Lieve dames! Het is even geleden weer, maar nieuws! Begin maar vast te lachen, de grote ruiltocht heeft plaats gevonden, we krijgen toch een mini-meisje!!!! VK was veel te vroeg geweest met vertellen en zat er dus naast! We hebben een dag nodig gehad om er aan te wennen maar hebben het vandaag overal bekend gemaakt, dus nu is het gelukkig allemaal gewend! Ik zal zometeen even alles bijlezen want dat is een heleboel! 12-12 hebben we onze 20-weken echo. Afgelopen zaterdag hebben we onze kinderwagen uitgezocht die we kregen van mij paps en mams, het is toch de Joolz geworden. Vl heeft de eart elephant grey uitgekozen. Moest er aan wennen maar vind hem toch erg mooi! Zaterdag gaan we voor ons kamertje kijken, kan niet wachten! Ik ga bijlezen!
@gezelligheid whahahahahahahaha, leuk een meisje!!!! wat een suffe vk dan dat ze wat vroeg was zeg maar meisjes zijn minstens zo leuk
Bevallingslijst 1-15 mei 2013 mama's to be Klik op het mei 2013 mama's clubje datum naam (leeftijd) - # kindje - tb/zh/gh - bv/fv - geslacht 27-04 Anke1986 (26) - 2e kindje - zh - bv - wil het weten 28-04 Natasha86 (25) - 2e kindje - zh - fv - wil het weten 30-04 Mopperkonijn (34) - 3e kindje - meisje 01-05 Zustertje12345 (23) - 1e kindje - zh - fv - wil het weten 02-05 MevrS (26) - 2e kindje - zh - fv - jongen 02-05 Riverr (25) - 1e kindje - zh - wss fv - jongen 02-05 Sandrabenjamin (34) - 1e kindje - zh - ?- verrassing 03-05 DutchDiva (29) - 1e kindje - tb/zh - bv - twijfel 03-05 kopjethee79(32) - 1ste kindje - zh - meisje 03-05 Nenny (23) - 1e kindje - tb/zh - wil het wel weten 04-05 Nelly (33) - 4e kindje - tb - bv - wil het weten 05-05 Seallable (24) - 1e kindje - zh - meisje 07-05 Jade12 (21) - 1e kindje - zh - bv- wil het weten 07-05 Mama Jude (34) - 4e kindje - tb - bv - wil het weten 08-05 Gezelligheid (40) - eerste kindje - jongen 08-05 MomOf2 (30) - 3e kindje -tb - bv - nog onbekend 08-05 Mirtjuh (37) - 3e kindje - gh - bv - wil het weten 09-05 liefje2013 (28) - 1e kindje - zh - bv - meisje 11-05 DTtje (24) - 2e kindje 14-05 Flotsje(29) - 3e kindje 23-05 Doemaar (37) - 3e kindje - zh - bv/fv - wil het weten Totaal: 20 zwangeren 4 meisjes / 3 jongens / 1 verrassing Afspraken datum naam - afspraak 04-12 MevrS - controle gyn 05-12 Seallable - 20 weken echo 05-12 Flotsje - controle gyn 06-12 Anke1986 - 20 weken echo 06-12 Nelly - controle vk 06-12 Natasha86 - 20 weken echo 11-12 Anke1986 - controle vk en bespreken 20 wkn echo 12-12 Liefje2013 - 20 wkn echo 13-12 Liefje 2013 - vk controle en uitslag 20 wkn echo 13-12 Doemaar - controle vk 13-12 Zustertje12345 - controle vk 14-12 SandraBenjamin - 20 weken echo 17-12 SandraBenjamin - bespreken 20 wkn echo met dokter 17-12 kopjethee79 - 20 weken echo 17-12 Zustertje12345 - 20 weken echo 18-12 Dutchdiva - 20 weken echo 18-12 Nelly - 20 weken echo 19-12 MevrS - SEO 20 weken echo 31-12 Doemaar - 20 weken echo 04-01 MevrS - controle gyn Als je de lijst aan wil passen, kan je het beste de laatste lijst quoten. Verwijder dan wel [ QUOTE=...] aan het begin en [ /QUOTE] aan het eind. Zo blijft de opmaak behouden. En laat deze "instructie" ook maar staan
