Het innemen van zout brengt niet zozeer je bloeddruk omhoog, maar zorgt ervoor dat je lichaam even een "oppepper" krijgt. Net als vocht en andere snacks dat ook kunnen doen. Het doet je bloedsuikerspiegel stijgen en zorgt er vaak voor dat je je weer iets beter gaat voelen. Een te lage bloedsuikerspiegel hangt namelijk regelmatig samen met een lage bloeddruk.
Ikdus: ik had dat vorige keer rond 32 weken. Vooral als ik lag of zat en kon ook heel plots komen. Ik begon dan ook wel fel te zweten, trok wit weg en zou bij momenten ook hebben kunnen flauwvallen als er niemand in de buurt was. Hier was het een combi van een heel groot ijzer tekort (ben dan ook op 35 weken meteen aan een ijzerinfuus gelegd uit angst voor te veel bloedverlies tijdens de bevalling en me zo kwijt te raken) en een bloeddrukval doordat de baby een bepaalde ader afsneed die langs mijn rug liep... Was geen pretje. Ik zou er gewoon even laten naar kijken, dan ben je zeker en kan er iets gericht gedaan worden.
Eigenlijk is er niet zoveel wat je tegen lage bloeddruk kan doen ja iets zouts kan tijdelijk helpen. Bloeddruk word lager rond deze periode in de zwangerschap doordat jouw lichaam 1 liter meer bloed rond pompt en daarbij door de hormonen de wanden slapper zijn. Geen dingen waar wij dus invloed op hebben. Duizeligheid en vlekken zijn wel echte kenmerken van lage bloeddruk. Wat natuurlijk mogelijk is dat je een griepje eroverheen hebt en dit daardoor veel meer inpact heeft dan normaal op jouw duizeligheid. Je kan zelfs flauwvallen zonder dat dit kwaad kan. Deze waarschuwing heb ik vorige zwangerschap ook gehad van verloskundige wegens lage onderdruk op z'n laagst gemeten 85/45 Hoge bloeddruk is veeeeeel gevaarlijker en doen ze wel wat aan.
Liggen de klachten van lage bloeddruk en hoge bloeddruk zo dicht bij elkaar dan? Het blijft vervelend zou het goed laten controleren. Ja buik groeit hard hè, het schijnt ook de tijd te zijn om een groeispurt te krijgen.
Jepp symptomen liggen behoorlijk dicht bij elkaar. Behalve dus hoofdpijn bij hoge bloeddruk. En flauwte bij lage bloeddruk vooral ook met snel opstaan.
Trotsema,wauw wat een verschil! Ennuh bloedvergiftiging,bah. Had je vorige zwangerschap al vroege hoge bloeddruk ? Heb je daarna geen hellp gekregen als gevolg van ? Mamalap, vk zei inderdaad dat het bij dit termijn hoort. Maarja bij dochter dus lager bloeddruk gehad en nergens last van. Daarom denk ik ergens niet mn bloeddruk, misschien gewoon de benauwdheid. Ziek ben ik niet. Toekan, wat vreselijk! Daar zit je ook niet op te wachten. Voelde je je wel weer beter na het infuus ? Yummy, ik snoep best veel is dat ook goed voor bloedsuikerspiegel ? Ik wil je alvast een mooie 11/11 wensen ! En straks mooie vooruitzichten. Gaan jullie wel met hele gezin op huwelijksreis of lekker met zn 2 ? Plankje, ik neem wel wat meer dan 4 dropjes per keer 😳😳😳 Maar t pept niet op haha.
Mijn placenta ligt ook voor en voel hem al vanaf 13/14 weken gisteren was zelfs mn buik aan het bewegen.. Ligt ook beetje aan hoeveel buikspieren je hebt.. En of je een gevoelige buik hebt? Tegen een bekende van mij is ooit gezegd door een gynaecoloog (toen ze de baby met 20 weken nog niet voelde) dat dat kwam omdat ze dik was.. Ahum leuke gynaecoloog!! Had dat nooit gepikt! Wellicht bedoelde ze dat buikvet ook een rol speelt.. Hoewel ik ook niet super slank ben .... Maak je iig geen zorgen! Als je het eenmaal gevoeld hebt en het herkend zal je het blijven voelen!
Ikdus: ja gelukkig wel al kreeg ik toen ook gewoon heel weinig zuurstof rond in mijn bloed omdat mijn hemoglobine te laag stond, zo laag zelds dat ik mijn infuus volledig terugbetaald kreeg omwille van het risico. :-/ Maar daarna ging het wel beter..alleen ja, als de kleine op die ader ging liggen, bleef het wel pittig...
Even een ego berichtje: Ik lig nu in het ziekenhuis. Voelde de kleine al 2 dagen veel minder dan normaal dus toch even de vk gebeld. Die vond mijn buik knoer hard en heeft me getoucheerd. Mijn baarmoedermond bleek al naar voren te liggen en was soepel. Als de bbm te kort is, is de kans op vroeggeboorte aanwezig. Had geen ontsluiting. Ze heeft me doorgestuurd naar het zh waar ze de bmm opgemeten hebben. De eerste meting was 25mm en dus aan de korte kant. De 4 metingen daarna waren boven de 3cm en dus al beter. Ze gaan over een uur weer meten en kijken hoe het dan is. Dan besluiten ze ook of ik moet blijven. Urine is net ook middels een kathter afgenomen en wordt onderzocht. Afwachten dus. Ben helemaal over de zeik. Hoop dat het een blaasontsteking of stress is. Ben natuurlijk ook behoorlijk gespannen door mijn werk. Ik houd jullie op de hoogte.
jemig kaatjekaa wat eng!!! Heel veel sterkte lieverd en jou ons op de hoogte! Wat onwijs goed dat je aan de bel hebt getrokken!!! Knap van je dat jet het aanvoelde!