1-15 mei 2013 mama's - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Uki, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kopjethee79

kopjethee79 Actief lid

4 mei 2010
    241
    0
    0
    verkoopster bruidsmode
    Rotterdam
    @Natascha, Je moet altijd naar je lichaam luisteren!😊
    Hoe doe je dar met je werk?

2. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

@natascha; mss is de baby aan het groeien waardoor je ingewanden overal en nergens heen worden geduwd. Dus mss is dat wat je hard voelt.

@27/30 april... Ik wilde ook niet 29/30 april ivm koninginnedag, maar nu mag wel en 29/4 zou mooi zijn is ons 5 jaar bij elkaar zijn! Maar ja 9 mei pas uitgerekend dus zal wel niet..

@ teveel doen; ik zoek ook mijn grenzen op, soms eroverheen helaas. Vandaag lekker uitgeslapen, daarna rustig bakkie bij vriendin, thuis lunch, daarna gordijnen uitzoeken en verjaardag nichtje... Maar was echt wel moe... Dacht dat lukt me wel.. Wat gebruik je aan energie aan bakkie doen en verjaardag... Toch veel blijkbaar

3. proudmommy2013

@ doemaar, lekker een nieuwe bak en hoog zitter toch? We hadden vandaag ff leenbak hier omdat leaseauto service beurt kreeg. Het was een bmw x3 een soort jeep. Dus heerlijk makkelijk in en uitstappen. Helaas de leasebak weer terug met lage instap grrr... In de zomer gaat leasebak ingeruild worden voor nieuwe, mss dan wel deze heerlijke auto...

@natascha die van mij was hier in mijn rust uurtje op de bank ook heftig aan het trappelen en zag het ook... Was net een boksbal

4. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hey girls!

Wij hebben ons drukke rondje erop zitten. Flink wat stress met de verbouwing, hoop misverstanden en nu zitten we zonder lijmer... Gelukkig weet onze buurman wel een paar mannetjes die nu zonder werk zitten (bedrijf 75% personeel eruit) en bij ons vast wel wat muurtjes kunnen komen zetten.
    De kozijnen staan nu in ieder geval hoe ze moeten staan.
    Daarna vlugvlug naar de echo. Even relaxen, heerlijk. En 't is overduidelijk een jochie, daar kunnen we echt niet omheen. De foto's moet ik nog op de pc zetten, dus die houden jullie tegoed.
    Hij werkte in ieder geval niet mee voor de foto. Haha... Hij hield stug zijn voetjes en handjes voor zijn gezicht en gaf telkens wel zijn geslacht goed in beeld. Pfff... Mannen... Nu al! Haha...
    Alles was in ieder geval goed, manneke ligt mooi op schema, maar heeft wel lange benen. Niet zo verrassend met twee lange ouders.

Sorry dat ik verder even niet reageer... Ben kapot!

Liefs,
    Nelly

5. flotsje

flotsje Niet meer actief

ah!!! hele reactie getypt.. is ineens weg!! ga morgen nog eens mijn best doen! ga mijn bed in!

6. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Hey meiden,

Hoest met iedereen, sorry nog steeds geen tijd om te reageren :(

@buddy natasha, let op je lichaam meid, ik heb geen zin om volgende week al te moeten melden dat je bent bevallen ;)

7. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Hey ik meld me nog ff voor t slapen gaan, vandaag vooe t eerst cursus gehad, nou this echt zo niet mijn ding!!! Ga het wel afmaken hoor, vind het gezellig om is een keer echt iets met mn zus te doen maar anders was ik vandaag meteen gestopt.
    Anzza van t meiforum was er ook, leuke meid. De rest niet zon klik mee, ben ook de jongste van t stel. Vind wel dat sommige meiden zo overtrokken zijn, jeetje je bent zwanger je hebt geen ziekte. De een voelt zich nog zwakker dan de ander " t valt me wel zwaar" "zwangerschap is niet zomaar iets" oh " maar ik ben nog wel gelukkig hoor". Misschien ligt het ook aan mij, ik heb bijna geen klachten. Moet erom lachen als ik bija niet uit mn bed kan komen en ik kijk vol bewondering naar de paarse lijntjes op mn pens :p this bijna een kunstwerkje. Ik weet niet hoe een harde buik voelt en ik heb ook geen last van mn bekken. Dus tja, misschien ben ik ook wel niet zo objectief. Maar moet er echt zo serieus over gedaan worden? En iedereen mag natuurlijk wel is klagen.