Owjaaah, komt ze weer aan met d'r dino-taart... Plan wordt in mijn koppie steeds leuker. Onze Annabel is de laatste tijd helemaal gek met playmobil. Zag ik op tv laatst in de reclame dat ze ook dino's hebben. Meteen een besteld. Klaar met het gedoe om dino's op de taart te krijgen. Vijf-uitsteekvormpjes had ik al, dus qua decoratie heb ik het spul binnen. Nu alleen nog op zoek naar een recept voor de taart. @Anke1986: is het nog gelukt met je gedichten? Nog twee nachtjes en dan heb je de 20-wekenecho, spannend! Poeh, wat laat op de dag! Heel veel succes. @Doemaar: lekkere timing van je vaatwasser. Al een nieuwe besteld? Oooh, heerlijk, niet koken! Ik kijk ook uit naar morgen, dan doen we pakjesavond bij mijn ouders. Gezellig gourmetten. Haha, grappig van die sinterklaasactie van Linette! Heerlijk logisch! Haha, lekkere combi met je hormonen, dat wordt nog wat met kerst. Volgens mij heb ik voorlopig nog genoeg ballen, dus je mag die 50 lekker zelf houden! Linette zit dan nog wel niet op school, maar misschien kunnen ze die daar gebruiken? Ook wel leuk om mee te knutselen? *denkt hardop* Fotootje van je doopsuikers? Ben benieuwd! Aaaah, een geslaagd sinterklaasavondje! Is Linette nu minder hyper? He, bah, wat een rotnieuws van een van de meiden uit het andere mei-topic... Ben er stil van. Wauw, wat een flinke buik heb je al! Ik ben jaloers!!! @DutchDiva: hooooi! Leuk dat je weer meekletst! Tuurlijk verlangen we niet van je dat je alles bijleest. Haak maar lekker in! Hoe gaat het met je? @Gezelligheid: ehm... Oeps? Moest je je wenkbrauwen nog bijwerken? Balen zo net voor de feestdagen... Jummie, stoofvlees!!! @liefje2013: aaah, dat meen je!!! Gefeliciteerd met jullie meisje op komst! Leuk! Nu dus roze shoppen in plaats van blauw. De Joolz is een mooi wagentje! Nu flink oefenen. Hihi... @Natasha86: donderdag ook al de 20-wekenecho, waar blijft de tijd! Heel veel succes en geniet ervan! Hier zijn we nog niet bezig met de geboortekaartjes. Het ontwerp voor het jongenkaartje is al drie jaar klaar, voor een meisje zullen we weer aan de slag moeten. Na de 20-weken echo zullen we het weten... Doopsuikers hebben we niet gedaan, dus nu ook niet. Als de kleine gedoopt wordt, krijgen de gasten (eigenlijk alleen naaste familie) een gedenkkaarsje mee. Kaarten van AVA, ken ik niet? Zal zo eens googlen... Wat voor glaasjes van de Ikea zijn dat? 'k Ben niet nieuwsgierig... Hihi... Heerlijk dat je je huis lekker kunt aanpakken in je verlof. Hier is het ook weer nodig... Super dat je je kleintje al zo regelmatig en goed voelt! Genieten! Jeetje, wat een nieuws van je oma... Wat een rotziekte! Helaas ook ervaring dichtbij, tante (41) en oma (83). Gelukkig beiden maar een paar maanden ziekbed. Knuffie en heel veel sterkte! @seallable: leuk en spannend, morgen DE echo! Ik ben ook helemaal klaar met Sint. Morgen pakjesavond en dan geloof ik het wel weer. Annabel wil donderdag nog het sinterklaasjournaal kijken, prima, dan ziet ze ook echt dat die uit-de-kluiten-gewassen-boskabouter met zijn gevolg weer ons land uit is. Normaal heb ik nooit echt zin in kerst, maar heb ik al de dozen klaar staan en hou ik de kerstboomaanbiedingen in de gaten. He, meis, wat balen dat je zo'n last hebt van je hidra en van jeuk! Knuffie! Bleeeh, zuurkool, niet mijn ding! @liedjes: neeeeej, ik kijk/luister niet! 