proficiat juis. voor wanneer ben je dan uitgerekend? Ik duim dat alles goed blijft! @doemaar: mooie foto...ik heb ook al een aardige buik, zal eerstdaags foto zetten. @Anke: hier alles goed dank je. wel wat druk, op kerstavond komt er familie, en die blijven slapen, dus ben ik toch bezig met mijn bovenverdieping aan het ordenen. dan kerst komt mijn ma, stiefpa en 1 van me zussen met haar gezin. zal blij zijn als die dagen weg zijn, maar krijg toch wel al honger van al dat lekkers te zien
Ik ben nu uitgeteld op 27 augustus... nu een kerst cadeau en dan een verjaardag cadeau (2 sept) heeeel bijzonder. Ik wens jullie allemaal een hele mooie tijd toe!!! Liefs Joyce
@doemaar, jawel, inmiddels gelukkig wel maar hoe jij toch aan je prachtig groote buikie komt? @juis, een beter verjaardagscadeau kun je niet krijgen @seal, top van je zus meid, rustig mee omgaan. En verwacht niet te veel, hoop dat jullie een beetje plezier kunnen hebben saampjes. Jammer dat je zo slecht te pas bent. @natasha, zo ook drukke feestdagen voor jou dus. En euhhh, bijna solden, aftelkalender al klaar? Hoeveel nachtjes slapen nog? @hier, meiden ik krijg het niet voor elkaar me bij te lezen, dus als ik iets heb gemist, sorry. Ik heb het zo giga druk. En voel mezelf ook echt slecht trouwens .... niet raar met bloeddruk 110/45! Gevolg moe en dizzy. Dat is een verschrikking in combo met feestdagen en giga bandenpijn (<- messcherpe steken in buik waar ik het over had vorige week). Maar verder gelukkig alles goed, nog minder als 2 wkn en ben over de 24 wkn lijn heen, dan is de volgende mijlpaal ...... De bevalling hihi. Nou dat moet maar ff wachten nog want ik denk dat we hier nog maanden nodig hebben om de namen oorlog uit te vechten, wat totaal overbodig is, ik win toch! Hoe staat het bij jullie ervoor met namen? En hoe gaat jullie komende week eruit zien? Ow en ik vroeg me af .... wie gaat er nog een curcus doen? En is dat leuk? Vorige keer geen tijd voor ... toen werkte ik nog. Zat er aan te denken nu wel te doen. Wordt nog vergoed ook, dus. Dikke knuf voor jullie allemaal.
@natasha86: hihi, ons manneke zal zeker stevig in zijn schoenen moeten staan met drie grote zussen boven zich! Annabel en Evelien zeiden van het begin af aan al dat ze een broertje kregen en de reactie van Annabel was ook "yesss, ik had gelijk!", compleet met zo'n elleboogje! We zullen zien hoe het gaat lopen. Annabel kijkt er in ieder geval wel erg naar uit en aait mijn buik regelmatig. Zo schattig! Hoe gaat het nu met Matteo? Arm manneke, zo ziek! @Doemaar: heel begrijpelijk die tweestrijd over vlindertjes, je wil niemand voor het hoofd stoten, maar je hebt zelf een ergere situatie meegemaakt. Ik had dat ook. Ons kindje was met 11 weken helemaal compleet en hoefde alleen nog maar te groeien. Ik betrapte me er al snel op dat ik miskramen van 4-6 weken heel makkelijk wegwuifde als zijnde een late menstruatie. Voelde me er ook direct schuldig om. 