1-15 mei 2013 mama's - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Uki, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @anke that's me.... soms (op regelmatige basis) komen die hoorntjes tevoorschijn, dus zit idd op de bank met de laptop en een grote bak zelfgemaakte kippensoep en kaas-uienbrood... en niet te vergeten mn haakwerkje hahahahahaha gewoon rigureus mensen van de lijst te droppen.... en hoe vaker ik dit lees hoe simpeler er ik van wordt... kippensoep, haken een kind en hoorntjes

@flotsje ohhhhh haaai meis hoe is het, behoefte aan kippensoep?

2. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel

Zodra die "vind ik leuk" knop op zp is, krijgt dit bericht een duim :p

3. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    gelukkig ben ik mijn goede humeur en mn humor nog niet kwijt hahaha
    dank u, dan had dit bericht toch ook een fb duim verdiend

4. Gezelligheid

Gezelligheid Actief lid

24 okt 2012
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joehoe! Ik ben er nog! Iklees en schrijf alleen bij jullie. En dat krijg ik al niet eens vaak voor elkaar, laat staan dat ik er nog een topic bij kan hebben.

Ik krijg het gewoon niet voor elkaar zo vaak als jullie actief te zijn, maa ik zou wel graag hier willen blijven!

5. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @feestneus, alias gezelligheid, zou niet eens anders willen dan dat je er gewoon bent... je bent toch ook gewoon op de lijst :)

6. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    @gezelligheid, check you're on, hoe gaat ie"

@lijst, dames denk dattie zo wel ong klopt. Iemand nog aanpassings voorstellen :p

7. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel

Oei oei oei, ik zal snel kappen met de grapjes dan voordat ik je humeur en humor verpest :p

8. Gezelligheid

Gezelligheid Actief lid

24 okt 2012
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fjieuuuuwwwwww,

begrijpend lezen..... Niet m'n sterkste kant.

9. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    DoeMaar ja, dat bedoelde ik hahaha...

Anke dus alles eraf van het lijstje op die 3 na? :D

Flotsje Hallo!!! Gezellig dat je weer komt spieken... Jij mag natuurlijk op het lijstje blijven... :p jammer dat alles ziek is thuis! Dus je hebt je handen er vol aan? Sterkte meid! Knuffel x

Gezelligheid haha geeft niet!!! Jij bent en blijft net als je naam gezellig bij ons ;)

10. Gezelligheid

Gezelligheid Actief lid

24 okt 2012
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    anke ik mag, qua kwaaltjes, niet klagen. Word 's nachts wel geregeld even wakker. De eerste keer steeds na 4 uur slapen en dan word ik wakker van een vreemde ( gelukkig geen enge) droom, daarna vaker even wakker en soms klaarwakker.

Sommige dagen last van maagzuur, duurt gelukkig nooit lang.

en jullie kwaaltjes?

namen kreeg van een meisje van 6 nog een leuke naamsuggestie: snuitje! :D

11. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Welkom Sandra!

En bedankt voor al jullie leuke reacties!
    Anke, 20 weken echo mocht tussen de 18 en 22. Ennn omdat mn man bij defensie werkt en deze maand veel op oefening is (deze week ook weer alleen geweest) was die week de enige optie. Daarnaast nog al die feestdagen;). Dus vandaar!

12. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @mevrs, ik was je vergeten te antwoorden, waarom een meisje.... denk ik gewoon en wat grappig was, dat een vriendinnetje van Linette al voor ik zelf uberhaupt getest had ineens out o the blues tegen haar ouders had gezegd dat ik een baby in mijn buik had en dat was een zusje voor linette... en Linette wenst bij haar broertje dat haar zusje uitkomt;) alsof ik een ei leg... maar ze wenst voor een zusje, en ik vind dat na alle sh*t en Linette als mama's poppedijn haar wensen uit moeten komen.... in dit geval dus een zusje... hoe bot kan de natuur zijn haar wens niet uit te laten komen (wel een beetje met humor bekijken he:p)

en verder is het mijn gevoel... en mamas gevoel is feilloos:D normaal gezien:cool:

13. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Haha wat grappig van dat vriendinnetje doe maar, zullen ze een extra zintuig hebben ;)? T zal toch wat wezen als het toch een jongen is!

