1-15 mei 2013 mama's - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Uki, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @natas, dat blijkt maar weer.... alleen om 12uur toen ze de jas gingen aandoen om naar huis te gaan moest ze eventjes huilen. maar dat is gewoon denk ik alle indrukken

2. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    ja, is normaal ....is een wereld van verschil he voor hen!
    komt wel goed ;)

3. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    Goeiemiddag ...

Waar is iedereen hier?
    het is zo rustig ins ons kletshoekje?

4. Dnice22

Dnice22 Actief lid

19 dec 2011
    269
    0
    0
    Hee Dames!

Graag wil ik met jullie meeschrijven als dat mag :) (ik dacht dat ik dit al eerder had gedaan maar niet dus ;) ) even in het kort: op dit moment ben ik 23 weekjes zwanger en 5 Mei uitgerekend, ik ben 23 jaar en vriendlief 28 jaar. wij zijn zwanger geraakt via ICSI :)en verwachten een meisje :)

groetjes

5. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @dnice, welkom

@natas, ja heel rustig he... lijkt wel alsof het topic even uit ons 2-en bestaat haha

6. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    @Dnice: welkom. gefeliciteerd met je zwangerschap

@doemaar: niet dat het niet gezellig is hoor ...haha
    in het begin kon ik het hier niet bijhouden.
    volgens mij ligt iedereen op de bank om de drukke feestdagen te verwerken :D

7. Gezelligheid

Gezelligheid Actief lid

24 okt 2012
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dnice leuk dat je er bij bent

natas en doe sorry, bezig huis op orde te maken, nachten die ik niet meer door slapen, weer gaan werken, pfffff. Maaaaar ik zal wat vaker reageren, and that's a promise!

8. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @gezelligheid, en voor jouw opmerking heb ik toch een fb duim nodig haha

9. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Hey meiden,

Kom ff snel langs kijken,

Natasha, gecondoleerd
    Doemaar, succes met je hormoontjes
    Gzelligheid, rustig aan met je snurken ;)

Watis het rustig hier?

X

10. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @anke moet jij nodig zeggen, ook jij bent een van de afwezige:(:p
    hahaha, ja weet het er wordt weinig gekletst.... we moeten maar een voorbeeld aan linette nemen, die werd door de meester uit elkaar gehaald met dr dinnetje op de eerste dag, omdat ze zaten te beppen als oude wijven.. en dan nog stiekum praten hahahahaha

11. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    *vind ik leuk*

12. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Zei nu dat ik eenhele pagina net gelezen heb

Dnice, welkom

13. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Bevallingslijst 1-15 mei 2013 mama's to be
    Klik op het mei 2013 mama's clubje

datum naam (leeftijd) - # kindje - tb/zh/gh - bv/fv - geslacht
    27-04 Anke1986 (26) - 2e kindje - zh - bv - jongen
    28-04 Natasha86 (25) - 2e kindje - zh - fv - wil het weten
    30-04 Mopperkonijn (34) - 3e kindje - zh - fv - meisje
    01-05 Zustertje12345 (23) - 1e kindje - zh - fv - jongen
    02-05 MevrS (26) - 2e kindje - zh - fv - jongen
    02-05 Riverr (25) - 1e kindje - zh - wss fv - jongen
    02-05 Sandrabenjamin (34) - 1e kindje - zh - ? - verrassing
    03-05 DutchDiva (29) - 1e kindje - tb/zh - bv - twijfel
    03-05 kopjethee79(32) - 1ste kindje - zh - fv - meisje
    04-05 Nelly (33) - 4e kindje - tb - bv - jongen
    05-05 Seallable (24) - 1e kindje - zh - fv - meisje
    05-05 Dnice (23) - ? Kindje - tb/zh - fv/bv - meisje
    07-05 Mama Jude (34) - 4e kindje - tb - bv - wil het weten
    08-05 Gezelligheid (40) - 1e kindje - tb - fv - jongen
    09-05 liefje2013 (28) - 1e kindje - zh - bv - meisje
    11-05 DTtje (24) - 2e kindje - tb - bv - jongen
    14-05 Flotsje(29) - 3e kindje - tb - bv - ?
    23-05 Doemaar (37) - 3e kindje - zh - bv/fv - meisje

