Goeiemorgen dames ik zie net aan mijn banner dat ik de kaap van 16 weken heb gehaald! joehoe! straks wat familiebezoekjes en dan wat huishouden, en vanavond mijn laatste avonddienst zijn er meiden onder jullie die naar de grote sinterklaasshow gaan in Antwerpen?
Goede morgen dames, @natasha, 16 wkn, heerlijk of niet? Ik heb gister ook ff een dansje gedaan nog 1 avond ronde? Wanneer ging jeook al weer met verlof? @liefje, ik kom je helpen mopperen hoor. Haha, niet bevestigd? Dompie, snel doen dan, heb je de blije doos wel bevestigd? En vandaag niet meer zo geirriteerd? @doemaar, nog lekker gegeten gister? @hier, vannacht weer slacht geslapen, zal wel standaard zijn (lichaam is vast aan het wennen aan nacht voedingen denk ik ) Pffft en ik heb de ene rare nachtmerrie naar de andere. Verschrikkelijk.
@Anke : met verlof vanaf de 27ste maar dit weekend nu was mijn laatste vol werkend weekend volgend weekend alleen vroegdienst, weekend erop vrij weekend jammer dat je zo slecht slaapt zeg
@anke, al beter kunnen slapen? Wat vervelend nou dat je zo slecht slaapt! Kop warme melk voor het slapen gaan misschien? @liefje, over je bui heen? Wat leuk dat je het kamertje krijgt! @natascha, hoe was je avond dienst? Wanneer mag je met verlof? 16 weken! Joehoeee! Ik loop 5 dagen achter op jou @hier, het gaat het nog steeds goed met me! Echt een opluchting... Buikje begint nu ook echt te komen, zo trots Ijsshow "speed" was erg leuk. Hadden super goede plekken, rij 3! Was maar goed ook want er gebeurde zoveel tegelijk op het ijs...wel schoten mijn hormonen op hol, want toen de show begon moest ik huilen! stom he Verder weinig bijzonders vandaag, morgen wel; controle vk, ben benieuwd hoe het met ons meisje gaat... Fijne dag iedereen! Ps, zie net mijn vragen al beantwoord door jullie, zijn jullie snel zeg!
@kopjethee, zag je naam staan en bedacht me, ow je had me nog een vraag gesteld ergens over de verzekering, had ik ne niet op geantwoord. Ik ben bij VGZ verzekert, krijg alles vergoed, heb het gezin pakket. - max aantal uren kraam zorg + 15 uur extra. Komt neer op 80 uur, geheel zonder eigen bijdrage. Maar hoeveel uur je krijgt hangt natuurlijk ook af van je situatie (bijv, geef je borstvoeding, das extra uur enzo.) maar dat is bij elke verzekering. - zwangerschapscursus, vergoed tot 300 euro (ev ook te gebruiken voor bv ehbo cursus, is gewoon vast jaarlijks bedrag dat je kunt gebruiken voor van alles en nog wat aan cursussen en dus ook zwangerschaps cursus) - poliklinische bevalling, zonder medisch in ZH, volledig vergoed, geen eigen bijdrage. - ziekenhuisbevalling volledig ook kamer enzovoort geen eigen bijdrage. - evt een tens (80 euro vergoed) - kraam pakket (volledig, plus cadeautje ) - huur klossen, po, en zo'n steun om recht op te zitten, evt douch stoel enzovoorts. - huur kolf voor een bepaald aantal weken. - lactatiekundige tot een bepaald bedrag. - pffft was dat het? Weet niet wat je nog meer wilt weten? Ook na bevalling veel aan gehad, fysio (voorkeurshouding), osteopaat beide volledig vergoed. Verder is het als je niet zwanger bent ook een goede verzekering (had hem al voor mij zwangerschap). Maar toen had ik jong. Vind het wel een fijne verzekering, je bent vooral goed verzekert voor dingen die bij jou "leefsituatie" horen. Vriendlief krijgt bv condooms vergoed (tot een bepaald bedrag) uit het jong pakket, maar als hij aan de pil wil moet hij zelf betalen Pffft heb di bericht snel getypt dus sorry voor evt spel fouten
