1 - 15 maart 2016_ DEEL 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kleineM, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Ikdus, fijn dat alles er nu goed uit lijkt te zijn!

Meisje: bizar, maar fijn dat alles ok is!

2. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Meisje, gelukkig was het niets! Stom netwerk!
    Ja vroeger slapen zou ik kunnen doen. Alleen slaap ik sowieso slecht. Nu ligt dochter net op bed... Ze heeft vanochtend geslapen tot 10u! Vanmiddag van half 3 tot 19u en dus niet moe om 21u. Totaal haar ritme kwijt. Maar ze heeft weer inentingen gehad gisteren, dus dacht laat haar lekker slapen. Ik lig nu ook wel op bed. Zalig.

Ikdus: Tnx meid, maar 65 euro voor 1 foto die min of meer gelukt was, was toch wat veel :) wel stom dat je de uitslag pas 5 jan krijgt. Moet toch gewoon even bekeken worden door een dokter.

Ahzo toekan, ik woonde tot een dik half jaar geleden in holsbeek. En ging er bij mijn dochter ook. Ook tussentijdse controles doet ze soms.
    Nu verhuisd naar Werchter. Maar holsbeek is niet heel ver.

3. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Heb het niet online besteld maar gewoon in de winkel van prenatal gekocht! Halve winkel is afgeprijsd. 😊

Wel vervelend dat je 24/h holster moet dragen. Of zit dat niet echt in de weg?

elke en toekan mooie foto's zeg! Als je zo goed je kindje ziet dan kan je toch gewoon niet meer wachten?💓

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Oh e1ke dat is wel duur ja! Ik heb bij dochter 130 moeten betalen en ook niet echt mooie foto's. Eerste keer lag ze met haar gezichtje in mijn rug. 2e keer lag ze dwars en steeds handjes en voetjes ervoor. Erg jammer!!!
    Ik heb trouwens zelf gekozen voor 5 jan hoor, mijn cardioloog is op vakantie nu. Dus mocht wel naar een ander maar ik zei ik maak me geen zorgen dus ik kan wel wachten. Als er iets mis is bellen ze uiteraard eerder.

Missy, ohh dan moet ik ook maar van de week erheen gaan.

Die holter is vooral een last dat ik 48 uur niet volledig kan douchen.
    Mijn vriend moet het kastje vasthouden en dan kan ik de onderkant wel douchen. Ik heb best goed geslapen ondanks die holter.
    Nu nog hopen dat ik een aanval krijg zodat ze kunnen zien wat er met mijn hart gebeurt.

5. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Mogen jullie niet gratis terug gaan als er zo slechte foto's zijn? Dat kon hier wel. Was ook 65 euro geloof ik, plus als je 2x of meer gaat tijdens dezelfde zwangerschap dan krijg je 10% korting. Wil eigenlijk ook nog gaan.. In januari of zo maar haf het idee dat vriend het niet echt nodig vindt. Hij wil liever baby gewoon echt zien denk ik :D

Ikdus als je je goed voelt dan zal het wel oké zijn. Hopelijk kan de holter nu inderdaad een minder goed moment registreren, dan kunnen ze verder op zoek.

Hier vandaag 29 weken! Bijna een 3 vanvoor en dan lijkt het alweer bijna het eind :$

Van dat netwerk inderdaad stom, moet niet over 2 maand nog eens gebeuren!!

6. Plankje

Plankje Fanatiek lid

15 dec 2014
    1.171
    0
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    E1ke mooie foto. Maar wel prijzig pffff. Hier was het 75 euro heb al 8 3D en stuk of 15 2D omdat 3D niet duidelijk was. Maar mag terug konen voor betere foto's gratis en staan ook op een stickje

7. Zealda

Zealda Lid

1 dec 2015
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een kut week!!
    Mag ik even klagen?

Mijn werk gaat reorganiseren. We gaan bij een andere vestiging in.
    Werkte niet fulltime vanwege mijn gezondheid. En deed eigenlijk backoffice omdat het daadwerkelijk op pad gaan en bij de mensenthuis komen mij te zwaar is.
    Ze willen mij graag houden. Zo graag zelfs dat ik promotie krijg. Mits ik fulltime ga werken en alle werkzaamheden oppak. Komen allemaal regels bij, we zullen zo snel moeten werken en daar staat die tijd voor etc. "Helaas gaan wij daar geen uitzonderingen in maken." Ze waren dan nog wel bereid mij uiteindelijk tegemoet te komen door 1 vrije middag te geven.
    Gaat echt niet. Werk mezelf op die manier kapot. Heb hun dan ook gezegd dat het vanwege mijn gezondheid het hem niet gaat worden.
    Het aanbod blijft 2 weken staan.