Gezelligheid, ik heb sinds ik zwanger ben last van een verstopte neus en ik slaap heel oppervlakig en droom veel. Niks om echt over te klagen na al die weken misselijkheid!

Ik ga maar is uit bed :D fijne dag iedereen!

14. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Zo. Even bijkletsen!

@sinterklaas: ik ben zo blij als dat achter de rug is! Ik "moet" nog voor een paar kadootjes naar de Ikea. Haha, mijn lijst voor "oja, da's ook wel handig, als ik naar de Ikea ga" is alleen errug lang geworden!
    Morgen wordt nog een spel bezorgd en dan ben ik er klaar voor/mee.

@decembermaand: tja, hier ook een drukke maand. Weliswaar geen 9 verjaardagen, maar wel Annabels 5e verjaardag en haar eerste kinderfeestje. Ze heeft 7 vriendjes/vriendinnetjes uitgenodigd en ik heb echt geen flauw idee hoe ik die allemaal bezig kan houden... In ieder geval ga ik wel poffertjes/pannenkoeken bakken, maar voor de rest... TIPS???
    Oh, traktatie natuurlijk ook niet vergeten... Maar goed, eerst die Sint eruit werken en dan volop aan de slag voor Annabels verjaardag/traktatie/kinderfeestje.
    Ondertussen ook nog op jacht naar een kerstboom en huis kerstklaar maken.

@lijst opschonen: nenny, Gezelligheid, DTtje en Flotsje kletsten hier toch ook even leuk mee. Maar goed, niet iedereen is even actief. Mij maakt het niet zoveel uit.
    Zul je zien dat het "kleinere clubje" nu groter is dan ons 1e helft mei mama topic. *lol*

@Doemaar: was je dinsdag nog geslaagd voor sintkadootjes?
    Wat leuk, op de valreep van het jaar nog een 20-wekenecho!
    Wat voor kleur heeft kerst dit jaar voor jullie?
    Wauw, het babymutsje wordt wel een kunstwerk, als je hem laat veilen! *lol*
    Grappig dat je zo'n sterk voorgevoel hebt. Ik heb dat totaal niet.

@MevrS: nou, je maakt me wel supernieuwsgierig naar de namen van/voor jullie kinderen! Super dat je al een mooie naam hebt voor je buikbewonertje.
    Wauw, die stapeltaart klinkt super! Jullie gaan echt groot uitpakken zeg. Leuk!
    Whahaha, die schoenzetactie van je man! Geweldig!!!
    Ooooh, wat gaaf dat je familie overkomt voor je dochters verjaardag! *emosnif*

@kopjethee79: wanneer heb je de winterBBQ? Klinkt erg gezellig!
    Gaat alles verder goed met je?

@mopperkonijn: beterschap! Ik hoop dat die ellendige hoest gauw minder wordt/verdwijnt!

@Anke1986: potje energie is nog steeds niet gevonden...
    Vanmiddag of morgen ga ik naar een grote P.renatal in de hoop dat ze daar wel langere positiebroeken hebben. Ik denk dat ik vandaag voor het laatst mijn "goeie" broek aanheb. Die is bij het kruis zo dun geworden, dat ik er bijna niet meer mee durf te gaan zitten. *lol*
    Geslaagd voor een nieuwe bank?
    Haha, wat typisch dat je altijd dezelfde hebt met surprises.
    Ooooh, dat meen je niet! Je kindje kado gegeven aan je broertje! *lol*
    Ennnn, is je telefoon al binnen?

@natasha86: heerlijk verlof!!! Met Mac maak je me nu niet jaloers hoor...

@seallable: wauw, wat is het kamertje mooi geworden! Mooi, die muursticker en die plankjes boven de commode. En die lamp, wauw!
    Die mobiel ziet er ook leuk uit boven het bedje, maar dat zou ik niet doen. Het bed wordt kort opgemaakt, dus dan heb je kans dat jullie kleintje zich iedere keer krom gaat draaien om toch de mobiel te zien. Of ligt de kleine eerst in een wiegje?
    Echt mooi hoor! En die eigengemaakte frutsels, leuk!
    Bleh, continu een verstopte neus, daar word je toch ook hartstikke gek van? Helpt neusspray (zoutoplossing) een beetje?
    Eeeeh, nu pas uit bed??? Geniet ervan!