Nelly, wat een gedoe he zo'n verbouwing! Sterkte ermee buddy ;) en
    vind het echt super cool dat jullie nu een jongetje krijgen. Hij krijgt het nog te verduren tussen die meiden!

8. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    @kopje thee : ik ben belgisch... andere wetgeving. ben thuisverpleegkundige, dus moeten aan 17 weken zwangerschap verplicht stoppen met werken ;)
    ben dus nu reeds thuis van eind november

@beertje Nicky : dat zou wel kunnen, omdat de baby groeit ..
    ah, nu snap ik waarom jullie niet willen bevallen op 30 april :)
    was echt niet mee hoor
    grappig hè, hoe de buik heen en weer beweegt. ik kan er uren naar kijken

@Nelly : leuk dat je overduidelijk zag dat het een jongetje wordt. dit wordt een aanpassing voor jou hè zeg :)
    benieuwd naar de echo

@Anke: kheb nu ook nog geen zin om te bevallen hoor ...laat dat ik dat kleintje nog maar paar maandjes zitten

@seal : haha, wat je nu zegt over hoe sommigen reageren op zwangerschap, velen denken echt dat ze ziek zijn he

Laatst zat ik in de wachtruimte, zat er een vrouw daar samen met haar man. ze had bijna geen buik, en maar klagen..zoetje raap eens mijn handtas op, zoetje neem eens mijn zakdoek...die man draaide zo met zijn ogen,; ja zegt ze: jij weet niet wat het is om zwanger te zijn hoor, de buik zit echt in de weg. haha, ze had nog bijna geen buik

@hier: goed geslapen ...zalig, was wel even een tijdje geleden .heeft deugd gedaan.
    niet veel plannen vandaag. klein beetje huishouden voor de rest wat luieren denk ik

9. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @seallable: ik had je stukje ook zo kunnen schrijven. Erg he, die klagende zwangeren... Daar ergerde ik me tijdens die zwangerschapscursus van Annabel ook zo ontzettend aan. Eerst de grootste helft van de les geklaag aanhoren en dan een klein beetje bewegen. Bah. Ik hoop dat het deze keer anders is.
    Hier ook weinig klachten en toen ik bij Marjolein de eerste paarse lijntjes kreeg voelde ik me zo trots! Haha, en dat heen en weer rollen om uit bed te komen, zo komisch.
    Haha, ja echt een jochie. Ik moet er nog steeds aan wennen. Maar hij zal zeker niets tekort komen met vier moeders...

Oooh, ik ben zo boos op mijn vader! Hij regelt vanalles voor onze zolderverbouwing, hartstikke lief, maar zonder overleg met ons! Dat is met de bouw van ons huis ook op vreselijke irritaties uitgelopen en er zijn een hoop dingen niet goed, die door fatsoenlijke communicatie hadden kunnen voorkomen. Maar nu hou ik mijn poot stijf. Ik hou rekening met de mensen die hier komen werken, om het ze zo gemakkelijk mogelijk te maken, maar het is ONS huis. Als ik de vliering toch hoger wil hebben, is dat toch onze keus? En dan achteraf krijg ik de reactie van mijn vader "ja, da's natuurlijk veel beter zo." GRRRRRRRR! En nu dus gezeik met de kozijnen, die stonden niet goed. Een muur kon zo niet eens gezet worden. Dus wij de timmerman vroeg geregeld, zodat mijn oom toch kon komen lijmen. Komt mijn oom ineens een uur eerder dan afgesproken. Fijn dat mijn vader dat even laat weten. Dus die kon onverrichterzake weer naar huis, want wij waren nog niet klaar. En schijnbaar zou hij een keer op vrijdag bij ons komen, maar dat dat ook niet doorging. Fijn dat je alles zo regelt pap. Dus zo had mijn oom er geen zin meer in. Heel begrijpelijk. Helemaal omdat hij eigenlijk al een beetje tegen de klus opkeek.
    Beetje wazig verhaal misschien, maar ik wil even stoom afblazen...

