1-15 mei 2013 mama's - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Uki, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    "Even" reageren op berichten van een halve week geleden...

@Anke1986: jeetje wat een update van MevrS... Mijn duimen draaien hard dat het goed blijft gaan. Heb je verder nog nieuws gehad van haar?
    HIEPERDEPIEP HOERA voor Jesse's eerste verjaardag! Leuke dag gehad? Nog lekker emotioneel geweest?

@Beertjenicky: ik heb Maalox (Rennie werd zwangeren vijf jaar geleden afgeraden) tegen maagzuur en vanillevla schijnt ook goed te helpen.
    Geen idee hoe het precies zit met de achternaam van de baby. Wij zijn getrouwd, ik heb de naam van mijn man aangenomen, de kinderen ook.
    Hier weinig tips nog voor het regelen/aanschaffen... Als je borstvoeding wilt geven, is een milkband/voedingsarmband/boobytag erg handig. Maar dat soort dingen kun je beter aanschaffen als de borstvoeding lukt.

@Doemaar: race-mama, met *kwijl* recepten! Hihi... Oh, en mannen en auto's... *zucht*
    Oh, en weer goedgekeurd bij de vlos. Super! Lekker genieten van die complimentjes!
    Hihi, lekker snotteren omdat je kleine snotaap het zo goed doet.

@flotsje: ik zou blij zijn als wij zover zijn als jullie... Hier nog een flinke klus voor de boeg met onze vier nieuwe kamers op zolder. De twee voor Annabel en Evelien wil ik in ieder geval voor mijn verlof klaar hebben, dan hebben de dames tenminste nog wat tijd om te wennen. Dan is het alleen een kwestie van een paar meubeltjes verhuizen en dan ligt Marjolein op de kamer van Annabel en Evelien en is de babykamer weer vrij.
    Ik ben niet zo actief op fb, maar wat een schrik zo, dat hele ziekenhuisgebeuren. Heel veel sterkte!

@Gezelligheid: zelf geen zin in carnaval? Lekker hoor, een weekendje voor jezelf. Hier is het ook volop carnaval, maar ik geef er ook niks om. Ik zorg ervoor dat Annabel verkleed naar school kan en we gaan morgen naar de optocht kijken en dan vind ik het wel best.

@kopjethee79: hoe is het met nu je bowlingbal-gevoel? Wel "fijn" dat het gewoon bij zwangerzijn hoort...
    'k Ben ook benieuwd naar je gordijntjes. Heb je een thema?
    Wauw, wat goed dat vrijwilligerswerk!
    Mmmm... Ik heb ook zin in cake! Is hij gelukt?

@natasha86: we betaalden de murenman inderdaad per uur, dus we baalden best wel dat hij traag werkte.
    Wat leuk, die gratis producten bij Colruyt. Ook allemaal spul wat je gewoon kan gebruiken.
    He, wat balen van je harde buiken. Ik wist niet dat je daar iets voor kon innemen.
    Hihi, ik vond het kraampakket ook erg confronterend. 't Gaat toch echt gebeuren! Hihi...

@seallable: wauw, wat een mooie suikerwaardes zag ik voorbij komen! Hou vol meis!
    Oh, en fijn dat je hondje goed reageert op baby's!
    Haha, die nesteldrang. Toch aan de poets gegaan voor het bezoek van je zus...
    'k Ben benieuwd naar de echofotootjes!

@gewicht: tot nu toe vijf kilo aangekomen, maar dat wijt ik niet echt aan de zwangerschap, maar door mijn niet zo'n gezonde leefstijl. *shame* Ik heb nog nooit zoveel zin gehad in eten en lekkers, niet normaal!

@kraampakket: ik stond ook verbaasd dat ik gisteren al het kraampakket binnen kreeg. Erg vroeg hoor. En zo typisch, want ik kon eergisteren op de site van de verzekering nergens vinden wanneer ik dat pakket kon verwachten.

Verder heb ik weinig te vertellen. Ondanks de carnaval kunnen we toch verder met onze zolder.
    Vandaag heb ik een niet zo'n geweldige dag gehad. Erg moe en veel last van mijn stuitje. Maar ik heb nu bijna een week achter elkaar mijn middagdut niet kunnen pakken. Ik hoop dat ik in de vakantie wat bij kan tanken.
    Manlief werkt komende week gewoon en mijn ouders zijn op wintersport, dus daar kan ik even niet op terugvallen. We zien wel hoe het loopt.

