1-15 mei 2013 mama's - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Uki, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    hmmm, ik lijk het niet volledig te snappen...( blond he :p )

bedoel je, dat je nu alles voor 25weken een vmk noemt? Omdat het kindje dan nog niet levensvatbaar zou zijn?

2. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    nee dat bedoel ik dus niet... kan het niet zo goed uitleggen... ik denk dat het verdriet er niet minder om is of het tussen de 20 en 25 weken geboren wordt of erna... enige verschil is dat je in een ander circuit komt, vanaf 25 weken moet je een kind aangeven en begraven (in NL) daarvoor niet... kun je er mee doen wat je wilt... ik betrap mezelf er op dat ik soms denk, ja ach kind was toch nog niet levensvatbaar...... en dat klinkt heel hard, en misschien wel bitter van mij... zo bedoel ik het niet maar denk het wel eens

3. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    sorry als ik meiden hiermee voor de borst stoot, het is enkel een eerlijk en open ik die een gedachte deelt die wel eens door me heen gaat, tis niet de bedoeling meiden boos, verdrietig of wat dan ook te maken.... en het is zeker al niet de bedoeling mijn gemis boven een ander te zetten. dat is niet mijn insteek. ik wil alleen proberen mijn gedachte te relativeren waarom ik soms denk met wat ik denk... :(

4. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    oke ...zo

Ergens snap ik jou standpunt wel.
    Mijn nicht heeft 2 dagen voor haar uitgerekende datum hun baby verloren omdat de placenta was losgekomen.
    Zij is hier nu ook harder in geworden naar vlindertjes toe van 20-24 weken.

Echter, ik ben nu 22 weken zwanger..ik voel dat kleintje heel erg veel schoppen en voel werkelijk dat leven in mij. waardoor ik 'niet levensvatbaar' erg groots vind.
    Het enige wat ontbreekt zijn werkzame longen...
    Het hartje is er, de hersenen, het gevoel ...snap je waar ik naar toe wil?

Maar ik snap je wel hoor....je hebt natuurlijk iets verschrikkelijks meegemaakt, ..

5. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Ff snel, @doemaar, ik denk dat als je zelf iets verschrikkelijks meemaakt, je dingen gaat zien als "minder erg". Is eigenlijk heel normaal. Ik snap precies wat je bedoeld. Het is een soort van "het is idd erg, maar....." En dat is niet omdat je vind dat het verdriet van die ander het niet waard is, maar omdat jij erger hebt mee gemaakt, en weet dat het dus ng erger kan.
    Weet niet of ik het zo goed verwoord, maar dit is iets wat ik vaak tegen kom maar dan met andere problemen. Pffft alsik het teruglees weet ik niet of ik zo duidelijk ben, maar kan het niet anders verwoorden.

6. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @anke dat is het ook, tis zo moeilijk te verwoorden, maar net als natascha hebben jullie het allebei juist.... maar niemands verdriet met een doodgeboorte is er minder om...

7. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    En dat is precies watik bedoel, je vind een anders verdriet niet minder. Maar je weet wel dat het nog "erger" kan.

8. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    waarom ben je daar nu zoveel mee bezig doemaar?
    Wat extra met de feestdagen? een bepaalde datum die passeert?

Zou zeggen, het is zeker niet vervangend, maar probeer te genieten van deze zwangerschap nu.

Mijn vriendin heeft haar kindje moeten afgeven toen het al 10 maanden oud was, wegens wiegendood.
    Weet ook nog, hoe boos ze toen was op mensen die 'maar' een miskraam hadden...
    Als je zelf iets verschrikkelijk meemaakt, kan je volgens mij gewoon andere dingen beter relativeren

9. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @natasha geen idee waarom zulke dingen komen en faan en staat geen periode voor wanneer je er meer of minder mee bezig bent.

Nu in de stad shoppen

10. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    kan me het wel inbeelden!

Geniet van het shoppen...
    verwen je zelf maar

11. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    Voor zover dat kan salaris wel overgemaakt maar nig niet zichtbaar op rek grrrrrr

12. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Hey meiden, echo was helemaal in orde! Heb wel sinds 3 dagen weer ochtendmisselijkheid+overgeven. Jammer hoor dacht er vanaf te zijn. Nou kerstboodschappen zij binnen!!

13. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0

Wel , ik ben nu sinds eind november in moederschapsbescherming, en op de ziekenkas zijn nog altijd formulieren tekort. hatelijk!
    tegen dat dit in orde zal komen...

@seal: gelukkig was echo in orde! vervelend van de misselijkheid seg

14. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    ohhh natacha dat is idd ook zeer hatelijk ja...... dus dan krijg je strax met terugwerkende kracht je geld... wat irritant, terwijl je het ook gewoon nu wil gebruiken.

nou iig wat geshopt, fles grappa voor ml, keybord van hello kitty en bewegende hond voor linette, voor mezelf diamonds van armani. ligt nu allemaal onder de kerstboom. en nog wat dingetjes die ik nodig had, gelucht op het vrijthof bij de mac met linette en nu thuis

15. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    dat is dan idd het voordeel dat ik alles met terugkerende kracht krijg.
    alleen zou ik graag weten aan hoeveel ik recht heb ..kwestie van soldenshoppen he ;)

hier lastige dag...kerstboodschappen gedaan. alles in huis, uitgezonderd het vlees mag ik maandag nog afhalen.
    krijg honger van.

Mattèo is hele dag ziek. ligt al van 4h00 deze morgen in zetel. 1 soya melkje en 1 soya puddingske. zo ellendig ocharm

Morgen soep maken voor maandag en huis een beurt geven

16. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    @doemaar: uiteindelijk nog een 'leuke' dag gehad?

17. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    ja natascha nog een leuke dag geweest al met al hihi. maar dat staat los van wat er wel eens door mn hoofd gaat, wat er door mn hoofd soms gaat is niet alles bepalend voor de dag;)

nou strax bezoek van vrienden van ml. heb er eigenlijk helemaal niets mee, maar ja ga maar een paar uur rechtop zitten en pootjes geven, gelukkig zijn ze wel aardig zullen we maar zeggen;)

18. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    deze morgen, 18 weken en 3 dagen

19. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant
    Hoi lieve meiden!

Ik weet niet of jullie me nog herinneren maar ik was ook een begin mei mama zoals jullie maar is het bij mij mis gegaan na 8 weken.

Jullie hebben mij toen gevraagd mocht ik weer zwanger zijn dit hier even te melden.... en bij deze!!!!!
    Het is nog heel pril maar toch is het helemaal duidelijk:)

Bij mij duw ik er en paar kurken in zodat dit keer alles blijft zitten :)

Ik hoop dat jullie zwangerschappen allemaal voorspoedig verlopen!

Liefs Joyce

20. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    @juis, gefeliciteerd! Paar kurken? Dat moet helpen, spannend zeg. Ik hoop dat je een heerlijke zwangerschap zult hebben.

@doemaar, hou eens op ons zo jaloers te maken met je mooie buik ;)

@iedereen, hoe is het meiden?

@hier, pfffft ....

Deel Deze Pagina