1-15 mei 2013 mama's - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Uki, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0

niemand plaagt jou om het weinige aantal echo's hoor :p
    Kom jij naar België wonen he ...
    klein gezellig landje hoor, en vooral : erg leuke meiden :p

2. liefje2013

liefje2013 Actief lid

15 mei 2012
    108
    0
    0
    NULL
    Noord-Limburg
    Hey Lieve Ladys!

Vandaag overleefd allemaal?

Vanochtend na een hele nacht harde buiken naar de VK geweest. Kindje zat nog goed en moest opnieuw rust nemen. Inmiddels luister ik maar goed en forceer niets..
    Echter, kreeg ik wel een donderslag bij heldere hemel daarbinnen. Vorige keer bleek het hartje iets over te slaan en als dat deze week nog zo zou zijn zou ik doorverwezen worden naar de gyneacoloog. Vanmorgen was het zo onregelmatig, heel lang, dat we donderdag om 9.15 in het AZM worden verwacht.
    Ik moest me proberen niet druk te maken, maar als een gyneacoloog het beter vind om me door te sturen naar het AZM (en wel metéén) schrik je je toch helemaal wezenloos.
    Vl wakker gemaakt toen ik thuis kwam en samen een dagje bankhangen en tussen heel veel tranen van schrik door geprobeerd nog wat bij te slapen na afgelopen nacht.

Ben erg benieuwd wat er donderdag wordt gedaan en gezegd. Moest maar een verblijftasje klaar zetten voor de zekerheid.
    Deze week vrij van het werk ivm harde buiken en stress/spanning die er nu bij komt. Ik kan wel zeggen, als ons meisje gezond geboren wordt, ik het bij 1 kindje wil laten! wat een drama zo'n zwangerschap!

Lieverds fijne avond en kijk uit met lopen in die sneeuw! we zijn nu iets lomper dan voorheen ;)

Knuffels

3. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Liefje, dikke knuffel meid.

4. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @anke, nee hoor plaag je niet.... kan jij ook niets aan doen:p

@liefje zo dan... laat je wel wat weten, kan ik evt nog effe een saltootje maken naar de andere kant van de stad:)

5. liefje2013

liefje2013 Actief lid

15 mei 2012
    108
    0
    0
    NULL
    Noord-Limburg
    @Anke, dankje lieverd!
    @Doemaar, mocht ik ter controle moeten blijven geef ik een gil! ;)

6. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Bevallingslijst 1-15 mei 2013 mama's to be
    Klik op het mei 2013 mama's clubje

datum naam (leeftijd) - # kindje - tb/zh/gh - bv/fv - geslacht
    27-04 Anke1986 (26) - 2e kindje - zh - bv - jongen
    28-04 Natasha86 (25) - 2e kindje - zh - fv - verrassing
    30-04 Mopperkonijn (34) - 3e kindje - zh - fv - meisje
    01-05 Zustertje12345 (23) - 1e kindje - zh - fv - jongen
    02-05 MevrS (26) - 2e kindje - zh - fv - jongen
    02-05 Riverr (25) - 1e kindje - zh - wss fv - jongen
    02-05 Sandrabenjamin (34) - 1e kindje - zh - ? - verrassing
    03-05 DutchDiva (29) - 1e kindje - tb/zh - bv - twijfel
    03-05 kopjethee79(32) - 1ste kindje - zh - fv - meisje
    04-05 Nelly (33) - 4e kindje - tb - bv - jongen
    05-05 Dnice (23) - 1e kindje - tb/zh - fv/bv - meisje
    05-05 Seallable (24) - 1e kindje - zh - fv - meisje
    07-05 Mama Jude (34) - 4e kindje - tb - bv - wil het weten
    08-05 Gezelligheid (40) - 1e kindje - tb - fv - jongen
    09-05 liefje2013 (28) - 1e kindje - zh - bv - meisje
    11-05 DTtje (24) - 2e kindje - tb - bv - jongen
    14-05 Flotsje(29) - 3e kindje - tb - bv - ?
    23-05 Doemaar (37) - 3e kindje - zh - bv/fv - meisje

Totaal: 18 zwangeren
    6 meisjes / 7 jongens / 2 verrassing / 3 ?

