@Bloem89: neem de tijd om het te verwerken, meid... Knuffie! @DTtje: als ik van je banner uitga, ben je de 11e uitgerekend?
Oh, nog vergeten te vertellen. Dinsdag had ik de internist gebeld om mijn zwangerschap te melden i.v.m. met het ophogen van mijn schildkliermedicatie. Toen ik de positieve test in handen had, heb ik zelf direct opgehoogd, zoals in de folder van "zwangerschap en schildklier" stond. Zeker omdat ik de laatste keer een miskraam heb gehad, wil ik voorkomen dat dat door te weinig schildklierhormoon komt. Nou, de assistente zou overleggen en terugbellen. Ik wachten, wachten... Woensdag. Wachten, wachten... Ja, doei! Donderdag zelf maar weer gebeld en ik kon dus nog een keer mijn verhaal voorleggen. Net na de middag werd ik eindelijk teruggebeld. Ik moest ophogen (wat ik zelf al gedaan had) en mijn waardes nog een keer laten prikken. Maandagmiddag belt de internist me voor de uitslag. Eindelijk actie! Tijdens de zwangerschap van Marjolein werd ik van het kastje naar de muur gestuurd. Toen werd die trage schildklier geconstateerd, waarschijnlijk is die na de geboorte van Evelien ontstaan. Maar de internist wist niets van zwangerschap af en de gynaecoloog wist niets van schildklier af. Handig hoor... Dat wil ik deze keer dus voorkomen. Ik durf niet meer blindelings op die artsen te vertrouwen, dus ik heb me goed ingelezen en ga echt op mijn strepen staan. Gelukkig loop ik nu weer bij mijn verloskundigenpraktijk en daar nemen ze me wel serieus. Echt fijn! Bah, ik word alleen naar van het informatiefoldertje. Wat er allemaal wel niet mis kan gaan als je niet goed ingesteld bent... *keep my fingers crossed* Ondanks het gespook in mijn hoofd ga ik nu weer een poging doen om te slapen... Weltrusten!
wat lees ik hier ineens verschrikkelijk nieuws de 3 dames ( ik bn nu al weer de namen kwijt) heel veel sterkte met die verlies neem de tijd om dit te verwerken. ik vind het heel erg en kreeg een traantje van de nu al ontstane vlinderlijst....... getsie dee ik leef mee
Jeetje zeg! Zit ik me gister een beetje op te fokken en irriteren om mijn verjaardag waar ik geen zin in heb kom ik nu hier lees ik dit!!! Wat kan ik me toch aanstellen zeg!! Bloem! Heeeel veel sterkte in deze moeilijke tijd *knuffel* Ik denk aan jullie!
Ik zou een break nemen van t forum maar nu zat ik toch stiekem te kijken hoe het allemaal met jullie gaat, tot mijn schrik zie ik hele verdrietige berichten. Iets waar wij allemaal bang voor zijn. Sterkte meiden!!
Klopt Natas, Heb nu sinds 2 dagen gevoelige borsten. En nog steeds maagzuur dus eet veel rennies. Voelde me de afgelopen dagen wat zekerder maar sinds vanmiddag weer wat minder. Dat ongesteldheidgevoel is terug en heb meer afscheiding, gewoon wit. Geen bruin ofzo en ook geen echte steken of krampen. Maar goed de onzekerheid tot de 1e echo zal wel blijven. Ben vanaf morgen weer alleen thuis dus dan heb ik weer mn eigen ritme en dagelijkse planninh, hopelijk gaan de dagen wat sneller richting de 17e. Jij hebt je echo deze week ofniet? Hoe voel jij je? Wordt je soms niet gek van alle onzekerheden?
