1 - 15 maart 2016_ DEEL 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kleineM, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh vervelend ik heb het ook! Als je tips wil hoor ik het wel.

2. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Plankje: Wat vervelend! Hopelijk voldoet het dieet!

Toekan: Mooie foto!

Hier even snel een buikfoto.
    Hij begint eindelijk te groeien.

Gisteren te horen gekregen dat ons meisje volledig dwars (& hoog) in mijn buik ligt en ik heb het vermoeden dat er een verband is met de ligging van mijn placenta.
    Ik heb het idee dat ze met een reden zo hoog en overdwars ligt namelijk: doordat de placenta laag ligt en daar dus minder ruimte is.
    Morgen horen we gelukkig meer over de placenta, morgen namelijk pretecho!
    Ik wil zooooo graag normaal bevallen, maar ik krijg meer en meer het gevoel dat dit nog wel eens lastig zou kunnen worden.

Zowel zoon als dochter lagen met 23 weken al keurig met hun hoofdjes naar beneden.

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Mooie buik yummy.

Mijn placenta verschuift omlaag ipv omhoog ??
    Eerst lag hij hoog achter en een beetje boven/voor. En tijdens de echo in het zh lag hij paar cm van de uitgang.

4. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    wat een mooi buikje yummy!!

Besjes even een hele dikke knuffel voor jou!! Ik hoop dat de laatste weken wat minder lastig zijn en dat je straks de mooiste, heerlijkste roze wolk en kraamtijd ever hebt!

5. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Yummy mooie buik!
    Mijn oudste lag dwars tot 32 weken zoiets. Daarna pas met hoofdje naar beneden.

Hier is baby maar rustig vandaag.. vanmorgen nog flink gevoeld en daarna weinig en rustig. Net geprobeerd wat wakker te duwen, toen ik harder duwde, kreeg ik gewoon een harde buik ;) baby reageert maar zachtjes maar krijg wel iet of wat reactie. Zouden ze weer groeispurt hebben waardoor ze veel slapen nu? Of zou zijn dag-nachtritme al omgekeerd zijn? Vorige week voelde ik hem snachts vaak, als ik wakker lag dan was hij ook wakker.

6. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    In principe kunnen ze ook nog gewoon draaien nu hoor, maar als mijn vermoeden klopt en ze met een reden zo ligt (namelijk de ligging van de placenta) dan zie ik haar niet zo snel anders gaan liggen.

Ikdus: Weet je dat zeker? Ik wist niet dat dat kon. Zolang ie meer dan 2 cm bij de baarmoedermond vandaan ligt is er overigens niets aan de hand.

7. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Bende kletskousen!!!

Plankje wat balen van die suiker, maar ach het komt vast goed. Wel even zoeken natuurlijk.

Suus, goh ik vind het zo spannend voor je, maar alles zit vast goed. Zal wel moeilijk zijn vertrouwen te hebben nu.

Oh besjes, ik heb het ook helemaal gehad met zwanger zijn. Denk ook niet dat hier nog 1 bij komt. Pluszoontje is er ook nog. Ben op dik 2 jaar tijd 1,5 jaar zwanger geweest. Het is genoeg :)

Yummie mooie buik ook! Hier groeit ie ook goed door. Ik snap je angst wel ivm bevallen, wil ook zo graag natuurlijk, maar ligging zegt nu echt kog niets. Hier lag hij een week en half geleden nog in stuit en nu niet meer.

Ik heb wel goed nieuws gehad bij controle gisteren, als alles blijft gaan zoals het nu gaat hoef ik helemaal niet ingeleid en mag ik zelfs over tijd lopen deze keer. Zooo blij! Wel sowieso ziekenhuis bevallen en mag ook niet poliklinisch.

Kleine m: hoe likt jouw dieet nu? Prik je nog te hoog?

Meisje hier een hele drukke baby momenteel, maar heb ook wel zo periodes van enkele dagen.

volgende afspraak groeiecho 33 weken 12/1

8. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Nou ik werd net teruggebeld door de verloskundige en deze twee dingen (dwarsligging en voorliggende placenta) kunnen inderdaad verband houden.
    Het kan heel goed zijn dat de baby een voorkeurshouding ontwikkelt doordat er beneden minder ruimte is.

Nav de komende echo's gaan ze de verwachting qua ligging van de placenta bepalen en hoor ik meer. Draaipoging is waarschijnlijk voor hen ook geen optie (mocht het nodig zijn) zolang die placenta voorliggend is (teveel risico's).
    Krijg morgen meer info gelukkig.

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Ik weet ook niet of het kan hoor, vond het ook vreemd. Wat met 15 weken en 20 weken lag hij hoog achter en nu dus laag maar als het goed is wel ver genoeg van de uitgang, knul lag precies voor de uitgang dus ze kon het niet zien, ze zag misschien een randje.

Als jullie meisje dwars blijft liggen gaan jullie dan draai poging doen ?

E1ke yes joepie fijn dat alles goed gaat, en je niet hoeft ingeleid te worden. Laat de natuur maar zijn gang gaan 😊

10. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Elke goed nieuws!

Yummy is de plaats op de duur niet sowieso te klein en gaat ze dan niet automatisch draaien (hoofdje boven of naar beneden)? Is er wel ruimte om tot het eind dwars te blijven liggen? Hopelijk krijg je morgen nog wat meer uitleg waardoor het duidelijk wordt.

11. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Jeetje die vervelende placenta's ook altijd! :p

De mijne ligt rechtsvoor en ligt nu nog stuk over de uitgang..volgens echoscopist zou dit nog mee naar boven getrokken worden naarmate mijn baarmoeder groeit.

yummy ik hoop dat je toch nog gewoon kan bevallen.

12. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Yummie mijn placenta ligt ook voor en ik zei ook, draaipoging wil ik sowieso niet met placenta voor. Hoe graag ik ook natuurlijk wil bevallen. Uiteindelijk gaat de baby voor he.
    Hopelijk draait ie nog meid! Ik duim

13. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    E1ke: Wat super dat je controle goed was en "gewoon" mag bevallen zoals het er nu uit ziet. Super fijn!

Missy: Haha ik heb bij de vorige 2 zwangerschappen nooit stil gestaan bij de placenta en nu ineens is het een big thing haha :D

Meisje: Nee, er zijn ook kindjes die in stuit blijven liggen of overdwars. Het grootste deel draait wel automatisch goed hoor, maar dat hoeft dus niet altijd. En in mijn geval is er juist beneden nu "minder" ruimte doordat die placenta daar zit.

Ach ik ga er gewoon vanuit dat die placenta nog mooi omhoog schuift en ons meisje snapt dat ze gewoon met haar snoetje naar beneden moet gaan liggen :D

Ikdus: Wat gek zeg! Je zou toch zeggen dat ie niet zo'n giga afstand (relatief natuurlijk) kan afleggen in slechts een paar weekjes tijd? Ze gaf bij mij aan dat 2,5 cm opschuiven flink was, maar dat het wel haalbaar was tussen week 22 en week 34.
    Nou ik hoop voor je dat ie gewoon lekker ver bij de baarmoedermond vandaan blijft!

Net een levering binnen: een jeans voor mij en een pakje en truitje voor het kleine meisje. Zooo schattig.
    Super Skinny Jeans van H&M.. Nou zo skinny voel ik me niet meer, maar de broek zit heerlijk :D:cool:

14. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Nou inderdaad. Zo'n draaipoging vind ik 10x niets. En als je dan leest over placenta loslating etc dan lopen de rillingen over mijn rug.
    Maar ik heb begrepen dat draaien bij een voorliggende placenta sowieso geen optie is. Dus dat scheelt, mócht het nodig zijn *let's hope not*.

15. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Bedoelen jullie dan een placenta aan de voorkant if voor de uitgang?

16. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    In heb het over een placenta die vooraan ligt. Daar is een draaipoging moeilijk, maar wordt in mijn ziekenhuis nog wel gedaan indien gewenst. (Maar dat wens ik dus niet, door idd loslating en veel moeilijker en pijnlijker en dus ook meer stress voor baby)
    Denk met voorliggende (dus voor de uitgang) placenta dat draaien nutteloos is, gezien je keizersnede moet dan...

17. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    #1317 Yummy, 15 dec 2015
    Laatst bewerkt: 15 dec 2015
    Met voorliggende placenta wordt een placenta bedoeld die over/aan de baarmoedermond ligt. Tenminste, zo lees ik het overal. Dus een placenta praevia. Echter wordt de term ook gebruikt voor wanneer de placenta tegen de buikwand aan ligt, maar dat is dus wel iets anders haha.
    Een laagliggende placenta ligt laag in de baarmoeder en dus ook in de buurt van de baarmoedermond, maar hoeft niet perse tegen de baarmoedermond aan te liggen.

E1ke: Wat ik begreep mag je wel normaal bevallen als ie minimaal 2(,5) cm bij de baarmoedermond vandaan ligt, maar zou je kindje dan ook nog eens dwars liggen dan draaien ze dus niet. Dit omdat het een extra risico mee brengt door de ligging van de placenta.

Hier staat wat info:
    https://verloskunde.slingeland.nl/kenniscentrum/Echocentrum/Echo-onderzoeken/Ligging-van-de-placenta/738/786/804

18. kaatjekaa

kaatjekaa Actief lid

29 jul 2013
    175
    22
    18
    Meisje, ik heb het ook. Kleine is normaal best druk en meestal begin van de week een paar dagen rustig. Dan heb ik ook ff flink last van maagzuur en "pijn" in mijn buik. Soort bandenpijn. Na een dav of 2 is het weer weg en voel ik haar weer veel beter. Gek he dag is al een week of 3 zo. Denk dat ze dan een groeispurt heeft ofzo.

Elke, fijn dat het waarschijnlijk een natuurlijke bevalling gaat worden!

19. angel128

angel128 Bekend lid

26 mei 2013
    693
    0
    0
    Mijn placenta lag bij dr papa nog niet tegen de uitgang dacht ik bij de 20 weken wel.. Maar de placenta kan niet zakken zei de echoscopiste toen..
    Hoop dat ze daar gelijk bij heeft ;)

20. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend dat de placenta bij jullie voor de uitgang ligt. Hoop dat het nog verschuift. Vorige week was m8jn baby ook een paar dagen erg rustig, nu weer heel druk. Bij bij komt en gaat de maagzuur, meestal als ik wat eet zakt het weg.

Deel Deze Pagina