1-15 mei 2013 mama's - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Uki, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Brrr... Even opwarmen met een kopje thee en ons topic. 'k Ben net op mijn werk aangekomen met de jongste twee. Eerst Annabel op school afgezet. Ik heb deze week de kap van de bakfiets gehaald, maar het is 's ochtends stiekem toch frisjes. Ziet er wel schattig uit, die rode neusjes. Hihi...

@natasha86: baaah, balen van je rotnacht! Ik heb hier heerlijk geslapen, ik was zelfs verbaasd toen ik opstond dat ik de hele nacht doorgeslapen had. In tegenstelling tot de nacht ervoor. Jeetje, wat ben ik vaak wakker geweest. Slapen de kinderen gewoon, ben ik zelf wakker. En waarvoor??? Naja...
    Hihi, spiegel erbij? Ik zou dat wel willen, maar vergeet er telkens om te vragen. Daarom was ik ook wel blij met die ene "actiefoto" die mijn man had gemaakt toen het hoofdje van Evelien stond.

Meiden, ik had laatst iets gelezen over niet direct afnavelen. Dat er dan nog belangrijke voedingsstoffen naar de baby gaan. Vanmiddag thuis even het artikel zoeken hoor. Ik kon me er wel in vinden. Pas knippen als er geen hartslag meer in de navelstreng zit.

Liefs,
    Nelly

2. flotsje

flotsje Niet meer actief

goeiemorgen!!

balen natas! nog een beetje geslapen?

Nelly: jij wel heerlijk geslapen dus!
    ik was weer wakker met pijn in mij. rug... zodra ik op mijn rug lig een tijdje kan ik niet meer draaien van de pijn! echt een ramp...

ik ben ook zo benieuwd naar de bevalling.. Tim was er vanaf het bloedverlies ende eerste harde buiken binnen twee uur... dus tja... vind het wel eng zo snel haha.,
    Nelly heb jij last van naweeën gehad? hier een klein beetje maar niet echt heftig ofzo...

uit laten kloppen van de navelstreng.. heb er laatst ook over gelezen ja.. maar las ook dat de meningen erover verdeeld zijn... ik vraag me altijd af.. als het zo gezond is waarom ze dat dan niet standaard doen?

twee kindjes op de psz en mama alleen thuis :)... wel wennen hoor! straks naar de gyn dus hoef me niet te vervelen haha..

3. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @flotsje: balen van je rugpijn. Is wel heel heftig zeg! Had je dat de andere zwangerschappen ook? Misschien kan je je bed een beetje omhoog zetten?
    Pfff, jij ook al een snelle bevaller. Heftig he... De laatste bevalling werd ik om iets na vieren wakker, en om 05.26u had ik Marjolein al op mijn buik liggen in het ziekenhuis. De naweeen lijken iedere bevalling wel meer aanwezig te zijn. Hier ook niet echt heftig, maar na Marjoleins bevalling heb ik er wel twee keer een paracetamolletje voor gebruikt op aanraden van mijn kraam.
    Maar zo'n turbobevalling is zo onwerkelijk! Het overvalt je gewoon. Het duurde ook een paar dagen voordat het besef er echt was. Gelukkig had ik een lieve kraam, die het helemaal niet erg vond om 1000 keer hetzelfde verhaal aan te horen.
    Nee, als ik mocht kiezen, doe me dan maar "gewoon" een bevalling van 4-6 uur ofzo...
    En wat betreft het uit laten kloppen van de navelstreng, dat vroeg ik me net ook af, waarom ze dat dan niet standaard doen. Ik vraag het volgende week gewoon ff bij de vk.
    Hihi, heerlijk even helemaal alleen thuis! Succes bij de gyn.

