1-15 mei 2013 mama's - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Uki, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Oh, vandaag ging ik weer eens een keertje bij de lokale bloemist binnen en trof de verkoopster die precies even ver is al ik. Zij is ook 4 mei uitgerekend, haar 2e kindje. Zo grappig! Haar dochter is een paar maanden ouder dan Evelien. Lekker ongegeneerd beppen midden in de winkel. *lol*
    Zij heeft voor onze bruiloft trouwens ook mijn bruidsboeket en de corsages gemaakt.

Verder lijkt het erop dat Marjoleins loopoortjes op hun retour zijn. *knock-on-wood* Echt fijn! Nu nog even het AB-kuurtje afmaken en dan hoop ik dat het voorlopig weer wegblijft.
    Evelien is sinds eergisteren aan het kwakkelen gegaan. 's Ochtends zo goed als koortsvrij, zit tegen de 38 graden aan, maar in de loop van de middag en avond stijgt haar temperatuur. Ze draait goed mee, maar echt fit is ze niet. 's Nachts hoest ze zich een ongeluk, klinkt als pseudokroep, weinig aan te doen dus.
    Annabels brandweerkinderfeestje vandaag was een succes. Op de valreep had ik gisterenavond nog wat brandweeraccessoires gevonden bij de W.ibra voor 5 euro, dus kon ze helemaal de blits maken.
    Heerlijk om te zien dat ze zich dan helemaal inleeft. Dat was met het piratenkinderfeestje afgelopen woensdag ook.

Even terugbladeren...

@Anke1986: fijn dat het weer wat beter gaat met Jesse.

@Beertjenicky: wat leuk dat je nichtje zo betrokken is bij je zwangerschap!

@Doemaar: hoe was het gesprek met de arbeidsdeskundige donderdag?
    Beterschap voor Linette. Hoe gaat het met haar?
    Hihi, jij met je mijlpalen...

@DutchDiva: heerlijk dat het kamertje vlot! Fel groen, ik ben benieuwd!

@flotsje: hihi, nesteldrang... Mag bij mij ook wel eens beginnen. Er ligt hier werk genoeg. *lol*

@Gezelligheid: weer een beetje bijgekomen van je drukke werkweek?
    Poeh, en dan ook nog oppassen vandaag. Trek je het allemaal?

@kopjethee79: donderdag was idd de wet van murphy op mij van toepassing.
    Ik heb een tweewielerbakfiets, trapt prima! Destijds heb ik ook de gewone driewielers geprobeerd, maar ik ben vrij lang en vond het sturen erg tegenvallen. En omdat ik grotere afstanden maak, is een tweewieler prettiger. Ik verbaasde me eigenlijk hoe makkelijk ik erop weg fietste. Dus in eerste instantie wilde ik geen oudersteuning (ben toch geen oud wijf, haha), maar ik heb er geen spijt van. Ideaal! Alleen nu ben ik bang dat ik straks tegen een probleem aanloop, want Annabel fietst zelf niet zo graag, zijwieltjes zitten nog aan haar fiets. Dat wordt dus nog puzzelen hoe ik drie vrij lange kinderen en een maxicosi op de fiets krijg...
    Heb je alweer wat meer energie en een betere relatie met eten?
    Aaaah, kijk, het kamertje vordert! Leuk, die actiefotos. Ik krijg ook zin om een kwast te pakken, maar dan moeten toch echt eerst de muren klaar zijn...
    En leuk dat je ook een zwanger dinnetje hebt! Trekt toch wat meer naar elkaar he.

@MevrS: lieverd, ik ben erg benieuwd hoe het met jullie gaat...

@natasha86: voel je de kleine alweer wat meer?
    Fijn dat alles goed was bij de gyn. Wat raar eigenlijk, dat ze nu al begint over een keizersnede. De kleine heeft toch nog tijd genoeg om te draaien?
    Poeh, dat personeelsfeestje was wel heel gezellig! Beetje bij kunnen komen vandaag?

@seallable: he, gatver! Wat balen van je suiker! Hele dikke knuf. Ik herken je verhaal heel erg m.b.t. je relatie tot voedsel... Ik hoop dat je een gezonde leefstijl vindt die bij je past, zodat je het gewoon vol kan houden. Ik heb destijds veel gehad aan de EGA, in een jaar tijd 20 kilo afgevallen en een jaar op gewicht gehouden tot ik zwanger raakte. Ik denk dat ik na de bevalling me daar toch maar weer ga melden.
    Tja, naar de gyn... Dubbele gevoelens?

