@Doemaar: hier reageert Annabel ook anders als papa haar ook mee naar school brengt. Ze vindt het wel leuk, maar weet zich dan geen houding te geven. Mooie echofotootjes! 't Is dat er een pijltje bij het geslacht staat, anders zou ik echt niet weten waar we naar keken... @natasha86: ik ga je zo pb-en, ben erg benieuwd naar het geslacht van jullie buikbewonertje. Misschien heeft je kleintje een lekker hangmatje gevonden in je baarmoeder, dat hij/zij nu zo rustig is? Hoe was de begrafenis van je oma? Wat verdrietig zeg... @seallable: 9 december pas een 3D-echo?! Dan is jullie dametje er hopelijk toch al lang!!! *lol* Ik hoefde nu alleen nuchter bloed te prikken. Ik denk dat het afhangt van de uitslag of ik dan nog zo'n lange glucosetest moet doen. Ik heb in ieder geval geen vervolgafspraak. Later in de zwangerschap moet ik, geloof ik, nog een keer bloed af laten nemen. Wow, wat zit je baarmoeder hoog!!! Als ik 15cm vanaf mijn navel tel, zit ik middenin mijn ribbenkast... Ooooh, wat fijn dat de verhoudingen met je zus zo goed gaan! Wat voor cursus is het? Gym of yoga of geen-idee-wat-nog-meer? Nog beterschap voor het restje griep! @Gezelligheid: die bedperikelen herken ik! Al is het dan omgedraaid. Manlief snurkt er op los en weet van al dat gepor van mij 's ochtends niets meer af. Hihi, de buurvrouw die binnenkomt tijdens de bevalling. Weinig kans! Hihi... We hebben weinig contact met onze buren en als de bevalling net zo gaat als bij de meiden, heb ik toch binnen no-time ons jochie op mijn buik. Mijn bevallingen duurden 4, 4,5 en 1,5 uur vanaf het eerste krampje. Maar goed, dat wil ook niets zeggen. Iedere bevalling is anders he! @DTtje: denk je dat je je werk weer volledig op kunt pakken? Altijd lastig zo he... @Anke1986: *zwaai terug* @Dnice22: babykamer is allang klaar, maar wordt nog bewoond door onze jongste dochter. We hoeven alleen nog maar "even" 4 kamers op zolder maken en dan kunnen de meiden schuiven, zodat de babykamer vrijkomt... Mag ik vragen waarom je in het ziekenhuis onder controle bent? En betekent dat voor jou ook dat je in het ziekenhuis moet bevallen? Ik mag deze ronde weer gewoon bij de verloskundigenpraktijk op controle. @negenmaandenbeurs: mij niet gezien! Ik ben er een keer heen geweest, maar dat geslenter en dat geneuzel bij verschillende stands. Bleeeeh... Alhoewel ze wel mooie/nieuwe producten hebben hoor! @libido: nope, niet aanwezig. Bij manlief wel... Oooh, vanochtend belde de internist trouwens nog (belafspraak). Mijn schildklierwaardes waren supergoed!!! Ikke superblij!!! 'k Werd er gewoon emotioneel van. Verder weinig nieuws te vertellen... Gisteren voelde ik me hartstikke belabberd. Kon niet poepen, alles deed zeer... Heel zielig hoopje ellende op de bank. Maar vanochtend stond ik weer fris en fruitig op. Gelukkig! Groetjes!