't Zijn gevoelens die bij de verwerking horen. En dat verharden is gewoon een stukje zelfbescherming. Dat komt wel weer goed! Knuffie!!! Heb je nu trouwens soms ook niet het gevoel dat je een beetje in een ontkenningsfase zit? Dat je niet volop durft te genieten van je zwangerschap? Ondanks dat ik al voorbij de termijn ben van onze miskraam, heb ik toch nog een beetje terughoudende reactie. Eerst zien, dan geloven. Oooh. Lekker wezen shoppen! Ik moet morgen alleen nog even wat groente en aardappeltjes halen voor tweede kerstdag. We doen geen kadootjes met kerst, dus dat scheelt weer. Hoe ging het opzitten en pootjes geven? Hihi... Wauw, mooi buikje! Haha, en die Linette! Gekke meid. @Anke1986: succes met je drukke week! We horen het van het weekend wel. Knuffie trug! Oh, je bent toch gewoon actief. Haha, verslaafde! Luister wel naar je lichaam he en doe rustig aan. Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan... @seallable: yesss, een goede echo! Deze keer geen mopperende echoscopiste? Balen dat je weer moet spugen. Meestal hebben zwangeren het eerste en derde trimester last van kwaaltjes. Knuffie! @Juis: GEFELICTEERD!!! Wat een geweldige timing, een kerstkadootje!!! Wat een goed nieuws! Wat heerlijk, een zomerkindje! *emo* Dat wordt zeker een mooie verjaardag komend jaar. Geniet ervan meis!!! @namen: nu we weten dat het een jochie is, waren we er meteen al uit. De naam hadden we al twee zwangerschappen geleden. En het is een blijvertje. Alleen was ik gisteren met de schrijfwijze aan het rommelen, want ik vind het eigenlijk toch een beetje een ouderwetse naam. Uiteindelijk kwam ik toch weer terug op onze eerste keus. Haha... @cursus: ik heb me aangemeld voor zwangerschapsgym, dat wordt 's avonds gegeven. Ik wilde in eerste instantie alleen nagym i.v.m. bekkenbodemspieren, maar dat kon alleen bij een persoon waar ik niet zo'n goede ervaring mee had. Een andere persoon gaf ook nagym, alleen aan groepjes die ook zwangerschapsgym bij haar gevolgd hebben. Aangezien ik toch wat meer wil gaan bewegen heb ik me toch maar aangemeld. En tja, ongegeneerd kletsen met medezwangeren kan ook wel fijn zijn. De cursus zal wel ergens begin februari starten, daar krijg ik nog bericht van. Hier zijn we vandaag bezig geweest met de zolder. Morgen nog even wat sjouwwerk en dan is hij leeg. Heerlijk hoor! De meiden hadden gisterennacht gelogeerd bij opa en oma, dus konden wij ook even uitslapen. Ik baal er alleen van dat ik zo ontzettend slecht geslapen heb, ik werd ongeveer om het uur wakker van niks. Daardoor kon ik helaas ook niet zoveel werk verzetten aan de zolder als ik had gewild, want ik had snel last van mijn buik. Maar goed, de was is ondertussen ook gedaan, dus da's wel heel fijn, zo vlak voor de kerst! Qua buik moet ik er nu ook toch echt aan geloven. Afgelopen week werd ik gek van mijn afrollende normale slips, dus sinds een paar dagen draag ik nu van die geweldig sexy positie-tenten. Dus mijn buik groeit toch! Haha... Morgen hebben we lekker een relaxte planning. Heerlijk kerstvakantie, geen gehaast van en naar school, manlief ook lekker thuis. Ik moet alleen nog even naar de supermarkt voor groente en aardappeltjes voor tweede kerstdag en ik wil nog stoofpeertjes en een leuk kersttaartje maken voor eerste kerstdag. 't taartje gaat 's ochtends mee naar schoonfamilie en 's middags de stoofpeertjes mee naar het familiediner (alle ooms/tantes/neefjes/nichtjes van moeders kant). Gewoon, omdat ik dat leuk vind. Hmmm... Ik zit me nu net te bedenken, dat ik voor tweede kerstdag ook wel een lekker toetje kan maken. Hemelse modder ofzo... *kwijlll* Dju, neeeeeeej! Daar zit rauw ei in... Grmbl... Dan maar een toetje uit de supermarkt. Komt wel goed... Weltrusten meiden!
