@doemaar, win je zo ff een week! 24 ipv 25 das een mooie reden om een feestje te vieren, nog een weekje en dan hebben we een topic feestje! Is iedereen 24 wkn! Hoera. En euhh straks 37 is wel lang hoor, je moet echt ff een andere tussendoor verzinnen anders is het wel een lange zit Mijn volgende is 15 feb, krijg ik me 30 wkn echo en hopelijk groeit dit ventje beter als jesse, want das mijn zorg.
Bevallingslijst 1-15 mei 2013 mama's to be Klik op het mei 2013 mama's clubje datum naam (leeftijd) - # kindje - tb/zh/gh - bv/fv - geslacht 27-04 Anke1986 (26) - 2e kindje - zh - bv - jongen 28-04 Natasha86 (25) - 2e kindje - zh - fv - verrassing 30-04 Mopperkonijn (34) - 3e kindje - zh - fv - meisje 01-05 Zustertje12345 (23) - 1e kindje - zh - fv - jongen 02-05 MevrS (26) - 2e kindje - zh - fv - jongen 02-05 Riverr (25) - 1e kindje - zh - wss fv - jongen 03-05 DutchDiva (29) - 1e kindje - zh - bv - verrassing 03-05 kopjethee79 (33) - 1e kindje - zh - fv - meisje 04-05 Nelly (33) - 4e kindje - tb - bv - jongen 05-05 Dnice (23) - 1e kindje - tb/zh - fv/bv - meisje 05-05 Seallable (24) - 1e kindje - zh - fv - meisje 07-05 Mama Jude (34) - 4e kindje - tb - bv - wil het weten 08-05 Gezelligheid (40) - 1e kindje - tb - fv - jongen 09-05 liefje2013 (28) - 1e kindje - zh - bv - meisje 11-05 DTtje (24) - 2e kindje - tb - bv - jongen 14-05 Flotsje(29) - 3e kindje - tb - bv - Meisje 23-05 Doemaar (37) - 3e kindje - zh - bv/fv - meisje Totaal: 17 zwangeren 7 meisjes / 7 jongens / 2 verrassing / 3 ? Afspraken datum naam - afspraak 25-01 seallable - glucosetest 25-01 DutchDiva - controle vk 28-01 Nelly - pretecho 30-01 Natasha86 - bloedafname rhesus 31-01 Natasha86 - controle gyn 01-02 MevrS - controle gyn 04-02 Nelly - controle vk 05-02 liefje2013 - pretecho 07-02 Doemaar - controle vk 08-02 Dnice - controle vk 09-02 seallable - 3D-echo 14-02 Anke1986 - controle vk 15-02 Anke1986 - 30 weken groeiecho 15-02 DutchDiva - 3D pretecho 22-02 MevrS - groeiecho 30 weken + controle gyn Als je de lijst aan wil passen, kan je het beste de laatste lijst quoten. Verwijder dan wel [ QUOTE=...] aan het begin en [ /QUOTE] aan het eind. Zo blijft de opmaak behouden. En laat deze "instructie" ook maar staan
alles goed bij de vk... bloeddruk 105/68.. lekkerrrrrr laaag zo effe gyn bellen voor afspraak te maken en bevalling door te spreken.. iig mijn wensen kenbaar te maken
Hoi meiden, Er is weer lekker slap gekletst! Heerlijk! Ik reageer vanavond uitgebreid... Annabel is spelen bij een vriendje, dus ik mag zo weer op de fiets stappen/naast de fiets lopen om haar op te halen. 'k Wil alleen even laten weten, dat ik nu weeeeeeer zit te twijfelen over een poliklinische bevalling. Ik dacht dat ik eruit was, dat ik het gewoon ging doen. Alleen.... Had ik er niet bij stilgestaan dat het ziekenhuis in april verhuist! Sommige afdelingen blijven op de oude locatie, maar zover ik kan zien op de site, verhuist gynaecologie (en dus ook verloskunde) naar de nieuwe locatie. En die is net even wat verderop voor ons. Dus dat wordt in maart/april even wat testrondjes rijden, want extra stress kan ik dan niet gebruiken. Zeker omdat mijn vorige bevallingen al zo snel gingen... Of zou een poliklinische bevalling niet afhankelijk zijn van de afdeling verloskunde? In principe doet je eigen verloskundige de bevalling, toch? Dan is het gewoon een verplaatste thuisbevalling, toch? Toch? Haha, vragen genoeg voor de volgende controle... Enne, de volgende mijlpaal is toch met 34 / 36 weken: VERLOF!!! Mijn mijlpaal is a.s. maandag, de 3D-echo. Ik ben zooooo benieuwd!!! Eigenlijk kan ik nog steeds niet geloven dat het een jochie is. *lol* He, bah, mijn warme choco is op... Tot later! Groetjes! Nelly
