Hee Angel, dat is ook naar. Hoeveel te groot is hij? Ik heb wegens mijn gewicht (zat iets boven het BMI) een suikertest moeten doen bij 24 weken. Ik heb totaal geen klachten en was dus ook behoorlijk verbaasd dat ik wel suiker bleek te hebben. Als je te hoog scoort op de suikertest van morgen dan krijg je een dieet en moet je je bloedsuikerwaardes bij gaan houden (1x nuchter en 3x na het eten). Scoor je daar ook regelmatig te hoog op dan krijg je insuline. Maar dat hoeft niet hoor, misschien heb je geen suiker, misschien krijg je het met een dieet onder controle. Ik houd de waardes overdag redelijk netjes door het dieet te volgen, maar scoorde wel regelmatig nuchter te hoog, daarom spuit ik nu insuline als ik ga slapen. Maar een stapje tegelijk, eerst maar eens kijken hoe het morgen gaat. Moet je een orale test doen? Dus een drankje drinken en 2x bloedprikken? Als het te hoog is, hoor je in ieder geval heel snel de uitslag! succes
💞 1 t/m 15 maart 2016 mama's 💞 29 februari danda - 35 jaar - 1e kindje ♥ wendy188- 33 jaar - 2e kindje (dochter)♥ trotsema - 33 jaar - 3e kindje ♥ Kaatjekaa - 29 jaar - 1e kindje ♥ 1 maart mamadeluxe5 -28 jaar - 5e kindje (zoon, dochter, en 2 bonusdochters) ♥ Davina - 28 - 1e kindje ♥ e1ke - 30 jaar - 3e kindje (dochter en stiefzoon) ♥ turkssnoepje - 21 jaar - 1e kindje ♥ 2 maart mama2016 - ? Jaar - 1e kindje ♥ 3 maart anna anna - 28 jaar - 2e kindje (zoon) ♥ Heidcb - ? jaar - 1e kindje - zoon ♥ 4 maart shibainu25 - ? Jaar - 1e kindje ♥ zwennie - 27 jaar - 1e kindje ♥ 5 maart sahi - 28 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ meisje89 - 26 jaar - 2e kindje (zoon) ♥ D3B - 30 jaar - 2e kindje ♥ Karima - 24 jaar - 1e kindje ♥ 6 maart izi - 28 jaar - 1e kindje ♥ 7 maart mamalap - 32 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ patricia1993 - 22 jaar - 1e kindje ♥ toekan - 26 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ Yummy - 27 jaar - 3e kindje (zoon en dochter) ♥ 8 maart Missl87 - 27 jaar - 1e kindje ♥ rvdc - 26 jaar - 1e kindje ♥ 9 maart besjes - 28 jaar - 2e kindje ♥ Ikdus - 27 jaar - 2e kindje ♥ 636 - 27 jaar - 1e kindje ♥ 10 maart angel128- 30 jaar - 2e kindje (zoon) ♥ Arikla - 25 jaar - 1e kindje ♥ 11 maart fiederelsje - 33 jaar - 1e kindje ♥ kat80 - 31 jaar - 1e kindje ♥ juf1987 - 28 jaar - 1e kindje ♥ marloescha - 34 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ kleinem - 39 jaar - 1e kindje ♥ 13 maart Plankje - 31 jaar - 1e kindje ♥ Lentevlinder - 27 jaar - 1e kindje ♥ 15 maart Zealda - 25 jaar - 1e kindje ♥ 13 juni MissyMissy - 36 jaar - 1e kindje ♥ 12 augustus Suus123 - 31 jaar - 1e kindje ♥ ♥= 7 ♥= 13 ♥= 15 ★sterretjes★ freddel ★ disneymama ★ appelboompje ★ Purple88 ★ Gerbera ★ MissyMissy ★ Suus123 ★ afspraken 31 december KleineM - controle vk Angel - suikertest 2016HAPPY NEWYEAR LADIES!!! 4 januari Kaatjekaa - Controle 5 januari MamaDeluxe5 - Controle gyn 11 januari Plankje - gyn, groei echo en controle suiker 12 januari juf87 - echo 32 weken en controle Plankje - groei echo Toekan - 32 weken echo E1ke - groei echo 33 weken 14 januari Yummy - echo placenta kleineM - groei echo 32 weken + gyn Meisje89 - controle vk 15 januari Wendy188 - groei echo MissyMissy - 20 weken echo 18 januari Kaatjekaa - Liggingsecho 21 januari kleineM - bespreking bevalling Besjes - controle vk 25 januari Missy - controle vk 28 januari kleineM - controle vk 3 februari Besjes - groei echo 11 februari kleineM - groei echo 36 weken + gyn