Totaal: 18 zwangere
    6 meisjes / 7 jongens / 1 verrassing

Afspraken

datum naam - afspraak
    09-01 Nelly - controle vk
    10-01 Zustertje12345 - controle vk
    10-01 Doemaar - controle vk
    15-12 Anke - controle vk
    25-01 seallable - glucosetest
    28-01 Nelly - pretecho
    15-02 Anke - 30 weken groeiecho
    31-01 Natasha86 - controle gyn
    01-02 MevrS - controle gyn
    22-02 MevrS - groeiecho 30 weken + controle gyn

Als je de lijst aan wil passen, kan je het beste de laatste lijst quoten. Verwijder dan wel [ QUOTE=...] aan het begin en [ /QUOTE] aan het eind. Zo blijft de opmaak behouden.
    En laat deze "instructie" ook maar staan

14. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Zo ff aangepast, zeg natasha, wanneer ga je ons nou eens berwllen of je voorgevoel/hoop klopt?

15. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Hay dames,

Ben er weer, ook even druk geweest etc. Natas gecondoleerd! Sterkte zeg!

Doe maar: agh dr eerste dag, zo bijzonder en zo te horen heeft ze het fantastisch gedaan wat goed!

Dnice wat leuk gefeliciteerd! Lekker aan het roze?

Gezelligheid: Snurken, hier geloof ik geen last van en hoop dat dat zo blijft, anders hoor ik dat waarschijnlijk de rest van mijn leven;)

@ hier: Druk druk druk, voel me goed, alleen maagzuur s'avonds! Buik groeit nu flink, maar ook mijn vetjes komen ineens hard zag ik net.. toch echt die chocola maar aan de kant gaan leggen.. is toch niet zo goed voor je elke avond.. En wil eigenlijk niet keihard moeten sporten na bevallen omdat het ook een groot deel vet is..
    Donderdag vk en weer wegen dus ben benieuwd haha!

Slaap lekker allemaal!

16. zustertje12345

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Bevallingslijst 1-15 mei 2013 mama's to be
    Klik op het mei 2013 mama's clubje

datum naam (leeftijd) - # kindje - tb/zh/gh - bv/fv - geslacht
    27-04 Anke1986 (26) - 2e kindje - zh - bv - jongen
    28-04 Natasha86 (25) - 2e kindje - zh - fv - wil het weten
    30-04 Mopperkonijn (34) - 3e kindje - zh - fv - meisje
    01-05 Zustertje12345 (23) - 1e kindje - zh - fv - jongen
    02-05 MevrS (26) - 2e kindje - zh - fv - jongen
    02-05 Riverr (25) - 1e kindje - zh - wss fv - jongen
    02-05 Sandrabenjamin (34) - 1e kindje - zh - ? - verrassing
    03-05 DutchDiva (29) - 1e kindje - tb/zh - bv - twijfel
    03-05 kopjethee79(32) - 1ste kindje - zh - fv - meisje
    04-05 Nelly (33) - 4e kindje - tb - bv - jongen
    05-05 Seallable (24) - 1e kindje - zh - fv - meisje
    05-05 Dnice (23) - ? Kindje - tb/zh - fv/bv - meisje
    07-05 Mama Jude (34) - 4e kindje - tb - bv - wil het weten
    08-05 Gezelligheid (40) - 1e kindje - tb - fv - jongen
    09-05 liefje2013 (28) - 1e kindje - zh - bv - meisje
    11-05 DTtje (24) - 2e kindje - tb - bv - jongen
    14-05 Flotsje(29) - 3e kindje - tb - bv - ?
    23-05 Doemaar (37) - 3e kindje - zh - bv/fv - meisje