mijn buikpîjn is wat minder, maar is er met momenten wel nog. Ik ben nu 3 dagen op een rij enorm misselijk. weet geen raad met mezelf. moet wel niet overgeven ...pas tegen de avond kan ik wat werk verzetten. ben nu morgen nog dagje vrij ( verlof genomen voor 1ste schooldag) en dan dinsdag terug werken. hopelijk lukt het wat. ja, komende woensdag heb ik gyne afspraakje. bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik mijn echo op week 6. hopelijk krijg ik er nu ook weer ene ik ben idd ook erg onzeker. je wilt zo graag dat alles goed loopt he
Hey meiden, Ik ben vanmorgen naar het ziekenhuis gegaan... Ik had vreselijke buikpijn dat helemaal naar mijn schouders toe trok... Dus vreesde het ergste.... Zeker omdat ze het niet konden vinden in mijn buik, waar het vruchtje zat!! Nu bleek dat de cyste die in mijn rechtereileider zat geklapt is en dat ik enorm veel last van het vocht heb wat hierbij is vrijgekomen... Gelukkig geen bbz... want nu zagen ze echt een vruchtzakje met een vruchtje mooi in mijn baarmoeder zitten... De gyn feliciteerde me zelfs... Ik ben met pijnstilling terug naar huis gestuurd en hij heeft me verzekerd dat het geen kwaad kan voor het vruchtje, dus stiekem mijn eerste echo gehad!! En dinsdag mag ik gewoon nog een keer dan gaan ze alsnog kijken, ook of het vocht al goed weggetrokken is... Als jullie het leuk vinden zal ik de 1e echo foto posten... Haha er is nog niet veel te zien want het is nog maar 1mm groot, maar je ziet wel het vruchtzakje in de baarmoeder... P.s. Hebben jullie al eens gehoord van die urinetest uit de vs die het geslacht al geeft na 6 weken? Ik heb hem besteld! Lijkt me wel leuk... En dan eens kijken of hij gelijk heeft hahaha
Rennie mag toch niet tijdens de zwangerschap? Tenminste toen ik vijf jaar geleden in verwachting was van onze eerste, werd dat afgeraden. Maalox werd als alternatief geboden. Oh, en over wel/niet mogen eten tijdens de zwangerschap. Afgelopen zaterdag heb ik heerlijk een softijsje gegeten... Ik had onze oudste twee een ijsje beloofd als ze lief waren tijdens het winkelen. Had ik er zelf ook eentje genomen. Maar goed, het is nu zomer en de ijsautomaat draait regelmatig, dus die evt. bacterie zal er niet inzitten, toch? Wat eten betreft mogen die 9 maanden alweer om zijn hoor! Wat mis ik de gerookte zalm, verse roomkaas/brie, filet americain, drop en mijn softijsje natuurlijk... Grrr... Vanochtend werd ik wakker met een megadikke lip. Gisterenavond voelde ik al een puist opkomen vlak bij mijn mond, maar hij was 's nachts dus ook nog even lekker doorgedrongen tot mijn lip. Echt niet normaal! Nog nooit gehad trouwens. Gelukkig is mijn lip nu weer wat geslonken. Hopelijk zie je er morgen niets van als ik Annabel naar school moet brengen... 't Lijkt wel of ik nu gevoeliger ben voor ontstekingen ofzo. Liefs, Nelly
Oooh, MevrS, wat een goed nieuws! Wel balen dat die cyste de aanleiding ertoe was. Moet dat uit zichzelf nu herstellen? Correctie: ik heb niet goed gelezen... Hopelijk raak je het vocht goed kwijt! 'k Ben wel benieuwd naar de echo-foto. Die urinetest heb ik wel eens van gehoord, maar tja, het is 50% kans he...