Bevallingslijst 1-15 mei 2013 mama's to be Klik op het mei 2013 mama's clubje datum naam (leeftijd) - # kindje - tb/zh/gh - bv/fv - geslacht 27-04 Anke1986 (26) - 2e kindje - zh - bv - jongen 28-04 Natasha86 (25) - 2e kindje - zh - fv - verrassing 30-04 Mopperkonijn (34) - 3e kindje - zh - fv - meisje 01-05 Zustertje12345 (23) - 1e kindje - zh - fv - jongen 02-05 MevrS (26) - 2e kindje - zh - fv - jongen 02-05 Riverr (25) - 1e kindje - zh - wss fv - jongen 02-05 Sandrabenjamin (34) - 1e kindje - zh - ? - verrassing 03-05 DutchDiva (29) - 1e kindje - tb/zh - bv - twijfel 03-05 kopjethee79(32) - 1ste kindje - zh - fv - meisje 04-05 Nelly (33) - 4e kindje - tb - bv - jongen 05-05 Dnice (23) - 1e kindje - tb/zh - fv/bv - meisje 05-05 Seallable (24) - 1e kindje - zh - fv - meisje 07-05 Mama Jude (34) - 4e kindje - tb - bv - wil het weten 08-05 Gezelligheid (40) - 1e kindje - tb - fv - jongen 09-05 liefje2013 (28) - 1e kindje - zh - bv - meisje 11-05 DTtje (24) - 2e kindje - tb - bv - jongen 14-05 Flotsje(29) - 3e kindje - tb - bv - ? 23-05 Doemaar (37) - 3e kindje - zh - bv/fv - meisje Totaal: 18 zwangeren 6 meisjes / 7 jongens / 2 verrassing / 3 ? Afspraken datum naam - afspraak 10-01 Nelly - glucose prikken 10-01 Doemaar - controle vk 10-01 Zustertje12345 - controle vk 11-01 Dnice - controle vk 15-01 Anke - controle vk 18-01 Natasha86 - expertise echo 25-01 seallable - glucosetest 28-01 Nelly - pretecho 30-01 Natasha86 - bloedafname rhesus 31-01 Natasha86 - controle gyn 01-02 MevrS - controle gyn 08-02 Dnice - controle vk 09-02 seallable - 3D-echo 15-02 Anke1986 - 30 weken groeiecho 22-02 MevrS - groeiecho 30 weken + controle gyn Als je de lijst aan wil passen, kan je het beste de laatste lijst quoten. Verwijder dan wel [ QUOTE=...] aan het begin en [ /QUOTE] aan het eind. Zo blijft de opmaak behouden. En laat deze "instructie" ook maar staan
Voordat jullie morgen inpaniek raken... Ik een nachtje weg met m'n zussen. Zaterdagavond kom ik weer thuis. Tot gauw!
'k Heb even de afsprakenlijst aangepast. Ik neem aan dat de decemberafspraken gewoon in januari zijn... Wie had er deze of komende week nu nog meer een 3D echo? Die afspraak is uit de lijst verdwenen...
@Anke1986: hoe is het nu trouwens met de kapperskwestie binnen de familie? @MevrS: hoe gaat het met jou? Druk met de voorbereidingen voor je dochters 1e verjaardag?
Thee - check Koekjes - check Tijd - check Lekker op de bank - check Vriend op mute - check Zo alles klaar om eens lekker te reageren. Ik ben maar een paar pagina's terug gegaan weet niet of het ver genoeg was, maar nog verder terug en ik zit ergens voor de kerst @natasha, hoe was het vandaag, de crematie? Knuf voor jou. En hoe is het met je zus en hoe is de curettage afgelopen? Ze had al eerder een miskraam gehad of niet? Wanneer ga je shoppen? Kijk uit naar alle mooie foto's van al je mooie spulletjes, ben wel benieuwt of België andere "babymode" heeft als hier. Leuke bedankjes trouwens. PB je mij het geslacht ook? Ben erg nieuwsgierig @seallable, hoest met jou en je griepje? Weer helemaal beter? Baarmoeder 15 cm boven navel! Wauw groeit goed! Bij mij 1 vinger boven de navel. Wat fijn dat je zus het probeert goed te maken, misschien komt het allemaal toch nog goed met jullie, ben helemaal blij voor je. En betreft winter, idd helemaal klaar mee, sluit me aan bij jou lente wens. @nelly, fijn eindelijk een niet hoogwater broek Lastig beslissingen over verbouwingen enzo, mooi dakraam uitgezocht? Inmiddels al je routine weer gevonden? Tegen de tijd dat je dat zover hebt is het weer vakantie Plaats van bevalling, ik zou lekker je gevoel volgens, doen waar jij je prettig bij voelt. Top dat je schildklier zo goed was! Doe een dansje met je mee. Betreft kapper gezeur, schoonfamilie sinds kerst niet meer gezien, ook geen zin in dus zou het niet weten Lief dat je het onthoudt en er naar vraagt. @doemaar, wat vervelend van die kerel. Zulk raar gedrag, je zult wel een vreugde dansje hebben gedaan toen hij weer weg ging. Ben