@SandraBenjamin: heeej, gezellig, nog een a.s. meimama! Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Zo online is er geen afstand. Heerlijk! Maar wel vervelend dat je familie zo ver weg woont nu.
    Super dat je nu goed zwanger bent. Dat moet een heftige tijd geweest zijn zeg.
    Ik kan me niet voorstellen, december in de hitte. Vanochtend vroor het hier gewoon!

@flotsje: succes in deze drukke tijd en sterkte met je opa. Knuffie voor alles!!!

@Gezelligheid: gezond druk, hoop ik?
    Balen dat je 's nachts regelmatig wakker wordt.
    Haha, een Snuitje voor jullie dus! *lol*

Hier gaat het verder gewoon allemaal door, hoe moe mama ook is. 'k Ben blij dat ik in de ziektewet zit, want 32 uur werken lukt me nu echt niet. Ik hoop alleen zooooooo dat die vermoeidheid ooit overgaat. Maar goed, ik ben al bijna 5 jaar moe(der) he. ;)

Gisteren heeft Marjolein getrakteerd op het KDV, dus die verjaardag is klaar. Ze zit nu officieel in de peutergroep. Wat gaat het snel!
    Nu kan ik me storten op Annabels verjaardag. Die gup heeft zo'n rare wensen. Ze wil een chocolade-dino-taart met een grote 5 erop en een kers. Ehm... Mama is creatief, maar hier kan ik niks mee hoor! *lol* Uitnodigingen zijn in ieder geval vast de deur uit. Onze kadootjes heb ik een hele tijd terug met een fikse korting gescoord, maar nu krijgen we natuurlijk dat "gezeur" van m.n. schoonfamilie om een verlanglijstje. Tja, na sinterklaas blijft dat gewoon moeilijk. Ik weet het gewoon echt niet en dat vind ik best vervelend.

Verder twee zieksnotterende kindjes in huis. Marjolein blaft en huilt 's avonds en 's nachts de boel bij elkaar en Evelien is nu overdag begonnen. Feest! Zelf begin ik trouwens ook wat te hoesten. *zucht*

We zijn op onze vrije avonden gestart met het leegruimen van de zolder. Jeetje wat kom je dan veel tegen! Marjolein gaat dit weekend over naar het cotbed, zodat dat ook niet meer op zolder staat. Zoveel ruimte nam het niet in, maar 't kan maar weg zijn.

Ehm.... Sorry! Beetje grote lap tekst geworden...

Groetjes!

15. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @seal, ja ze hebben zeker een 6de zintuig... kids hebben een directe lijn met boven, linette praat wel eens met opa, mn dinnetje en arnaud.... maar als het een jongen zou zijn druist dat tegen alles in.... dan komt linette dr wens niet uit, dan heeft dat dinnetje duidelijk geen lijntje.. en is er iets mis met mijn moeder instinct ;)

@nelly, onze kerst is dit jaar paars met goud en veel sneeuw in de boom... volgend weekend staat ie :D

whahaha die muts.. die muts lijkt vooralsnog op een roze pannenlap hahaha denk niet dat ie veel gaat opbrengen.

mijn gevoel is ook mijn hoop misschien

whahahahaha een dino met een kerst *lol*. meisjes worden ineens groot he;) ik heb vanmorgen de kdv toeslag per 1-1 laten stopzetten en gisteren al kdv voor linette opgezegd.. ze gaat nog maar 3 dinsdagen... de 18de is haar laatste omdat het de dinsdag erop kerst is, en de week erna 1 januari en dan gaat ze al naar school:$ als mijn hormonen dit maar aankunnen;)

16. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    Hey meiden,

Vandaag heb ik echt het gevoel alsof er iemand in mijn hoofd staat te boren! Grrrrrr... Heel vervelend!! En dan heb ik een overlieve buurman die er ook nog eens lekker lusteloos op los speelt op zijn elektrische gitaar! Kortom een niet zo'n top dagje vandaag!!:D

Maar ik ga vanavond voor het eerst een patatje proberen, want die heb ik nog steeds niet op sinds mijn opname... Ik ben er nu eindelijk aan toe en vingers crossed of ik het binnen hou, maar ik weet wel dat bij het idee alleen al het water uit mijn mond loopt Hihi.. Dus laat het maar gauw 6 uur zijn :D!! PATATTIJD!!!!