Goedenavond deze avond allemaal!! Wat een verhalen allemaal zeg.... voor de dames bij wie het helaas niet goed is gegaan.... dat is echt flink balen Dat zijn echt de dingen die je niet wil meemaken. Heel veel sterkte dames!! Wat is er weer veel geschreven. Ik ben helaas niet altijd in staat om te schrijven maar lees uiteraard alles bij Het is niet dat ik niet meer aanwezig ben. MevrS: dat zal wel even schrikken zijn geweest als je met diee klachten naar het ziekenhuis gaat. Maar wel super dat ze nu toch een vruchtzakje met vruchtje hebben gezien!!! En natuurlijk willen we die foto zien!!! Hier vandaag het goede nieuws aan souders en ouders verteld.... ze vonden het weer helemaal geweldig!!! Ik had beschuit met muisjes met blauw en roze bij me voor de koffie! Ze vonden het geweldig. Ik merk wel dat ik alles wel erg spannend vind. Ik betrap me er elke keer op dat ik toch extra kijk als ik naar het toilet ga, en dat ik bij elke kramp denk... oh nee toch. Maar tot nu toe (5 weken) gaat het goed. Eigenlijk niet veel last(misschien daarom ook wel moeilijk om te geloven) behalve pijnlijke borsten zo af en toe, de duizeligheid. Mijn buik is wel ontzettend opgezet in de avond ppfff en mijn darmen aahhh. Ik heb nog niet de verloskundige gebeld... misschien morgen toch maar een afspraak maken, lijkt me nog erg vroeg maar is misschien meer mijn idee? Zijn er meer dames die ontzettend bezig zijn met wat ze eten en drinken. Of je wel voldoende binnen krijgt enzovoort?! Af en toe denk ik bij mezelf.... DOE NORMAAL!! Fijne avond dames!!!
Bevallingslijst mei 2013 mama's to be Klik op ons clubje: mei 2013 mama's datum naam (leeftijd) - # kindje - tb/zh - bv/fv - geslacht ??-05 Ytest (24) - 1e kindje 30-04 Danijelle (40) - 4e kindje 01-05 Anzza (26) - 1e kindje - tb/zh - bv - wil het weten 01-05 Lolsmurf (27) - 1e kindje 01-05 Natasha86 (25) - 2e kindje - zh - fv - wil het weten 01-05 Seallable (24) - 1e kindje 01-05 Anique (35) - 4e zwangerschap (draagmoeder) - tb - mm - waarsch. niet weten 02-05 Riverr (25) - 1e kindje - zh - waarsch. fv - wil het weten 02-05 MamavanK (22) - 3e kindje 03-05 Moonymuppet (24) - 1e kindje 03-05 Nenny (23) - 1e kindje 03-05 zustertje12345 (23) - 1e kindje 03-05 DutchDiva (29) - 1e kindje - tb/zh? - hopelijk bv - twijfel 04-05 BellaNoa (26) - 2e kindje - zh - fv - wil het weten 04-05 Nelly (33) - 4e kindje - tb - bv - twijfel 05-05 mama marinda (27) - 2e kindje 05-05 Molly1984 (27) - 1e kindje - zh - fv - wil het weten 05-05 N1986 (26) - 1e kindje 06-05 Joycie78 (34) - 1e kindje - zh - bv - wil het weten 06-05 MvrS (26) - 2e kindje - zh - fv - wil het weten 07-05 Juis (26) - 1e kindje - zh - bv - ik wel partner niet 07-05 Jade12 (21) - 1e kindje - zh - bv- wil het weten 08-05 Ilone (28) - 1e kindje - zh - wil het weten 08-05 Rikki (25) - 1e kindje 11-05 DTtje (24) - 2e kindje Totaal: 25 zwangeren Vlindertjes... babsie - bbz Miep80 - bbz Bloem89 - vmk Afspraken datum naam - afspraak 04-09 MevrS - 1e echo 05-09 Natasha86 - 1e echo 11-09 MamavanK - intake + echo +/- 11-09 Riverr - 1e echo (7 wk) 17-09 seallable - 1e echo 17-09 Danijelle - intake vk 18-09 Danijelle - 1e echo 19-09 Riverr - intake vk 19-09 DutchDiva - echo zkh 20-09 Juis - intake vk 20-09 Ytest - 1e echo 24-09 Molly1984 - 1e echo 24-09 Zustertje12345 + intake vk 25-09 Molly1984 - intake vk 25-09 Nelly - 1e echo + intake vk 26-09 BellaNoa - 1e echo + intake vk 27-09 Anique - 1e echo + intake vk 28-09 Ytest - intake vk 03-10 Anzza - vk 03-10 jade12 - termijn echo + intake vk 04-10 Joycie78 - termijn echo + intake vk 05-10 Danijelle - termijn echo 08-10 Ilone - 1e echo + intake vk Als je de lijst aan wil passen, kan je het beste de laatste lijst quoten. Verwijder dan wel [ QUOTE=...] aan het begin en [ /QUOTE] aan het eind. Zo blijft de opmaak behouden. En laat deze "instructie" ook maar staan...
