Ja, zowel zij als het kindje. En in dit geval had het kindje gered kunnen worden (garanties heb je natuurlijk nooit) indien ze in het ziekenhuis was geweest. Echt. Ik probeer het te relativeren door ook stil te staan bij het feit dat er juist dingen fout gaan dóór het ziekenhuis, maar ik merk dat het mij toch wel angstig heeft gemaakt.
Oh bah wat erg!!! Zeker voor haar man en de andere kindjes. Jeetje! De meter van baby heeft ook iemand gekend die overleden is tijdens de bevalling. Zij was echter wel in het ziekenhuis. Maar goed. Het gebeurt nog nauwelijks gelukkig en laten we hopen dat het voor ons allemaal goed afloopt. Maar het blijft eng, zeker als je dat van dichtbij meemaakt denk ik.
Oh jeetje ook al zoiets heftigs. Ja je moet het eigenlijk ook maar zo zien: de kans dat je een auto-ongeluk of een hartaanval (o.i.d.) krijgt is vele malen groter en daar maak je je, als het goed is, ook niet druk om. Maar dan komt het ineens zo dichtbij en dan doet het je toch wel meer dan je eigenlijk wilt. En toen dacht ik dat ik het misschien eens met de verloskundige moet bespreken, maar ik weet niet wie van mijn praktijk aanwezig was bij deze bevalling. Stel dat dat net de verloskundige is die ook mijn begeleiding nu heeft dan confronteer ik haar met het ergste wat ze waarschijnlijk ooit mee heeft gemaakt. Er zijn hier namelijk maar 3 verloskundigen bij de praktijk.
Yummy ik denk dat je best mag aankaarten dat het je angstig maakt. Natuurlijk is het voor het ook erg geweest voor de dienstdoende vk, maar ik denk dat je dan toch ook best jouw angst mag uitspreken. Het zou zonde zijn als je alleen hierop je keuze maakt om in het ziekenhuis te bevallen. De babysterfte in NL is juist heel laag, omdat we niet verplicht halsoverkop naar het ziekenhuis hoeven als we dat niet willen. Maar ik begrijp wel heel goed dat je het je bang maakt, wat een vreselijk verhaal zeg!
Zo daar was ik ook weer eens 🙈🙈 Heb alleen de laatste pagina gelezen, zou echt alles willen terug lezen want ben heel benieuwd hoe het met julie allemaal gaat maar dat zijn echt te veel paginas. Goed dat julie bezig zijn met een geboorteplan, als ik in nederland had bevallen had ik die ook zeker opgesteld en me wensen absoluut door willen voeren. Mij lijkt het vooral fijn om ook te kunnen lopen, op zn bal etc om de weeen op te vangen, en na de geboorte manlief de placenta doorknippen, gelijk in mijn armen en de borst geven.. 😍😍😍 Ik zou wel pijnbestrijding willen,indien nodig, want heb een hele lage pijngrens. Hoop dat me wensen hier in turkije ook een beetje door zullen gaan en het geen nachtmerrie word! Spannend volgende week controle, kan niet wachten me meisje weer te zien. Ik had erg last van maagzuur maar heb nu rennieduo voorgeschreven gekregen en werkt prima, 1 lepeltje na de maaltijd, heerlijk ik kan weer ademen haha.
bevallen Ik wil in het ziekenhuis. Vind het een fijne gedachte dat mocht er hulp nodig zijn, je snel hulp krijgt. Pukkels Meer dames die last van pukkels hebben? Had ze eerst nooit. Allee. Tijdens mijn menstruatie. Nu heb ik ze geregeld. Moeder Bleef er toch wel mee zitten na wat mijn moeder gezegd had. Heb opgeschreven wat ik haar wou vertellen en ik ik het wou vertellen. Ben bij haar langs gegaan om het uit te praten. Eigenlijk is het erger geworden. Beide zijn we goed in oude koeien uit de sloot te halen. En dat is dus ook gebeurd. Mede ook doordat er nog on-uitgeprate dingen waren. Heb in haar ogen veel fout gedaan. En naar haar mening betrek ik onschuldige mensen in mijn problemen. Als het aan haar lag moet ik maar minimaal 18 jaar terug naar mijn ex omdat ik het ongeboren kind dat verschuldigd ben. En de dingen die gebeurd zijn mag niet meer over gesproken worden. Haar wil is wet. Met haar moeten we allemaal medelijden hebben want zij weet wat een zwaar leven is. Vergeleken met haar hebben we het makkelijk en mogen we nooit klagen. Ben er wel echt klaar mee nu!