Totaal: 18 zwangere
    6 meisjes / 7 jongens / 1 verrassing

Afspraken

datum naam - afspraak
    09-01 Nelly - controle vk
    10-01 Zustertje12345 - controle vk
    10-01 Doemaar - controle vk
    15-12 Anke - controle vk
    18-01 Zustertje- 3d/ 4d echo
    25-01 seallable - glucosetest
    28-01 Nelly - pretecho
    15-02 Anke - 30 weken groeiecho
    31-01 Natasha86 - controle gyn
    01-02 MevrS - controle gyn
    22-02 MevrS - groeiecho 30 weken + controle gyn

Als je de lijst aan wil passen, kan je het beste de laatste lijst quoten. Verwijder dan wel [ QUOTE=...] aan het begin en [ /QUOTE] aan het eind. Zo blijft de opmaak behouden.
    En laat deze "instructie" ook maar staan

17. zustertje12345

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Zit zowaar een keer op de pc, dus heb mijn 3d / 4d echo afspraak erbij gezet.. Dat is gewoon alweer over 2,5 week! Woww! Ik weet nog toen ik de afspraak maakte dat het voor mijn gevoel een eeuwigheid zou duren.. en nu is het bijna zover!

Volgende week een week vakantie met vriendlief dan gaan we de baby kamer schilderen en behangen... en dan begin februari hopelijk de meubeltjes! Kan niet wachten, zoveel zin in!

Even iets anders, is iemand van jullie bij fbto verzekerd?

18. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Zo. Ik zag dat er te weinig gekletst werd!!!
    *me = guilty*

@Dnice22: welkom! Je treft net even een rustige periode hier in "ons" topic. Gefeliciteerd nog met je zwangerschap en klets maar lekker mee!

@Doemaar: jaaaaah, spannend, die eerste dag! Echt wennen he! Maar super dat ze het er zelf niet moeilijk mee had. Haha, de eerste dag al lekker kletsen met haar dinnetje. Dat wordt nog wat voor de meester.
    Wauw, jullie hebben flink ingeslagen! Ik krijg er ook zin in!!! Plannen genoeg...
    Ga je nu naar een ander reintegratiebureau? Super dat je nu weet wat je wilt qua studie/werk. Meteen een stuk rust in je hoofd, niet?

@DTtje: ik heb niet zo'n honger, maar ik kan gewoon altijd eten en heb er eigenlijk ook altijd wel zin in.
    Aaah, kinderwagen binnen! 't Wordt steeds echter!
    Wauw, wat wordt je zoontje ineens groot he! Wij wachten met grote bed voor Marjolein tot na de bevalling. Ik heb eerst het matras nodig! Hihi...
    Harde buiken heb ik (nog) geen last van. Wel soms een vervelend vol gevoel als ik teveel gedaan heb. En mijn stuitje geeft het ook erg duidelijk aan.

@Gezelligheid: snurken heb ik geen last van, maar wel van manlief. Al moet ik zeggen, sinds zijn keelpijn over is, het snurken ook aardig verminderd is, of ik word er gewoon niet meer wakker van.
    Was het nog gelukt met de kast?

@natasha86: gecondoleerd met het verlies van je oma. Heel veel sterkte de komende tijd...
    Superfijn dat je echo goed was. Wanneer heb je de expertise echo?
    Enne, verwachten jullie nu een meisje of een jongetje? Of wil je dat liever nog geheim houden?

@zustertje12345: leuk, een pretecho! Maar ik dacht dat ze met 26/27 weken het beste beeld kregen. Wij mogen de 28e. Ik kijk er ook naar uit.
    En super, volgende week aan de slag met de babykamer. Wat voor meubeltjes hebben jullie besteld?
    Hier ook last van maagzuur 's avonds. Zwaar irritant.

Hier ben ik voornamelijk druk in mijn hoofd, vandaar dat ik weinig zin heb om 's avonds ook nog achter de pc te zitten. Ook veel hoofdpijn de laatste tijd.
    We hebben in ieder geval de feestdagen overleefd, maar ik baal enorm van mijn extra reserves... Ik ben gewoon ruim 3 kilo(!!) aangekomen!!! En dan nog te bedenken dat we zondag nog een feestje hebben voor manliefs verjaardag. Oooh, ik heb ook zo'n ontzettende zin in eten/snaaien/snoepen/etc. Niet normaal. Dat wordt na de bevalling echt afkicken hoor.