Bevallingslijst 1-15 mei 2013 mama's to be Klik op het mei 2013 mama's clubje datum naam (leeftijd) - # kindje - tb/zh/gh - bv/fv - geslacht 27-04 Anke1986 (26) - 2e kindje - zh - bv - jongen 28-04 Natasha86 (25) - 2e kindje - zh - fv - verrassing 30-04 Mopperkonijn (34) - 3e kindje - zh - fv - meisje 01-05 Zustertje12345 (23) - 1e kindje - zh - fv - jongen 02-05 MevrS (26) - 2e kindje - zh - fv - jongen 02-05 Riverr (25) - 1e kindje - zh - wss fv - jongen 03-05 DutchDiva (29) - 1e kindje - zh - bv - verrassing 03-05 kopjethee79 (33) - 1e kindje - zh - fv - meisje 04-05 Nelly (33) - 4e kindje - tb - bv - jongen 05-05 Dnice (23) - 1e kindje - tb/zh - fv/bv - meisje 05-05 Seallable (24) - 1e kindje - zh - fv - meisje 07-05 Mama Jude (34) - 4e kindje - tb - bv - wil het weten 08-05 Gezelligheid (40) - 1e kindje - tb - fv - jongen 09-05 liefje2013 (28) - 1e kindje - zh - bv - meisje 11-05 DTtje (24) - 2e kindje - tb - bv - jongen 14-05 Flotsje(29) - 3e kindje - tb - bv - Meisje 23-05 Doemaar (37) - 3e kindje - zh - bv/fv - meisje Totaal: 17 zwangeren 7 meisjes / 7 jongens / 2 verrassing / 3 ? Afspraken datum naam - afspraak 25-01 seallable - glucosetest 25-01 DutchDiva - controle vk 28-01 Nelly - pretecho 30-01 Natasha86 - bloedafname rhesus 31-01 Natasha86 - controle gyn 01-02 MevrS - controle gyn 04-02 Nelly - controle vk 05-02 liefje2013 - pretecho 07-02 Doemaar - controle vk 08-02 Dnice - controle vk 09-02 seallable - 3D-echo 14-02 Anke1986 - controle vk 15-02 Anke1986 - 30 weken groeiecho 15-02 DutchDiva - 3D pretecho 15-02 Doemaar - Gyn, bevalling bespreken 22-02 MevrS - groeiecho 30 weken + controle gyn Als je de lijst aan wil passen, kan je het beste de laatste lijst quoten. Verwijder dan wel [ QUOTE=...] aan het begin en [ /QUOTE] aan het eind. Zo blijft de opmaak behouden. En laat deze "instructie" ook maar staan[/QUOTE]
Zo. Mijn achterste heeft ook kennis gemaakt met de winter. Pfff... Was wel lache, ging totaal in slowmotion. Ik liep met Annabel in de bakfiets over de stoep naar ons huis en een tiental meter voor onze voordeur begonnen mijn voeten ineens te schuiven en voor ik het wist, zat ik stomverbaasd met mijn billen op de grond met mijn handen aan het stuur naast de bakfiets. Ik moest even denken hoe ik het op ging lossen... Dus met mijn handen even de standaard uitgeklapt, zodat ik de fiets los kon laten. Daarna op mijn knieen draaien en opstaan. Ik had het ineens warm met mijn rooie kop! *lol* Haha, en ik kreeg op mijn donder van Annabel "ohooh, dat mag je niet zeggen". Maar ik was nog wel netjes gebleven met mijn "oh, nee he" tijdens het slowmotion vallen en mijn "great" na het opstaan. Maar goed, de volgende keer neem ik gewoon weer mijn sneeuwkettingen mee. Toch een stuk veiliger. Manlief is nu even wat elektra-zooi halen om de zolder/vliering te bekabelen en als hij terug is mag hij het bedrondje doen. Daar heb ik nu even geen puf voor. Vanmiddag heb ik gewoon doorgewerkt en ik merk echt wel dat ik mijn middagdut nodig heb. Oja, ik was dinsdag bij de arbo geweest en blijf in de ziektewet wegens "energetische beperking". Ik probeer wel gewoon te werken, wat ik aankan en voor nu komt dat neer op vier halve (i.p.v. hele) dagen. Ik kan wel gaan opbouwen, maar naarmate de zwangerschap vordert, verwacht ik niet dat ik meer aankan. Voor die paar maanden, geloof ik het wel. Ik wist trouwens niet dat als je in de ziektewet zit, dat je dan verplicht met 34 weken met zwangerschapsverlof gaat. Maar dat lag toch al in de planning. Ik vind het prima zo. Ik ben trouwens zo benieuwd wanneer mijn vriendinnetje bevalt! Ze is 2 februari uitgerekend van haar tweede kindje... Groetjes, Nelly