@kopje thee: avonddienst is wel zwaar voor mij eerst wat spuitjes geven, dat gaat snel, dan wondzorgen, en dan moet ik in een gehandicapten instelling enkele mensen in bed gaan stoppen. dus, die zijn verlamd of spastisch, en werken niet mee vandaar dat ik blij ben dat het straks mijn laatste is nog 2 weekjes en dan verlof over de verzekeringen bij jullie ken ik niks, dus kan ik niks erover zeggen
oh dames, ik zag net op tweedehands een leuke quinny had bod gedaan van 180, en mag hem halen voor 200 dus, volgende week eens gaan zien of hij werkelijk zo verzorgd is als op foto. hier kan jullie even meezien Complete kinderwagen Quinny Buzz - Te koop | 2dehands.be
@kopjethee79: hoe was je disneymarathon? Welke films heb je gekeken en heb je het een beetje droog kunnen houden met je hormonen? Oooh, die ijsshow lijkt me ook super! Haha, ontspoorde hormonen. Geniet er maar van! Haha, jij bent gek! Ontbijtje maken voor je vriend. Jij bent zwanger! Hihi... @Doemaar: ieder kindje/iedere zwangerschap is anders, maar dat blijkt bij jou zeker wel met die 12-wekenecho's van Linette en Arnaud. Tja, en wat het nu wordt is nog eventjes een verrassing! Sollicitatiebrieven kan ik je niet mee helpen. Ga je op zoek naar een nieuwe baan? Balen dat je werkgever zo aan het kloten is. @Seallable: oh, wat leuk, toch een echo! En het geslacht, daar ben ik natuurlijk wel benieuwd naar. En je hebt er al flink de vaart in met het babykamertje! 't Kan maar klaar zijn he. @xLovely: gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom natuurlijk! Ook heerlijk de kindjes kort op elkaar. Super dat je geen last hebt van kwaaltjes. @liefje2013: dikke knuf voor de discussie met je baas. Balen, want je vond het juist weer heerlijk om te werken. Hihi, manager van een kippenhok... Oeps, doos niet bevestigd. Dat overkomt mij nu nooooooooit! *lol* En ook al bijna je kinderkamertje besteld. Is het allemaal gelukt? @natasha86: kraamgeld/geboortepremie? Dat hebben we hier niet. Alles verloskundige/ziekenhuis/kraamzorg/etc. loopt via de verzekering al dan niet met eigen bijdrage. Gratis kraampakket is afhankelijk hoe je verzekerd bent. Salaris wordt tijdens die 16 weken zwangerschaps/bevallingsverlof volledig doorbetaald, de werkgever krijgt een vergoeding via het UWV. Kinderbijslag is inkomensafhankelijk. En inderdaad de "wil het wel/niet weten" in kleur is voorgevoel. Pfff... Je mag echt blij zijn als je verlof hebt! Hoe ging je avonddienst? Wauw, vandaag 16 weken. Wat gaat het snel! Wij doen niet zoveel aan Sinterklaas. We gaan netjes naar de intocht in het dorp, in de weekenden een schoenkadootje, 5 december pakjesavond bij mijn ouders en dan geloof ik het wel. Kinderwagen ziet er goed uit! Maar inderdaad eerst in het echt bekijken. Een maxicosi zou ik zo gauw niet tweedehands kopen, want je weet niet wat ermee gebeurd is en op een gegeven moment is net als bij helmen de spanning niet meer goed. Volgens mij staat er ergens ook een fabricagedatum op. @Anke1986: wauw, jij ook al de 16 weken voorbij. Balen dat je zo vaak wakker wordt 's nachts. Ik had dat ook tijdens een van de zwangerschappen. Gewoon ineens wakker, niks aan de hand. Gelukkig kon ik snel weer inslapen. Zo, jouw verzekering ziet er goed uit! *overweeg om per 1 jan te switchen* @slapen: gelukkig slaap ik erg goed, ALS ik slaap tenminste. 't Valt soms niet mee met zieke kids of nachtspookjes. Dromen doe ik (nog) niet. Tijdens de zwangerschap van Marjolein had ik regelmatig nachtmerries. Dan rust je ook niet uit hoor. @dozen: ik heb ze inmiddels aangevraagd. Blije doos, felicitas, Kruidvat en een actiepakket bij een lokale organisatie. Babydump kom ik nooit, is ook niet in de buurt, dus daar heb ik geen doos aangevraagd. 