'k Word al emo van K3. *lol* Laatst speelde Margherita van Marco Borsato op de radio. Ik moest echt ff van mijn werkplek weg hoor... Wat dat betreft zie ik wel weer op tegen de kerst! @social media: ik zit ook op facebook en heb ergens nog een verdwaald hyves-account. Niet dat ik er erg actief op ben, maar stuur maar een pb-tje als je me wilt toevoegen. Hier gisteren lekker bijgekletst met mijn oude schoolvriendin. Ze heeft een buik waar ik jaloers op ben! Echt mooi bol. Bij mij werd het alleen een uitgezakt ei. Zoontjelief is twee dagen ouder dan Marjolein en is ook zo'n heerlijke wijsneus. Tussen de middag moest ik Annabel nog even van school gaan halen. 'k Ging bijna onderuit met de bakfiets bij ons voor op straat. 't Is een doodlopende straat met gebakken klinkers en was dus spekglad door die natte sneeuw. 't Was zo'n "oja"-ervaring... *lol* Trouwens, een voorzichtige "jeuj" hier. Ik heb bij de H&M een positiebroek besteld. Geen idee hoe die valt, maar ik was in ieder geval al blij dat ze mijn taillemaat hadden. Vandaag heb ik een gewone spijkerbroek aan, want al mijn positiebroeken (ik heb er maar drie) zaten in de was... Gelukkig zijn ze bijna droog, dus kan ik die morgen weer lekker aan. Verder ben ik vandaag niet wezen werken, omdat ik ontzettende last heb van verstopping, afgewisseld met diarree. Zwaar irritant. Tussen de toiletbezoekjes door heb ik alle sinterklaaskadootjes nog ingepakt, dat was ik bijna vergeten... De volgende keer pak ik ze meteen in als ik ze in huis heb. Wat een werk! Annabel bleek vanmiddag thuis ook ineens aan de diarree. Hopelijk is het morgen over, want vandaag hebben ze een dansje geoefend en ze wil zo graag mee optreden voor Sinterklaas. Morgen doet manlief even een boos belletje naar de gemeente, want de kruising van onze straat (doodlopend) is ineens opgebroken. Lekker handig! Even horen waarom wij niet ingelicht zijn. Zelfs voetgangers en fietsers kunnen er maar met moeite door. Dat wordt nog wat als er weer sneeuw op komst is... Groetjes, Nelly
@nelly, nee nog niet...komt wel whahahaha doe je goed met je dino's, en een receptje komt vast goed... ik ben voor verjaardagstaarten fan van creme au beurre... haal die altijd bij de bakker net over de grens bij ons. ohw balen een gewone broek zou ik niet meer aankunnen hoor.... trek nog liever een broek een dag langer aan en was de rest dan dat ik me in een gewone broek moet wurmen haha. ohwww gelukkig niets gebeurd met het oja momentje..... had anders kunnen zijn nou eens kijken wat ik ga doen vandaag...gelukkig hoef ik niets vanavond en kan ik gewoon mn gang gaan
Ha mirtjuh, Herinner je je mij nog??? Van een ander topic een hele tijd geleden. Ik zag je naam hier en wilde je toch heel graag feliciteren. Ik ben zo blij voor je meid. Wat een geduld heb je gehad. Geniet van je zwangerschap. Liefs Ummie
en dan sta je om 8 uur pannekoeken te bakken omdat je honger hebt... waarom... omdat het kan. en linette maar blij zijn dat ik zwanger ben... voor haar mag t altijd wel zo..... maar goed ze kan het hebben, mag wel een kilootje bij haha.... mama wat minder
doe maar mooi buikje! Paste er nog genoeg pannenkoeken bij? Nelly gezellig, kletsen met oude schoolvriendin. Altijd contact gehouden of later weer contact gekregen? Voel je je weer wat beter? eten eet vaak te veel , zit dan 's avonds met overvolle buik. Beetje wrijven en boeren lucht wel op, maar minder eten waarschijnlijk meer. Misschien dat ik het voor het eind van de zwangerschap leer. 20 weken echo hoe gaat dit in z'n gang? Hoeveel tijd ben je er mee kwijt? Begreep dat we voor 5 het hele gebeuren op een stickie kunnen meekrijgen.