Ik ga vandaag in ieder geval niet werken, omdat ik supergaar ben. Ik heb drie nachten op een rij door zieken/dromers bijna niet geslapen. En Marjolein heeft weer koorts, dus kan niet naar het KDV. Zometeen ga ik even met haar naar de huisarts. Koorts en loopoortjes. De geschiedenis herhaalt zich, vrees ik. Arm gupje.
    En ik heb ook echt geen zin om bij mijn vader op kantoor te zitten. Hij zakt er maar in.

Jeetje, wat klink ik ondankbaar. Stomme hormonen.

Nu gauw naar de huisarts. Moet er over een kwartiertje zijn met Marjolein!

Groetjes,
    Nelly

10. proudmommy2013

Mogge!

Ik moet zo aan het werk. Luxe deze week van 3 dagen ipv 5... Ff heerlijk. Ga vanaf volgende week ook maar halve dagen werken. Heb de laatste 2 weken last van mijn onderrug en bij mijn stuitje. Ben bij fysio geweest... Die heeft me oefningen meegegeven en moet zeggen dat het nu lekker gaat. Maar als ik lang sta en loop is het lastig en voel ik het weer. Ik werk in een winkel waar ik helaas weinig afwisseling heb tussen staan lopen en zitten.

@ nelly, leuk een jongetje en ook zo eigenwijs als de onze. Wilde zich ook niet laten zien. Handjes er altijd voor. Net alsof ie het echoapparaat volgde! Hahah
    Beterschap weer met je meisje, niet niks zo... Hopelijk gaat het snel beter.

@ natascha, pfff nu al thuis zitten, hoe krijg je de dagen om? Ik ga nu met 34 weken. Als ik niet minder zou werken had ik tot 36 weken kunnen doen, maar beter zo

@ seallable; cursus ookmijn ding niet en zoals je zegt als je nog iemand hebt om samen te gaan... Maar hier niet. Tis ook wat rustig in mei mbt nieuwe babies hier. De babyboom is juli/ aug hier...

@klagen; op het andere forum heb ik contact 2 meimama's die beide met recht klagen... Daarbij mag ik idd ook niet klagen met " enkel rugpijn" dus vind het daar ook moeilijk om gewoon te kletsen...

11. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    @Nelly : laat die hormonen maar zijn werk doen en geniet van een dagje thuis ...
    veel beterschap voor al je zieken

12. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    @beertjenicky : ik krijg mijn dagen wel om hoor ...
    heb me nog niet verveeld. ik geniet ervan om zalig niks te moeten doen
    enne, de geboortebedankjes en geboortekaartjes maak ik zelf, dus, kruipt ook wel tijd in

enne, ik vind, het is niet omdat iemand 'meer' recht heeft op klagen dat je ook niet mag klagen he...we hebben allemaal wel onze vervelende kwaaltjes denk ik

13. kopjethee79

kopjethee79 Actief lid

4 mei 2010
    241
    0
    0
    verkoopster bruidsmode
    Rotterdam
    @natascha, jullie wetgeving verschilt zeker met die van os, fijn hoor! Want het werk wat je doet is zwaar..., dan is het nu zeker zaak dat je je rust neemt!
    Ja snap je ons koninginnedag dilemma?