Groetjes,
    Nelly

2. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    @nelly : ja, mijn gyne zegt te proberen met magnesium zakjes, om de baarmoeder wat te relaxeren.
    kan het maar proberen he :)
    had er van mattèo ook erg last van

hopelijk ga je een goede week tegemoet en kan je toch voldoende rusten

3. kopjethee79

kopjethee79 Actief lid

4 mei 2010
    241
    0
    0
    verkoopster bruidsmode
    Rotterdam
    @ nelly, cake is erg goed gelukt, zoooo lekker! Tis dat je niet om de hoek woont, anders zou ik wat voor je bewaren!
    Met bowlingbal gevoel is het af en aan, misschien ff kijken voor een goede buikband?
    Het kamertje heeft niet echt een thema, maar we gaan wel uit van 3 basis tinten en 2 dessins; licht roze, crème/ wit en grijs, als dessin de stoffen roze/witte ruitjes en grijs met witte stippen...
    Volders de zorgverzekeraar is het streveb om de kraampakjetten altijd 3 maanden voor de uitgerekende datum te versturen...
    Wat vervelend dat je ff een min dag hebt, slaap heb je echt nodig nu...

Ik denk dat ik zo lekker m'n mandje in kruip!

4. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @seal ohja dat is ook zo, correctie natas hangt ook van je verzekering af, maar anders verkopen prenatal, babydump die pakketten voor 15,-- ofzo.. en kv en etos verkopen de producten los.

@nelly, way to go om nog effe terug te reageren :D

@natas, och het valt mee, zwanger zijn vind ik al niet een van de charmansteperiode op het eind, maar na de bevalling heb je nog zo een oncharmante periode ;) hahahaha. komt goed:p

voor de rest gisteren kapot, linette sliep gelukkig vroeg gisteren, ik dus ook... op en af van 7 tot 12 ofzo op de bank geslapen, daarna verder in bed tot net hahahaha.

5. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    goedemiddag dames,

hier een luie voormiddag achter boeg.
    nu effe computeren en straks M naar de jeugdbeweging brengen.
    ondertussen kan ik dan wat mijn strijk doen

kleintje is erg actief vandaag . begin het leuker en leuker te vinden :D

prettige zondag allen

6. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Doemaar, klopt moest hem helaas ook zelf aanschaven :( kon de goedkoopste bij babydump vinden.

Ik heb mn 3D foto's op facebook geplaatst, in ons clubje want hier weigeren ze om up te loaden!

7. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    zooooo leuk vandaag is de eerste dag dat ik mijn buik op en neer zie gaan woehoe, met 25 weken en 3 dagen... ook linette heeft het gezien en gevoelt... kan ook voelen hoe de kleine meid ligt als ik over mijn buik voel :D

@seal ja shit, maar volgens mij zijn die toch maar iets van 15 euro toch? das nog te doen

@natas hier ook vanmiddag een dutje gedaan, was kapot.. en linette wilde maar dr carnavalskleren aan en gaan dansen.. morgen dan maar.. dan gaan we naar de optocht hier in de buurt. die gaat samen met belgie en is superleuk

8. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Hoi dames,

Ik heb nog niet alles bijgelezen, zal ws morgen reageren...
    Ff beetje mijn ei kwijt raken...

Martijn is al dagen ziek, maar ja mannen gaan bijna dood als ze ziek zijn. Pfff continu dat gekreun en steun... Gelukkig vandaag wel wat beter maar toch... Nu begin ik te snotteren! Vanochtend ook emo ochtend gehad... Martijn wilde dingen gedaan hebben, ik ook maar bij hem gaat dat gepaard met continu oomerkingen die mss niet naar mij toe bedoeld zijn maar ik het toch zo voel... Dus dat botste lekker en was al zo emo, dus janken!

Ook echt de hele dag al last van buik, onderbuik en pijnscheutjes richting vagina... Rug begint ook pijn te doen... Denk met het aankomende griepje een week ziekbed hier... Pff

Hopelijk is jullie dag beter! Groetjes en fijne avond

9. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    @seal : mooie echo's hoor! mag je trots op zijn

@doemaar : doet toch deugd hè, een dutje...
    wij gaan zo niet op in het carnaval gebeuren. geniet ervan
    zie je nu pas je buik bewegen? laat toch? of was het hier gewoon extra vroeg? zalig hè, nu kan grote zus ook mee genieten.