Besjes je afspraken staan erin! Plankje hoe gaat het met jouw suikerwaarden vandaag? Morgen naar de vk, zal eens vragen over die buikpijn die ik steeds heb s nachts. Heb vandaag urine laten testen bij ha, maar niets aan de hand. Misschien groei/ bandenpijn of zo. Hebben jullie nog leuke plannen met oudjaar? Wij gaan met een paar stellen naar vrienden. Lekker spelletjes doen en beetje rustig aan. 3 van de 4 vrouwen zijn zwanger, dus dat is wel lekker rustig
Mooie echo angel. Was hij erg veel te groot of dat niet? Hopelijk geen suiker dat is ook niet fijn @kleinem dankjewel
ikdus en meisje ze zullen vast e.e.a. klaar hebben liggen mocht ik bij de bevalling blijven bloeden. Moet allemaal nog besproken worden. Tot nu toe zit ik nog in de 'veilige' waarden. Dus vallen veroorzaakt nu enkel enorme bloeduitstortingen. Ik merk het zo wanneer ik lager zit met mijn waarden . Dan heb ik sowieso overal spontaan blauwe plekken. Krijg sneller bloedneuzen die blijven bloeden of tandvleesbloedinkjes. angel oh jee jij ook al aan de suiker? In dit clubje zijn er best veel dames met suiker of lijkt dat maar zo? hoogvliet "schrijft het op het 'to-do' lijstje. Net als kruidvat en plus" Gisteren kregen wij via de post.nl het campingbedje. Gelijk opgezet om te checken of ie compleet is en werkt. Je raadt het al...ding kan aan 1 kant niet meer ingeklapt worden en de andere zijden willen niet meer vastklikken. Baggerbed. Bedrijf gelijk gemaild dat het niet werkt en dat wij het terug willen sturen en of zij een oplossing daarvoor hebben want zo uitgeklapt kan ie niet met de post mee! Wat een gedoe weer. 😢
Ahhh balen zeg missy missy.. Dan heb je er niks aan... Wij hebben een x adventure die je gelijk ook als box gebruiken kan.. Ideaal.. Veel gebruikt op vakantie.. Lekker fris spelen.. Hebben er ook een verschoonunit op... Wel via mp gekocht.. Ons mannetje werd geschat op 1823 gram en zat overal over de 32 weken heen Buik omtrek had en percentielscore van 98% Ben vandaag 30 weken.. Dus word nog wat.. Vind het best eng want m'n neefje was ook groot bij geboorte (56cm ) heeft vast gezeten en is levenloos ter wereld gekomen... Grote baby geeft mij hartkloppingen Zo maar die test doen.. Schijnt heel vies te zijn
KleineM Mijn waardes waren wel goed. 5,3 nuchter en 2uur na ontbijt 5,9 na middageten 6,2 en na avondeten 5,8 dus ben best wel blij 😄 Vandaag dan 2 👍🏻 Hoe gaat tie bij jou ? Heb jij er zelf last van ? Ik heb alleen heel veel dorst en trek in snoep hihihi Oud en nieuw word voor mij een vroegertje hihihi Moet nu werken en vl heeft dienst dus die is heel veel weg en vanaf 21:30 is hij weg dus lekker vroeg op bed liggen hihihihi
Angel wat spannend zeg! En zeker met zo'n verhaal in de voorgeschiedenis is het extra eng. Suiker schijnt steeds meer voor te komen zei mn vk vorige keer. Ik vroeg nog naar mn waardes, omdat t bij ons in de familie zit en zij zegt dat in NL bijna 40% zw.suiker heeft op het moment! Missy nare ziekte is dat, van je bloed. Heb er wel eens vaker van gehoord, is rondom bevallen wel een dingetje om op te letten ja! Ik ga met oud&nieuw naar vrienden, hoop dat ik hey volhoud vanavond, hihi
Angel wat gek dat ze bij jou zo drama maken, hier was baby 1842 geschat, vruchtwater was goed en suikertest op 24 weken ook. Maak me wel zorgen nu.. kan het echt kwaad? Ze zei wel dat als ze voelde aan mijn buik, hij niet zo groot leek. Wij hebben geen echo meer, zou ik dat dan beter wel nog plannen? Met 36 weken of zo? Hier vanavond waarschijnlijk thuis of misschien bij schoonmoeder.