'k Ben benieuwd wanneer ik afhaalberichten krijg. Ik weet nog niet of ik na de geboorte met geboortekaartjes verschillende supermarkten afga voor gratis dozen. Ik heb ooit bij Jan Linders en C1000 dozen gehaald. @verzekering: ik heb een Beter Af Plus Polis** bij Zilveren Kruis Achmea met collectiviteitskorting via mijn werk. 'k Heb net mijn kraampakket aangevraagd en bladerde een beetje door de vergoedingen. Ik was er heilig van overtuigd dat ik gewoon recht had op 40 uur kraamzorg, maar nu blijkt dit max. 24 uur te zijn en dan ook nog met eigen bijdrage van 4 euro per uur. Raar, want ik ben niet van verzekering veranderd. Naja, 'k heb inmiddels ervaring genoeg met babietjes, dus dat komt wel goed. Hier trouwens ook gekloot met de arbo. Wat een puinzooi is het daar! Ik schijn volgens hun systeem ineens ruim drie jaar in de ziektewet te zitten?! Kan ik er wat aan doen dat door hun zoveelste overname/naamswijziging hun administratie niet meer klopt?! *zucht* Maar wat ik dan niet snap, dan zou ik toch allang in de WW moeten zitten? Ze zoeken het maar lekker uit. Wat een gezeik. Wij hebben trouwens ook een eerste stapje gezet met de verbouwing van de zolder. Op basis van wat schetsjes zijn het et eens over de indeling. Manlief gaat de komende tijd de zolder leeghalen en dan plakken we schilderstape op de grond, zodat we een beter idee krijgen hoe de kamers gaan worden. En dan is het tijd voor een timmerman... Annabel en Evelien krijgen dan een eigen kamertje op zolder. Marjolein gaat naar de huidige kamer van Annabel en Evelien en maakt zo de babykamer weer vrij. Liefs, Nelly
Hey meide, ik denk dat jullie nog ff goed moeten kijken naar jullie verzekering mbt kraamzorg. Geloof dat max 24 niet kan kloppen? Wettelijk verplicht min is 24! En evt eigen bijdrage van 4 euro zie je idd wel meer. Maar betref het aantal uren kunnen ze niet zeggen 24 uur, er zijn heel veel andere factoren die je tot een aantal uren brengen. Bijvoorbeeld: borstvoeding, andere kinderen, keizersnee en nog wat dingen. Die uren komen allemaal bij die 24 uur op. Bij mijn verzekering krijg je dan dus ook nog extra uren zorg cadeau, geloof dat de vrouw van kraamzorg bureau vorige keer zei dat alleen vgz dat deed. Maar ik vind de verzekering verder ook gewoon goed betreft dekking voor mij en kids.
@kraamzorg, normaal is rond de 49 uur. eigen bijdrage kraamhulp van 4 euro ook normaal tenzij je aanvullend bij cz gezinnen neemt of een hele dure aanvullende verzekering. maar in verhouding ben ik nu het beste uit. @verzekering, cz plus aanvullend... erg goed erg blij mee @anke ja lekker gegeten hoor, in belgie net over de grens bij ons. @nelly zal wel moeten veranderen.. mijn bedrijf is 180km verderop verhuisd haha. @gezelligheid, mail je morgen uitgebreid
Hey meiden ik heb net dit topic geplaatst maar dacht .. Misschien hebben jullie ng een ideetje voor me?
Zo en nu ff reageren, @natasha, mooie kinderwagen zeg! Quinny is top wagen ... Heb ik ook heel blij mee. Denk dat ik straks met verdriet afscheid neem (misschien hou ik hem wel voor erbij, weet het nog niet ) @doemaar, je knt toch best ff 180 km reizen voor je werk al een sollicitatie de deur uit gedaan? @nelly, zo wat een boekwerk heb jij geschreven. Druk aan het verbouwen dus. Beter lekker op tijd als straks met een dikke buik @hier, zoals jullie hierbovenlezen heb ik behalve me slechte slaap van zwangerschap, nog een reden om slecht te slapen. Vanacht begonnen met poging #251, dit gaat de boeken in als de poging met het luchtbedje, heb nauwlijks geslapen vanacht, maar blijf proberen. Gaap, fijne dag meiden.