Wie gaat er nog meer naar een info-avond over bevallen in het ziekenhuis? Hier kan dat op 31 januari en op 14 maart. Daarna zijn geen data bekend i.v.m. de verhuizing van het ziekenhuis. Wel balen, want ik had graag info en een rondleiding willen hebben op de nieuwe locatie voor ik ga bevallen...
oei Nelly das balen hihi zie het helemaal voor me... ik ben ook al een paar keer bijna gevallen maar ging net goed.. waarom wil je in het ziekenhuis bevallen? ik ga niet naar een info avond ben al twee keer eerder daar bevallen... mijn mijlpaal is eerst de 29 weken dan wordt opnieuw naar de groei gekeken.. en daarna de 36 weken.. van Bram ben ik ingeleid met 36 weken precies en Tim begon uit zichzelf met 35.6... ben heel benieuwd hoe dat nu gaat.. verwacht wel weer te vroeg te bevallen..0 tot nu toe blijft mijn bloeddruk binnen de perken.. is het nu echt 24 weken? bij mijn eerste zwangerschap was het 26... dacht dat alleen in België en Duitsland de grens op 24 lag.. zullen we ze allemaal maar laten zitten tot de 37? Hihi.. ik ben vandaag opgestaan met zo een enorme rugpijn kan nauwelijks lopen.. ben zo blij dat de jochies op bed liggen...
Pfff hier zon dag waar je maar geen vol gevoel krijgt! Ik heb net nog maar ff een banaan naar binnen gewerkt want ik mag vanaf nu niet meer eten en drinken. Stond op t papier dat er ook geen water gedronken mocht worden, lijkt me raar, is toch niet suikerhoudend? Op google en websites van andere ziekenhuizen staat dat water wel mag. Ik kan niet van 22.00 niks drinken tot 10 morgen, dan kan ik meteen wel mn geld inzetten op een blaasontsteking.
@flotsje: ik wilde in eerste instantie gewoon thuis bevallen, da's altijd mijn perfecte plaatje geweest. Aangezien ik met mijn gewicht boven de arbo-normen zit, moet ik op de begane grond bevallen. In de woonkamer leek me geen probleem, maar dat is gewoon niet praktisch met onze drie meiden als de bevalling begint. Vandaar dat ik denk ik toch voor een poliklinische bevalling ga. Scheelt ook een hoop geregel met de oppas. Dan kan mijn moeder gewoon bij ons in huis komen, beetje afhankelijk van wanneer de bevalling natuurlijk begint. Al mijn drie bevallingen waren in ieder geval laat in de avond of midden in de nacht begonnen. Ik ben ook al twee keer bij een info-avond van het ziekenhuis geweest, maar omdat er zoveel veranderingen aan zitten te komen met die verhuizing, ben ik eigenlijk wel benieuwd wat ze te vertellen hebben. Waren je jongens trouwens erg groot dat de bevallingen zo vroeg waren. Heb je daarom extra groei-echo's? Of waren er problemen? Omdat je het over je bloeddruk hebt. Misschien heb je het al een keer verteld, dan gooien we het maar op zwangerschapsdementie, hihi... Onze meiden zijn ook alledrie te vroeg geboren. Annabel 12 dagen te vroeg, Evelien 3 dagen en Marjolein 6 dagen, dus eigenlijk allemaal netjes op tijd. Leuke namen hebben je jongens trouwens! Lekker Hollands! Hoe oud zijn ze eigenlijk? @seallable: heel herkenbaar, eten, eten, eten!!! Ik heb op het moment last van een warme-choco-verslaving... Maar ik pak gewoon eerst een glas water, vult ook weer wat. Wat raar dat je geen water mag drinken. Ik had voor een nuchtere bloedtest ook gewoon wat water gedronken en mijn schildkliermeds ingenomen. Multivitamine na het prikken pas. In ieder geval veel succes met het nuchter blijven en de test morgen! Hoe laat heb je de test?
