1-15 mei 2013 mama's - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Uki, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kopjethee79

kopjethee79 Actief lid

4 mei 2010
    241
    0
    0
    verkoopster bruidsmode
    Rotterdam
    @liefje, ik weet niet wat er precies is gebeurd, maar ik begreep wel dat je angstige momenten meemaakte, dus ik ben blij voor je dat alles nu weer goed is!

@nelly en doemaar,
    Dank je meiden! Ik zal zeker af en toe een kijkje nemen hier!
    Laatste update; buikje groeit goed, meisje is gezond en is lekker druk in m'n buik...
    Afgelopen zondag tot mijn grote verbazing m'n babyshower gehad! M'n vriendin nam me mee en toen we terug kwamen stond er een man/vrouw of 30 voor m'n deur! Schrok me rot!
    De namen namen mijn man mee om te bieren en te poolen en de meiden bleven bij mij. Alles hadden ze geregeld; eten, drinken, versiering... We deden spelletjes, nou ja ik :), ik werd overladen met cadeaus, we versierden foto lijstjes en zetten een persoonlijke boodschap op een stofje, waar een andere vriendin een quilt van gaat maken...

Hebben julie dat ook gehad?

2. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    Klinkt fijn hoor, leuk dat je er van genoten hebt ...
    Neen, wij doen het niet.
    Vriendinnen hadden het voorgesteld, maar toch maar geweigerd
    geniet nog van je buikje

3. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Wat leuk kopjethee! Ik heb maar een beperkte vriendengroep dus echt zon groot feestje doen, is geen optie ;)

4. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    beperkt is ook leuk he seal :)

5. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @seal vind ik ook, klein maar fijn... hier ook veel bekende, maar een select vriendengroepje hoor dus ook hier geen babyshower
    hoeft voor mij ook niet als het meiden zijn die je alleen ziet op een feestje oid

6. kopjethee79

kopjethee79 Actief lid

4 mei 2010
    241
    0
    0
    verkoopster bruidsmode
    Rotterdam
    Helemaal gelijk hoor meiden, je moet doen waar je je goed bij voelt! Wel of niet, groot of klein... Ik vond het iig erg leuk en heb me vermaakt:) zeker omdat ik het echt niet had verwacht!

7. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Ff snel, zit telkens alleen op de telefoon dus niet veel puf dan een uitgebreid bericht te typen.

@kopje gezellig datje toch nog mee kletst.

@rest hoe ver zijn jullie met baby spullen/kamer?

8. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    meiden, ik krijg toch stress ...
    Om 15h15 de expertise echo ..
    Hoop zo dat we een gezond friemeltje krijgen

9. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    @natas, komt goed meid, ze hadden bij de 20 wkn al niks gezien, dus de kans is vast klein :)

10. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Natas kriebels blijven he, heb het ook nog voor afspraken enz.

Zo'n babyshower lijkt me wel cool hoor maar heb gewoon maar 2 goeie vriendinnen haha! Waar ik trouwens heel erg gezegend mee ben.

Anyway zat marktplaats af te struinen eigenlijk voor de fun. Zag ik een advertentie met babykleding, jassen, badkleding, schoentjes en slaapzakjes, tweedhands. Maar op de foto's zag alles keurig uit en t was in mn woonplaats. Ben ik meteen wezen kijken. Nu 5 vuilniszakken met spullen rijker en 100 euro armer. Heel veel leuke setjes en sommige bijna zo goed als nieuw. Ben er heel blij mee.

11. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    piep meiden, echo was goed ...
    zo uitgebreid. kreeg zelfs een deeltje 3D.
    even een echo showen :D

Bijgevoegde bestanden:

12. kopjethee79

kopjethee79 Actief lid

4 mei 2010
    241
    0
    0
    verkoopster bruidsmode
    Rotterdam
    @ Natascha, Mooie echo! Mag je trots op zijn!:)

13. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    wij zijn gewoon verslavend:D

of is het zp dat zo gezellig is;)

14. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @seal, verslavend he babyspullen

@natas, wauw mooie echo hoor.. fijn dat alles goed was...
    wat ik eigenlijk omgekeerd moet zeggen, fijn dat alles goed was btw.. mooie echo. anders klinkt de gezondheid van beeb miss wel ondergeschikt aan de mooie beelden;)

@kopje, fijn dat je toch nog hier en daar effe bent :)

15. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hier even een latertje. We waren nog druk bezig met het voorbereiden van de zolder (opruimen en stucloper leggen). Nu even wat ontspanning en dan snel naar bed, want morgen om 8u staat onze timmerman voor de deur.

@Anke1986: ik denk het enige wat ik aan de baby-uitzet doe, is een newborn-setje aanschaffen, t.z.t. klossen en een ondersteek bij de thuiszorgwinkel halen en wachten op het kraampakket van de verzekering. De babykamer is geloof ik wel klaar, alleen 'n keertje goed schoonmaken en opruimen als Marjolein verhuisd is.

@kopjethee79: super dat alles goed gaat met je buikbewonertje.
    wat een verrassing, die babyshower! Echt leuk! En lekker verwend... Geniet ervan!
    Voor mij hoeft zoiets niet. En ik heb ook niet zoveel vriendinnen.

@liefje2013: aaaaah, wat een opluchting!!! Geniet er lekker van meis! Echt fijn om je berichtje te lezen, ik moest vaak aan je denken.

@natasha86: super dat alles bij de echo goed was! Helaas kan ik het fotootje niet zien...

@seallable: heeej, da's lekker inkopen! Nu lekker uitsorteren en de eerste babywasjes draaien. Zo schattig, dat kleine spul!

Oooh, ik was net een beetje aan het uittellen hoe ik met mijn verlof uitkom. Zes weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum ga ik met zwangerschapsverlof en na de bevalling heb ik dan nog recht op 10 weken bevallingsverlof. Laat dat nu precies de tijd zijn tot aan de bouwvak. Krijg ik gewoon lekker drie weken extra! Wat een timing! Hihi...

Argh!!! Over 15 weken kan ik zomaar ons kleine manneke al in mijn armen hebben... Wat gaat het snel!!!

Ik wil trouwens wel na de uitgerekende datum bevallen. Onze meiden zijn allemaal "te vroeg" (12, 3 en 6 dagen) geboren. 't Lijkt me zo bijzonder om die due-date te halen. En als ik dan mag kiezen, wil ik op 8 mei bevallen. Geen idee waarom...

Weltrusten!

16. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @zustertje12345: gespot! Ook een latertje? Hihi...

Weltrusten. Nu echt!

17. Gezelligheid

Gezelligheid Actief lid

24 okt 2012
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    nelly 8 mei, ik zal aan je denken als ik lig te puffen. Is ook mijn datum, ik denk/hoop dat hij dan gewoonkomt.

anke ik ga bij mijn tante het wiegje halen waar mijn zussen enik in hebben gelegen, maar ook mijnvader en zijn broers. Schijnt aan de grote kant te zijn, dus ik hoop dat we daarmee de 9 maanden redden. En van ikea een commode, even de naam kwijt. Hoorde van vriendinnen dat dat genoeg is. Kast is eigenlijk alleen voor voorraad en aangezien de toekomstige babykamer niet groot is laten we de kast weg.

natasha wow, mooi zeg! Wat kan je algoed het gezichtje zien! Mooi mondje!

seal dat ga ik ook eens doen! Ik ben niet vies van tweede hands,wil het inderdaad wel even gezien hebben.

doe maar al ingeschreven bij HBO, of is het nog niet duidelijk wat je werkgever gaat doen?

Lekker hè, dat koude weer. Ik heb een winterjas die net wel/ niet meer dicht kan, dus ik ga er extra knopen opzetten, dan kan hij weer even mee. Vanavond gaan we bij een nichtje, tevens vriendin, eten. En morgen ga ik de nieuwe kast maar eens inrichten.

