Heej izi, goed je weer te lezen! Turkssnoepje ik vind dat toch wel een heel hoge bloeddruk hoor! Ik kreeg bij mijn dochter toen met die waardes medicatie en bedrust en omdat ik al iets verder was werd ik later die week ingeleid. Blaasontsteking ook zeker checken, is ook riskant tijdens zwangerschap! Meisje wat een drukke dagen, nu je rust pakken hoor! Och ymmy alweer werken, pff sterkte! Wat eigenwijs dat ze is terug gedraaid joh! Pff ik blijf maar moe, moe, moe. Vanmiddag komen er wat vriendinnetjes helpen met klussen en poetsen, tot die tijd maar even rustig aan doen.
Ahh yummy dat moet zeer gedaan hebben!! Mijn manneke ligt al heel lang met z'n koppie naar beneden maar het liefst wel met z'n lijfje over dwars ( of op z'n buik) dus hopelijk geen sterrenkijker!! Lees nu overal dat wanneer je echt suiker hebt dat je dan doorverwezen wordt naar de gynaecoloog... Hopelijk dus echt niet want wil liefst gewoon bij MN VK blijven en deze keer thuis bevallen mocht dat lukken... 😄dit jaar worden al onze baby's geboren!!
Meiden bedank voor het warme welkom terug. Hier gaat het wel redelijk. Werken wordt wel steeds zwaarder. Ben ook echt aan het aftellen, na vanavond nog maar 18 diensten te gaan voor het verlof. Ik kijk wel beetje tegen mijn nachtdiensten op, hoop dat het nog lukt. Verder slaap ik super slecht, ben continu wakker en wordt helemaal gek van kriebel over m'n hele lijf. Ook veel last van buikpijn. Naast het slecht slapen zakt m'n hb ook steeds verder, dus nog vermoeider... Nog maar even doorzetten. Met het kindje lijkt wel alles goed te gaan. Ze is aan de grote kant, heeft hele lange benen zeggen ze. Yummy, hoop dat ze zelf weer gaat draaien. Is wel zo makkelijk straks. Is gewoon nu al een kleine dondersteen Turkssnoepje, vind je buik helemaal niet heel klein hoor. Ik haal het nog niet zou idd wel even laten testen op uwi, is zo gebeurd. Meisje, haha lekker verlaat kerstdiner. Natuurlijk wel zo gezellig als iedereen aanwezig kan zijn. Ik zou m'n wintersport er ook niet voor opgeven, ook al zit dat er dit jaar natuurlijk niet in. Had hij wel een beetje sneeuw? Sahi, ook al zo moe. Echt vervelend. Wel fijn dat je vriendinnen je komen ondersteunen.
Gelukkig nieuwjaar... Best spannend vind ik het... Nu ja nog 8 weken werken en dan mijn verlof... Mentaal ben ik nog niet klaar... Ik ben dus niet aan het aftellen het is pas 30 weken
Gewaagd hoor tot 38 weken werken! Zou ik zelf echt niet willen... En zou ook echt niet gaan.. Heb nu bijna 2 weken vrij gehad en in die 2 weken is alles weer zo veranderd ( aan de zwangerschap) na 10 min lopen moet ik al gaan zitten omdat ik harde buiken heb... En doe zwaar lichamelijk werk dus ben benieuwd of ik die laatste 3.5 week nog vol kan houden
Angel kindjes kunnen nog tijdens de bevalling nog draaien, dus maak je niet te druk! En een sterrenkijker kijkt juist naar boven he, dus op de buik liggen is prima. Maar om de as draaien doen ze nog hele dagen, dus het zegt nog niks. Juf ik ben ook aan het aftellen hoor, maar ik werk nu nog 5 weken. Merk dat ik er aan toe begin te raken. Tot 38 weken zou voor mij ook echt niet haalbaar zijn, ik hoop dat het me nu die 5 weken gaat lukken. Izi jij ook aan het aftellen zie ik ik ben er ook wel redelijk klaar voor hoor! Gisteren lekker een hoop op orde gebracht, alles wat er nu nog moet ga ik pas in verlof doen, omdat het anders in de weg staat. Vannacht laat gaan slapen door de nesteldrang en al vroeg weer wakker. Normaal ga ik dan liggen draaien, maar nu meteen weer druk en in de weer. Er is duidelijk ineens wat veranderd, hihi Hopelijk kan ik zo nog even een tukkie doen
