Beertje! Ik heb de foto's al geplaatst op het facebook meimeiden. Ben je daar nog niet actief? Als je wil kan ik je daar wel ff toevoegen? Of ik kan je een paar foto's emailen, moet je me ff je emailadress in een pbtje doen. Kwa ligging, zegt niks hoor die van mij bleef maar draaien tijdens de 3D echo. Zou in elk geval niet na de 30 weken doen want dan heeft je kleintje veel minder ruimte en is het resultaat een stuk minder.
Beertje ja kun je opzoeken, maar je kan ook een van ons effe je naam en woonplaats naar seal, mij of een van de anderen pb-en dan voegen we je toe @kopjethee, hoeft niet perse de voetjes te zijn, kan ook elleboogje, knietje oid zijn dat je voelt... tot nu toe voel ik het ruggetje rechts liggen en de knietjes links.. vorige week was lastiger, en toen ik op de echo zag dat ze met de rug tegen mn buik aanlag snapte ik dat wel... hahahaha en toen had ze de hik dus voelde dr ruggetje tegen mn buik @mannen en ziek zijn, ongeacht dat ze echt de griep hebben...... zijn nog kinderen, of mensen die denken dat ze met 1 been in het graf staan hihi @carnaval, ja was leuk vandaag optocht was top.. linette helemaal in dr element
@Beertjenicky: tja, zieke mannen.... Ik hoop dat hij snel opknapt en veel sterkte voor jou! Hihi... Hoe gaat het met de hormoontjes? Ik hoop niet dat je ziek gaat worden, da's geen pretje met een zwangere buik. He, bah, wel ziek dus. Beterschap meis! Balen dat jullie nog niet helemaal uit de naam zijn voor jullie meisje. Als wij weer een meid zouden krijgen, hadden we ook nog geen naam... @Doemaar: ooh, eergisteren een flinke tuk kunnen maken. Heerlijk! Kon je 's nachts dan nog gewoon doorslapen? Aaah, en je buik zien bewegen! Dat is bij mij ook nog niet zo lang. En lang niet zo duidelijk. En typisch he, hoeveel energie die ukken kunnen hebben als je er zelf juist een gebrek aan hebt... Hoe was de optocht? Toch een beetje mee kunnen carnavallen? @DutchDiva: hihi, dat knalgroen op de muur is toch super! Onze meiden krijgen in hun nieuwe kamertjes ook ieder een muur in een knalkleur en de rest met accenten. Op de kamer waar ze nu liggen hebben ze een muur knalblauw, een andere muur paarse bloemen, de volgende muur knalroze gordijnen en de laatste muur een knalrode boom-muursticker en een knalgroen rechthoekig vlak waar drie vierkante spiegeltjes in hangen. Ik hou wel van kleur! Flink aan het carnavallen? @flotsje: hoe gaat het nu met je? Kun je een beetje rust houden? @Gezelligheid: over dat boek heb ik veel goede verhalen gehoord, maar ik ben niet zo'n boekenwurm... @kopjethee79: wat lief van je plakje cake! Hihi... Ik had er nog wel zo'n zin in. Maar ik heb nu een pak cakemix in de kast staan, dus als ik echt zin heb, kan ik nog gaan bakken. De aankleding van het kamertje klinkt erg mooi en lief! Is je man aan het snurken, dat je niet kan slapen? @natasha86: merk je al wat van het gebruik van de magnesiumzakjes? Jeugdbeweging, is dat vergelijkbaar met scouting of Jong Nederland? Annabel gaat sinds november naar Jong Nederland en vindt het geweldig. Ze was helemaal teleurgesteld, toen het gisteren niet doorging i.v.m. carnaval. Zo schattig! Sneeuw vind ik niet erg. Alleen de kou mag wel wegblijven, ik heb geen winterjas en met een fleecevest eronder begint mijn zomerjas erg strak te zitten... @seallable: ik zag je meisje ook op facebook voorbij komen. Wat een wonder he! Echt mooi! @3D-echo: wordt aangeraden om die tussen de 26 en 28 weken te doen, omdat ze de kleine dan nog mooi in beeld kunnen krijgen. @kraampakket: was ook wel typisch. 'k Kreeg het met precies 28 weken zwangerschap, het begin van het derde trimester. Brrr... 