Goeie nacht allemaal, Last van m'n darmen, wakker geworden en er maar uit gegaan. juis goed nieuws! Gefeliciteerd! doe maar gezellig gehad met de vrienden van ml? Denk dat jouw reactie heel menselijk is, men reageert op situaties al naar gelang ervaringen. anke moet je rekening houden met je voeding bij jouw bloedruk? namen nee, ,ligt op 't moment ook stil. Zijn bezig met de vloer, muren, opruimen (lees weggooien) cursus heb me opgegeven voor zwangerschapsyoga. Ben zeer benieuwd. Hoor wisselende verhalen. Maar het lijkt me nuttig dat je je kan ontspannen, omdat ik overal lees dat je door de spanning/stress de bevalling tegenwerkt. Nu maar hopen dat ik de oefeningen nog weet als de bevalling bezig is. kerst wij zijn beide dagen weg. Tweede kerstdag bereid ik wat vleesgerechten voor. Alles al in huis, morgen voorbereidend werk doen en dan woendsdag opeten. doos heb vorige week de blije doos gehaald, wel grappig wat er in zit. Geloof dat ik me voor die van Kruidvat heb aangemeld. En ikkwam een bonnetje tegen voor een doos van babydump. Heb ik ze dan, of zijn er meer??
@nelly, ik heb wel tweestrijd, aan de ene kant heb ik, we zullen wel zien, aan de andere kant denk ik ook dat het allemaal wel goed komt "lighting only hits once" das mijn motto. ik ben wel in de weer met angelsound, als ik de kleine smorgens niet voel hang ik dat kreng eraan en hartje is in een halve minuut gevonden, idem savonds, als ik het niet bewust heb gevoeld hang ik weer dat ding aan mn buik. tis gewoon wachten tot het geboren wordt das mn garantie. @gezelligheid, dat klopt, mensen reageren op ervaringen die ze meemaken, dat heb ik nu ook we in de gaten ja. @anke, tja mijn genen zeggen gewoon... jou geef ik een flinke buik mevrouw nou hopen dat mn salaris dat vrijdag al gestort is nu dan ook eindelijk op mn rekening staat, dan kan ik aan de bak met de rest van de boodschappen
ow, wat gezellig gebabbeld hier... @juis: leuke periode, eind augustus. nu maar hopen dat het geen snikhete zomer wordt @doemaar: foto volgt morgen. beloofd, nu te druk met de voorbereidingen @anke: aftelkalender zeker klaar. hihi. solden starten 3 januari. maar mijn zus kan zich pas 19 januari vrij maken. ga dan samen met haar een dagje Antwerpen shoppen wat heb jij een lage onderddruk...elf is wel goed, maar die onderdruk is laag he. hier ook iets wat namen oorlog. haha wil er wel snel uitkomen. kan ik dus fopspenen op naam bestellen enzo @Nzelly: Mattèo is er weer door. kort plaagje dus. buikgriep is hier wel erg op gang. maar gelukkig zal hij dus kunnen lekker eten met die dagen nu. dank u leuk dat de meiden zo enthousiast waren dat ze een broer krijgen. hoe vind jij het? had je een voorkeur? @gezelligheid ...kruidvat doos is in België niet te krijgen. jammer maar helaas
Hoe? KV heeft wel een tas in België? Vind daar niks van? Ben jij ook belg? haha, weet eigenlijk niet over hier nog Belgjes zitten
Hey meiden, Iedereen lekker geslapen, of de zenuwen voor kerst? @nelly, hoe gaat het met je taartje/toetje/stoofpeertjes. Em wat is hemelse modder? Handig de naam al jaren klaar @gezelligheid, ik gebruik meer zout en drink meer, maar helpt niet want elke keer als er wordt gemeten is het weer lager. Maar niks helpt er eigenlijk tegen volgens de vlos, maar het is gelukkig ook niet schadelijk voor de beeb, alleen heel heel vervelend voor mij .. Over de dozen, die van de etos al aangevraagd? @doemaar, "dank u wel meneer en mevrouw genen ...." Boodschappen gelukt? @kerst, beide dagen hier weg! Gelukkig, die drukte in huis kan ik niet gebruiken ... @hier, ik zit op de klaagplek de laatste dagen, echt waardeloos, van hormonen tot rusteloze benen tot moe tot saggo, waardeloos. En is er bij jullie ook zo veel vuurwerk? Lag ik eindelijk weer te slapen, lekker warm, wordt ik vdorie uit me bed geknald, schrok me dood! Jeetje wat een kabaal. Zo vandaag voor de verandering, rustig, ff stad in misschien maar verder niks! Fijne dag meiden.
