1-15 mei 2013 mama's - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Uki, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    is de werking van je metabolisme hè Seal.
    Het feit dat je nu wat afvalt is omdat je kleintje van je reserves snoept :)
    laat het maar lekker gebeuren

2. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Klopt natas!! We zullen t allemaal wel beleven. Ik heb en mag vanavond een stuk droge worst! Lekkerrrr

Ben zo blij dat mn hondje vandaag lief deed tegen de baby van mn nicht. Hij had nog nooit een baby gezien, gelukkig liet mn nicht hem begaan, ik kon wel meteen ingrijpen hoor! Maar ze was heel relaxed en hij mocht ff snuffelen. Haha en toem dat bekkie open ging om te huilen wassie helemaal niet bang. Ben wel zwaar kapot nu, lol die kleintjes vreten energie!!

3. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    @flotsje, oei meid, das schrikken! Knuf voor jou.

@seal, fijn dat het zo goed ging.

@hier, druk met vejaardags voorbereidingen. Jesse wordt zaterdag 1 !!!
    Dus druk druk druk.

Z

4. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @anke, leuk druk weekend voor de boeg dus

@seal lekker, en leuk dat je hondje lief was voor beebje

@kopjethee, blij dat je even hebt gebeld, en dat je gerustgesteld bent.. en daarmee wij ook:D

@flotsje, dikke knuffel meid

5. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Morgen dames,

Seallable, is wel logisch dat je beetje afvalt nu met je dieet... Maar toch mag dat nooit te veel zijn?

Flotsje, pff dat was ff schrikken, weet je al meer? Voel je je wel goed?

Ake, leuk voorbereidngen verjaardag, enjoy!

@maagzuur, wat doen jullie er tegen? Warme melk helpt al niet meer hier...:(

@gewicht, ik ben 8 kg aangekomen, maar dat was al in de eerst 16 wkn, dus nu steeds stabiel gebleven. Benieuwd wat de groei van beeb gaat doen...

@werk, ik werk vanaf deze week 5-6 uurtjes per dag. Bevalt goed... Hopeljk zo vol te houden tot en met wk 34

@ vandaag dagje vrij, manlief thuis omdat hij ziek begint worden, kan vanuit huis werken....

@juridische/ medische vraag: martijn en ik zijn niet getrouwd. Ook geen samenlevngscontract. Ik sta enkel bijgeschreven op het huis, maar betaal er officieel niet aan mee ( betaal soort van huur). Onze beeb is wel erkend door hem.
    Nu vraag ik me af wat als er tijdens de bevalling iets gebeurd met mij en ik kan geen beslissing nemen. Mag martijn dat dan of mijn ouders? Zo ook met de beeb, in principe heeft martijn pas na aanvraag ouderlijk gezag recht om te bepalen medisch wat te doen met de beeb. Weet iemand hier iets van?

6. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    @ seal :fijn dat alles zo goed ging tussen je hondje en de baby. al zal het toch nog iets anders zijn als jullie baby er zal zijn. hondje zal ook meer aandacht vragen

@ Anke: veel plezier met de voorbereiding van de verjaardag. en alvast een mega dikke proficiat voor jesse

@ beertjenicky : wij zijn ook niet gehuwd. mijn ventje moet nog de baby gaan erkennen zelfs. we hebben er nog niet geraakt. wil dat nie wel zo snel mogelijk doen, je weet natuurlijk nooit of je te vroeg te bevalt.
    Angezien Martijn jullie beeb erkend heeft, is het ook zijn kind, en krijgt hij de beslissingsrecht als er iets met jou zou gebeuren.
    althans, zo is dat toch in België

7. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    trouwens beertjenicky : over het maagzuur : ik mag riopan nemen, maar ben beetje tegen medicatie nu. dus, neem ik liever niks.
    al is het soms erg pijnlijk en moeilijk houdbaar.
    mijn gyne zegt: niet drinken tijdens het eten, 2 uurtjes voor het slapen gaan niks eten of drinken. en niet helemaal plat gaan liggen.
    verder zegt ze dat je meestal aan 1 bepaald of paar dingen vatbaar bent om het zuur te krijgen, en moet je uitzoeken van wat het komt :D

8. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    @ afvallen, geen idee denk dat het wel minder wordt, zolang ik alle voedingstoffen binnenn krijg zal t wel goed komen, maar met al mn afspraken heb ik genoeg vingers aan de pols ;) en ik wandel nu ook een uur per dag.

@ juridisch, denk over de baby wel hoor Beertje maar ik zou het zeker nog een keer goed uitzoeken!! Sommige dingen liggen hier heel krom in NL. Als ik nu met mn man in een ongeluk kom en ik overlijd ter plaatse en hij onderweg naar t ziekenhuis, zal het tijdstip van overlijden bepalen (langst levende) dat de erfenis naar mn mans ouders gaan! Mits er een testament is. Ik wil er ook nog naar kijken, we zijn wel gehuwd maar ik wil graag dat als we komen te overlijden dat ons meisje absoluut niet bij zijn ouders komt.

@ maagzuur, lastig!! Hier alleen als ik te plat lig, met extra kussentje gaat t goed.

9. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    hier al een ochtend achter de rug
    linette naar school gebracht, boodschappen gedaan, bij de vk geweest. nu net thuis en wil eigenlijk niets gezond dus dan maar een beetje gezond... tosti en dan in de pan gebakken met roomboter whahahahaha:D

vk was goed, bd goed, beeb gedraaid, dacht ik al, ligt met koppie beneden... wat ik ook al dacht haha
    verder complimenten dat ik er zo goed uitzag, vrolijke keur aan..eindelijk zei ze geen grauwe bedoening hahaha

en de complimenten hoe goed ik met deze zw zit omdat menig vrouw die dit heeft meegemaakt dat niet doet, veel meer angst heeft.. ze vind het bijzonder knap hoe ik er mee omgaan inzit enz enz.. *bloos*:D... make my day!!

kom zo effe reageren op jullie

10. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @beertje, je kan rennies nemen hoor.. heb er niet zoveel last van dus doe er ook niets tegen.. oh ja cola drinken. probeer dat eens

pffff waar houd je je mee bezig, op het moment dat hij het kind heeft erkend, en er zou iets aan de hand zijn kan hij in geval van bij de geboorte gelijk bepalen... zowiezo kan hij dat ook zonder gezag... gezag wordt pas echt interessant op het moment dat jullie uit elkaar gaan... dan heeft hij geen recht van spreken;)
    dan kan hij wel allimentatie lappen maar mag niets bepalen. op het moment dat jullie gewoon bij elkaar zijn is dat ouderlijk gezag ook niet echt aan de orde en zal niemand daar om vragen

11. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Sorry doemaar maar ik denk dat het wel goed is om je daar mee bezig te houden, je zou is moeten weten wat voor rare situaties kunnen ontstaan. Iedereen zn eigen natuurlijk maar ik heb liever alles geregeld, ookal zullen we hopelijk er geen gebruik van maken!

12. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @seal, ik bedoelde het ook niet slecht, is ook goed hoor, verkeerd uitgedrukt.
    je kan de formulieren voor de rechtbank gelijk krijgen als je gaat erkennen bij ons. na aangifte kun je die met uitreksel op de bus doen en tis geregeld.. bedoelde meer dat t dingen zijn voor na de bevalling

13. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    ;) ik dacht al t klonk zo hard! Ik denk dat ik er ook nog meer een punt van maak omdat mn man als kind door zn stiefvader misbruikt is en zn moeder er van wist zonder er wat aan te doen. Dus noo waay dat ik mn meisje daar wil hebben!

14. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ieder zijn eigen mening toch, maar het kwam bij mij op omdat mijn vriendin bij haar bevalling erg kritiek moment heeft gehad waardoor ze zelf niet in staat was te bepalen hoe of wat... Vandaar...

Ben bezig met alles te noteren wat ik nog moet kopen en moet regelen... Naast de standaard dingen iemand nog tips waarom iets wel of niet aan te schaffen? Of te doen?

15. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    @beertje, zolang martijn het kind nog niet erkent heeft, heeft hij ook geen gezag. Dus idd jij en dan je ouders zullen het officiële gezag hebben. En martijn niks. Het is zelf zo dat mocht jij komen overlijden en martijn heeft jullie hummeltje nog niet erkent het kind naar jou ouders gaat.

Bij mij geeft de vlos hier ook informatie over, en anders evt het gemeentehuis even bellen?

Misschien heb je hier iets aan?

Aangifte geboorte, erkenning en gezag | Onderwerp | Rijksoverheid.nl

Ow en rennies!

Aankooptip, ik was helemaal gelukkig met mijn draagdoek! Maar das persoonlijk. Ow en geen navelbandjes en kruikzakken, worden beide niet gebruikt. Veel, heel veel hydrofielen, worden overal voor gebruikt, top dingen!

@natasha, thx voor de felicitatie :)
    Jou vent hoeft als het goed is niks te regelen omdat jullie al een kiddie samen hebben, mocht deze van een andere papa zijn en jij regelt niks dan zou hij ook op de naam van de papa van Matteo staan (tenminste in ons kromme nederlandje)

@doemaar, sluit me aan bij de vk! Petje af hoe relaxt jij bent in jou situatie.

@gewicht, inmiddels 16 kilo er bij, jawel, ben trots. Maar vorige keer ook alles in no time weg duzzz (hoop deze keer weer)

@flotsje, hoe gaat het???

@hier, taart, ballonnen, uitnodigingen, cadeau, euhhhhhhh........totale verwarring :S haha verjaardag regelen en zwangerschaps vergeetachtigheid zijn een waardeloze combi.

16. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Ow en @seal, ga nu naar de notaris en regel alles! Zo snel mogelijk! Alles officieel vastleggen en snel! Je weet maar nooit.

17. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Gaan we zeker doen Anke, dit zijn van die dingen die geld kosten maar wel heel noodzakelijk zijn!!

18. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    @Anke: hier moet hij sowieso tijdens de zwangershap het kindje gaan erkennen in het stadhuis. indien dat niet voor de geboorte is gebeurt, moeten ze in het ziekenhuis het kleintje op mijn naam zetten.
    ook al is het ons tweede samen

19. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @natas, hier moet je het kind ook tijdens de zw erkennen hoor.

@anke ben het alleen niet eens dat n kindje als jij komt te overlijden automatisch naar mijn familie zou gaan... alleen als ze dwars zoeden liggen gebeurd dat anders zou er geen hond naar kraaien... echter moet het wel geregeld zijn dus gaat alles na geboorte direct naar het kantongerecht gestuurd worden, dan wordt t vastgelegd en klaar.
    dank je voor het delen van de mening van mn vlos:)

20. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    oh en een tweede kindje krijgt automatisch de naam van de vader tenzij anders vermeld

Deel Deze Pagina