@nelly, nee ga er niet naar toe, wat flotsje zegt al 2 keer eerder gedaan, de allerergste heks in het AZM is god zij dank met pensioen gegaan in 2010 hahahahaha, pleuris verpleegster, helaas wel een suite naar haar vernoemd, maar daar kom je wel overheen ah op die fiets poliklinisch... tja ik zou er niet over twijfelen.... het is zoals het is. ik wilde ook altijd thuis bevallen, maar heb dat met Linette niet gered, met arnaud geen optie... dus voor mij hoeft het ook niet meer zonodig... tja als het nu thuis op gang zou komen en je hebt geen optie meer dan doe ik het wel thuis anders niet. @flotsje ja tis 24 weken, was toevallig ook nog op het nieuws gisteren.... dus nog 6 dagen voor mij
mensen we moeten hier echt meeeeeer ouwehoeren hoor... de andere mei mama's zijn al over de helft van deel 2........ whahahahaha lees net dat de naam die wij hebben uitgekozen ver achterin de top 200 staat..... en in 2006, 07 en 08 ver achter in de top 400 staat. in 2011 kregen maar 20 meisjes deze naam.. zegt niets over 2012, maar verwacht niet veel meer
@Nelly : amai,w at een geluk dat je je niet hebt bezeerd. gevaarlijk toch .... van minste dat ik val of een slag tegen buik krijg moet ik onmiddelijk naar spoed ivm met mijn rhesusfactor. ook al heb ik geen pijn. zal dus heel erg blij zijn als de sneeuw weg is, zo'n schrik om te vallen @doemaar: fijn dat alles in orde is met je bloeddruk. houden zo! we moeten hier idd meer kletsen. maar hier zijn we ook wel met weinig he ... Minder op fb kletsen, en meer hier he de naam : fijn he, een niet te veel voorkomende naam. wil ook niet graag dat ze later met enkele dezelfde namen in klas zitten. Hier worden nu allemaal emma's, Noah, lucas , milan geboren. net even gekeken op de site van k&g : onze naam : vorig jaar 85 die deze naam kozen. Allez, in België althans he @flotsje; hier ook geen info avond rond bevallen. wordt ik alleen maar zenuwachtig van denk ik .
bijna iedereen heeft hier de kaap van 24 gehaald zeker? Ik kijk nu uit naar de kaap van 30. dat klinkt dan zo dichtbij he .... Nog een dikke 3 weken! joehoe!
Ik ben weer thuis, glucose test was k*t ben blij dat ik er van af ben. 250 ml chemisch drankje en dan maar 2 uur vechten om het binnen te houden. Konden weer geen aders vinden dus is mn vinger uitgemolken. Denk dat ik ff dutje ga doen. Blij dat ik er vanaf ben! Woensdag afspraak bij verloskundig dan weten we of alles okee is. Lag wel naast een leuke meid, 2 uur gekletst.
@seal, dan kun je maar beter naast een leuke meid liggen dan naast zo zeikerd doe alles maar moeilijk, zwaar enz enz vind. ondanks dat het klote is
Helemaal gelijk in doemaar! En als je t over gezellige dingen hebt gaat de tijd een stuk sneller! En Natas, geen idee ik heb dan ook de afspraak bij de verlos, misschien daarom. Maar denk als het helemaal mis dat ze dan wel bellen. Trouwens! Ik heb ff luiers ingeslagen en billendoekjes, was een aanbieding. Had een lekkere korting! Misschien ook wat voor jullie?