Ben wat gaan googlen en ben toch al wat geruster nu.. Hier een link van een ander forum Zappybaby Forum • Bekijk onderwerp - 30 weken en baby weegt al 2 kg... mijn oudste woog maar 2,980 kg ben nu wel iets meer bijgekomen tov toen op dezelfde termijn (1 of 2 kilo) maar ik lig nu ook vooral plat en bij de oudste werkte ik fulltime tot 35 weken en deed het huishouden nog tot het einde. Deze baby zal dus waarschijnlijk wel over de 3 kilo geraken maar ineens een gigantische baby lijkt me onwaarschijnlijk. Zou dan al 1,5 kg meer wegen dan de oudste, moest ie echt zo groot zijn (+4kg). Dat zou wel veel zijn denk ik.
Onze meid werd met 28 weken al rond de 1800 gram geschat en ook hier geen drama hoor Mijn glucose is goed en de baby's in onze familie zijn ook allemaal behoorlijk fors, zonder dat iemand ook maar suiker had. Niemand maakt zich zorgen. Denk dat dit wel anders is als je bijvoorbeeld zelf overgewicht hebt want dat vergroot de kans op zwangerschapssuiker aanzienlijk. De reden dat het steeds meer voorkomt in Nederland heeft naar mijn weten ook te maken met het gewicht van vrouwen vóór en tijdens de zwangerschap. Angel: Snap heeeel goed dat dit je beangstigt, maar probeer niet te bang te worden hoor. Dikke knuffel! Lengte en gewicht hebben niet zozeer invloed op je bevalling, maar meer de bouw van de moeder en de omstandigheden eromheen. Je ontsluiting, maar ook bijvoorbeeld de afmetingen van het hoofdje. Een baby van 5000 gram kan een kleinere hoofdomtrek hebben dan een baby van 2800 gram. Ook een baby van 46 cm en 2800 gram kan helaas dezelfde verschrikkelijke complicaties met zich mee brengen. Missy: Wat balen van het campingbedje! Veel campingbedjes hebben speciale "technieken" om open en dicht te klappen (lees: altijd heel onhandig) Want als ik het zo lees dan lijkt het precies op het gedoe dat wij altijd hebben met ons campingbedje. Je moet dan echt met gevoel de andere zijkanten weer vast klikken, dan eerst de bodem omhoog trekken en daarna pas alle zijkanten weer los maken. Echt heel ingewikkeld haha. Succes!!
Gisteren controle gehad bij de verloskundige. Reguliere bloeduitslagen waren weer binnen (lever/galzure zouten nog niet helaas) en de reguliere uitslagen waren goed. Buik zit nu keurig op 30 weken, maar ons meisje loopt (voor zover ze dit kan voelen) wel echt voor qua groei. Geen schok natuurlijk gelet op het feit dat ze bij de echo met 28 weken al op 1800 gram uitkwamen. Wel gaf de verloskundige aan dat het echt geen reuzenbaby hoeft te worden, het kan prima zo zijn dat ze gewoon net een flinke spurt heeft gemaakt en het de komende weken iets rustiger aan doet. En het blijven schattingen. Volgende afspraak ingepland op 20 januari en op 5 februari hebben we een liggings- en groei echo. Vanavond vieren we oud en nieuw bij vrienden. Mocht vanochtend al om 8 uur beginnen op het werk () en heb hier zojuist ook de meest vieze oliebol ooit gekregen. Hoop vanmiddag toch nog een lekkerder exemplaar te kunnen bemachtigen
Meisje89 in principe zegt alleen gewicht niks.. Maar buikomtrek was van kindje van ruim 32.. Lengte enz ook en MN vruchtwater zat ook op percentiel van 95 dacht ik in combi van alles is t toch verstandig om te checken 11 Jan heb ik nu 3d dus zullen ze vast wel weer even meten en de VK wilde ook extra meten dus ben benieuwd.. Word nu even extra in de gaten gehouden.. Wat een nare test was het.. Drankje en prikken viel mee maar het niet mogen eten en het steeds omhoog komen van het drankje maakte me erg naar.. Was er al om 7 uur en begin me nu pas wat beter te voelen 😄 Yummy dan was jouw kleintje ook al groot.. Maakt me al wat meer gerust thnx!