je er al achter waarom hij zo graag "naast" jullie wil wonen? Wat leuk al die disney thema's. Elk kindje zijn eigen thema. Hoe gaat het trouwens met de lui van je reïntegratie bureau? Hebben ze zelf al in de gaten dat ze zeurders zijn? Mooie bank. En mooie echo's! Heerlijk, ik mag ver iets meer als een maandje pas weer gluren. @zustertje, maagzuur idd verschrikkelijk, hier rennie, vla en warme melk. De oplossing. Maagzuur weg in no time. En die vetjes, tja, we moeten er allemaal aan geloven Wat zei de vlos vandaag? @gezelligheid, snurken hier ook last dan, maar dan omdat vriend zo snurkt. Ik gelukkig niet, tenminste dat denk ik. Niks geen klachten gehoord, dus. Last van je heupen? Oei dat klinkt niet zo happy. Veel plezier met je zussen. @dnice, succes morgen. Hier gewoon controle bij vk, wel bevalling in ziekenhuis. @slaaphouding, ik lig gewoon zoals ik lig, ga echt niet anders liggen omdat dat toevallig zo moet, dan kan ik helemaal net meer slapen. Ik lig half gewikkeld in/om mijn voedingskussen, dan lig ik het beste. Vriend trouwens wel jaloers op het voedingskussen, hihi. @negenmaandenbeurs, ik wilde heel heel graag, maar niemand met auto kan mee, en een treinreis is me echt veelste vermoeiend nu. @eten/honger, hier momenten van geen zin en momenten van berehonger. De laatste zijn dan echt strooptochten en er is dan niks te vinden dat goed genoeg is. Overal geen zin in en niet weten waar ik wel zin in heb! @sex/libido/vrijen, klinken allemaal als woorden uit een ver, ver, vere tijd geleden. Als in "er was eens, lang geleden..." Maar wat het is? Geen idee. @babykamer, voordeel van 2 kleintjes zo dicht op elkaar ... Ben al helemaal klaar. Ga wel ff de wieg opnieuw laten bekleden. @hier, voor astma gelukkig medicatie gekregen dus das zo goed als opgelost. Maarrrrr, bandenpijn, met hoofdletters. En duizelig en moe van de lage bloeddruk. Ben het helemaal zat, vorige zwangerschap gewoon lekker gewerkt, tot 8 dagen voor de bevalling zelfs. Op dag van bevalling nog mij eigen vrolijke stuiterbal, en nu Drie keer niks, ben moe en duizelig, zelf 3 keer flauwgevallen en kan 's avonds niet meer opstaan van de bandenpijn. 's nachts pittenzak erop en volgende dag we er tegen aan Verder gaat het lekker door. 24 weken gehaald, ben helemaal blij, gaat aan de ene kant snel aan de ander kant nog 16 weken klinkt nog heel lang. Vinden jllie niet? Zucht ik ben een uur aan het lezen en typen geweest, spijt me als ik ergens nietop heb gereageerd maar de koekjes zijn op, dus ga douchen en slapen. Slaap lekker meiden. X
Bevallingslijst 1-15 mei 2013 mama's to be Klik op het mei 2013 mama's clubje datum naam (leeftijd) - # kindje - tb/zh/gh - bv/fv - geslacht 27-04 Anke1986 (26) - 2e kindje - zh - bv - jongen 28-04 Natasha86 (25) - 2e kindje - zh - fv - verrassing 30-04 Mopperkonijn (34) - 3e kindje - zh - fv - meisje 01-05 Zustertje12345 (23) - 1e kindje - zh - fv - jongen 02-05 MevrS (26) - 2e kindje - zh - fv - jongen 02-05 Riverr (25) - 1e kindje - zh - wss fv - jongen 02-05 Sandrabenjamin (34) - 1e kindje - zh - ? - verrassing 03-05 DutchDiva (29) - 1e kindje - tb/zh - bv - twijfel 03-05 kopjethee79(32) - 1ste kindje - zh - fv - meisje 04-05 Nelly (33) - 4e kindje - tb - bv - jongen 05-05 Dnice (23) - 1e kindje - tb/zh - fv/bv - meisje 05-05 Seallable (24) - 1e kindje - zh - fv - meisje 07-05 Mama Jude (34) - 4e kindje - tb - bv - wil het weten 08-05 Gezelligheid (40) - 1e kindje - tb - fv - jongen 09-05 liefje2013 (28) - 1e kindje - zh - bv - meisje 11-05 DTtje (24) - 2e kindje - tb - bv - jongen 14-05 Flotsje(29) - 3e kindje - tb - bv - ? 23-05 Doemaar (37) - 3e kindje - zh - bv/fv - meisje Totaal: 18 zwangeren 6 meisjes / 7 jongens / 2 verrassing / 3 ? Afspraken datum naam - afspraak 11-01 Dnice - controle vk 15-01 Anke - controle vk 18-01 Natasha86 - expertise echo 25-01 seallable - glucosetest 28-01 Nelly - pretecho 30-01 Natasha86 - bloedafname rhesus 31-01 Natasha86 - controle gyn 01-02 MevrS - controle gyn 08-02 Dnice - controle vk 09-02 seallable - 3D-echo 15-02 Anke1986 - 30 weken groeiecho 22-02 MevrS - groeiecho 30 weken + controle gyn Als je de lijst aan wil passen, kan je het beste de laatste lijst quoten. Verwijder dan wel [ QUOTE=...] aan het begin en [ /QUOTE] aan het eind. Zo blijft de opmaak behouden. En laat deze "instructie" ook maar staan