Morgenochtend mag ik weer naar de vlos. 'k Ben benieuwd wat ze te vertellen heeft. Ik heb het idee dat mijn baarmoeder flink gegroeid is, zeker tot boven mijn navel. Maar ik vind het zo raar dat ik eigenlijk alleen maar beweging voel net boven mijn schaambeen.

Project Z begint hier een beeeeeetje vorm te krijgen. Vorige week is een timmerman en een oom (metselaar) van me naar onze Zolder wezen kijken en we hebben er een hoop advies van gekregen. Donderdagochtend gaan we naar de showroom van Velux om ons goed te laten adviseren over de dakramen, want ondanks hun vrij uitgebreide site, stuiten we toch op een hoop vragen.
    Dan is het een kwestie van bestellen en hopen op een snelle levertijd, zodat de ramen er zo snel mogelijk in zitten. Dan kunnen we ook met een lift langs de zijkant van het huis de bouwmaterialen naar boven halen om de muren te kunnen zetten. Pfff... En dan begint het echte werk. Ach, we doen gewoon vier kamers in plaats van een babykamer, deze keer. *shock* Ach, we hebben toch energie genoeg en verder is het ook niet druk met drie kindjes... Hellup, waar beginnen we aan! *lol* Gaat wel goedkomen.

Ik las trouwens in een tijdschrift dat je volgens de arbo vanaf 20 weken zwangerschap maximaal 5 kilo mag tillen. Dat schiet echt niet op! Marjolein weegt al bijna het drievoudige en hoe moet dat dan met de boodschappen?

We hebben de routine trouwens ook weer aardig opgepakt. Al moet ik zeggen dat dat gisteren zwaar tegenviel. Echt weer wennen hoor. Annabel was 's avonds zo lief verdrietig, want ze wilde zo graag naar school. Evelien vond het vandaag ook niet erg om naar het KDV te gaan en Marjolein, tja, die is zo makkelijk, die vindt alles best.
    Voor mezelf was het gisteren best pittig. Meteen vol in actie. Twee meiden thuis, de derde halen en brengen van/naar school en uit school met een bakfiets vol kinderen en een zelfgebakken taart naar mijn moeders verjaardag (5km). Maar die verbaasde gezichten blijven leuk. "Hoe doe je dat dan? Op de fiets met drie kindjes, zwangere buik en een taart?" *lol* Manlief kwam uit zijn werk op verjaardag en die is 's avonds lekker naar huis gefietst, toen vond ik het weer welletjes. 's Avonds thuis voelde ik aan mijn pijnlijke stuitje echt wel dat ik toch teveel had gedaan...

Liefs,
    Nelly

19. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @nelly maar het was ook maar de eerste dag dat het zonder huilen ging, gisteren moest ze wel huilen toen we weggingen, maar misschien kwam dat ook omdat papa ook mee was.... overload ouders zeg maar

@anke ja haha hij heeft ze bewust niet aan 1 tafel gezet omdat er dan niets meer gebeurd, en anders blijft linette wellicht te veel aan dr hangen, terwijl zij ook dr eigen weggetje moet vinden hier in de klas. das het nadeel van later instromen...

@zustertje haaa pretecho.. jeeej... das leuk. ik weet nog niet of ik die ga doen... heb tenslotte ook al dvd gehad... wat me trouwens herinnerd dat ik mn fotos van de 20 weken nog niet hier heb gezet... komt omdat ik het vergeten was, en vorige week heb ik mn foon op de kookplaat gelegd en nu is het een beetje gesmolten en doet mn camera het niet meer;)

@natas, ja natas, klopte je voorgevoel... alleen ja of nee is genoeg hoor...... :D

20. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    het hoofdje, en het ruggetje...

Deel Deze Pagina