Hihi erg he die nesteldrang.. Heb soms zo geen rust in mn kont Maar probeer steeds een beetje te doen.. Misschien vandaag de box maar omhoog gaan zetten.. Zoon zit er bijna niet meer in alleen als ik snel even naar boven moet maar daar moeten we dan maar wat anders op bedenken
Ja heel veel baby's maken die draai om de as zelfs pas tijdens de bevalling zelf! Inmiddels voel ik weer voeten bij mijn ribben, maar haar hoofdje ligt aan de andere kant bij mijn ribben. Weer overdwars dus haha. Ik ben sinds gisterochtend echt heel erg ziek. Ik heb het vermoeden dat het een buikgriep is, maar de combinatie met een drukke en grote baby in je buik is echt geen pretje. Ik stond net op de weegschaal en ben 2,5 kilo kwijt. Alles is er de afgelopen uren weer uitgekomen en bij elke beweging van mij of de kleine keert mijn maag zich weer om. Ik had nog Emesafene in huis en daar dus gisteren maar eentje van ingebracht. Nu blijf ik heel misselijk, maar blijft de thee en warm water wel binnen en dat is i.v.m. uitdroging natuurlijk heel belangrijk en ik voel me iets sterker. Tot 38 weken doorgaan heb ik bij de vorige zwangerschap ook gedaan, maar dat is mij echt dusdanig slecht bevallen dat ik het niemand aan zou raden en het ook nooit meer zou doen. Tenminste, niet als je fulltime werkt. De laatste 4 weken waren enorm zwaar en ik was ZO blij dat ik eindelijk rust had. Even een paar weken niets.. Eh, NOT! Binnen 5 dagen ben ik bevallen omdat ik zwangerschapscholestase bleek te hebben. Eigenlijk wilden ze mij na 4 dagen al inleiden, maar ik heb gesmeekt of ik nog 1 nachtje rustig mocht slapen zodat ik me even voor kon bereiden. De bevalling ging prima, maar de dagen erna waren loodzwaar. Ik was uitgeput en wist echt niet waar ik de kracht vandaan moest halen om alle gebroken nachten door te komen, de voedingen te doen etc. Psychisch was het ook zo zwaar, ik was gewoon echt op. Ik kreeg last van hyperventilatie/angstaanvallen. En geloof mij: ik ben echt een heel sterk persoon en had dit écht nooit gehad of verwacht. Dus ik heb 1 ding geleerd: rust voorafgaand aan de bevalling is ZO belangrijk. De weken na een bevalling kunnen namelijk vaak behoorlijk zwaar zijn en je zit vol hormonen en bent gewoon echt niet zo sterk op zo'n moment. Dus vanaf week 34 ga ik met m'n voetjes omhoog. Hihi. Rust, rust, rust!
Ja gelijk heb je. Bij de eerste dacht ik beter meer weken na de zwangerschap (zoals zovele bij de eerste) . Bij de tweede kwam ik daar al op terug.ik moet nu ook nog drie weken werken en heb dan verlof, heerlijk!
Yummy wat een boefje Verlof ergens zou het met 32 weken al moeten (al moet ik er niet aan denken zo vroeg al). Er worden genoeg baby's al spontaan met 36 weken geboren, zit je dan net met je verlof haha.