't Laatste stukje... Ik zit trouwens bij Zilveren Kruis. @ligging: geen idee, hoe ons manneke nu ligt. Ik kan dat zelf echt niet voelen. Bij de 3D-echo lag hij met zijn koppie zowat tegen mijn rechterheup aan, kontje omhoog en voetjes en armpjes bij zijn koppie. Ik denk dat hij niet veel van positie verandert, want ik blijf de actie vooral onderin voelen. Manlief is gisteren met de oudste twee naar de optocht wezen kijken. Wat hebben ze genoten! Marjolein lag lekker op bed en ik deed mijn dutje op de bank. Even bijtanken hoor. Ik heb deze week vakantie, maar manlief moet gewoon werken, dus vandaag volle bak in mijn eentje. Onvoorstelbaar dat het zo goed ging! Op de avond na dan, dan liggen ze van vermoeidheid altijd zo te stieren en te klieren. We hebben vanochtend leuke kaarten geknutseld voor manliefs oma. Zij is woensdag jarig, maar ligt nog in het ziekenhuis en vindt het harstikke leuk om kaartjes te krijgen. Dus wij hebben mooie "tekeningen" gemaakt van vingerafdrukken. Even zien dat ik die online krijg, want het zijn echte minikunstwerkjes! Morgen ga ik misschien "even" naar de Ikea met de oudste. Jongste twee gaan gewoon naar het KDV, wel zo rustig. En voor nu, lekker bankhangen voor mijn tv-avondje! Groetjes, Nelly
@doemaar: hoe weet je dan zo zeker dat je zo haar voetjes voelt e.d. ? ik heb dat nog nooit gevoeld, van mattèo ook niet @ nelly : denk wel dat het daarbij te vergelijken is. hier is het Chiro. je hebt verder ook nog klj, ksa, scouts e.d. fijn dat je meisje het ook zo leuk vind. Mattèo gaat altijd tegen zijn zin er naar toe, maar eens hij er is geweest vond hij het altijd super en is hij boos dat we hem terug gaan ophalen geniet van je vakantie Nelly. enne, een proficiat voor je oma waauw, ik ben ikea verslaafd
@natas, je moet wel beetje harder voelen.. niet superhard, maar als beeb met hoofdje naar beneden ligt dan voel ik aan de ene kant een stevige harde ronding, dat is dan rug. dan liggen automatisch de bentjes/knietjes niet daar. dan gaj je aan de andere kant voelen.. of jij voelt duwen/schoppendan kun je met de hand bijv een bepaalde ronding voelen, dat is dan een knietje armpjes en handjes, elleboogjes voel ik niet.... of dan weet ik niet wat het is.... en ga zo maar door... strax nog een paar weekjes verder kun je het nog beter voelen
Zwaai ff langs, ben kapot! Druk weekend, en ng ff ziekenhuis gezien! Veel pijn, waarsch baby op zenuw. Verder wel super gehad, zoek groter huis voor al dat speelgoed
Ff kort een vraag, morgen reageer ik weer. Ik heb sinds gisteren last van een hard stuk in de buik. Vanwege mijn overgewicht heb ik als het ware 2 buiken, de navel is de scheidingslijn ( als ik niet zwanger zou zijn zou ik het zwembandje noemen) het bovenste gedeelte is hard en de restniet. Ook martijn voelt het. Kan het zijn doordat ik grieperig ben en zo emo ben de laatste dagen? Of mss wel de placenta? Die heb ik namelijk voorliggen. Weet niet hoe zoiets aanvoelt... Ga zowiezo morgen de vk maar ff bellen...
@Anke1986: jeetje, een ziekenhuisbezoekje in je verjaardagsweekend? Gaat het nu weer wat beter? Fijn dat de verjaardag geslaagd is. Hihi, groter huis... waarom denk je dat wij aan het verbouwen zijn? *lol* @Beertjenicky: misschien is het gewoon je baby, dat hij met zijn kontje of koppie boven je navel ligt? Dat je hem daar goed kunt voelen. Ik dacht dat een placenta zacht was... Geen idee. @flotsje: misschien moet je nog wennen aan een rustiger ritme? Weltrusten... @natasha86: heel herkenbaar, hoe die guppen eerst een drempel over moeten en dan achteraf niet mee terug willen. Annabel had dat in het begin ook heel erg met nieuwe dingen. Toch een beetje spanning. Hier ook een Ikea-verslaafde... Meestal kom ik ook met meer dingetjes terug, dan op mijn lijstje stonden. Hihi... Manlief bood aan om mee te rijden met een collega, dus ik heb morgen een auto. Dus ik kan lekker naar de Ikea! Als de servicemonteur 's ochtends weer een beetje op tijd weg is tenminste... Schoonma belde vanavond dat het niet goed ging met schoonpa. Hij was zaterdag op zondag (logeert hij thuis) zo ziek, dat ze hem teruggebracht had naar het verpleeghuis. Arts heeft hem gecheckt en nu blijken zijn leverwaardes weer niet goed te zijn. Morgen een scan en dan wachten... Arme man... Ik vrees dat hij weer onder het mes moet. Alzheimer is een *zwaar gecensureerd* ziekte! Grrr. Groetjes en weltrusten!