Zit al wat langer met mijn hond in mijn hoofd. Heb een grote hond, Alaskan Malamute. Voor de niet-kenners heel simpel gezegd is een grotere husky die als sledehond word gebruikt voor het zware trekwerk.
    Hij moet dagelijks minimaal een uur lopen. Je kan hem geen groter plezier doen dan 15 km met hem te gaan fietsen. Hij is sterk.
    Voor de zwangerschap werd het uitlaten van hem al steeds moeizamer. Mijn ex deed dit dan ook. In het weekend nemen vrienden hem vaak mee die als hobby wandelen hebben.
    (Zo is hij nu mee naar Oosterijk met hun te wandelen. Krijg foto's van een heeeele gelukkige hond. ) Mijn vriend komt geregeld door de week eten en laat hem dan ook uit. Vriend woont 15 km bij mij vandaan.
    Laatste weken gaat hond naar hem toe.

Wil hond absoluut niet weg doen! Hij kan inprincipe naar vriend toe. Maar die is ZZP'er en werkt dus lange dagen. Zijn moeder wou hond tussen de middag ook wel uitlaten. Alsnog is hij dan heel veel alleen.

Vriend had voorzichtig geopperd dat we bijvoorbeeld langzaam naar het samenwonen kunnen gaan toewerken. Vind het echt snel. Binnen een jaar zal ik al snel vinden! Maar zo'n grote hond op een flat, baby op een kleine flat. Woon 3 hoog. Er is een lift die het gereld niet doet.
    Traplopen begint echt moeilijk te worden. (Met ex was ook al traploop hulpmiddelen besproken.) Als baby peuter word is het de vraag of ik hem/haar nog wel kan tillen.

Flat zou tijdelijk zijn. Moest snel een woning hebben. Sta ingeschreven voor een gezinswoning maar dat zal ongeveer nog 3 a 4 jaar duren.
    Stel mijn werk die houd voet bij stuk dan zit ik in de WW. Kan ik de gezinswoning wel vergeten. (Uitkering zal ik eerst niet krijgen vanwege een geld bedrag wat ik gewonnen heb. Dit geld wil ik houden om later een studie voor baby te kunnen betalen.)

Wil nu doen wat het beste voor baby is! Is moeilijk om die keus te maken. Wat is nou daadwerkelijk het beste? Dat in combinatie met het gene wat mogelijk is.

8. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    @ikdus fijn dat het hart filmpje goed was!

Hier een kleine van bijna twee. Gaat ook niet naar kdv.merk wel dat het nu wat zwaarder word zeker met mijn bekken maar ze kan gelukkig en hoop zelf

@meisje fijn dat je eindelijk wat hoorde zeg zal wel ff spannend zijn geweest

@zealda lastige situatie zeg. Wat het beste is zal je toch echt zelf moeten uitzoeken goed alle voors en tegens tegen welhaast afwegen. Zal moeilijk zijn om iets te besluiten. Ballen dat je werk niet echt mee werkt wat dat betreft

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Zealda moeilijke situatie, ik ben sowieso van mening dat je een (grote) hond niet in een flat moet nemen en bij tijds gebrek ook niet.
    Wij willen ook graag een hond en wonen in een grote flat, plek voor een hond zat. Maar wij vinden het beide een vereiste dat we ook een tuin hebben zodat hond ook lekker daar kan spelen en tijd hebben we beide nu niet. Ik ga normaal gezien fulltime naar school + stage + werk.

Dus qua hond zou ik in zijn belang denken wat is het beste voor hem.