In Vlaanderen is het gewoon nogal standaard om lang door te werken, zelfs tot 39 weken. We moeten verplicht met 39 weken op verlof... Je mag al vanaf 34 weken maar dan heb je achteraf maar 9 weken, dat vind ik echt heel weinig. Dan is je kindje pas 2 maand oud... Ik moet wel zeggen dat ik in het onderwijs werk dus nu 5 weken moet werken vanaf morgen, dan weer een weekje verlof heb en dan normaal nog 2 weken zal gaan werken. Op mijn werk weten ze wel dat als het me niet meer gaat ik die laatste 2 weken niet meer kom... Ik moet ook zeggen dat ik best een pittige uurrooster heb maar woensdag vrij ben... Andere dagen werk ik dan wel iets langere dagen + ik werk 1 op 1 met de kinderen (ik begeleid kinderen met een verstandelijke beperking of ASS) dus ik zit op mijn stoel.. Moet wel vaak stukjes rijden met de auto maar daar heb ik nog geen last van... Het lijkt me ook echt afhankelijk van welk werk je doet + mijn leerlingen zijn heel zorgzaam, ik heb ook 18+ - ers en die dragen met plezier mijn laptop of dergelijke
Hallo dames, Sorry dat ik een tijdje even niets van mezelf heb laten horen. Waren nogal van die drukke dagen rond de feestdagen. Morgen heb ik het beslissende gesprek kwa werk! Vriend en ik hebben besloten dat ik bij hem in ga wonen. Eigenlijk heeft vriend gewoon mijn spullen meegenomen. Was toch al altijd bij hem. Vandaag of morgen ruil ik hem in! Was zo boos op hem! Zullen de hormonen wel geweest zijn. Wat een ellende die babykamer! Had al laminaat gekocht. Zat nog in de verpakking wat dat kan ik zelf wel. Ik zeg tegen hem prima als je even verteld hoeveel ik bij moet kopen haal ik dat. Wil hij geen laminaat. Haal je maar een parketvloer of linoleum. Oké wat is dat? Uiteindelijk ligt het laminaat nu in de bijkeuken. En hebben we zeil op de babykamer. Iets andere kleur. Had een Ikea-pax kast gekocht een zwarte. Ja maar ik heb wel een brocante kast. En ik moest ook nog een kleding kast hebben. Ik begon nobel aan de kledingkast inelkaar zetten. 3 uren later kwam ik tot de conclusie hij klopt niet. Wat klopt er dan niet lieverd? Bepaalde onderdelen zitten er niet in en de schroef gaten passen niet op elkaar. Oké. Ik wou hem al retour afzender sturen. Maar eerst boodschappen doen. Kom ik 40 minuten later thuis. De kast staat ook al. Zegt die klojo er ook nog doodleuk achteraan ja dat was een appeltje eitje! :x Hij heeft nu al het huis volledig peuter-proef gemaakt. Want ze lopen zo rond. Hallo het moet nog geboren worden! Hij heeft op de la met prullenbak een kinderbeveiling gezet, heb er steeds ruzie mee! Hij dacht ook dat met een traphekje voor de gangdeur we de hond uit de gang hielden. Nou echt niet! Met kerst was het wel duidelijk wie verreweg het meeste kreeg, baby! Echt super verwend!
Pfff tot 39 weken werken! Moet er niet aan denken! Huishouden is mij al zwaar! Vriendin van mij maakt taarten, betaalde hobby. Nam gewoon opdrachten aan toen ze 40 weken was. Ze zou woensdags gestript worden toen ze net 42 weken was. Dinsdags stond ze nog vrolijk taart te maken. Tussendoor even bevallen. Op 3 minuten na heeft het hele gebeuren 2 uren geduurd. Ziekenhuis personeel grapte dan ook goh niet eens een bakje koffie gehad. Ze heeft 2 uurtjes gelegen en stond toen gewoon weer buiten een peukje te roken. Kraamvisite stond dan ook allemaal raar te kijken dat ze zelf vrolijk de deur open deed, koffie en taart pakte. Even naar boven liep om het schattige jurkje wat ze van ... Had gekregen te laten zien. Als ze er ook over verteld krijg je ook echt het O doe ik even gevoel. Autorijden is het probleem niet. Maar jezelf in de auto worstelen en er je daarna weer uit komen. Heb zelf een fiat 500 sport editie. Lage instap. Vriend heeft een station, merk je echt dat het veel makkelijk in en uitstappen is.
Pfff juf, jij moet nog wel even een stukje dan. Ik ga proberen tot 36 weken. Maar merk echt wel dat het zwaar wordt. Sahi, lekker hè dat het steeds dichterbij komt. Als moeder natuur het goed vond en het niets nadelige voor de kleine had mocht het van mij nu wel komen. Zealda, nou ik zou tekenen voor zo'n bevalling. We gaan het beleven over een aantal weekjes. En je vriend bedoeld het vast wel goed dat hij alles voor je in elkaar zet.
Ik had een heel verhaal getypt en ben gewoon alles weer alles kwijt.. Idd ook ik heb het druk gehad met die dagen.. Ziek geweest en nog niet beter... Nu heb ik sinds vannacht ontzettende jeuk aan de binnenkant van mijn handen en onder mijn voeten... Buik,armen en benen gaat... Maar het is niet te harden, ik ga het liefste op een steen staan om mijn voet te schuren om het zo maar ff ge benoemen.... Wordt er helemaal stapelgek van.. Vk wordt er gek van dat ik de hele dag en avond al aan het schuren ben... Hoe is het verder met iedereen... Ik meld me morgen lekker een weekje ziek... Ff bijtanken en lekke thuis alles op orde maken verder qua kleren enz
Ik heb wel veel kriebel, maar over m'n hele lijf. En de vk zei dat als het specifiek aan de binnenkant van m'n handen of/en onderkant van m'n voeten ging worden dat ik haar dan gelijk moest bellen. Zou voor de zekerheid wel je vk even bellen.