Happy Sinterkaas meiden! Wie zit er vol spanning te wachten op vanavond, is nieuwsgierig naar haar prachtige cadeaus en is de drukke kids helemaal zat? @natasha, sterkte voor jou en je paps. @doemaar, wat een naar verhaal, kunnen ze daar dan niks aan doen? Had het al gemeld maar die buik! Oneerlijk! @liefje, hihi, zag het op fb, je meent het niet! Toch een meid. Is je grote ruiltocht gelukt? Wie had kunnen denken dat het grapje werkelijkheid werd. @nelly, recept gevonden voor je dino taart? Leuk zeg zelf een mooie taart maken. Doe je een beetje voorzichtig met je geglibber? Niet vallen. Hoe kunnen ze nu je straat zomaar afsluiten? Misschien een spoed klusje? @gezelligheid, denk niet dat je het leert, ik snap het nu ook nog niet en eet vrolijk verder. De 20 wkn echo, bij mij duurde die de vorige keer ong 45 minuten. Ze meten alles apart op (van lengte beentjes tot hoofdomtrek), controleren de ingewanden van je beebje en kijken of z'n ruggetje is gesloten. Ik moest vorige keer terug komen omdat ze het ruggetje niet kon de controleren das dan ook leuk @20 wkn echo, hier toch ook wel de zenuwen druk aan het kriebelen. Maar gaat vast allemaal goed. Onze eerst mei mama ligt nu waarsch op de tafel haar kleintje te bewonderen trapt straks vast af met het goede nieuws. Hihi, ik zit me te bedenken dat ik na vandaag eindelijk van het sinterklaas getingel af ben, alle klokken in de binnenstad tingelen hier sint liedjes. Morgen weer normale muziek Fijne dag meiden
Hey lieverds, Nou wat een dag! Ben van 11.45 tot 15.30 in het ziekenhuis geweest. Niks ernstigs! Maar wel een domper, aangezien de verloskundige de afspraak voor ons gemaakt had bij de echoscopiste en ons verzekerd had dat het vanaf 18 week prima kon! NIET dus, ze kon het lipje niet beoordelen (ivm schizis) maar ook het hartje niet, daarvoor moet ik terug komen op 22 december, de rest zag er prima uit. Alle ingewandjes in de buikholte, nieren enz. Vond de vrouw die het deed niet zo leuk, ze zat steeds te zaniken over dat je 'in deze vroege zwangerschap' te weinig kon zien. Ik dacht mens, vroege zwangerschap? We zijn bijna op de helft. Geen echt leuk gevoel dus.Ze drukte me nog wel op het hart dat alles er goed uitzag en het hartje ook, alleen ze wou het nog beter en duidelijker in beeld hebben. En geslacht kon ze ook niet beoordelen, want ons *waarschijnlijk* meisje had steeds het handje ervoor. Verloskundige zei bij 15 week dat het een meisje was maar ik ben er nog niet 100% overtuigd van, aangezien 15 week aardig vroeg is en je hoort nog wel is vaker dat het verandert. Ga dus nog maar niet helemaal los met het shoppen op roze. Moest nog ff langs de verloskundige en die maakte zich toch zorgen om mijn ernstige jeuk, dus mocht ik meteen door voor het bloedprikken.Toen mocht ik ook nog ff langs de gyneacoloog en heb ik medicijnen gekregen voor galstuwing. Dat moet ik 2 week gebruiken en dan nogmaals bloedtesten. Als het niet okee is moet ik ook bij de gyneacoloog blijven. Toen mocht ik door naar het opname bureau want ik moet 25 januari de glucosetest doen. Tja helemaal uitsluiten dat er niks mis is kun je toch niet, dus ik ben wel tevreden met dit resultaat en 22 december komt vast ook helemaal goed. En nu lekker thuis en ga ik een patatje eten!! Lieve Natas en Anke, heel veel succes morgen!!Het is wel gaaf om al die orgaantjes voorbij te zien komen!
seal tjeeeee, idd een domper. En de hele dag onder de panne. En wat zal het zijn? Heb je zelf geen voorgevoel?