@cursus, ik heb as maandag m'n 1ste les, ben benieuwd! Ik hou ook niet van klagers, wees blij dat je zwanger bent, toch?
    Maar misschien valt het mee en kan ik daar een beetje leren ontspannen.

@nelly, je hebt gelijk dat je thuis blijft! Arm kindje toch, wat een ellende! Beterschap voor je moppie

@hier, ik ben niet vooruit te branden! Zou het liefst in m'n bed blijven stinken, maar ja er moet toch wat in het huishouden worden gedaan en heb afgesproken met een vriendin, dussssss vooruit met geit!

14. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    #3474 Nelly, 29 jan 2013
    Laatst bewerkt: 29 jan 2013
    Zooo... Ondertussen dat Marjolein zich onderuit hoest bij Mickey Mouse Clubhouse is het me gelukt om de echofoto's op de pc te krijgen.
    Arm gupje heeft weer een antibioticakuurtje gekregen. Normaal gaat een loopoortje met een week wel over, maar als ze langer dan 3 dagen koorts erbij hebben, is een AB-kuurtje zeker nodig. Dus maar goed dat ik niet langer heb gewacht. Als ze nu met het kuurtje binnen drie dagen niet koortsvrij is, moet ik weer langskomen. Anders in ieder geval 't kuurtje afmaken en over een dag of tien weer langskomen om de oortjes te laten controleren.
    Bij de apotheek trof ik trouwens een man die wateraders kan vinden. Hij heeft Marjolein even "bekeken" met zo'n pendel en wist te vertellen dat haar bedje midden boven een waterader staat. Sommige kindjes zijn daar erg gevoelig voor en dat kan zich uiten in vaak ziek zijn of bedplassen ofzo. Dus ik ga zo even het bedje en de commode omwisselen. Baat het niet, schaadt het niet, dacht ik zo. Mijn broertje heeft vroeger ook ontzettend last gehad van wateraders (bedplassen), dus ik geloof het wel. 'k Heb in ieder geval zijn telefoonnummer gekregen, mochten we nog vragen hebben.

En nu... De foto's!

Ons manneke met handje en voetje in beeld:
    BabyNelly_0003.jpg

Tja... Over het geslacht valt echt niet meer te twijfelen:
    BabyNelly_0016.jpg

15. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    mooie echo hoor nelly!
    en zoals je zegt : zeker een jongetje...daar komt geen meid meer uit hoor :D

16. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Echoscopiste was trouwens een raar mens, maar dat wisten we nog van de vorige keer. Noemde ons ukkie telkens met een troetelnaam. 'k Werd er een beetje simpel van.
    Ze viel ook bijna van haar stoel toen we op haar vraag "eerste kindje?" antwoordden met "nee, de vierde". Naja...
    En dan zat er in een kamertje (bedrijf aan huis) verder een kat keihard de mauwen. 'k Heb de DVD nog niet bekeken, maar ik vermoed dat dat gemauw dus ook op de DVD staat, want de echoscopiste zei telkens als dat beest weer begon "gratis ondertiteling".
    Maar goed, we hebben in ieder geval mooie plaatjes van ons manneke.

17. kopjethee79

kopjethee79 Actief lid

4 mei 2010
    241
    0
    0
    verkoopster bruidsmode
    Rotterdam
    @nelly, techniek stast voor niks hè! Wat een duidelijke foto's! Mooi zeg! En het geslacht is zeker duidelijk!😃wat een eigenwijs!
    Ik zou het ook wel wilken, maar het is zo duur! 😓
    Ff w8 tot de 30 echo maar...

@ff vraagje: we moeten nog een matras kopen voor het bedje, maar er is zoveel keus, iemand tips waar we op moeten letten? Want de prijzen lopen ook aardig uiteen geloof ik...

18. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @seal, ach sommige vrouwen snappen het gewoon niet.. dat gezeik... tis zwanger niet met één been in het graf hoor....
    ik geniet van mn hormonen, het ongegeneerd leegsnaaien van de snoepkast en naar de winkel groente halen, maar nog net voor je deur binnenloopt het laatste hapje van je appelflap afslikt en dan tegen ml zeggen.. dag schat vanavond spruitjes uit de oven :D

leuk dat anzza er ook was whahahahaha wat herken ik die cursussen.. ook niet mijn ding

@nelly.. mag meis, jouw huis.. vaders helpt met de verbouwing, maar moet toch serieus rekening houden met jullie wensen en ideeen.., kan niet ten koste van alles zijn eigen zin doordrijven.. en niet communiceren hoe funest is dat dan.. snap je meid, knuffel voor jou. mooie foto's whahahaha had je moeten zeggen dat je jullie uk liever niet zo noemt *lol* en beterschap voor marjolein

@kopjethee, nog in bed???? of inmiddels al onderweg naar de douche, bad, bank, koffiezet apparaat?

hier, vanmorgen huis gepoetst.. telefoon gehad van een arbeidsdeskundige.. komt donderdag bij me thuis.. ben benieuwd, wel effe advocaat gebeld om te vragen wat ik wel of niet kan zeggen.. @gezelligheid of weet jij dat toevallig??

nog effe relaxen van het huis voor mezelf tot ik uk moet halen hihi

19. Lufdelefie

3 nov 2012
    61
    0
    0
    Drenthe
    Hier ook nog een Mei uitgerekende.
    Onze uitgerekende datum is 7 Mei 2013, en wij verwachtten een meisje.

20. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @kopjethee79: nog wat uit je handen kunnen krijgen? Gezellig bijkletsen met een vriendin.
    Van Annabel hebben we ook geen 3D-echo. Van Evelien heb ik er hem van mijn moeder kado gekregen op de 9-maanden beurs, was ook nog eens een aanbieding. Van Marjolein hebben we ook kado gekregen en deze hebben we hem zelf betaald. Dus eigenlijk hebben wij 75 euro betaald voor 3 echo's, hihi...
    Wij hadden destijds een duurder matrasje aangesmeerd gekregen van die trut van een winkeljuf. Nergens voor nodig geweest, omdat we ook zo'n aerosleep gebruiken. Die kan ik je trouwens wel aanraden! Je moet alleen even opletten dat je dan geen katoenen hoeslakentjes koopt. Die sluiten af als ze nat worden en dan is het hele effect van die luchtdoorlatende honingraatstructuur weg natuurlijk.

@Doemaar: tenx! Ik heb mijn vader eerder ook al, toch redelijk subtiel, gezegd, dat hij eerst met ons moet overleggen, maar dan krijg ik als antwoord, dat wij er niet bij hoeven te zijn, want ze weten wat ze moeten doen. Ehm... 't Is ons huis en manlief wil graag meehelpen.
    En dan ineens laat hij alles los, "regel het dan zelf maar"... *zucht*
    Een arbeidsdeskundige die thuiskomt? Bij mij zijn ze nog nooit thuis geweest. Altijd moet ik naar hun kantoor, mijn verhaal tig keer opnieuw vertellen... Goeie zet om je advocaat te raadplegen!

Is het bij jullie ook zo'n vreselijk snotweer? 't Regent niet hard, maar als je er door moet, krijg je wel een nat pak. Natuurlijk net nu ik naar school moet en het rondje huisarts/apotheek/boodschappen doe. De kinderen zitten in ieder geval lekker droog onder de kap van de bakfiets. Dus hoef ik alleen een beetje moeilijk te doen met een paraplu... Of heeft iemand een positieregenpak liggen? ;) *lol*
    Gelukkig komt manlief eerder naar huis (thuiswerken), dan hoef ik Marjolein niet mee te sjouwen naar Annabels zwemles.

Deel Deze Pagina