Hoihoi heb gehoord dat het weer rustig was ivm combitesten en het misgaan dat ik weer voorzichtig kom kijken....... Jullie weten waarom... Tot nu toe gaat goed hier. Over een week de controle en geslachtsbepaling! Wel eens vraag. Ik ben natuurlijk vanaf 6 weken tot 10 weken zwaar ochtendziek geweest..... En in de week aangekomen waar tweede deel van ochtend misselijkheid kan opkomen. En ja hoor! Wie stond er vanmorgen lekker re overgeven en misselijk te blijven tot nu toe..... Vraag mij echt af hoe de zwangere dat doen hoor combineren met werk en proberen wat binnen te houden! Voel me er slap en beroerd van!....... Hoop dat ik nu niey weer 4 ellendige weken krijg. Zo zie je ook niemand meer alles staat in ban van spugen,misselijk.en werken proberen en bij thuiskomst plat te gaan....... Bah ..... Ook word ik geteisterd door zware hoofdpijnen..... Weer... Ik ga even terug lezen
@anke, ja haha is om de hoek en over de a2 staat nooit file... kan ik smorgens om 4 uur weg om om 9 aan te komen haha ja rot, hier hebben we linette vanaf nacht 1 in dr eigen bedje gelegs, met zo nu en dan een nacht bij ons... Linette is per definitie een lastige slaper... en ik ging dan kijken, hand op de borst en weg, bij huilen laten huilen 10 minuten, dan weer terug, weer weg en zo door. dat kost je wel een paar nachten maar dan heb je ook wat haha.. aan de andere kant.. linette slaapt op en af nog steeds bij ons hahaha.. komt later wel goed. nou hier mooi weer dus zo lekker naar buiten toe. en moet toch nog even wat bij de winkel halen, ik weet alleen niet meer wat
@ mopperkonijn, wat leuk dat je weer komt kijken! Ja alle test zijn goed gekomen! Wat vervend dat je je zo rot voelt! Ik had een paar goede dagen, maar vanaf gisteren ook weer pet, we moeten het er maar mee doen @ nelly, het zilveren kruis vergoed 100% kraamzorg uren ongeacht het aantal uur, eigen bijdrage krijg je 24 uur van de verzekering. De overige uren zijn voor eigen rekening... De Disney marathon was erg gezellig, niet veel films gezien helaas.., @ Anke, ik heb helaas geen tip voor je! Wel ga ik ff kijken bij jouw verzekering om te vergelijken @ hier, net terug van vk, alles is goed! Kindje groeit goed, hartje klopt mooi en ze beweegt lekker! Helemaal blij! Nu lekker eten, manlief heeft nu voor het ontbijt gezorgd
Ha leuke moeders hier!! Ik ben net weer bij de VK geweest en ben zo trots op het kleintje (en stiekem een beetje op mijzelf)! Alles goed: groeit goed, hartje gehoord... klein treintje ging lekker hard... lage bloeddruk, hoog ijzergehalte. Echt fijn!! Kwam ik thuis ineens achter dat ik mijzelf had buitengesloten. Balen! De sleutels zaten in mijn andere tas en ik stond dus bij mijn eigen dichte voordeur. Gelukkig werkt mijn moeder heel dichtbij en heeft zij een sleutel aan haar bos... ben ik daar maar even heen gelopen. Het is koud buiten! Bah... of eigenlijk ook wel lekker... maar vanmorgen vond ik het eventjes niets. Haha! Hebben jullie dat ook? Dat je je soms afvraagt wat je eigenlijk van iets vindt? Ik wissel van mening waar je bij staat! xx
@Anke1986: ik vond het die 24 uur ook al raar. Waarschijnlijk heb ik de verzekeringstaal gewoon verkeerd gelezen. De vorige bevallingen had ik namelijk gewoon iets van 40 uur plus extra uren voor gezin en borstvoeding. Heel veel in ieder geval. En bij lange na niet nodig. Ik stond er toen ook zo van te kijken dat schoonzus met haar eerste bevalling maar 24 uur kraamzorg kreeg. Met het (telefonisch) intakegesprek wordt zoiets toch doorgelopen, dan wordt ook duidelijk op hoeveel uren ik recht heb. Wauw, wat heb je je manneke heerlijk lang bij je kunnen houden. Maar wel erg lastig dat hij nu niet in zijn eigen kamertje wil slapen. Misschien een gedragen shirt van je in het bedje leggen? Of een knuffel met jouw geur? Heb je een heel duidelijk avondritueel? Dat je je daar stug aan vasthoudt. En na een minuut of 10 jengelen pas gaat troosten? Laten huilen, verschrikkelijk, maar soms is het nodig. @Doemaar: pfff, 180km verderop? Dan zit er niet veel anders op, dan iets anders te zoeken. Ik hoop dat je gauw iets anders kunt vinden. 