Afspraken

datum naam - afspraak
    17-01 Liefje - controle hartje AZM
    18-01 Natasha86 - expertise echo
    25-01 seallable - glucosetest
    28-01 Nelly - pretecho
    29-01 Doemaar - controle vk
    30-01 Natasha86 - bloedafname rhesus
    31-01 Natasha86 - controle gyn
    01-02 MevrS - controle gyn
    05-02 Liefje - pretecho
    08-02 Dnice - controle vk
    09-02 seallable - 3D-echo
    14-02 Anke - controle vk
    15-02 Anke - 30 weken groeiecho
    22-02 MevrS - groeiecho 30 weken + controle gyn

Als je de lijst aan wil passen, kan je het beste de laatste lijst quoten. Verwijder dan wel [ QUOTE=...] aan het begin en [ /QUOTE] aan het eind. Zo blijft de opmaak behouden.
    En laat deze "instructie" ook maar staan

7. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Anke1986: fijn dat de kapperskwestie op een laag pitje staat.
    Hoe gaat het nu met je bandenpijn en je astma?
    Acharme... In elkaar getrapt door je kleine ninja? Da's eens een keer wat anders dan een binnenpretje!
    Hihi, en Jesse met grijpgrage handjes. Snuisterijen dus inderdaad maar even opbergen...
    *proest* die "uitknop"-opmerking. Geweldig!!!
    Aaaah, de eerste trapjes aan de buitenkant zichtbaar! Ik wil oohoooook!

@Dnice: jeetje wat een weg hebben jullie af moeten leggen, en nog, voor jullie kindje! 'k Weet niet precies wat je bloedaandoening inhoudt, maar als je sowieso al drie dagen na de bevalling in het ziekenhuis moet blijven, is wel heftig.
    Hihi, ik herken het van onze eerste zwangerschap. Zoveel spulletjes, maar nog geen plek.
    Oeh, vijfde ziekte... Hoe is het afgelopen? Wat adviseerde de verloskundige?
    En je harde buiken, zijn ze verminderd?

@Doemaar: allereerst nog GEFELICITEERD met Linette's vierde verjaardag! Dat had ik nog helemaal niet gedaan! *shame* Taart ziet er ook errug lekker uit!
    Getver, wat een rare buurvrouw. Wat frusterend! Da's zeker balen dat haar zoontje bij Linette in de klas zit. Gelukkig heeft Linette al goeie mensenkennis!
    En ja hoor, komt ze weer haar jaloersmakende buik en borsten showen!
    Zo herkenbaar van je man. Hier ook een strontsjagrijnige tegenwoordig. Ik gooi het gewoon op een tekort aan seks...

@DutchDiva: hoe gaat het met je rugpijn?

@Gezelligheid: hoe was je zussenuitje?

@liefje2013: zooo, die komt weer even lekker kletsen! Gezellig!
    Heerlijk, alles al in huis voor de kleine. Wat voor kinderwagen heb je gekocht?
    Balen dat het hartje van je kleintje een tel overslaat. Hopelijk is er niets aan de hand.
    Super dat je weer gewoon kan werken, alleen jammer dat je baas direct hoge verwachtingen heeft.
    Wauw, zuslief zo'n zwaar kindje dat ze een keizersnede krijgt. Poeh...
    Jeetje, da's schrikken bij de vk vanochtend. *traantjes* Die onzekerheid is killing! Hopelijk loopt het allemaal met een sisser af en hebben jullie straks een gezond meisje in jullie armen. Knuffie!

@natasha86: fijn dat je ukkie weer actiever is.
    En ook fijn dat de begrafenis van je oma mooi was. Heb je het verlies al een beetje een plekje kunnen geven?
    Tenx voor je pb-tje! *ik zeg niks*
    Poeh, die reactie van je zus op de currettage vind ik erg heftig. En ook erg jammer dat ze voor jou (nog) niet blij kan zijn.
    Hihi, al flink voor de baby aan het shoppen. Heerlijk hoor! Dat gat in je hand wordt alleen maar groter! ;)
    Puistjes... Hou op! Hier komt het met vlagen. Niet leuk meer.
    Geboortekaartje moet ik nog even achteraan. De jongensvariant ligt ergens in een van de dozen die op zolder stonden. Maar als het goed is heb ik ergens in mijn mailbox nog een ontwerp van de drukker...
    Mooi hoor, die sneeuw! Bij ons zag het er net zo uit.

@seallable: raar dat er verschillend omgegaan wordt met "risicogroepen". Mijn BMI is ruim boven de 30 en diabetes zit hier ook in de familie (moeder, oma, tantes). Maar hiervoor heb ik (nog) geen uitgebreide glucosetest hoeven doen. 'k Heb de vlos nog een mailtje gestuurd, want ik was vergeten te vragen wanneer de uitslag van het prikken bekend zou zijn.
    Wel gezellig dat je met zijn drieen zo kort op elkaar zit met de bevallingen. Maar jah, als laatste... Al moet ik wel zeggen dat ik het absoluut niet leuk vond dat ik twee keer tegelijk met schoonzus zwanger was. We liggen elkaar "niet zo".
    Oooh. Life of Pi lijkt me ook een goeie film. Ik geloof dat manlief (tja, ICT-er) hem in zijn downloadlijst heeft staan.