4. flotsje

flotsje Niet meer actief

ik vond het ook heel onwerkelijk.. helemaal omdat de kleine na wen half ur naar de couveuse moest.. het besef dat hij geboren was duurde echt even... ben nu ook gewoon bang het ziekenhuis niet te halen haha... in combinatie met de angst te vroeg te bevallen biet echt handig... och ik kan er toch niks aan veranderen..

rugpijn bij vorige zw niet echt zo heftig nee... mischien ligt de baby wel op een zenuw ofzo....

zit nu in de wachtkamer bij de gyn maar ze is ziek... zucht.. ik haat vervangers.. ik vertrouw echt alleen mijn eigen gyn., dus alle vragen die ik heb laat ik maar weer even liggen...

5. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    neen hoor, van Mattèo niet hoor :D

6. Gezelligheid

Gezelligheid Actief lid

24 okt 2012
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben er nog hoor. Veel gewerkt en nu bezig met de babykamer. Zal 't weekend langer posten!

7. kopjethee79

kopjethee79 Actief lid

4 mei 2010
    241
    0
    0
    verkoopster bruidsmode
    Rotterdam
    @gezelligheid, heeeeeee buddy! Zwaai zwaai!:p

8. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Natasha, balen van je slechte nacht(en)
    Moet zeggen dat ze aardig gaan, alleen het in slaap komen wat lastig.

@geboortekaartje, we hebben al maanden een showmodel thuis liggen, maar ja omdat we nog steeds de naam nog niet weten, kan ik ook nog niet echt verder.

@vk, ik heb tot nu toe 3 verschillende gehad, waarvan 1 vrouw wel meerdere keren, maar zij gaat eind april met verlof... Dus zij zal er niet zijn, en deze maand komt een ander weer terug van haar verlof... Ze werken daar parttime, dus vaak een ander...

@flotsje, lekker genieten vd dagen dat ze even op de psz zijn...

@hier, actief dagje op mijn gemak gedaan... Wasjes beeb zijn klaar... Nu vrijdag de gordijnen en het wandrek nog en dan klaar!

9. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    geboortekaartje is er... althans ik hoop dat ml hem ook leuk vind.. bont.. vrolijk en leuk

10. proudmommy2013

Goede morgen,

Ik neem het terug wat ik zei natasha over mijn nacht...
    Net alsof ik gestraft ben om dat te zeggen...

Voor het eerst ook een rare droom erbij, maar heb het idee dat ik amper geslapen heb, maar de nacht ging wel zo voorbij...
    Vanmiddag maar even goed rusten dan....

11. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    Goedemorgen meiden

heb dit keer een redelijke nacht achter de rug ...
    maar die buik zit toch echt wel in de weg. kan me moeilijk draaien enzo

@bevalling: amai Nelly en flotsje ...zo'n snelle bevallingen. ik heb er maar liefst 22 uur over gedaan. een uur of 4 lijkt me ideaal :)
    ben benieuwd, maar kom er ook beetje zenuwachtig van nu
    wat bedoelen jullie met 'uitkloppen' van de navelstreng?

@geboortekaartje : zelf gemaakt .... de buiten kant, en linker binnen kant zijn reeds gedrukt. Eens dan geboren, nog enkel de rechterkant te drukken.

@beertje nicky : oei, slecht geslapen ja? zo vervelend he ...en da nachten duren dan zo ellendig lang.

@dromen : heel raar, maar ik droom vaak dat ik mijn vriend bedrieg :s

12. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @beertjenicy, dat noemen ze nu gerechtigheid hahahaha

@natasha, mij lijkt 4 uur ook ideaal.. bij arnaud was het ook vlot hoor, kon tussen de weeen door nog slapen, om 1 uur wakker van de weeen weer en om 3.10 was hij er

13. proudmommy2013

En bedankt doe maar ;)

Ben daarstraks nog ff terugggaan, toch geslapen nog. Zo ff boodschapjes doen, en dan lekker niks voor een keertje...

14. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    geniet van de rust beertje!

ik heb echt een verschrikkelijke kwaal, wel die ergste die ik kan hebben : enorm veel jeuk!
    over heel mijn lijf ...
    benen staan vol met schraven, ik krab mezelf tot bloedens toe.
    Nog iemand last van?

15. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    hier obese opgenomen en effe kijken, met een chocolaatje hahahaha te erg

@beertjenicky, lol... je hebt gelijk hoor effe niets doen hier ml naar zh in veldhoven vandaag, dus ook hier tijd voor mama hihi tot ik linette van school moet halen

16. proudmommy2013

Ow natasha dacht al ben de enige...maar overal jeuk krabben pfff

17. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    oh man! gek wordt ik ervan

18. proudmommy2013

Maar toch ligt het bij mij niet echt aan zwanger zijn, mss wel meer nu, maar altijd in de wnter jeuk en gekrab, ik smeer elke dag bodylotion...
    Maar ook mijn borsten... Pfff en dan komt er vocht uit... Erg irritant

19. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    gelukkig geen las van jeuk, wel droge rug hahaha maar daar smeert het niet zo makkelijk, te korte armen hahaha:D

20. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @flotsje: hoe was het bij de gyn?

@Gezelligheid: hooooi! Lukt het allemaal met de babykamer?

@geboortekaartje: hier een kleine miscommunicatie ofzo geweest. Ze had het kaartje op 1 maart al gemaild, maar was dus niet aangekomen. Gelukkig nu wel. Vanavond even over in discussie met manlief en dan hoop ik dat we er gauw uit zijn.

@Beertjenicky: heerlijk zo'n rommeldagje (oh, was gisteren)! Ik kan niet wachten tot mijn verlof!
    Beetje bij kunnen tanken van je rommelnacht?

@natasha86: balen dat je buik in de weg zit 's nachts. Ik heb er gelukkig niet zo'n moeite mee, soms slaap ik zelfs half op mijn buik.
    Hier ook wat kriebelig als ik aan de bevalling denk...
    Uitkloppen van de navelstreng: wachten tot er geen hartslag meer in de navelstreng zit, voor die doorgeknipt wordt.
    Echt leuk, dat je zelf geboortekaartjes gemaakt hebt!

@jeuk: hier nog eentje! Hier beperkt het zich nog tot mijn voeten en benen, soms doet de rest van mijn lijf ook mee. Maar het ergste vind ik de jeuk onder mijn voeten! Verschrikkelijk! Mijn voetzolen zijn ook helemaal uitgedroogd, 't voelt soms of ik op ruwe tegels loop. Ik blijf maar trouw smeren, smeren, smeren... Vooral na het douchen.

@borsten: gelukkig geen last van. Eerder in de zwangerschap had ik wel een paar weken last van lekkende borsten, maar dat is (nog) niet meer teruggekomen.

Hier vannacht weer goed geslapen. Snap er niks van! Maar ik vind het helemaal niet erg!

Vanochtend heb ik met Evelien Annabel in het klaslokaal afgezet en toen met haar naar de kijkochtend geweest. Lekker in de klaslokalen rondgesnuffeld. Ons meiske heeft er zin in! Nu nog wachten tot eind mei... Gooi er maar weer een cliche in: Wat gaat de tijd toch snel... *emo*

Verder vandaag alleen op kantoor. Bleeeeh, wat saaaaaaai! 'k Ben nu ook aan het vechten tegen mijn vermoeidheid, daar heb ik nu echt geen tijd voor. Naja... Vanavond maar vroeg naar bed.

Oh, en volgende week zondag gaan we bij mijn oude schoolvriendin op kraambezoek. Haar dochtertje is eind januari geboren en haar zoontje is twee dagen ouder dan Marjolein. Aan de telefoon hoorde ik op de achtergrond van die schattige babygeluidjes. Zat bijna te janken met die hormonen! *lol* Heb er zin in!

En nu nog even wat werken, voor zover ik mijn kop erbij kan houden. 'k Heb net een werkbon al drie keer opnieuw gemaakt, omdat ik zat te suffen... Totaal gebrek aan concentratie.

Liefs,
    Nelly

Deel Deze Pagina