Bevallingslijst mei 2013 mama's to be Klik op ons clubje: mei 2013 mama's datum naam (leeftijd) - # kindje - tb/zh - bv/fv - geslacht ??-05 Ytest (24) - 1e kindje 30-04 Danijelle (40) - 4e kindje 01-05 Anzza (26) - 1e kindje - tb/zh - bv - wil het weten 01-05 Lolsmurf (27) - 1e kindje 01-05 Natasha86 (25) - 2e kindje - zh - fv - wil het weten 01-05 Seallable (24) - 1e kindje 01-05 Anique (35) - 4e zwangerschap (draagmoeder) - tb - mm - waarsch. niet weten 02-05 Riverr (25) - 1e kindje - zh - waarsch. fv - wil het weten 02-05 MamavanK (22) - 3e kindje 03-05 Moonymuppet (24) - 1e kindje 03-05 Nenny (23) - 1e kindje 03-05 zustertje12345 (23) - 1e kindje 03-05 DutchDiva (29) - 1e kindje - tb/zh? - hopelijk bv - twijfel 04-05 BellaNoa (26) - 2e kindje - zh - fv - wil het weten 04-05 Nelly (33) - 4e kindje - tb - bv - twijfel 05-05 mama marinda (27) - 2e kindje - zh - bv - wil het weten 05-05 Molly1984 (27) - 1e kindje - zh - fv - wil het weten 05-05 N1986 (26) - 1e kindje 06-05 Joycie78 (34) - 1e kindje - zh - bv - wil het weten 06-05 MvrS (26) - 2e kindje - zh - fv - wil het weten 07-05 Juis (26) - 1e kindje - zh - bv - ik wel partner niet 07-05 Jade12 (21) - 1e kindje - zh - bv- wil het weten 08-05 Ilone (28) - 1e kindje - zh - wil het weten 08-05 Rikki (25) - 1e kindje 11-05 DTtje (24) - 2e kindje Totaal: 25 zwangeren Vlindertjes... babsie - bbz Miep80 - bbz Bloem89 - vmk Afspraken datum naam - afspraak 04-09 MevrS - 1e echo 05-09 Natasha86 - 1e echo 11-09 MamavanK - intake + echo +/- 11-09 Riverr - 1e echo (7 wk) 17-09 seallable - 1e echo 17-09 Danijelle - intake vk 18-09 Danijelle - 1e echo 19-09 Riverr - intake vk 19-09 DutchDiva - echo zkh 20-09 Juis - intake vk 20-09 Ytest - 1e echo 24-09 Molly1984 - 1e echo 24-09 Zustertje12345 + intake vk 25-09 Molly1984 - intake vk 25-09 Nelly - 1e echo + intake vk 26-09 BellaNoa - 1e echo + intake vk 27-09 Anique - 1e echo + intake vk 28-09 Ytest - intake vk 03-10 Anzza - vk 03-10 jade12 - termijn echo + intake vk 04-10 Joycie78 - termijn echo + intake vk 05-10 Danijelle - termijn echo 08-10 Ilone - 1e echo + intake vk Als je de lijst aan wil passen, kan je het beste de laatste lijst quoten. Verwijder dan wel [ QUOTE=...] aan het begin en [ /QUOTE] aan het eind. Zo blijft de opmaak behouden. En laat deze "instructie" ook maar staan...