amai zeg Seal, wat jammer ... gelukkig is alles wat wel te zien wel is, in orde. Spijtig dat je nog geen zekerheid hebt over het geslacht wel .... 22 december is niet meer zo heel ver weg he morgen mijn beurt....om 14h00! spannend
@seal, domper op de feestvreugde, maar toch een beetje zonde van de dag, ondanks dat je je beebje nog eventjes hebt mogen bewonderen... dat dan wel weer. @natascha, veel plezier morgen alvast @anke, hahahaha nee toch, wees blij jij zit wellicht strax snel in je eigen kleren tewijl het voor mij gewoon weer een maanden plan is... @gezelligheid das het punt niet, past nog meeeeeeer dan genoeg in hoor... zo dagje binnenspeeltuin gehad, was weer gezellig enige is dat die kleine zo moe is dat ze gewoon over de toeren gaat.. heel irritant... maar goed ze slaapt dus ik heb rust
heey lieve meiden!! hier al een poos niet geweest, ik heb wel af en toe meegelezen hoor ik zal ff vertellen wat er een beetje speelt.... Ik heb sowieso veel last van misselijkheid en ik werd voor 4 weken terug flink ziek, bronchitis en astma wat terug is gekomen na 3 jaar nadien nog een griepvirus met buikloop en nog meer overgeven ik kan gewoon niet herstellen...ook harde buiken! in overleg geweest met mijn werk en ik ga voor de komende paar weken halve dagen werken en hoop dat ik zo kan herstellen.... gisteren bij de kapper geweest en ze gaf aan dat mijn haar echt dunner werd??ook dit is weer vreemd enne ik word GEK!! van de jeuk hihi zoo een heel klaag verhaal maar wat een andere zwangerschap als bij mijn eerste kindje daar liep ik met 35 week nog mijn clienten te douchen etc... ik baal er echt van en ik merk dat ik niet goed met deze emoties kan omgaan...herkennen jullie dit ook?emoties die met je aan de haal gaan?angsten en nachtmerries? Liefs
Welkom terug DTJE jammer van al je kwaaltjes ....maar, we zitten bijna in de helft De vraag over je emoties: de meesten hier hebben er last van hoor.geen controle over jezelf, de hormoontjes nemen de bovenhand zo dames, ook mijn dagje is aangebroken. echt spannend ... mijn eerste wakkere nacht in mijn zwangerschap was afgelopen nacht een feit. Wat een zenuwpees ben ik toch.
Wat een #%^<\#?* nacht! Verschrikkelijk, nauwelijks geslapen. Maar werd wel lekker wakker! Sneeuw sneeuw sneeuw! Hoera, gaap, ik ga weer slapen. @seal, fijn dat alles goed was wel stom van zo'n mens. Ben je helemaal trots omdat je al 18 wkn bent hoor je de hele tijd vroege zwangerschap Hier staat op de site ook 18-22 weken, dus is gewoon stom mens Wel lekker naar je meisje? kunnen kijken? En nog lekker uit eten geweest? @Natasha, we hadden elkaar bezig kunnen houden vannacht. Succes straks meid. @doemaar, leuk binnenspeeltuin, jammer dat ze zo moe is vandaag veel slapen dus? @dtje, welkom terug, gezellig. Jammer dat je zo veel klachten hebt Hier ook vol op nachtmerries en angsten, ook mijn 2e zwangerschap. Denk het komt omdat bij de eerste zwangerschap alles nieuw is en je nu meer angst en zorgen toe laat? Natasha, succes straks. En voor de rest een fijne dag. X
Hoi meiden, Hier weer terug van de verloskundige. Alles was goed. De baarmoeder was mooi gegroeid volgens de termijn. Alleen speelde ons ukje verstoppertje, maar uiteindelijk kreeg de verloskundige het hartje wel gevonden! Niet heel hard, maar wat is het toch weer heerlijk om het hartje te horen. Annabel is vandaag vrij i.v.m. sinterklaasavond gisteren. Ze is nu heerlijk aan het spelen met haar nieuwe speelgoed (en dat van haar zusjes natuurlijk). Erg gezellig, alleen haalt mijn moeder me zo weer op om te gaan werken. Ze is even de stad in met haar zus en pikt ons op de terugweg op. Sinterklaasavond gisteren was een succes. Heerlijke reacties van de meiden en ze waren ook erg blij met hun kadootjes. We hadden flink wat liedjes gezongen, totdat er ineens op het raam werd gebonsd. Ze snapten er niks van hoe die zakken met kadootjes zomaar ineens bij de achterdeur stonden. 't Gourmetten daarna ging redelijk, de dames hadden natuurlijk geen zitkont. Maar we hebben in ieder geval gezellig en lekker gegeten. 's Avonds thuis lagen ze er een uurtje later in, maar dat ging gelukkig zonder problemen. Groetjes, Nelly
@anke ik wil wel veel slapen dank je hahaha. hier flink last van mn buik, veel naar de wc, overgeven enzo.. krijg niets binnen, ben nu bezig aan een kopje thee.. en de 3 stukjes manderijn die ik had gegeten liggen al ergens in het riool.... pffff wat kan een mens zich rot voelen. en vanmorgen dacht ik, gauw effe de boodschappen doen... helaas auto doet het niet meer en het is niet de accu.... pechhulp zal er zo wel zijn... wat een k*tdag.. hoop maar dat het niets ernstigs is anders wordt de kerst wel erg karig....
Hey meiden, Ik ben super blij ...uitgebreide echo gehad. Alles erop en eraan ...voelde al in de wachtzaal dat het erg actief was, en dat was te zien op het scherm ...hiih, twas een gevecht