Vorige week is er bij een vriend van vriend een baby geboren, geen naam die wij op ons lijstje hebben, gelukkig. Maar zij is in het ziekenhuisbevallen,nu is vl er van overtuigd dat dat voor mij/ons ook het beste zou zijn. Op zich heb ik nog helemaal geen voorkeur, dus als hij dat prettiger vindt is het mij ook goed. Maar de meeste van jullie zijn ervaringsdeskundigen, ik ben een leek op bevallingsgebied. Ik wil graag de ervaringen in het ziekenhuis horen. Welke spullen zijn ook handig om mee te nemen, die niet op de algemene lijstjes staan.

Nog wel even een vraag. We moeten nog twee belangrijke aankopen doen, een maxicosi en een wandelwagen. Wat zijnjullie adviezen en nieuw.... Of tweede hands??

Fijn weekend allemaal!!

18. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Natas, coooool 3d! Kun je mooi t gezichtje zien!

Nelly, haha 8 mei hoe kom je er zo bij! Wel een mooie datum. Ik heb liever iets te vroeg dan later, lijkt me dan echt zo langzaam gaan!

Gezeligheid, ik heb tot nu toe alles tweedehands gekocht alleen een nieuwmatrasje, dekens en boxkleed en flessen nieuw. Mn man was echt verbaasd wat ik allemaal had, ik zelf trouwens ook. Spul van lief! en nijntje waar gewoon nog prijskaartjes aanzaten...
    Ik heb de kinderwagen en maxicosi van een vriendin overgenomen dus ik wist dat dat wel goed zat. This helemaal niet zo dat ik t geld niet heb maar als ik kan bezuinigen, doe ik het.

De babykamerset heb ik ook 2e handsgekocht maar net als jou heb ik de kast niet genomen, te weinig ruimte, liep bij de ikea op de kinderafdeling tegen een klein kledingkastje aan. Misschien nog een optie? Als je wil kan ik wel een foto voor je maken. Was rond de 100 euro.

19. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @gezelligheid, nog niet duidelijk wat wg wilt... dus ik wacht nog heeeee leventjes anders zie ik wel hoe ik het ga betalen

verder... ik wilde altijd thuis, maar met linette moest ik toch naar het ziekenhuis nar 24 uur... was toen weeken dat vond ik wel erg want er waren er maar 2 die een ruggeprik konden zetten en die hebben mij nooit bereikt.

verder wat extra onderbroeken, ik had er 3 ingepakt, 3 t-shirts en toiletspullen, die had ik allemaal in mini gekocht.. dus mini shampoo, conditioner, tandpasta, deo en douchegel.. dan kun je een dag of 3 voort. neem ook wat voor ml mee om te wassen en een schone onderbroek en sokken!!! verder evt een ochtendjas, trainingsbroek. tandenborstel. en ik had extra mascara, eyeliner, watjes, make-up remover (gewoon minimale make up... voel ik me beter bij) maar ja gebruik die van kv huismerk dus dat waren de kosten niet.
    eerste pakje niet vergeten, evt luiertje, maar normaal hebben ze die in het ziekenhuis. maxicosi en geloof dat je het dan zo ongeveer hebt

oh ja miss slippers of sloffen, of slofsokken whatever... en schone kleren om het zh mee uit te gaan, maar dat kunnen ook de kleren zijn waarmee je het zh in gaat
    kan je ook even een lijstje via email sturen hoor:)

20. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @gezellie, ik heb kinderwagen 2de hands van mp.... dit omdat ik het voor die 9 maanden bullshit vond 1000 euro uit te geven.. toen 150 euro helemaal compleet. maxicosi van mn broer, evenals de hele babykamer... dus bij ons heeft de aanschaf minimaal gekost.
    had wel een nieuwe buggy gekocht toen ze kon zitten.. van Maclaren.. en daar zweer ik bij

Deel Deze Pagina