Hey meiden, kreeg het volgende bericht van mevrS Het is heel onwerkelijk, zo snel en zo klein.. ik moet het nog beseffen maar het is beter zo, want het ging vandaag echt niet goed toen het in mijn buik zat! Hij heet ...... en weegt 1325 gram! Geboren om 18:39 via een keizersnede. Hij is super sterk en doet het goed. Alleen zelf ademen moet hij nog leren xxx Trotse papa en mama en grote zus Namen ff weg gehaald
Bevallingslijst 1-15 mei 2013 mama's to be Klik op het mei 2013 mama's clubje datum naam (leeftijd) - # kindje - tb/zh/gh - bv/fv - geslacht - * 27-04 Anke1986 (26) - 2e kindje - zh - bv - jongen - x 28-04 Natasha86 (25) - 2e kindje - zh - fv - verrassing - x 01-05 Zustertje12345 (23) - 1e kindje - zh - fv - jongen 02-05 MevrS (26) - 2e kindje - zh - fv - jongen 03-05 DutchDiva (29) - 1e kindje - zh - bv - verrassing - x 03-05 kopjethee79 (33) - 1e kindje - zh - bv - meisje 04-05 Nelly (33) - 4e kindje - tb - bv - jongen - x 05-05 Dnice (23) - 1e kindje - tb/zh - fv/bv - meisje 05-05 Seallable (24) - 1e kindje - zh - fv - meisje 07-05 Mama Jude (34) - 4e kindje - tb - bv - wil het weten 07-05 Lufdelefie (21) - 1e kindje - ? - ? - meisje 08-05 Gezelligheid (40) - 1e kindje - tb - fv - jongen - x 09-05 liefje2013 (28) - 1e kindje - zh - bv - meisje 09-05 BeertjeNicky (29) - 1e kindje - zh - fv - jongen - x 11-05 DTtje (24) - 2e kindje - tb - bv - jongen 13-05 xLau (18) - 1e kindje - ? - ? - verrassing 14-05 Flotsje(29) - 3e kindje - zh - fb - meisje 23-05 Doemaar (37) - 3e kindje - zh - bv/fv - meisje - x * x = gegevens bekend bij Nelly voor adressenlijst Totaal: 18 zwangeren 7 meisjes / 7 jongens / 3 verrassing / 1 ? Afspraken datum naam - afspraak 05-02 liefje2013 - pretecho 05-02 kopjethee79 - controle vk + bloedprikken rhesus 07-02 Doemaar - controle vk 08-02 Dnice - controle vk 09-02 seallable - 3D echo 09-02 Flotsje - controle gyn 14-02 Anke1986 - controle vk 15-02 Anke1986 - 30 weken groeiecho 15-02 DutchDiva - 3D pretecho 15-02 Doemaar - gyn, bevalling bespreken 22-02 MevrS - groeiecho 30 weken + controle gyn 25-02 BeertjeNicky - echo en controle 26-02 Nelly - groeiecho + controle 26-02 kopjethee79 - groeiecho 30 weken+controle 14-03 Nelly - groeiecho + controle Buddylijst Doemaar - Natascha86 - Anke1986 Gezelligheid - kopjethee79 Seallable - Nelly Flotsje - BeertjeNicky Dutchdiva - liefje2013 - bevallen 11-02 - MevrS - Jongen - 1325 gram Als je de lijst aan wil passen, kan je het beste de laatste lijst quoten. Verwijder dan wel [ QUOTE=...] aan het begin en [ /QUOTE] aan het eind. Zo blijft de opmaak behouden.
Wow... Wat een bericht Anke, ik ben er stil van... Lieve MevrS, hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje! Wat een onwerkelijke gebeurtenis. En wat een vechtertje! Ik wens jullie alle geluk en kracht toe! Hopelijk verloopt alles voorspoedig en kunnen jullie onbezorgd gaan genieten van jullie manneke! Wauw... Hele dikke knuf! Liefs, Nelly
Mevr s , gefeliciteerd. Leuk een jongen! Succes de kmende tijd... Hier niet kunnen slapen, vanmiddag dutje gedaan... Maar om terug te komen op mijn hard stuk kn buik, toen ik net plat lag verschoof het van boven de navel naar beneden de navel... Mss idd ruggetje of zo.
@mevrS, jeetje gefeliciteerd meissie met jullie kleine sterke man!!! hopelijk kan hij snel zelf ademen en mag hij over een tijdje mee naar huis @beertjenicky, placenta is zacht, wellicht jullie uk. voor de zekerheid uiteraard de vk bellen. @nelly, veel plezier bij ikea vandaag
@beertjenicky : ik heb geen overgewicht, en mijn buik is ook enkel bovenaan hard. had erover gesproken tegen de gyne en ze zei dat het komt omdat de baby erg hoog ligt. het is hoofdje dat zo hoog te voelen is, vandaar het harde gevoel. @nelly : heel veel plezier in ikea. enne, hou het lijstje niet te lang he @Anke: bedankt om ons up to date te houden. ken je eigenlijk mevrS persoonlijk? @ mevrs : proficiat met de geboorte van jullie ' kleine' man! mijn vriendin is bevallen aan 24 weken, en hun dochtertje doet het heel goed ...hopelijk mag het bij jou ook zo lopen @ allen : goeiemorgen ... opnieuw een slechte nacht achter de rug, voortdurend rugpijn, kan al helemaal niet meer liggen hoe ik wil. zo vervelend vandaag niet veel geen plannen, want huishouden enzo...