Hier vanmiddag gebeld door de vk omdat ik moest prikken ivm rhesus negatief... nu blijkt dat ik anti stoffen E aan maak.. Ze hebben het wel een beetje uitgelegd. Maar ben het allemaal vergeten omdat Vl bloed moet prikken .... Heeft iemand enig idee of iemand kent die dit heeft mee gemaakt.. ik vraag het morgen sowieso aan de vk omdat ik de brief op moet halen... #baalmomentje#
Hoi Wendy heb hier wat aan? Rhesus en antistoffen in bloedRhesus negatief, welke gevolgen heeft dit in de zwangerschap Naast je bloedgroep A, B, AB of O hebt, ben je rhesus positief(+) of negatief(-). 84% van de Nederlandse bevolking is Rh + en behoeft verder geen onderzoek. Als je rhesus negatief(Rh -)bent dan moet er in de loop van de zwangerschap nog een keer bloed worden afgenomen. In dit artikel proberen we deze ingewikkelde materie duidelijk te maken. Iemand die Rh- is gaat, als haar bloed in contact komt met Rh+ bloed, antistoffen maken tegen het Rh+ bloed. Dit is een normaal beschermingmechanisme van het lichaam, als het in contact komt met vreemde stoffen zal het proberen die stoffen weg te werken. De belangrijkste rhesus bloedgroepen zijn D en c. Iemand die Rh D of c negatief is, heeft een wat hoger risico om antistoffen te maken tegen Rh + bloed, daarom worden zwangeren die Rh D of c negatief zijn extra gecontroleerd. Je kunt het je het beste voorstellen als een soort PacMan (computerspelletje). De pacman komt in de bloedbaan iets tegen wat er niet in hoort (Rh+ cellen) en gaat als een gek aan het werk om al die vreemde cellen op te eten. Om dit zo vlug mogelijk te doen worden er allemaal nieuwe Pacmannen (antistoffen) gemaakt die met zn allen proberen zo snel mogelijk die vreemde cellen op te eten. Normaal gesproken komt je bloed niet in aanraking met Rh+ cellen, (bij een bloedtransfusie wordt alleen Rh- bloed gegeven aan iemand die Rh- is) Ook in de zwangerschap is er normaal gesproken geen contact tussen moederlijk- en het kinderlijk bloed. Deze bloedstromen worden van elkaar gescheiden door een vlies in de placenta wat in principe niet doordringbaar is voor bloedcellen. Pas bij de bevalling kan er contact ontstaan tussen het bloed van moeder en kind. Toch blijkt het bij 3,5% van de zwangeren te gebeuren dat hun bloed tijdens de zwangerschap in contact komt met het bloed van de foetus. Als de zwangere Rh- en de baby Rh+, dan zou de zwangere antistoffen kunnen maken tegen het Rh+ bloed. Deze antistoffen (de pacmannen dus) kunnen de placenta passeren en zo bij de baby terecht komen. Als de antistoffen bij de baby komen dan gaan ze het bloed van de baby afbreken. De antistoffen zijn er immers voor gemaakt om Rh+ te vernietigen. Het gevolg zou zijn dat de baby een verhoogde bloedafbraak krijgt met als gevolg bloedarmoede bij de baby, vochtophoping door het hele lijfje en in het ergste geval het overlijden in de baarmoeder. Uit onderzoek weten we dat het contact tussen het bloed van de zwangere en het bloed van de baby in ongeveer 3,5% spontaan voorkomt, maar bijna nooit voor de 30e week van de zwangerschap. Daarom wordt bij zwangere vrouwen die Rh D of c negatief zijn in de 27e week nogmaals het bloed onderzocht om te kijken of er antistoffen aantoonbaar zijn. Naast onderzoek naar antistoffen wordt er ookonderzocht wat de Rh factor van de baby is. Dit kan omdat in het bloed van de zwangere een klein beetjeerfelijk materiaal vandebaby zit. Uit dit DNA (erfelijk materiaal) wordt bepaaldwat de bloedgroep van de baby is. Als de baby Rh D postief is dan krijgtmoeder een prik in haar bovenbeen of bil met het medicijn antiRhD-immunoprofylaxe (anti D). Dit medicijn zorgt ervoor dat er geen antistoffen gemaakt worden in de rest van de zwangerschap mocht het moederlijk bloed in contact komen met het bloed van de baby. Bij een trauma in de buik (bv, schoppen of stompen in de buik of een auto ongeluk) vóór de 30e week van de zwangerschap is het belangrijk om bij vrouwen die Rh-. Anti D te geven. Het kan bij een trauma namelijk voorkomen dat er contact ontstaat tussen het bloed van de moeder en het bloed van het kind. De anti D zorgt er dan voor dat er geen antistoffen gemaakt worden. Wat betekent dit in de praktijk: Als blijkt dat je Rh- bent dan wordt bij27 weken zwangerschap nogmaals bloed afgenomen om te kijken of je geen antistoffen (pacmannen) maakt en wat de rhesus bloedgroep van je baby is.Is je babyRhesus D +, dankrijg je in week 30 een spuit met AntiD, dit is het medicijn wat voorkomt dat je later antistoffen gaat maken. Na de bevalling krijgt eenmoeder,binnen 24 uur na de bevalling,wiens kind Rh D + is nog eenprink met AnitD.Dit om te voorkomen dat ze alsnog antistoffen gaat maken die voor een volgende zwangerschap voor problemen kunnen zorgen.