Haha Nelly! Ik bedoel natuurlijk 9 februari! En super fijn dat je waardes goed waren hopen bij de suiker ook alles okee!! Tja ik snap ook niet waarom ik die uitgebreide glucose moet, nuchter was alles okee de laatste keer. Misschien door mn bmi van 30 of omdat mn mams diabetis heeft... Heb er barre weinig zin in. Anke! Fijn weer van je te horen! Bagger van de bandenpijn! En 16 week das voorbij voor we het weten! Cursus weet ik niet helemaal, van alles wat geloof ik. Mn zus wilde me als backup en dat vond ik al belangrijk genoeg om mee te doen haha! Ik moet de 21ste januari heen dus dan laat ik het jullie weten! Reageer later ff op de rest, ga nu lekker slapen!
Ik wordt gewoon ff in elkaar geschopt ... van binnen uit. Denk dat ik een kleine ninja krijg ofzo! En ik ben zo moe.......
@Nelly : de rustigheid is ondertussen iets minder ...heeft weer goed de draai gevonden in de buik. hihi begrafenis was een mooie dienst. Blij dat het gepasseerd is! vind ik ook dat je dit maar kan beginnen loslaten zodra de begrafenis voorbij is SUPER dat je schildklierwaardes goed zijn! houden zo je hebt pb! @Anke: me zus had gisteren curettage, ze leek er precies niks om te maken. ochja zegt ze , volgende keer beter. Maar nog steeds geen greintje blijdschap voor mij. daar kan ik niet goed tegen! volgende zaterdag 19/01 gaan we shoppen. heb wel al het één en ander gekocht in mijn eigen stad, waren zo'n mooie solden dat ik niet kon wachten. hihi maar volgende zaterdag laat ik mij eens gaan je hebt pb! Wat jammer dat je zoveel last hebt van je zwangerschap. Hier is het gelukkig in momenten. Maar zoals je zegt, 16 weken lijkt nog erg lang ...vind de tijd nu ook wel traag gaan hoor GOEIEMORGEN dames, Straks stapje gaan zetten met 6 tal vriendinnen en lekker gaan lunchen. Ben bijna de hele week niet thuis geweest...hihi ik heb een verschrikkelijke kwaal : puisten! bah, haat het. wangen en kin veel puistjes, voorhoofd veel te droog, wat vervelend
Goedemorgen Dames @Nelly jaa klopt moet ook in het ziekenhuis bevallen en verplicht 3 dagen in het ziekenhuis blijven na de bevalling helaas, loop onder behandeling bij het EMC omdat we via ICSI zwanger zijn geraakt en ik een bloedaandoening heb (factor 5 leiden) dus meer kans op complicaties heb. moet ook om de 2/3 weken op controle maar dat vind ik niet erg... elke keer even naar de kleine kijken en stelt je toch weer gerust dan @babykamer.. gelukkig komt onze babykamer de 21ste kan ik eindelijk alles beetje op orde krijgen... heb wel al super veel spulletjes maar kan het allemaal niet kwijt! dus niet echt overzicht op dit moment maar hopelijk als het kamertje er is kan ik alles rustig indelen @Anke Hier ook zo'n beweeglijke beeb... alleen een Ballerina dan haha... maar vind het nog niet 'vervelend' qua gevoel... wel vervelend dat je zoveel last hebt! 16 weken klinkt inderdaad nog erg lang! en vind de weken steeds langzamer gaan ook.. maar we komen er wel @hier sinds paar dagen echt veel harde buiken en vooral snachts... lig gewoon halve nachten wakker of wordt er wakker van... ze doen geen pijn maar echt een lekker gevoel is het niet... meerdere hier last van? vanmiddag naar het ziekenhuis voor controle dus zal het wel even aankaarten dan, denk niet dat het veel kwaad kan maar even voor de zekerheid vragen owjaa... vriendin van me belde me dat haar kleine de 5e ziekte heeft en dat ik 1 a 2 weken niet bij haar en de kleine in de buurt mag komen omdat het kwaad kan voor de zwangerschap.. maar nu ben ik daar vorige week nog langs geweest dus schrok best van dat telefoontje... weet niet of het toen al kwaad kon of besmettelijk was maar ook maar even vragen vanmiddag Fijne dag all!