't Zal nu op de banenmarkt niet meevallen... @mopperkonijn: balen van je misselijkheid... Knuffie! @kopjethee: kijk, zo hoort het! Ontbijt door je man voor zijn zwangere vrouw! *lol* Dat van de verzekering vond ik ook al vreemd. Waarschijnlijk heb ik het gewoon verkeerd gelezen. @Mama Jude: aaaah, super dat het goed gaat! Hihi, ik doe gezellig met je mee. Afgelopen week stond ik ook met drie kindjes zonder huissleutel voor een gesloten deur. Ik heb gelukkig een reservesleutel op een geheim plekje gelegd. Want voor mijn moeder er is (als ze al thuis is), staan er hier vier sneeuwpoppen voor de deur... En die wisselvalligheid is ook erg herkenbaar. A.s. zaterdag hebben we het verjaardagsfeestje van Marjolein, maar lang niet iedereen kan. Dus stelde ik gisteren voor om het naar zondag te verplaatsen. En vandaag vind ik weer dat het gewoon zaterdag moet blijven. Vanavond dus weer discussie met mijn man. *lol* Hier gaat het wel goed. Gisterenavond hebben we weer even naar het hartje van ons ukkie geluisterd. Heerlijk dat we dat gewoon thuis kunnen doen. Verder ben ik nog steeds ontzettend moe. En natuurlijk hebben we 's nachts weer een wakker kindje. Evelien heeft een paar dagen af en aan hoge koorts en kan van het hoesten moeilijk in slaap vallen. En dan staat ze 's ochtends om half zes naast mijn bed omdat ze moet plassen. Daarna slaap ik dus niet meer... Maar goed. Nu gauw de meiden in de jassen hijsen, want ik moet Annabel weer van school halen. Groetjes!
Die Nelly... zelfs al voorzorgsmaatregelingen voor als je de sleutel binnen laat liggen. Haha! Nou... dat zou voor mij ook geen verkeerd idee zijn. Ik denk dat ik het gewoon ga doen, want het was ook niet mijn eerste keer vanmorgen en manlief begint me al stiekem uit te lachen, dus als ik die sleutel nou ergens op een verstopplekje neerleg, dan hoeft niemand te weten hoe vaak me dat gebeurt. Haha! Een ziek meisje is niet leuk zeg. Zeker niet als dat meteen betekent dat jouw nachten een drama worden... hoop dat het snel weer beter wordt en ze weer héérlijk doorslaapt.
@nelly precies, nu zit ik nog in de zw vanwege arnaud, wil een reintergratie traject opstarten om 2de spoor herintetreden, blijf dan in dienst bij huidige werkgever, maar als ik wat anders vind kan ik me ook beter laten melden, de afkooponderhandeling in gaan en door. maar goed ben ook zwanger dus tis niet heel makkelijk we zullen zien @mamajude, niet heel handig dus, maar goed er was een oplossing om wel binnen te komen zo hier net effe naar n winkelcentrum gewandeld, effe bi zeeman wol gehaald, krijg als het goed is morgen haaknaald binnen van iemand.. kan ik mezelf gaan leren haken... eens kijken hoe ik het er vanaf ga brengen zo gauw broodjes uit de oven halen en lunchen met een opstandige dame
@ Doe Maar: Die opstandige dame van jou heeft niets te klagen met broodjes uit de oven na een lekkere wandeling met haar moeder. Waar woon je en wat is je beroep? Ik ben benieuwd omdat ik zelf in de arbeidsbemiddeling werk... al 12 jaar... alhoewel ik nu een heel ander project doe, waarin ook digitalisering en ICT een rol spelen... ben ik natuurlijk van nature door mijn ervaring geinteresseerd in werken en werk vinden.