@DTtje: ik heb je in de lijst gezet. @mama marinda: je kan gerust de verloskundige al bellen. Meestal wordt er dan een afspraak gemaakt voor een 1e echo en een intakegesprek. In welke zwangerschapsweek, wisselt per praktijk. Bij ons is het rond de 8 weken. Super dat je zulke leuke reacties hebt gehad op het vertellen! Is het het eerste kleinkind voor je (schoon)ouders? Ik ben niet zo bezig met eten, maar let gewoon op dat ik gezond eet, niet te vet, niet teveel en dat ik voldoende groente en vocht binnenkrijg, maar dat is altijd al een aandachtspunt geweest. Ik slik nu wel een tabletje Gravitamon voor het foliumzuur. Oooh, en die onzekerheid is killing! Ik had dat met mijn tweede zwangerschap heel erg. Nu heb ik er niet echt last van, omdat ik er door mijn miskraam erg nuchter in sta. Ik durf nog niet echt te genieten, eerst maar een goede termijnecho zien. Liefs, Nelly
Hmm..in de bijsluiter staat dat er geen reden is om ze niet te nemen tijdens de zwangerschap of moet ik me nu ongerust maken?*heb net ff gegoogled en mag gewoon, al schijnt antagel van de apotheek effectiever te zijn * Ff raar vraagje, hebben jullie ook zulk snotterige/zalfachtige afscheiding?
oei ik heb gespannen borsten dat ik net mijn bh uittrok he, foei doet zeer dan. ben net gebeld door mvm! wilde morgen al zelf bellen....... ze komt woensdagmorgen! euhm rennie mag gewoon behalve die gele verpakking maar alle maagtabletten hebben kalk en is neit hinderlijk voor de zwangerschap wel voor je ontlasting. obstepathie dus. met rennie's moet je wel de aanbevolen hoeveelheid aan houden en niet overschrijden. beter is het gebruik van antagel alleen bij apotheek en de beste in gebruik. maalo of gaviscon vloeibaar. en als laatste een rennie. bijna niemand rent er stuk op. vaak meer een tussenoplossing dan het werkzaam is . die zalfachtige afscheiding is ook normaal door je baarmoeder niet hard is maar beetje zacht kan er bacterieen makkelijk bij komen, de afscheiding zorgt ervoor dat het niet kan heb je je urine al geroken het is niet dat een zwangere vrouw beter ruikt nu, maar je urine is nu sterker en hoe sterker urine ruikt des te meer bacterien erin zitten en omdat het ook je vagina indringt heb je dus een dikkere afscheiding om alle etterbakken buiten te houden
@nelly: Het is voor mijn (schoon) ouders het 2de kleinkind maar het blijft bijzonder he! Mijn dochter is in juli 3 geworden. Dus ze zitten stiekem toch wel weer een beetje te hopen op een baby hihi. Wat betreft de vk is denk ik toch mijn onzekerheid.... maar ik ga morgen bellen heb ik besloten! kijken wanneer ik mag langs komen en de echo afspraak heb. Mhh spannend... wordt wel echt nu! De gravitamon slik ik nu ook en visolie tablatten. Eigenlijk eet en drink ik altijd gezond maar het is net alsof ik bij alles denk "is dit goed voor de baby, wat als dit juist iets verkeerds doet" mmhh redelijk vaag allemaal want het is allemaal gezond haha. Ik moet zeggen ik was tijdens mijn eerste zwangerschap een stuk relaxer... maar het komt denk ik ook omdat er in mijn directe omgeving een aantal mensen hele vervelende dingen hebben meegemaakt tijdens de zwangerschap! @seallable: Ook ik heb er last van, het is wit waterig... beetje losse klodder substantie?! Kunnen we het zo noemen? haha Maar ik denk dat het er wel bij hoort.
Rennie zal inderdaad geen kwaad kunnen. Of je moet het extreem veel gebruiken. Mij werd het destijds afgeraden, maar in die vijf jaar verandert veel! Gelukkig heb ik (nog) geen last van maagzuur. Ik zal straks mijn medicijnkastje eens uitmesten... Afscheiding: niet echt anders dan anders. Soms wel een sterke geur. @Mopperkonijn: fijn dat MvM contact heeft opgenomen. MvM doe ik niet aan mee. Nooit gedaan trouwens. @mama marinda: oooh, duh, ik zie het ook gewoon in de lijst dat het je tweede kindje is... Zwangerschapdementie? Hihi... Succes morgen met je telefoontje naar de vlos! Het wordt echt steeds echter! Weltrusten!