DoeMaar ahhh meid, dat geeft toch niet ;) ik vergeet ook weleens op iemand of iets te reageren hoor (zwangerschapsdementie ten top hier!!) hahaha

Maar jeetje, wat bijzonder zeg! Dat het vriendinnetje van jouw dochtertje dit gewoon al wist voordat je zelf erachter kwam dat je zwanger was! Dat is echt wel iets magisch! :p en dan zo lief dat je dochtertje een meisje aan haar broertje wenst... Natuurlijk moet het dan gewoon zo zijn!! Dat kan niet anders!! Ik gun het jullie ontzettend! Na regen komt weer zonnenschijn! (cliché, ik weet het!! Maar dat kan gewoon niet anders...) maar ik ben wel benieuwd naar dat roze mutsje dan! Hahaha.. Kan ik alvast een blauwe bestellen!? Hahahah;)

Nelly wow!! Jij zat echt op je schrijfstoel vandaag ;) hahaha grapje!! Maar serieus, ik snap je helemaal... Ik heb ook zo'n lijstje van als ik naar de Ikea ga dan.... (kom ik met meer terug dan hetgeen waar ik nou voor ging, lees:de lijst groeit elke dag!!!):$ en wat spannend dat jullie haar eerste echte verjaardagsfeestje geven! Ehhhmmm wat wij altijd deden buiten pannenkoeken en poffertjes eten was een stoelendans? Bowlen? Oud Hollandse spelletjes als spijkerpoepen, zak lopen, koek happen, en een snoepje uit een bak water en een bak meel happen hahaha... En verder knutselen!! Mijn moeder kocht dan zo'n goedkope set bij de Intertoys en hoppa aan tafel! Ohh en kleuren... Beetje cliché maar altijd leuk!! :p

Hahaha... Jaaahaaaa ben zo blij dat we de naam hebben gevonden!! En het lieve is, mijn man vind het zo geweldig... Ik lag vanmorgen te slapen en werd wakker toen lag hij tegen me aan en zei schat ik heb (naam) net gevoeld..! Ja, ja... Laat hem maar lekker denken!! Maar hij noemt het gewoon als we samen zijn al zo en dat maakt het toch wel echt! :)*emo*

En inderdaad we geven een super groot feest! Maar ik ga als het zo ver is natuurlijk ook wat foto's online zetten!! :D

Succes met opruimen van de zolder (ik weet wat een ramp dat kan zijn! Lees:ik leef helemaal mee!!) en neem wat tijmsiroop, dat helpt super tegen hoesten en zorgt ervoor dat het niet doorzet.. Ook goed voor jouw meiden!

Knuffel xx

17. Mama Jude

Mama Jude Actief lid

4 sep 2012
    210
    1
    0
    Midden Nederland
    Lieve meiden,

Deze dagen afwezig nadat ik van de week vertelde dat er gedoe was rondom mijn zusje... en dat ik het donderdag 'wist'.

Inmiddels is het vrijdag en is het gisteravond dan duidelijk geworden. Mijn zusje is zwanger!

Situatie: 17 jaar... thuiswonend, heeft geen relatie, een vorig vriendje heeft één keer met haar (haar eerste keer) gevreeen, ze was waanzinnig van streek en wilde dit eigenlijk helemaal niet...

Dit alles heeft plaatsgevonden ergens eind februari, begin maart. Ze is al die maanden 'gewoon' ongesteld geworden, alhoewel haar menstruatie altijd al minimaal was en ze er amper last van had.

Sinds vóór de zomervakantie liep ze thuis: geen school meer, geen baan, geen toekomst gepland qua opleiding. Ze stopte met sporten en ging veel eten... ze zat niet lekker in haar vel en gek genoeg zijn er mede om die reden amper verdenkingen geweest. Wel werd ze dikker en zagen we dat wel, maar dat was pas de laatste twee maanden, want zij draagt veel losse kleding: trainingsbroeken, grote lange vesten én ze is nooit slank geweest...

