel hoor . Gewoon tegen die tijd op je af laten komen en dan kan je samen met je gyn de juiste keuze maken. Fijn dat hij zo meegaand is. KleineM: Succes vandaag! Ik denk dat je eerst 2 weken lang je dagcurves moet bijhouden. Wel goed dat je er al bewust mee bezig bent. Komt vast goed. Yummy: Heb je dat gered in 13 minuten? Besje: Het is super gelukt! Nu mag manlief de letters recht ophangen en ik de vlinders Gisteren controle gehad en die was goed! Vanaf nu elke afspraak urine meenemen, welke wordt getest op eiwitten en suikers. Volgende keer laten we mijn galzure/zouten weer prikken. Heb gisteren ook moeten prikken voor de Rhesus-D, dus daar krijg ik dan ook de uitslag van. Over 2 weken bevalplan bespreken met de verpleegkundige en de gyn kijkt dan ook nog even mee, of alles goed gaat en over 3 weken alweer de groeiecho! Gaat zo hard allemaal!
Mamadeluxe: Haha nee! Ik stond vervolgens ook nog eens in een gigantische file dus ik was uiteindelijk pas om 08.30 op kantoor haha. Ik moet volgende week ook weer mijn galzurezouten, leverwaarden én rhesus-d laten prikken. Nu niet weer de fout maken om 's ochtends vroeg te gaan: dan zit de wachtkamer voor het prikken echt vol met 75+ers haha. De jeuk is hier ook weer iets toegenomen. Blegh. Ook wederom eczeem gekregen (net als bij zwangerschap dochter) dus ik heb het vermoeden dat mijn waarden weer gestegen zullen zijn. Hoop het niet want dat zou overdracht naar de GYN betekenen (omdat ik bij de vorige zwangerschap ook zwangerschapscholestase heb gehad). Sahi: Wat fijn dat hij het serieus neemt (en terecht natuurlijk!). Goed dat jij en de mensen om je heen het goed in de gaten houden. Het is inderdaad een zwangerschapsischias.Hij kon ook precies aangeven waar de zenuw in de knel zit, echt bizar. Oefeningen meegekregen om de pijn te verlichten. Het kan vanzelf over gaan, maar het kan ook tot na de bevalling duren. De oorzaak ligt waarschijnlijk in mijn hypermobiliteit. Dat vermoeden had ik al en blijkt dus inderdaad weer de boosdoener. Door de zwangerschap staat je bekken natuurlijk anders en doordat ik al hypermobiel ben (wat zowel bekken klachten als ischias kan verergeren) zit er gewoon teveel ruimte. Hierdoor is een zenuw knel komen te zitten. Hij zei ook dat een zwangerschapsischias voortkomt uit bekkenproblemen. Ach, ik heb nu een mooi rijtje: - Placenta praevia marginalis - Grotere kans op zwangerschapscholestase - Zwangerschapsischias Ik ga er gewoon vanuit dat de placenta nog opschuift, dat de cholestase niet op komt zetten én dat de zenuw straks ineens uit de knel is en ik lekker met 40 weken "gewoon" mag bevallen! Positief denken En gelukkig wordt alles goed in de gaten gehouden. Ik kan er nog redelijk mee functioneren. Merk alleen dat ik na een halve werkdag echt pijn krijg door het zitten en af en toe wat jeuk. Ik hoop alleen ZO dat ik geen bloedverlies krijg door die placenta. Dat zou ik wel echt doodeng vinden
Iedereen welkom op pagina 100 (!!!!) alweer 😀. Jeetje wat gaat dat snel. Ik lees dat iedereen wel wat klachten heeft. Het een wat lastiger dan het ander. Ik heb gisteren en brief gekregen dat ik mirgen naar de bedrijfsarts moet. Ik hoop niet dat ik weef aan het wetk moet want dat gaat lichamelijk gewoon niet! En daarbij komt heg feit dat ik zo boos ben op mijn directeur ivm het jurische conflict dat ik heb. Hij heeft gelogen over wat we besproken hebben. Dus ik kan niet met hem samenwerken op dit moment. Nou ja, we zien wel! Ik voel de kleine wat minder op dit moment. Heb het idee dat ze gewoon flink gegroeid is en minder ruimte heeft. Dinsdag zullen we heg weten dan hebben we de groeiecho. Ben benieuwd. Ben zo bang dat het een groot kind is. Heb ook vaginisme gehad, dus maak me wel een beetje zorgen. Fijne dag allemaal!