@beertjenicky : je hebt gelijk, mannen gaan dood als ze nog maar moeten niezen ...zouden eens moeten voelen hoe het is om zwanger te zijn. hihi

10. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @Seallable: Jammer dat ze hier niet te zien zijn! Hebben jullie er van genoten?

@Anke: Alsnog gefeliciteerd met Jesse! Leuke dag gehad?

@Gewicht: hier +3 kilo sinds het begin van de zwangerschap. Daarvoor al 1,6 erbij door de hormoonspuiten. Voor de behandeling was ik 10,3 kilo afgevallen, ik hoop onder dat gewicht te blijven. Vrijdag weer naar de dietiste.

@Kraampakket: ik kreeg mijn pakket eergisteren ook al binnen. Vond het snel, maar ben dus niet de enige...

@Kamer: Oh jee, ik heb geloof ik wat verkeerde verwachtingen opgeroepen... De muur is knal, maar de rest wordt vrij rustig, wit met zilver. De meubels zijn binnen, maar door de carnaval nog niet allemaal in elkaar, dus die foto houden jullie te goed!

11. Gezelligheid

Gezelligheid Actief lid

24 okt 2012
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    zieke mannen tja, denk dat we daar allemaal dezelfde ervaringenmee hebben.

beertjenicky ik las dat je nog wat officiele dingenmoet regelen, wij hebben dat sinds kort voor elkaar. We trouwen niet en de baby krijgt mijn achternaam. Om de achternaam vast te leggenmoet je vooraf naar het gemeentehuis, welke achternaam je ook kiest. Voor de gedeelde voogdij krijg je daar papieren mee die je na de geboorte naar de rechtbank moet sturen. Verder hebben we nu een samenlevingscontract en beide een testament. We waren voor die drie dingen bijna €1000 kwijt bij de notaris.
    De notaris nodigt je eerst uit voor eengesprek enmaakt dan eensamenlevingscomtract en testamentopp,die lees je door, eventueel wijzig je wat endaarnamoet je terug om te tekenen, gingbij ons 6 weken overheen. Maar dat lag meer aan ons danaan de notaris. Bij de notaris kan je ook voogdij, bewins en executeer vast laten leggen, inhet geval jullie beide komen te overlijden. Je hoeft dit vooraf niet aan deze personente vragen, maar het is wel netjes om dat te doen.
    Kort om, niet te lang mee wachten!!

12. Gezelligheid

Gezelligheid Actief lid

24 okt 2012
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    boek oh ja, ik heb het boek ' Duik in je weeën' besteld, komt dinsdag binnen. Iemand weleens van gehoord?

naam hèhè, we zijn er uit. Allebei een beetje water bij de wijn. Nu bedenken wat voor 'n geboortekaartje het moet worden.

13. flotsje

flotsje Niet meer actief

hey allemaal..

alweer niet echt tijd om uitgebreid te reageren..

doe maar: leuk morgen naar de optocht.. mijn man gaat ook met de Kids.. ik hou het helaas bij de bank.. leuk dat linette de bewegingen ook gevoeld heeft.. Bram vind het hier ook echt bijzonder :)

seallable: ik heb mijn vorige kraampakketten nauwelijks open gehad.. ivm zh bevallingen.. alleen het kraamverband en matras bescherming... 3D echo's zijn mooi!

Nelly: wauw dat is knap gereageerd op iedereen haha... ben wel blij dat de kamers bij ons ver af zijn.. kan nu ook weinig meer zelf doen dus dat geeft wel een stukje rust.,,

zieke mannen: haha ja ze zouden eens zwanger moeten zijn... mijn man was vandaag wel heel lief... allemaal van dienbladen extra dingetjes..

beertjenicky: balen dat je je zo voelt! gaat het alweer iets beter?

natas: heerlijk he die buik die zo beweegt.. kan er zelf ook echt van genieten..

dutchdiva: dat is weinig bijgekomen! ik ben nu 7 kilo bijgekomen dus ik schiet al aardig op...

zo was even beetje uit mijn hoofd haha..

slaap lekker allemaal!