Verder kan ik je niet adviseren over werk, gezondheid en vriendm

10. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Zealda wat een gedoe zeg. Ik zou in ieder geval niet zelf zeggen dat je weggaat! Laat hen maar met een passende baan komen.Als je er zelf voor bedankt dan krijg je geen ww! Wat jij zegt over eigen vermogen opeten en geen ww: dat zou ik nog eens heel goed nakijken! Volgends mij heeft iedereen standaard recht op 3 maanden ww. En langer, naar gelang je aantal jaren dat je in loondienst bent geweest. Je moet je eigen vermogen volgens mij pas opeten als je de bijstand ingaat. Hopelijk heb je voor die tijd al een andere baan gevonden. Zij moeten overigens ook wel echt in hun recht staan, ze kunnen je niet zomaar ontslaan he! Dus informeer jezelf goed!!! En dus NIET zelf ontslag nemen want dan heb je geen recht op ww!

Voor wat betreft je hond: wat een moeilijke kwestie :(. Snap dat je dol op hem bent en hem graag wil houden. Ik zou in dit geval kijken wat voor je hond het beste is. Steeds heen en weer lijkt me voor je hond ook niet prettig. Een vaste baas, een vaste plek in de roedel en weten waar ie aan toe is, is voor elke hond het beste. Is een hondenuitlaatservice een optie? Dat kost wel wat geld, maar dan gaat ie elke dag een paar uur lekker rennen en naar het bos en komt ie moe en tevreden thuis. Lost misschien een boel schuldgevoel op. En anders misschien bij je wandelaar-vrienden plaatsen? Dan zie je hem toch nog af en toe, maar ben je wel verlost van de zorg die je voor hem hebt. Je kan maar 1 ding tegelijk en kies dus goed wat voor jou haalbaar is en waar de hond het gelukkigste van wordt. En als je hem graag wilt houden snap ik dat helemaal hoor. Dan zou ik proberen te zorgen voor vaste afspraken wie hem wanneer uitlaat. Ik deed ook een tijdje een tienerjongen uit de buurt (begon toen ie eenjaar of 13 was) betalen (heitje voor karweitje) en die liet Sumi elke dag rond 16.00 uur uit. Kan je nog als aanvulling doen..
    succes meid!

11. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    O nog even wat praktisch: Welke kinderstoel zouden jullie mij aanraden? Qua gebruik (liefst vanaf newborn), veiligheid, schoonmaak gemak, etc?
    Ik heb bijvoorbeeld gekeken naar een dapper maar daar vind ik het weer onhandig bij dat je alleen een maxicosi als newborn set kan doen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

12. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Besjes: ja dat is hier wat lastig dat ze nog niet echt zelf wat kan. Achja af en toe eens klagen en dat gaat weer door. Vandaag al weer een hoop energie bij. Gelukkig want vandaag moet ik op 3 kids passen.

3D echo is altijd prijzig he, had goedkoopste pakket. Normaal 4 foto's denk ik. Maar ze heeft dat niet gerekend hoor. Ze heeft een gewone controle gerekend en dat is dus voor de verzekering.

Zealda bedt lastige situatie. Kan weinig zeggen over je werk, omdat de rechten hier heel anders in elkaar zitten. Hier wordt denk ik geen rekening gehouden met gewonnen bedragen voor uitkeringen ook niet.
    Wat betreft de hond, ik ben ook niet zo voor grote honden op een klein appartement. Ik denk dat het precies is wat kleine m hier boven zegt. Je hond heeft een vaste plaats nodig, ik zou doen wat best is voor hem. Qua samenwonen, ik woonde na enkele weken al bij mijn vriend en we zijn intussen meer dan 5j samen. Maar ik had natuurlijk nog geen andere verantwoordelijkheden tov bv een kind. Maar hij wel. Succes met al die moeilijke beslissingen.

13. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Kleine m: ik heb de stokke tripp Trapp met newborn set en ben hier heel tevreden van. De 2de tripp Trapp is intussen ook gekocht voor de baby. De newbornset had ik dus nog. Babyset zal ik wel dubbel nodig hebben denk ik.

14. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    wat si het verschil met stokken steps?

15. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Zealda moeilijke situaties! Wbt werk zelfde als Elke, in België gaat het heel anders.

Wbt hond zou ik kiezen wat voor hem goed is. Hoe moeilijk ook. Snap dat je hem wil houden maar in sommige situaties kan dat gewoon niet. En vind dat je dan moet kiezen voor het belang van de hond. Hij heeft recht op uitlaten (zeker rassen zoals de malamut!)