@anke: jammer dat je op de klaagplek zit. hopelijk gaat het gauw over! hier geen vuurwerk, alleen met oudjaar
zo dames, ik verwacht elk moment mijn volk ... geniet allemaal van jullie avond! En een spetterend kerstfeest.... xxx
@natas is n tas met spulletjes, nee geen.belg maastricht @anke haha Zo hier alles voor elkaar. Fijne kerst allemaal
Ooops had een hele pagina overgeslagen. Ik voel me een gezegend mens met een goede echo dus de kwaaltjes zijn dan wat beter te harden he
@Anke1986: hihi, lief dat je vraagt. Ik ben inderdaad vandaag weer lekker actief geweest in de keuken. 'k Had zelfs een klein blaartje van het schillen van de 21(!) stoofpeertjes. Terwijl de pan opstond, heb ik nog pistoletjes afgebakken, die manlief en ik lekker voor de tv verorberd hebben met lekkere salades, daarna ben ik aan de slag gegaan met het biscuitbeslag. Ik hoef de taart morgen alleen "nog maar" te vullen en te decoreren, voor we 's ochtends bij schoonouders verwacht worden. Ik heb er zin in! Hemelse modder is lekkuuuuuurrrrr! Superlekker chocoladetoetje, lekker luchtig, erg machtig, google maar! Knuffie voor je klachten! Vuurwerk is hier met vlagen. Afgelopen dinsdag lagen de meiden net weg te soezelen tot er ineens een flinke knal klonk. Twee meiden hysterisch brullend in bed. Zo zielig. Ik vind er niks aan hoor! Hoe is je dagje stadten gegaan? Lekker afleiding? @Doemaar: goed motto! Super dat je angelsounds je gerust kan stellen. Ik heb hem alleen in de periode na de termijnecho gebruikt tot de eerste bewegingen van de kleine. Nu heb ik soms 's avonds dat ik het nog eens wil proberen, maar dat ik te lui ben om de zooi klaar te maken. Hihi... @natasha1986: ooh, wat fijn dat Mattèo weer opgeknapt is. Zo sneu voor die guppen als ze ziek zijn... Ik had geen voorkeur, ook geen duidelijk voorgevoel, maar toen het geslacht bekend was, moest ik toch even wennen. We zijn drie meiden gewend... Maar ik vind het geweldig! @cursussen: tijdens Annabels zwangerschap had ik me aangemeld voor zwangerschapsgym, maar dat was meer een kletsclubje dan dat er actief gesport werd. Als we dan begonnen aan de gym, had ik na een tijdje zoiets van, dit was de warming-up, maar dan waren we al klaar. Na twee lessen was ik afgehaakt. Bij Evelien en Marjolein heb ik zwangerschapsyoga gedaan. Gewoon lekker tijd voor mezelf en je krijgt goede tips en adviezen. Deze keer heb ik me toch weer aangemeld voor zwangerschapsgym, maar bij een andere docente. Aanrader is trouwens babymassage! Dat heb ik bij alledrie gedaan. @dozen: krijg je van de blije doos een apart afhaalbericht of zit dat bij de Wij? Kruidvat had ik me ook voor aangemeld, maar die krijg je toch pas bij 7 maanden ofzo? Felicitas/Etos heb ik allang af mogen halen. @kerst: wij hebben alleen een drukke eerste kerstdag. 's Ochtends bezoekje aan schoonouders, einde van de middag familiediner bij mijn ouders thuis. Tweede kerstdag hebben we heerlijk niks! En iedereen een fijne kerst gewenst!!! Liefs, Nelly