Kort gezegd: ze is gisteren bij de gyn geweest voor een echo en dergelijke en er is uitgekomen dat ze al uitgerekend is. Binnen nu en maximaal 3 weken wordt de baby geboren: het lichaampje van de baby is qua grootte al voldragen en de bevalling zou zomaar vannacht kunnen beginnen.

Pfff... wat een emotie, wat een gedoe, wat vreselijk. Ik heb 100.000 gevoelens: van boosheid tot dankbaarheid, van onbegrip naar medelijden... maar het kindje, daar ben ik héél verdrietig om: geen warme hand op de buik, geen lieve geluidjes naar de baby toe, niemand die uitziet naar de komst van het kleine nieuwe leven.

We hadden nog maar één week serieuze vermoedens en hoopten zó ontzettend dat het een vleesboom of cyste was of weet-ik-veel-wat...

Inmiddels is mijn emotie wat gezakt. Ik heb kraamzorg geregeld, de verzekering geregeld, heb wat spullen bij elkaar. Ik heb mijn zusje naar het Kruidvat gestuurd voor luiers, babyshampoo, billendoekjes en dat soort dingetjes... ze zei: 'moet ik dat halen?'. Maar... ja, zij is de moeder, ze moet dit soort dingetjes maar gaan doen om een verantwoordelijkheidsgevoel te gaan krijgen.

Al met al: voor nu is dit het. Ik heb niet terug gelezen en heb even geen idee wat hier gaande is sinds de afgelopen dagen.

Wat vinden jullie hier nou van? Wat zouden jullie doen? Of zeggen? Of voelen? Ik vraag me 100 dingen af. Misschien helpt hier een beetje afschrijven wel wat natuurlijk.

Liefs!

18. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @mama jude, mijn god zeg... dat is zo sneu, 17 jaar geen relatie, geen diploma's enz enz.. en dan een kindje krijgen. ik snap dat dit niet in de koude kleren gaat zitten. en dat dit nogal wat teweeg brengt binnen jullie gezin. pffff

ik zou niet weten hoe te reageren eerlijk gezegd. een kindje krijgen zie ik als een zegen, en ondanks dat ze maar 1 keer heeft gevreeen, en dat ze overstuur was daarvan. ze hebben het onveilig gedaan..... en dan heb je dat risico....ik kan alleen maar hopen dat zodra ze bevallen is dr moeder gevoelens naar boven komen en de keuze maakt om voor dit wezentje te gaan zorgen en dr verantwoordelijkheden gaat nemen. en dat ze de keuze maakt dat ze een deeltijd studie gaat oppakken oid... en iets van dr leven maakt. hoe ongewend het kind ook is... er is niet veel andere keus.... ja afstaan.. maar dat lost het probleem de emoties enzo niet op.

en misschien is dat lastig... ze is ook nog eens erg jong, maar het kan wel.

nou meid, ik wens jou en je familie heel veel succes, en sterkte.... dikke digi knuf

19. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @mevrs, die muts die ik nu aan het maken ben lijkt een lelijke pannenlap, ik hoop dat t nog goed komt

20. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Jeetje mina Mama Jude, wat een verhaal. Een blij bericht maar niet onder die ideale omstandigheden. Ik hoop dat jullie familie elkaar een beetje kunnen steunen en dat dit kindje een warme plek in jullie hartjes zal krijgen.

Tja wat je moet voelen, je MOET niks voelen, gevoel komt toch vanzelf? Ik zou er persoonlijk ook van schrikken hoor.

Denk dat het kindje het allerbelangrijkst is, een goeie start is zo belangerijk.Verder kun je niet meer doen dan steunen waar je kan. Heb je een moeder? Zoja hoe staat die in deze situatie? Kan zij misschien in deze moeilijke tijd de benodigde ondersteuning geven?

Misschien zijn er ook nog instanties die kunnen helpen. Misschien kun je op internet daar meer informatie over vinden.

In elk geval heel veel succes gewenst!En hou ons op de hoogte, knuffel!

P.S Is de vader van het kindje ingelicht? Jullie staan er natuurlijk niet alleen voor, de vader en zijn familie hebben natuurlijk hier een netzo grote verantwoordelijkheid voor.

Deel Deze Pagina