@buik: ik begin wat meer reacties/blikken te krijgen. En mensen die het durven vragen. *lol* Wel grappig om die verbaasde blikken te zien dat ik toch al ruim over de helft ben. Maar goed, ik ben lang en dik, dus je gaat het ook niet zomaar vragen he... Na de bevalling (en borstvoedingsperiode) ga ik flink aan de slag om toch zeker wel 30 kilo kwijt te raken. Als ik tenminste ergens een blikje zelfdiscipline kan vinden...
    Buikvoelers: gelukkig geen last van. Moeten ze ook echt niet wagen! Grrrr...
    Mijn buik zit me ook nog niet in de weg, maar de kleine heeft ook ruimte genoeg om te groeien in mijn lange lijf. Alleen als ik de meiden de schoenen aan wil doen of de voeten af wil drogen, moet ik mijn benen toch echt ff iets verder uit elkaar zetten, anders krijg ik last van zuur.

@gewicht: +4 en ik hoop er niet veel meer bij te krijgen. De vlos adviseert om vrouwen met overgewicht te proberen om in totaal niet meer dan een kilo of 8/9 aan te komen. Dus ik lig mooi op schema. Mijn andere zwangerschappen kwam ik tussen de 12 en 16 kilo aan, die ik een paar weken na de bevalling alweer kwijt was.

Wat betreft de bevalling, denk ik dat ik toch voor een poliklinische bevalling ga. Ik voel me steeds prettiger bij het idee. Aangezien ik nogal snel beval, komt er wel een bed in de woonkamer. Zullen de meiden vast niet erg vinden...
    Ik vind het nu trouwens wel akelig snel gaan. Ik ben gewoon al ruim 24 weken zwanger...
    En het klinkt misschien gek uit de mond van een "ervaringsdeskundige", maar ik begin een beetje op te zien tegen de bevalling. Geen idee waarom, want ik heb ontzettend makkelijke bevallingen gehad. Maar ik krijg er gewoon de kriebels van.

Project Z krijgt steeds meer vorm, maar met hoe meer mensen ik praat, hoe meer andere ideeen ik krijg. *zucht* Maar goed. Vrijdag worden de vier dakramen geleverd en flink wat bouwmateriaal en als het weer meewerkt, gaat zaterdag het dak open. Mijn vader regelt een kraan o.i.d., zodat het bouwmateriaal door het dak naar binnen kan. Da's een stuk praktischer dan steen voor steen twee trappen op en af sjouwen...

Vanmiddag ben ik met Annabel lekker buiten geweest om een sneeuwpop te maken, maar de sneeuw plakte helemaal niet. Desalniettemin heeft ze lol genoeg gehad met de buurjongen. En ik heb meteen een stucadoor (buurman) geregeld!

Weet iemand waar je dat nieuwe toetje van D.anio mango-kiwi-banaan kan halen? Die lijkt me zo lekker en die reclame komt zoooo vaak voorbij...

Bleh, mijn voornemen om op tijd naar bed te gaan is weer mislukt...

Weltrusten!
    Enne GOEIEMORGEN!!!

8. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @nelly whahahahaha, wilde je zeggen dat je geen buik hebt.. valt denk wel mee..... bij een ander is alles altijd beter toch... het gras is altijd groener aan de andere kant:p:p
    ja dat mens spoort niet...vrijdag liep ze me bijna omver op het speelplein, had ze me niet gezien of iig deed ze alsof maar schenk daar niet zo veel aandacht aan... sip figuur

oh ja maar hier zit ml nog met die achillespees... die is nu bezig met opnieuw leren lopen.. dus hij zit thuis en kan niet zoveel.. en met sneeuw nog minder hahaha. komt wel goed, op zich gaat het ook nog goed hier en doorgaans wel gezellig hoor, maar hij blijft met vlagen gefrustreerd

gewicht +4... nou hier gewicht plus 14 hoor.... ;) dat is dan jouw geluk

@liefje das goed ik hoor je wel gillen indien het zo is

9. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    @Nelly : ervaring of niet, ik denk dat iedereen wel de periode heeft dat ze opziet tegen de bevalling.
    Ik heb nu zoiets van : ohnee hij/zij zit er nu in, en moet er weer uit ook. haha ...had ik bij Mattèo ook.