Hmmmm heb ze oudejaarsdag ook al moeten bellen.... Vl denkt dat ik me een beetje aan stel... Mannen...😡😡😡
💞 1 t/m 15 maart 2016 mama's 💞 29 februari danda - 35 jaar - 1e kindje ♥ wendy188- 33 jaar - 2e kindje (dochter)♥ trotsema - 33 jaar - 3e kindje ♥ Kaatjekaa - 29 jaar - 1e kindje ♥ 1 maart mamadeluxe5 -28 jaar - 5e kindje (zoon, dochter, en 2 bonusdochters) ♥ Davina - 28 - 1e kindje ♥ e1ke - 30 jaar - 3e kindje (dochter en stiefzoon) ♥ turkssnoepje - 21 jaar - 1e kindje ♥ 2 maart mama2016 - ? Jaar - 1e kindje ♥ 3 maart anna anna - 28 jaar - 2e kindje (zoon) ♥ Heidcb - ? jaar - 1e kindje - zoon ♥ 4 maart shibainu25 - ? Jaar - 1e kindje ♥ zwennie - 27 jaar - 1e kindje ♥ 5 maart sahi - 28 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ meisje89 - 26 jaar - 2e kindje (zoon) ♥ D3B - 30 jaar - 2e kindje ♥ Karima - 24 jaar - 1e kindje ♥ 6 maart izi - 28 jaar - 1e kindje ♥ 7 maart mamalap - 32 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ patricia1993 - 22 jaar - 1e kindje ♥ toekan - 26 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ Yummy - 27 jaar - 3e kindje (zoon en dochter) ♥ 8 maart Missl87 - 27 jaar - 1e kindje ♥ rvdc - 26 jaar - 1e kindje ♥ 9 maart besjes - 28 jaar - 2e kindje ♥ Ikdus - 27 jaar - 2e kindje ♥ 636 - 27 jaar - 1e kindje ♥ 10 maart angel128- 30 jaar - 2e kindje (zoon) ♥ Arikla - 25 jaar - 1e kindje ♥ 11 maart fiederelsje - 33 jaar - 1e kindje ♥ kat80 - 31 jaar - 1e kindje ♥ juf1987 - 28 jaar - 1e kindje ♥ marloescha - 34 jaar - 2e kindje (dochter) ♥ kleinem - 39 jaar - 1e kindje ♥ 13 maart Plankje - 31 jaar - 1e kindje ♥ Lentevlinder - 27 jaar - 1e kindje ♥ 15 maart Zealda - 25 jaar - 1e kindje ♥ 13 juni MissyMissy - 36 jaar - 1e kindje ♥ 12 augustus Suus123 - 31 jaar - 1e kindje ♥ ♥= 7 ♥= 13 ♥= 15 ★sterretjes★ freddel ★ disneymama ★ appelboompje ★ Purple88 ★ Gerbera ★ MissyMissy ★ Suus123 ★ afspraken 4 januari Kaatjekaa - Controle 5 januari MamaDeluxe5 - Controle gyn 11 januari Plankje - gyn, groei echo en controle suiker Angel128 - 3D echo 12 januari juf87 - echo 32 weken en controle Plankje - groei echo Toekan - 32 weken echo E1ke - groei echo 33 weken 14 januari Yummy - echo placenta kleineM - groei echo 32 weken + gyn Meisje89 - controle vk 15 januari Wendy188 - groei echo MissyMissy - 20 weken echo 18 januari Kaatjekaa - Liggingsecho 20 januari Yummy - vk 21 januari kleineM - bespreking bevalling Besjes - controle vk 25 januari Missy - controle vk 28 januari kleineM - controle vk 3 februari Besjes - groei echo 5 februari Yummy - ligging - groei echo 11 februari kleineM - groei echo 36 weken + gyn
Oei wendy, die jeuk zou ik wel voor bellen hoor! Zeke onder voetzolen wordt juist voor gewaarschuwd! Zaelda zie je het wel zitten dan, om bij hem in te trekken? Alleen doen als je dat zeker weet hoor! Juf ik vind het nogal wat hoor, tot 39 weken werken!