14. flotsje

flotsje Niet meer actief

gezelligheid: sorry jou vergeten..,
    ik ken het boek is wel leuk... bij mijn eerste zw heb ik het gelezen.. werkt ook gebruikt bij mijn puf cursus...
    en jippie jullie zijn uit de naam! Dat is fijn..

15. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @flotsje, ja baal wel dat ik niet gewoon carnaval ga vieren, maar als ik dat ga doen dan hebben we strax de poppetjes aan het dansen... een paar uurtjes kan nog wel maar dan begint de buik gespannen te staan. dus morgen naar de optocht, op belfort staat ook een tent ieder jaar dus misschien daar nog even heen.. heb alleen niets te verkleden voor mezelf want niets past hahaha, ja mn rood,geel,groene boa hahaha

@gezelligheid, nope ken het boek niet

@natas, nee niet echt laat hoor.. zag m al wel naar boven springen soms, maar nu echt hele golven, dus dat het voor iedereen goed te zien is. kan ook goed voelen hoe ze ligt, ruggetje, beentjes, knietje armpje.

16. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    @gezelligheid: nog niks van het boek gehoord ..kan je dan eens ervaringen delen ;)

@flotsje: 7 kilo is toch normaal op die termijn? zou me er geen zorgen over maken. zolang je blijft op je voeding letten

@doemaar: wat fijna dat je voelt hoe ze ligt. het enige wat ik voel, is dat beentjes vanonder liggen, omdat het shoppen echt helemaal onderin de buik is :)

goeiemorgen trouwens meiden!
    Hier ligt weer zo dik sneeuwtapijt .bah! ik haat het, verlang zo naar de warmere dagen, dat ik geen jas meer aanmoet.
    geen enkele jas kan nog dicht, en das dan toch wel koud. ook voor me aan te kleden zal ik het toch wel makkelijker vinden als het wat warmer is

17. kopjethee79

kopjethee79 Actief lid

4 mei 2010
    241
    0
    0
    verkoopster bruidsmode
    Rotterdam
    Goedemorgen iedereen! Ik haak vanaf hier weer ff in...

@doemaar, wat goed dat je haar voelt! Ik weet niet hoe je dat voelt, ik voel alleen bolle buik :) en als ze beweegt weet ik dat daar waarschijnlijk de voetjes zitten. Ook zie ik m'n buik nog niet omhoog schieten als ze beweegt :(

@boek, ken ik ook niet, heb hier wel het boek " veilig bevallen" van Beatrijs Smulders ...

@zieke mannen, tsja, wat zal ik zeggen:) ze zijn wel lief:p

@natascha, ja die sneeuw is vervelend aan het worden hè? Zo zonde om voor de paar maanden een hele nieuwe jas te kopen!
    Gelukkig pas ik er met wat moeite nog in, niet te dik aankleden dat wel

@anke, hoe was de verjaardag?

@ carnaval, hoe was het?

@hier, rustig weekend, lekker cake gebakken en m'n zusje kwam langs..
    Vandaag ook rustig aan want slapen lukt alweer niet, mede dankzij ml
    :( zucht..

Fijne dag iedereen!

18. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Goede middag!

Natasha, vervelend weer een pak sneeuw... Hier begint het weg te smelten gelukkig... Hoop snel dat we idd naar warmer weer gaan. Ik heb voor de winter bij bonprix een winterjas gekocht voor zwangeren, ideaal. Anders had ik ook geen jas gehad die dicht kan.

Gezelligheid, we willen niet naar de notaris gaan omdat we in 2014 willen trouwen. We willen geen dubbele lasten. Ik heb van mijn zwager vernomen, dat wij zelf ook het een en ander op papier kunnen zetten. Onze ouders dit laten zien en laten tekenen dat dit onze wil is mocht er wat gebeuren. We gaan vd week met rechtsbijstand contact opnemen voor onze vraag, wie weet wat zij ons vertellen.

Doemaar, ik heb ook pas sinds 25 wkn dat ik mijn buik zie bewegen. Lekker is dat he!

Seallable, ben zo benieuwd naar je foto's, over 2 wkn hebben wij een groeiecho. Als de beeb er dan goed bij ligt doen we ook 3d echo...

Kopjethee, dat bowlingbal gevoel heb ik nu ook... Heb ook de griep dus alles valt samen. Heb afgesproken met mezelf dat als dinsdag nog net minder is ik de vk bel.