Dnice, Ik zou zeker even informeren over die 5e ziekte. Dat kindje was juist besmettelijk een week voor het uitbrak bij haar, daarna juist niet meer. Voor zwangeren kan het wel degelijk een risico zijn voor het kindje in je buik. Ik wil je natuurlijk niet bang maken, maar ik zou er wel op staan of ze bloed willen afnemen. Daar kunnen ze zien of je een recentelijke besmetting hebt mee gemaakt. Hopen dat er niks -aan de hand is!
De drager is besmettelijk in de week voorafgaand aan de ziekte. Hierna niet meer. De incubatietijd is ongeveer tien dagen. De ziekte verloopt vaak onopgemerkt. 60% van de volwassenen hebben de ziekte al een doorgemaakt. Voor zwangeren die de ziekte nog niet doorgemaakt hebben (dus nog geen antistoffen tegen het parvovirus hebben) kan de ziekte voor de foetus fataal zijn. In het eerste trimester bestaat een verhoogde kans op een miskraam. Bij infecties van de foetus later in de zwangerschap kan zeer ernstige foetale bloedarmoede ontstaan (door remming van de bloedaanmaak) met groot risico op overlijden van het kind. Behandeling is mogelijk door het toedienen van een intra-uteriene transfusie. Bij vermoeden op infectie tijdens de zwangerschap kan in het moederlijke bloed gecontroleerd worden of al immuniteit bestond of dat sprake is van een recente infectie. In het laatste geval bestaat een indicatie om tot acht weken na begin van de infectie wekelijks echoscopisch onderzoek te doen gericht op kenmerken van foetale bloedarmoede. Bij vermoeden hierop vindt meestal direct verwijzing naar de afdeling verloskunde (prenatale diagnostiek en foetale behandeling) van een academisch ziekenhuis. Nogmaals wil je niet bang maken maar dit is ook wat ik ervan weet en t klopt idd met wiki.
@dnice, zoals seal al zei, idd ff achteraan gaan. Zekere voor het onzekere nemen. Ook betreft harde buiken, af en toeharde buik is niet erg maar elke avond en al bij 23 wkn klinkt iet als de bedoeling. Succes straks bij de gyn, laat je ons weten wat de gyn zei. @seal, jij was ook og laat online zeg Hoe is het trouwens met je jeuk is dat al weg? En jah ach ik weet 16 wkn zo voorbij, maar zit ewokn ff in een dipje en dan is niks goed @natasha, wat raar van je zus, misschien de verwerking? Ach ga jij toch lekker shoppen met je andere zus @doemaar, gefeliciteerd met je meisje! Liefs
Ja ik kwam aan de babbel met mn achternicht op facebook die bevallen is voor de kerst dus t werd wat laat haha. Jeuk is helemaal over heb wel pillen ervoor gehad. Als het goed is moet ik volgende week naar de gyneacoloog voor een laatste controle. Ik heb veel leule dingen op de planning deze maand dus voor mij gaat het allemaal wat sneller. En ik ben echt gek op schaatsen en vanavond begint het ek allround. Ik denk dat het echt langzamer bij mij zal gaan als mn vriendin gaat bevallen, die is 21 februari uitgeteld en dan 5 week later is het mijn zus haar beurt en dan 5 week later is het mijn beurt. Als laatste
@natas, huh heb ik wat gemist dat je zus curretage kreeg??? die zus die niet blij was voor jou.. althans maar slecht reageerde op jou zw? @dnice, na de incubatietijd niet meer besmettelijk, zou wel opletten om op bezoek te gaan @anke, thx... hoest? @seal *zwaai*. leuik met je zus op gym.. das meer ouwehoeren dan wat anders..maar ja das het motto van zw gym anyways. nou ga effe met de jarige naar macdrek.... zondag pas feest omdat ml naar school moet vandaag en morgen... dus vandaag alleen getrakteerd op school en dr cadeau van ons gehad.. laters