Getsie angel wat een naar verhaal!! Ze houden je nu igg extra goed in de gaten! Dus dat komt vast goed. Klopt dat gewicht niets zegt. Het gaat volgens mij vooral om de omvang Van hoofd, buik, bovenbeen. Daar worden termijnen aan gekoppeld. Zeker in dit geval. Ben benieuwd naar de uitslag van je suikertest! Smerig he?!!! Bah! Sterkte! Plankje klinkt goed je waardes! Nog een dsg bijhouden of is het zo goed?
Hier alles goed op de controle! Zelfs mini echo gehad! Lag nog heerlijk met d'r koppie naar boven. Buikpijn is wrs bekken schaambot, niets ernstig, kussen tussen benen bij slapen. Nog even gehad over suiker en insuline en ik wordt idd ingeleid met 38 weken... Nog 8 weekjes dus 😳😵😵
KleineM ik moet voor maandag ochtend 4 dagen doorgeven en die week erop volgens mij ook 4 dagen en dan hoor ik pas of ik zo als nu door moet gaan of misschien insuline ofzo. Maar vanmorgen nuchter en 2 uur na ontbijt waren mijn waardes 5,3 en 5,2 dus heel mooi. Ben er echt blij mee hihihihi 😄😄😄😄😄 Oh spannend nog 8 weken schikkelkind? Hihihi En gelukkig verder alles goed 👍🏻😄
Oehh spannend kleineM! Ben ook benieuwd naar de uitslag.. En hoop dat als hij echt zo groot is en blijft dat hij eerder komen mag Mijn schoon oma houdt vol dat hij 29 februari geboren wordt.. Hoop voor de kleine van niet hihi Moesten jullie nog een keer de test doen toen jullie hoge waardes hadden?
Nee gelukkig niet!! Bleh! Net als plankje een dagcurve bijhouden. Met een piepklein prikje doe je dan 4x pd je suikerwaardes meten. Als je een x aantal keer boven een bepaalde waarde zit moet je misschien aan de insuline. Ze zijn daar in mijn zkh best streng in! Bij ons word je ingeleid als je insuline moet gebruiken. Daarzit elk ziekenhuis ook anders in. Maar als je nu al een grote groei zien, ze is juist wel extra in de gaten houden schat ik zo in. Ik had overigens al lang iets gehoord van de bloed test ik werd bijna meteen gebeld.
Bekijk bijlage 486725 Wij wensen jullie happy new year 2016 Dat al onze wensen uit mogen komen. Dat wij een goeie bevalling mogen hebben en een prachtig gelukkig gezond wondertje krijgen. Hele dikke knuffel 💋
Ik was erg misselijk,duizelig en moe van mijn suiker. Bij mij mogen min nuchtere waardes niet boven de zes uitkomen. Dat komen ze bij mij wel dus ik spuit 22 eenheden langwerkende insuline. S'morgens na het ontbijt waren mijn waarde ook te hoog en nu spuit ik voor het ontbijt 2 eenheden kortwerkende insuline. De rest van de dag moet ik na de maaltijd spuiten als ik 7 of hoger heb. Ik controleer voor en na elke maaltijd (hoofdmaaltijden) . Ik word ook ingeleid maar als het goed gaat met mij suiker kunnen ze hem tot 39 weken laten zitten. Ik kreeg de uitslag een paar dagen later pas. Succes met de uitslag. meiden alvast Gelukkige jaarwisseling!