@slapeloze nachten: zelf kan ik goed slapen, ALS ik er niet uit hoef voor een van de kinderen tenminste. Daar ben ik wel erg blij mee. Ik heb gelukkig ook geen last van mijn buik. Tegenwoordig ga ik juist meer op mijn buik liggen dan voorheen, anders heb ik zo'n irritant trekkend gevoel. Naja, niet plat op mijn buik, maar op mijn zij en dan druk ik me meer in het matras. Misschien is het tijd voor het voedingskussen.

@commode: wij hebben een wandrekje boven de commode dat bij de serie hoorde. Even denken wat erop staat... Een stapeltje pampers, billendoekjes, want die trapte Marjolein telkens van de commode, tube bepanthen en wat medicijnen die ze nu gebruikt, wat prullaria. Eigenlijk niet echt veel. Oja, in het begin ook een bakje met van die ieniemienie knuffeltjes van de I.kea als afleiding.

Groetjes!

2. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @nelly, jij zit toch ook bij de mei mamas op fb...lees maar... heeeeeeel leuk verhaal.. kortom NOT....

3. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    nelly, ik heb dit op fb gezet....

gisteren die arbeisdsdeskundige... die kerel moet onderzoeken of ik asap in mijn eigen functie terug kan beginnen of niet.. een achterhaalde vraag heb immers al 4 keer ZELF mn reintergratie opgestart, gesprekken met bureaus gevoerd, solliciteren ed.... omdat ik dus 2de lijns moet reintergreren... kortom ik ben aan het vooruitkijken, en iedere keer als ik dat doe is de reactie van mijn werkgever een nieuw poppetje die van niets op de hoogte is, die ik telkens weer het hele verhaal opnieuw moet vertellen. Dus telkens wordt de wond weer opgen gereten en krijg ik een trap in mijn rug. ik wordt dus gedwongen om terug te blijven kijken, en krijg dus niet de kans vooruit t...e gaan. dat wordt immers geboycot door mn wg... voor hun is het goedkoper als ik beter ben, niet kan komen werken ivm afstand dus een oprotpremie krijg, ipv mij door te moeten betalen, reintergatie moeten opstarten en dat soort dingen. dit gesprek liep dan ook zoooo hoog op dat ik in alle staten was. woede, verdriet.. ik wilde die man wel wat aandoen. ten hij hoorde dat arnaud dan overleden was kreeg ik als reactie, goh wat vervelend.. dus ik reagereerde ook echt van VERVELEND.. als blikken konden doden lag die man nu 1.80 diep.....
    vervolgens toen hij weg was heb ik nog 5 minuten staan te hyperventileren, harde buiken ed.. later in de winkel kreeg ik zo een beetje om de 10 a 20 passen harde buiken... ml had advocate gebeld en die gaat mijn werkgever nu echt aanpakken, beginnende met een brief waarop ze moeten reageren. ik zelf heb de vk gebeld en heb van hun een brief gekregen en wordt met klem verzocht mij niet in zulke stress situaties te duwen, gezien het verleden en om vroeg geboorte of erger te voorkomen. dit gaan naar de advocaat, die neemt dit mee met de brief aan wg... 15 feb krijg ik ook een brief van gyn waarin dit soort situaties en dwang gedrag vemeden moeten worden ed... kortom was kapot aan het eind, in slaap gevallen. nu enorme spierpijn in mijn buik van die harde buiken...echt heel vervelend. maar dit is dan het gesprek van gisteren

4. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    'k Ben nog niet op facebook geweest...
    Ga daar zo even bijlezen.

5. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    heb t al neergezet meis

6. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    OMG!!! Mijn mond valt open, Doemaar?!
    Wat een achterlijke *behoorlijk gecensureerd* werkgever...
    Ik heb er echt geen woorden voor!
    Wat "vervelend"?! GRRRRRRR!!!!

7. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @nelly, niemand, je hebt respectloos en respectloos.. maar dit sloeg werkelijk alles

8. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Oh, hebben jullie trouwens ook als je gaat plassen, dat je de boel binnenin voelt zakken? Echt een naar drukkend gevoel.
    Maar onze uk ligt dan ook heerlijk met zijn koppie, handjes en voetjes op mijn blaas...

9. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Amen! Belachelijk gewoon. Mijn respect hoe je dit alles handelt!

10. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    hoi hoi,

ik heb de dag grotendeels slapend doorgebracht :)
    deze avond moesten we gaan aperitieven bij de buren, net thuis.
    straks bed induiken.

Morgenvroeg naar de kerk voor de eerste instapviering voor de communie van mijn kleine ( lees = grote) man..

fijne avond voor allen, ik doe mijn best morgen op iedereen te reageren :D

11. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Zo en dat was zaterdag, nu ff lekker op zp en dan slapen! Ben kapot, hebben jullie dat ook, ben veel veel sneller moe, en buiten adem!

@doemaar, jah waar is dat formulier! Ik wil de duim!
    He bah, lees je verhaal net nog een keer en wordt zo weer kwaad en verdrietig ervan!

@seal, hoe was je eerste dieet dagje? Wat vervelend dat je de slechte gewoontes zo hebt aangeleerd. Nou ja, je kunt nu in elk geval bij ou kleine meisje goed beginnen :)
    Nogmaals dikke knuf.

@emo nelly, hihi, fijn zulke jank dagen. Hier ook met regelmaat. Ach hoort er allemaal bij. De zolder schiet dus op? Mooi.
    Wat leuk van die bloemist, verhaal komt me bekend voor kweenie waarom?
    En jij hebt het maar druk met al die feestjes zeg! Wel een stel stoere meiden trouwens, dino's, brandweer, piraten. Haha daar past jullie jongetje helemaal tussen (die wil straks prinsessen feestjes :p)
    En een voedingskussen! Doen, raad ik iedereen aan, heerlijk om overheen te hangen. Vriendlief wel beetje jaloers op het kussen maar goed.
    Hier idd ook beetje vreemd gevoel tijdens plassen.

@kopjethee, mooi roze hoor. Fijn dat je man er ook aan begint te wennen.

@natasha, slaapkop, hihi, wel fijn dag je leuk feestje hebt gehad! Missen je collega's je nog een beetje?

@mevrS, hoe is het? Beebje nog lekker in je buik? Of ...?

@ligging baby, iemand enig idee wanneer de baby ongeveer draait en/of gedraaid moet zijn?
    Jesse lag heel vroeg goed, voor de 6 maand al en is met ong 37 wkn weer verkeerd gedraaid met een versie als gevolg! Auw auw auwtsh!
    Maar goed vroeg me af wat normaal was. Kanop de site van verloskundige alleen maar vinden dat ze vanaf 30 wkn de ligging gaan voelen maar of beebje dan al op z'n koppie ligt weet ik niet?

Zo, slaap lekker lieve meiden en tot morgen ;)

12. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @natasha86: lekker gegeten bij de buren?
    Veel plezier morgen met de viering.

@Anke1986: ooh, die vermoeidheid is erg herkenbaar. Even boodschappen doen en dan thuis weer bijkomen.
    Haha, die feestjes. In Annabels klas zijn zes kindjes in januari jarig. Drie van haar vriendjes, binnen vier dagen, dus dat was inderdaad druk met de kinderpartijtjes. Voorlopig weer rust. 't Is trouwens eigenlijk alleen Annabel die meer van jongensdingen houdt. Haha, een jochie dat prinses wil zijn. Dat zal wat worden!
    Dat van die bloemiste had ik hier geloof ik ook al een keer eerder verteld. Zo typisch is dat dan he...
    Voedingskussen zal ik zo even uit het stof blazen. *lol*
    Er staat me iets van bij dat met 32 weken de baby met zijn koppie naar beneden hoort te liggen? Geen idee eigenlijk... Als ik eraan denk, zal ik het maandag de vk eens vragen.

Op de echo afgelopen maandag konden we duidelijk zien dat ons gupje met zijn hoofd, voeten en handen rechtsonder tegen mijn heup ligt. Dat verklaart waarom ik dus alleen daar beweging voel. Ondanks het gepor van de echoscopiste weigerde hij gewoon te veranderen van positie. Ze maakte op een gegeven moment nog zo'n opmerking, dat hij bij de bevalling zijn voetjes daar wel weg moest hebben. Nou, lijkt me stug dat zijn hoofdje tegelijk met een voetje geboren wordt. Raar mens.

Oh, Evelien voelt zich niet zo lekker...