missy missy ohh wat vervelend dat je je ineens zo onzeker voelt, maar vandaag echo toch? alles is vast goed hoor! maar ik snap het wel! Wat heftig Yummy.. het kan natuurlijk gebeuren maar dat hoor je niet veel meer tegenwoordig.... Jeetje Zealda wat vervelend dat je er niet uitkomt met je moeder.... heel vervelend.. ouders kunnen het misschien niet altijd eens zijn met wat we doen, maar op den duur moeten ze toch ook door hebben dat we allemaal volwassen mensen zijn die onze eigen keuzes maken? het kan nu averechts werken en dan ziet ze jou en je kindje misschien straks niet meer.... kan me niet voorstellen dat ze dat wil... hopelijk komt het allemaal nog goed! Ik ben vandaag 5 weken zwanger en de vorige keer is het bij 6 weken gestopt met groeien dus die week gaan we nu in.... brrrr..... gelukkig gaan de dagen snel en gaan we volgende week een paar dagen weg (precies over die 6 weken-dagen heen) en mogen we de week erna al naar de gyn..... pffff als we dit maar door zijn...
Dit gaat vooral over Rhesus D. Antistoffen Rhesus E is iets anders. Ik ben D negatief en bovenstaande geldt dus voor mij. In Wendy's geval gaat het om E antistoffen en dat stukje over "wat betekent dit in de praktijk" zal anders zijn. Ik was hier met een vriendin namelijk ook mee in verwarring. Wat er precies anders is weet ik niet (maar oa dus dat bloed van de vader nodig is) maar dat gaan ze vast uitleggen Wendy. Super ingewikkeld!
U bent Rhesus c-negatief. Wat nu? U krijgt in week 27 een extra bloedonderzoek. Het laboratorium onderzoekt nog een keer of u antistoffen tegen bloedgroepen heeft gemaakt. Als het laboratorium zulke antistoffen vindt, is verder onderzoek nodig. Uw verloskundige of gynaecoloog zal u hierover meer vertellen. Meer informatie over antistoffen tegen bloedgroepen. Is er ook een injectie voor zwangeren die Rhesus c-negatief zijn? Zwangere vrouwen met bloedgroep Rhesus D-negatief krijgen een injectie om te voorkomen dat ze antistoffen maken tegen het bloed van hun kind. Zon injectie bestaat er niet voor zwangere vrouwen met bloedgroep Rhesus c-negatief. Daarom wil de verloskundige of gynaecoloog goed controleren of u zulke antistoffen maakt. Als u antistoffen maakt, kan de verloskundige of gynaecoloog extra controles inlassen. Wat ik dus begrijp zijn er bij jou al antistoffen gevonden. Bij Rhesus C negatief bestaat er geen anti injectie zoals bij D en dus gaan ze je beter in de gaten houden.