Nelly, dat stuitje heb ik ook last van op zijn tijd... Geen pretje, maar weet wel dat die pijn er uit te lopen is.

Flotsje, goed dat het beter gaat.

Anke, nog gefeliciteerd! Is ie goed verwend?

Kraampakket heb ik nog niet, zit bij deltalloyd.

Naam, meiden naam hadden we altijd al, maar nog steeds geen naam voor ons mannetje.. Heb er verschillende, maar martijn is ng niet overtuigd.

Griep, martijn was de laatste dagen echt ziek, nu heb ik het, helaas geen dag carnaval voor mij... Alles komt samen, pijn rug, bowlingbal gevoel, snotteren, keelpijn. Pfff ff doorbijten deze week dus...

Fijne dag iedereen

19. kopjethee79

kopjethee79 Actief lid

4 mei 2010
    241
    0
    0
    verkoopster bruidsmode
    Rotterdam
    Bevallingslijst 1-15 mei 2013 mama's to be
    Klik op het mei 2013 mama's clubje

datum naam (leeftijd) - # kindje - tb/zh/gh - bv/fv - geslacht - *
    27-04 Anke1986 (26) - 2e kindje - zh - bv - jongen - x
    28-04 Natasha86 (25) - 2e kindje - zh - fv - verrassing - x
    01-05 Zustertje12345 (23) - 1e kindje - zh - fv - jongen
    02-05 MevrS (26) - 2e kindje - zh - fv - jongen
    03-05 DutchDiva (29) - 1e kindje - zh - bv - verrassing - x
    03-05 kopjethee79 (33) - 1e kindje - zh - bv - meisje
    04-05 Nelly (33) - 4e kindje - tb - bv - jongen - x
    05-05 Dnice (23) - 1e kindje - tb/zh - fv/bv - meisje
    05-05 Seallable (24) - 1e kindje - zh - fv - meisje
    07-05 Mama Jude (34) - 4e kindje - tb - bv - wil het weten
    07-05 Lufdelefie (21) - 1e kindje - ? - ? - meisje
    08-05 Gezelligheid (40) - 1e kindje - tb - fv - jongen - x
    09-05 liefje2013 (28) - 1e kindje - zh - bv - meisje
    09-05 BeertjeNicky (29) - 1e kindje - zh - fv - jongen - x
    11-05 DTtje (24) - 2e kindje - tb - bv - jongen
    13-05 xLau (18) - 1e kindje - ? - ? - verrassing
    14-05 Flotsje(29) - 3e kindje - zh - fb - meisje
    23-05 Doemaar (37) - 3e kindje - zh - bv/fv - meisje - x

* x = gegevens bekend bij Nelly voor adressenlijst

Totaal: 18 zwangeren
    7 meisjes / 7 jongens / 3 verrassing / 1 ?

Afspraken

datum naam - afspraak
    05-02 liefje2013 - pretecho
    05-02 kopjethee79 - controle vk + bloedprikken rhesus
    07-02 Doemaar - controle vk
    08-02 Dnice - controle vk
    09-02 seallable - 3D echo
    09-02 Flotsje - controle gyn
    14-02 Anke1986 - controle vk
    15-02 Anke1986 - 30 weken groeiecho
    15-02 DutchDiva - 3D pretecho
    15-02 Doemaar - gyn, bevalling bespreken
    22-02 MevrS - groeiecho 30 weken + controle gyn
    25-02 BeertjeNicky - echo en controle
    26-02 Nelly - groeiecho + controle
    26-02 kopjethee79 - groeiecho 30 weken+controle
    14-03 Nelly - groeiecho + controle

Buddylijst

Doemaar - Natascha86 - Anke1986
    Gezelligheid - kopjethee79
    Seallable - Nelly
    Flotsje - BeertjeNicky
    Dutchdiva -
    liefje2013 -
    MevrS -

Als je de lijst aan wil passen, kan je het beste de laatste lijst quoten. Verwijder dan wel [ QUOTE=...] aan het begin en [ /QUOTE] aan het eind. Zo blijft de opmaak behouden.

20. kopjethee79

kopjethee79 Actief lid

4 mei 2010
    241
    0
    0
    verkoopster bruidsmode
    Rotterdam
    @anke,
    zou jij mij de link van het geboorteplan nogmaals willen sturen? kan het bericht niet meer terug vinden!:(

Deel Deze Pagina