Samenwonen: je moet doen wat jou best lijkt. Wil je met hem verder, welke rol zal hij krijgen tov jouw kind (het is biologisch niet het zijne, dus hoe ver wil je die band laten gaan?) Als hij nu bij jou woont dan zal het kind voor hem aanvoelen als het zijne, er elke dag bij zijn zal hem volledig in de papa-rol duwen. Ben je zeker dat jullie samen blijven, ga je hem baby laten erkennen, wat als het toch mis gaat hoe ga je dat aan het kind uitleggen of als die nog te klein is, ga je hem nog contact laten houden of niet? Is een moeilijke situatie en zou er echt goed over nadenken over wat je juist wil in de toekomst voor jezelf en voor je kind.

Wij waren een maand samen toen ik (bewust) zwanger werd, dit is de man van mijn leven en dat wist ik al lang voor we samen waren. We zijn gaan samenwonen na 2 maand en dat gaat nu nog steeds super goed. Hebben nooit ruzie of zo, zelfs niet nu ik zwanger ben en je dan toch wel wat anders bent dan "normaal". Heb met exen een hoop rotzooi gehad dus zie nu heel goed het verschil met hoe ik het altijd heb gewild maar wat ik nooit vond bij anderen. Wie weet heb jij dat ook, en dan zou ik er gewoon voor gaan.

16. kaatjekaa

kaatjekaa Actief lid

29 jul 2013
    175
    22
    18
    Hoi dames, vanmiddag ontzettend verrast met een heerlijke high tea - babyshower. Ik had afgesproken om te high tea-en met mijn zus, kom ik binnen... Zitten mijn moeder, schoonmoeder, schoonzus en vriendinnen daar ineens!!! WT ontzettend lief!! En lekker!!! Allemaal nig een cadeautje bij ook.

Zealda, ik sluit me aan bij kleineM. Ik zou je even goed laten informeren in dit geval. Misschien heb je rechtsbijstand of ben je lid van een vakbond. Ik vraag me namelijk af of dit zomaar mag. Zit zelf ook in zo'n schuitje op dit moment.

Qua hond, ik vind het ook zielig om een hond op een flat te hebben. Helemaal een grote hond die veel beweging nodig heeft. Maar goed ik snap ook dt je er niet zomaar afscheid van neemt.

17. Wendy188

Wendy188 Bekend lid

6 aug 2012
    675
    0
    0
    Farmaceutisch bedrijf
    Sorry dat ik zo weinig van me laat horen maar werk nu weer 4 dagen en dat valt me best zwaar met nog een peuter die rond loopt en aandacht vraagt... Maar goed..
    Ik zie super mooie foto's voorbij komen, voor degene met het hart: heel veel succes...

Heb alles gelezen maar ben de helft alweer kwijt...sorry

Hier aankomende woensdag een 3D echo om 20.30 uur s'avonds... Nu al zin in. Hopelijk weer mooie foto's die we in haar plakboek kunnen plakken...

18. Plankje

Plankje Fanatiek lid

15 dec 2014
    1.171
    0
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Zealda pffff lastig. Maar indd laat je ff goed informeren.

Kaatjekaa leuk high-tea en fink verwend leuk leuk

19. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    @kaatjekaa wat leuk baby shower ben je goed verwend?

@Kleinem ik heb ook stokje tripp trapp met newborn kuipje. De stokke stepstoel is en ander model stoel maar ze kunnen ook daar vanaf het begin in voor zover ik weet

20. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Kleine m: stokke steps is nieuw. Heb dus niet voor die keuze gestaan. En vermits ik content ben van tripptrapp nu ook niet getwijfeld. Als ik zo op zicht bekijk vind ik de tripptrapp mooier. Lees anders eens vergelijkende reviews?

Nog wat betreft de hond: ik heb mijn hond ook weggedaan toen ik zwanger werd van mijn dochter. Ik had een american Stafford geadopteerd uit asiel, maar hij had 2 keer gebeten naar mijn vriend. We hadden hem toen een maand en besloten dat we het toch niet vertrouwden nu de baby er toch kwam. (Was niet meer gepland toen) je weet natuurlijk ook nooit wat er in dat dier omging he. Wat had hij allemaal al niet meegemaakt, hij had erge schrik van mannen. Hij is dan verhuisd naar een boerderij waar hij zeer veel aandacht krijgt en heel gelukkig is. Het scheelt natuurlijk dat we hem maar zo kort hadden

Deel Deze Pagina