Ja ik heb idd rhesus C en daarom afgelopen vrijdag opnieuw bloed geprikt en gister dus gebeld dat ze zsm het bloed van mijn vriend willen oderzoeken... maar ga straks het formulier ophalen en dan moeten ze het nog maar eens goed uitleggen... Want wordt er niet bepaald vrolijk van zullen we maar zeggen ....😉😉
Dank je wel yummy voor de correctie en de aanvulling! Ik had het inderdaad anders begrepen. Succes vandaag wendy bij de VK en het bloedprikken. Je kan ook vragen of de vK wat informatie wil uitprinten dan kan je het ter allertijde nalezen. Suus ja voor jou is het net zo onzeker als het voor mij is. (en ook voor de andere hier uiteraard). Je zal zo opgelucht zijn als je over 2 weken de echo hebt gehad. Gelukkig heb je tussendoor nog wat afleiding. Hoe gaat het met vriendlief nu? Hij had het nog zo moeilijk met de vorige miskraam. Kan hij het nu ook beter een plekje geven? En jaaaaaaaaaaaaaa vanmiddag om 15:00 uur gaan wij het weer beleven! Ben best wel zenuwachtig, maar toch wel in goede zin hoor. Het schommelt af en toe met onzekere gedachten maar ja dat is logisch. Ik zal waarschijnlijk pas vanavond laat weer wat laten horen. We gaan na de echo nog gezellig even amsterdam in. Zealda erg vervelend dat je moeder zo egocentrisch is. Dat is tenminste wat ik opmaak uit jouw verhalen. Probeer het los te laten, trekken aan een dood paarrd en hoop houden dat ze nog bij draait is op dit moment geen realistisch beeld. Richt je nu alsjebelieft opjezelf en je kindje. je kindje is nu het allerbelangrijkste. He moeder komt later wel weer in de picture..maar alleen wanneer JIJ er aan toe bent, Knuffel
Missy: Ja ik snapte er eerst ook niets van toen die vriendin vertelde dat ze Rhesus negatief was, maar dat ze geen prik kon krijgen. Ik kende alleen het D verhaal. Haha. Maar nog steeds snap ik het niet helemaal. Ze gaan het je vast goed uitleggen Wendy! Succes! En wat een spannende dag voor jullie Missy! Super leuk en mijn duimen draaien keihard! O en dat het maar snel 15 uur mag zijn!
Er wordt trouwens pas sinds 2011 (geloof ik) getest op Rhesus C. Daarvoor hielden ze het dus niet eens in de gaten. Vandaar dat er ook zo weinig over te vinden is. Die C factor is minder sterk dan D en dat zou de reden zijn dat ze het niet persé behandelen maar wel in de gaten houden. Na de bevalling meten ze weer de antistoffen en ahv die uitslag krijg je nog eventueel een injectie. Mocht je antistoffen aanmaken (die kans is klein en het is zeldzaam, maar bij Wendy dus wel het geval begrijp ik) dan is er een kans op bloedarmoede bij de baby. Aldus de info van mijn vriendin!
Ja heb wel gelezen dat het maar voor komt bij 200 zwangere vrouwen....en ik zit daar weer tussen....😀😀
Zealda vervelende situatie met je moeder! Hopelijk komen jullie er samen uit. Probeer je maar niet te veel op te winden. Wendy hopelijk krijg je nog wat duidelijke uitleg straks. Had er nog nooit van gehoord maar het komt dus ook maar zelden voor. Stom dat je bij de "gelukkige" 200 hoort Missy nog 3 uurtjes en dan mogen jullie weer! Ben benieuwd of hij het geslacht ook zal kunnen zien! Spannende dag voor jullie vandaag Suus hopelijk zijn voor jou de kritieke weken ook snel voorbij! Hier behoorlijk last van nestdrang.. gisteren snel vanalles opgeruimd. Was een stort hier en ik verveel me kapot dus toch maar even gedaan. Vandaag weer wat maar nu voel ik het wel aan mijn buik dus wordt rest van de dag niks meer doen. Behalve eten maken, vriend heeft les en is pas rond 17.45 weer thuis dus is het aan mij om te koken! Ook zitten we met een muis binnen, weer al! Paar weken geleden ook al. Maar die hebben de buurkatten tussen gehad geloof ik want ineens lag ze buiten dood. Nu dus weer een nieuwe, we hebben een behoorlijk oude achterdeur met een klein spleetje opzij en denk dat ze daar langs binnen kunnen. Vannacht de muizenval leverde niks op, muis is zo klein en licht dat ze wel het voer kan pakken maar dat de klep niet dicht springt heb nog een ander systeem en hopelijk werkt die wel want vind het maar goor zo'n beest in huis!!