@Natasha: nog gecondoleerd! @Dnice: welkom! Prachtig, een ICSI-wonder! @Doemaar: nogmaals gefeliciteerd met je dochter! Seks... tja, manlief durft het niet zo... en ik ben niet overtuigend genoeg met mijn vermoeide hoofd haha... Hier gaat het prima, maar de vermoeidheid blijft, dus regelmatig hier zijn wil ik wel maar lukt nog niet erg. Wel voel ik de kleine nu steeds vaker, dat vind ik echt genieten. Woensdag even naar de fysio, hopen dat mijn rugpijn niks te betekenen heeft. Maakte me er eerst geen zorgen om, maar nu begint mijn been/heup ook pijn te doen, dus toch maar even langs.
Bedankt Dutch. @de rest.ik reageer morgen.zit nu op mobiel en vindt dit niet handig voor lange teksten.slaapwel
Goedemorgen lieverds! Sorry sorry sorry! Ik ben echt heeeel lang niet geweest! Werk momenteel weer fulltime en baas verwacht weer meteen alles, en dat gaat ook wel, dus wanneer ik dan eindelijk thuis ben is het eten, douchen en dan val ik vrijwel meteen in slaap! Mijn 20-weken echo was goed, alles was super, echter bij de bespreking bij de vk bleek dat het hartje de 3e tel overslaat. Volgende week donderdag moeten we terug en wanneer het dan nog is, moeten we naar het azm. Probeer me er niet te veel zorgen om te maken, vooral omdat ik had gelezen dat het vaker voorkomt en dat het kan betekenen dat het hartje aan het rijpen is. Inmiddels staat het kamertje er al (lekker vroeg, i know) en maandag komt de kinderwagen. Nu via mp de laatste dingen bij elkaar zoeken. Ik heb alles bijgelezen maar het is zoooveel om te reageren! Ik zal vanaf nu weer regelmatig mee komen lezen, maak wel tijd in mijn pauze Ik zie dat het jongenslijstje de meisjes voorbij is gegaan! Wel leuk, bijna 50/50. Mochten we in de toekomst ooit een meeting hebben, is dat natuurlijk wel ontzettend schattig! Wou wel even reageren op @Doemaar. Wat raar die kerel!? een onderbuikgevoel heb je meestal niet zomaar, dus goed dat je alert bent! Ik zag veel mooie buiken op fb voorbij komen trouwens! Inmiddels hang ik al 2 weken op +15 kilo. heb ook een behoorlijke buik en hoor overal waar ik kom dat ik er "gezond" uitzie. En goh Veer, je benen zijn ook dikker, en je kont ook he! En je wangen worden zo bol, wat leuk! Inmiddels heb ik het wel gehoord, 't zou niet goed zijn als ik een breinaald bleef mensen... Ook zag ik een stukje over sex? Ik heb sinds mijn posi test niet meer gedurfd, dus ik heb een man met hoofdpijn rondlopen die elke dag vraagt of het mss alweer zou gaan? arme ziel... Mijn misselijkheid is grotendeels weg, alleen in de ochtend is het nog heel hevig, maar door heel vroeg op te staan kan ik daarna gewoon fris gaan werken, gelukkig!!! Zometeen naar mijn ouders om een schommelstoel op te halen voor op de bb-kamer en kijken welke lakentjes en welke wiegbekleding mam aan het maken is! Zuslief is over 7 weken uitgerekend, maar krijgt zo'n zwaar kindje dat ze ws heel snel een keizersnede moet ondergaan. Spannend allemaal! Fijn weekend allemaal, ik zal de volgende keer weer meereageren! Knuffels!