Moet zeggen, jullie Nederlanders, knap hoor : thuisbevallen of poliklinisch...zou niet voor mij zijn!
    wij verblijven gemiddeld 4 nachten in het ziekenhuis...echt op rust komen

10. Gezelligheid

Gezelligheid Actief lid

24 okt 2012
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    liefje jeetje, wat een schrik! Zijn de harde buiken nu minder? Lukt het een beetje je te ontspannen? Toitoitoi!!

nelly wat goed dat je dat hebt onthouden! Ik heb dat nog steeds níet onder de knie. Ik lees veel maar weet twee tellen later niet meer bij wie het hoort. Ons uitje was gezellig, niet gek gedaan of zo. Gewoon gezelligheid.

doemaar geen ruzie meer gehad over het gedoe met je studie en wg?

Vanmorgen glucose test gehad in het ziekenhuis. Eerste uur duurde me ontzettend lang, twee uur was zo voorbij. Ben benieuwd naar de uitslag.

11. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Hey meiden, kom ff heel snel voorbij vliegen en kijken hoe het met liefje gaat. Ff de dag doorkomen meid :)

Reageer later uitgebreid op iedereen :)

12. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @natascha, alsof 4 dagen rust genoeg is hahaha. maar er is toch niets relaxter dan thuis kunnen bevallen, hoeft nergens naar toe, je bent er al, iedereen komt naar jou toe.. maar goed ik ben nog nooit thuis bevallen, 2 keer in de planning, en 2 keer niet gelukt.. nu zeg ik ook poliklinisch (als ik de natuur zn gang laat gaan) anders opname en inleiden die zut.

en nee zie niet op tegen de bevalling hoor.. gewoon een epiderale erin en klaar;)

13. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Zo. Ff achter flappie. 'k Ben aan het wachten tot manlief reageert op msn... 'k Wil namelijk buiten een vogelhuisje ophangen, maar kan er geen materiaal voor vinden. Helemaal niet nu alle zooi van de zolder in de garage staat.
    Annabel had voor vanmiddag geen speelafspraakje, dus gaan we straks nog een poging wagen om een sneeuwpop te maken. Gisteren plakte de sneeuw helemaal niet.
    Maar zometeen eerst even rusten hoor. Vanochtend heb ik Annabel te voet naar school gebracht en daarna ben ik doorgelopen naar de supermarkt en naar huis. Aan mijn stuitje te merken was het stiekem toch wel een flinke afstand...

@Doemaar: 'k heb wel een zwangerbuikje, maar hij zit aardig verstopt onder mijn eigen reserves. En daarbij krijg ik alleen maar een uitgezakt ei... Niet zo'n prachtige voetbal.
    Fijn dat je man nu iets mobieler gaat worden, maar ik kan me zijn frustratie goed voorstellen. Ik heb geen idee waarom mijn man zo frustie is. Ik kan geen fatsoenlijk gesprek met hem aangaan of hij loopt alleen maar te sjagrijnen en te zuchten en te steunen. Dus dan loop ik maar gewoon weg en regel ik zelf maar weer alles.
    Super dat je zo lekker nuchter over je bevalling blijft. Ik normaal ook, maar op een of andere manier overvalt een stemmetje in mijn hoofd me telkens. Voor mij alleen geen ruggeprik of pijnstilling. 'k Heb een enorme hekel aan medicijnen.

@Gezelligheid: mijn geheugen is ook een zeef hoor! Ik open altijd een kladblok/notepad naast het topic en schrijf daar mijn reacties in. Kopieren, plakken, klaar.
    Klinkt heerlijk hoor, zo'n relaxed uitje! Ik ben jaloers, ik heb altijd een oudere zus gewild...
    Waarom had je een glucosetest? En wanneer krijg je de uitslag?

@liefje: een digi-knuffel om de dag door te komen!

@natasha86: die "angst" voor de bevalling had ik bij Annabel totaal niet. De eerste keer weet je eigenlijk amper wat je overkomt, maar daarna realiseer je je steeds meer dat er ook vanalles mis kan lopen. Al had ik tijdens Eveliens zwangerschap ook geen last van die angst. Bij Marjolein had ik dat wel weer, omdat ik toen onder controle was bij de gynaecoloog i.v.m. mijn schildklierproblemen. En nu heb ik er ook weer last van, ondanks dat mijn schildklier goed is ingeregeld en ik weer gewoon bij de verloskundige loop. Ik moet er niet aan denken dat me iets overkomt, dat ik drie of vier kindjes en mijn man achterlaat. Brrr... Ik moet maar eens stoppen met dat doemdenken. Stomme hormonen!

14. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    @doemaar: tuurlijk is 4 dagen rust niet genoeg. lol ....maar ja, ik zie het eerder als een hotelletje ...aan niks moeten denken enzo..haha
    is zo'n verschillen tussen de Belgen en Nederland :)

@Nelly : meid, blij dat nog iemand zo doemdenkt ...doe ik ook...wat als ik in de bevalling blijf? Mag daar toch ook niet te veel aan denken hoor. brrr

15. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    voila si ...plaatsje gereserveerd in kinderdagverblijf ...
    ocharm dat kleine prutsje :( moederhart zal weer bloeden

16. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Oh, natas, goed dat je daarover begint. Dat zullen inderdaad weer traantjes worden... Arme moeders ook...
    Ik heb onze gup ook net aangemeld. Dat is dus typisch zoiets dat ik overdag vergeet en 's avonds in bed pas aan denk...
    Manlief en ik hebben het er eigenlijk niet echt over gehad, maar afzeggen kan altijd nog...

Poeh, ik heb net een flinke dut gedaan, ik ben er helemaal gammel van. 'k Moet gewoon weer langzaam opstarten. Gelukkig kon Annabel zich prima vermaken met haar "meidenlego". Echt de mooiste bouwwerken, zo leuk!

Groetjes!

17. liefje2013

liefje2013 Actief lid

15 mei 2012
    108
    0
    0
    NULL
    Noord-Limburg
    Hoi Lieverds!

ik heb net 1 hele wrap gegeten, waar ik normaal minstens 4 van die dingen kan eten ben ik nu gewoon misselijk van die ene! Tóch spanning. We hebben redelijk goed kunnen slapen eigenlijk, wel vaak wakker. Nog maar eventjes, we vertrekken morgenochtend om half 7 ivm het weer... spanning begint nu te komen. Opa's en oma's van 't meisje zijn nog meer gespannen volgens mij, wie we ook spreken, ze beginnen telkens te huilen, dus die bellen we vandaag even niet meer :)
    Tasje staat klaar voor het geval dat we toch daar moeten blijven, wat ik niet verwacht, maar je weet maar nooit!

Super lief die berichtjes van jullie!
    Ik ben verder niet bang voor de bevalling overigens. wordt gewoon zh. Dan is alle hulp aanwezig. Na morgen zullen we weten of ik in maastricht zal bevallen! (kunnen we bij elkaar op kraambezoek doemaar, ghehe)

We gaan nog even een filmpje kijken en dan naar dromenland!
    Hopelijk kan ik morgenavond een forum-feestje geven!

Fijne avond allemaal en een dikke knuffel!

18. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @nelly, ah oke, lage bal dan. maar dat is het ook, zuchten puffen steunen... dan ga ik het ook allemaal zelf doen. kan daar ook niet zo goed tegen, nu moet ik zeggen dat hem thuis me echt meevalt... dacht dat het rampzaliger zou zijn:D
    nou het linette zonder gedaan, arnaud met.. dus doe maar met ruggeprik, en daarna een kuurtje voor de blaasontsteking;)

@natas, daar hebben we kraamzorg voor.. die poetsen iedere dag, maken je eten, koffie enz enz.. dus als ze weggaan nog effe een eindschoonmaak en je hoeft even niets.. hotel in eigen huis.:)

@liefje, succes morgen.. ik hoop voor je dat je niet hoeft te blijven. haha ja als je nu in maastricht bevalt dan zorg ik dat ik dan ook ga bevallen *lol* en dan nog effe bij elkaar op de kamer, dan vragen we gelijk beschuit met muisjes. en de eerste kraamvisite gaat voorbij;)

19. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    @liefje: veel succes vandaag

@doemaar: ja, gelukkig heb je nog kraamzorg ...maar mezelf kennende zou ik het toch niet kunnen laten om voortdurend van alles zelf te doen

Hier : -8° deze morgen = veel te koud...brrr
    lag zo zalig in dat warme bedje, maar mijn blaas kon het niet langer ophouden, dus ja, toch maar moeten opstaan
    Vandaag zal ik de bedankjes voor de kindjes beginnen afwerken si

20. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @liefje, en hoe is het, was het?

@natas oh nee hoor, doe echt niets dan haha. laat me lekker in de watten leggen:D

nou de kleine heeft het leuk op school hoor.. loopt de klas in zonder iets te zeggen en zit gelijk achterste voren te ouwehoeren niets geen gedag meer zeggen hoor hahahaha

Deel Deze Pagina