Weltrusten!

13. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @nelly, ik zal wel moeten, zeker als ik geen dief wil zijn van mijn eigen portemonnee;)
    hoe is het met de tranen vandaag?

@ anke ja het maakt mij ook nog onwijs boos.... maa draaien, linette had zich pas met 34 of 35 weken gedraaid, arnaud lag met 20 weken al goed en heeft zich nooit meer gedraaid. ik voel dat deze meid inmiddels niet meer dwars licht. den hoofd beneden....

ja hier ook snel buiten adem hoor. benauwder ed

@natascha lekker slapen dus hihi

nou linette lijkt weer op te knappen maar wat sneu is dat en dan zegt ze ook nog. ik vind ziek zijn niet leuk... gerum

14. flotsje

flotsje Niet meer actief

sterkte met alle zieke kindjes...
    ben vanochtend chagerijnig opgestaan.. met hoofdpijn pffff.. zo even bloeddruk meten...
    en op bezoek bij mijn ouders.. man was laat thuis dus die ligt weer in bed... moet dalijk weer werken...

15. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    knuffel voor jou flotsje, ik hoop dat je je inmiddels beter voelt

16. flotsje

flotsje Niet meer actief

dankjewel... heb even een dipje vandaag... zie allemaal beren op de weg... veel aan het denken aan vorige zwangerschappen en hoe alles gebeurt is... gaat ook ineens zo vlug nu en als ik dan die verhalen hoor van andere met harde buiken en eventuele vroeggeboorte enzo is dat wat confronterend... zoek het zelf ook op hoor... moet er even doorheen...

17. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Hey meid knuffie voor jou

18. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Doemaar: fijn dat het beter gaat met Linette! Morgen weer gewoon naar school?

@flotsje: ik kan je de hand schudden. Jeetje, hier nog zo'n sjagrijn...
    Dikke knuf voor je dip! Wat hormonen allemaal wel niet met je doen...

Morgen hebben we weer een drukke dag. En waarschijnlijk een planning die finaal in de soep gaat lopen, maar dat zien we dan wel weer. Ik heb twee dagen achtereen 's middags niet kunnen rusten en morgen zit dat er ook weer niet in. En ik heb het zo ontzettend nodig! Bleeeeeh.
    Evelien d'r koorts is wat minder, maar ze begint nu ook te klagen over oorpijn, dus dan moet ik morgen ook nog ergens een doktersbezoekje ertussen zien te proppen. Poeh, wat zal ik blij zijn als ze allemaal naar school gaan...

Oh, en ik kan het niet laten, maar ik wil even de eerste setjes showen voor onze uk:

DIT PAKJE heb ik in maatje 62/68 besteld.
    Alleen dan bruine boordjes aan de broek.

En DIT PAKJE heb ik in maatje 56 besteld.

Ik vind ze allebei zo schattig! Even wat anders dan de neutrale pakjes die ik voor de meiden had.
    Nu maar hopen dat ze passen.
    Binnenkort ga ik de babykleertjes uitzoeken. Als het goed is heb ik nog genoeg neutrale pakjes, maar voor deze keer, onze laatste baby en onze enige zoon, wilde ik toch graag wat anders.

Groetjes!

19. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    heel mooi Nelly ...ben ook weg van Lipfish.
    heb ondertussen ook wel al veel kledij gekocht :D

@flotsje: knuffel. we hebben allemaal wel van die dagen dat we over vanalles en nog wat nadenken. lang leve de hormoontjes zeker.

@ligging baby : Anke: hier heb ik controle gehad, en baby ligt erg hoog. hoofdje echt tot net onder me borstbeen.
    zou tegen volgende keer ( 32 weken) moeten gedraaid zijn zegt ze...ze vreest er wel klein beetje voor aangezien het nu wel erg hoog kruipt. maar, de kans is er zeker nog.
    vandaar dat ik zo'n maagzuur heb, en erg ongemakkelijk ben, die kruipt gewoon veel te dicht tegen me aan :D

20. flotsje

flotsje Niet meer actief

thnx allemaal... heerlijk ja die hormonen.. heb ook zo een slecht geheugen... mijn moeder vertelde me net dat ik dat allebei de zwangerschappen heb gehad ook rond deze termijn haha..
    Ik ga heerlijk onder de douche en met mijn boek naar bed...

Deel Deze Pagina