1-15 mei 2013 mama's - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Uki, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poon

Poon Lid

5 sep 2012
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allen!

Met dank aan Mopperkonijn kom ik dan hier terecht!
    Mag ik meekletsen?

Net zwanger van ons 2e kindje (zoontje van ruim 3), ik schat zo'n 6 weken nu... Begin mei uitgerekend en 28 september de echo! Een 2e zwangerschap maar oh zo nieuw, onzeker en spannend! Ik lees op deze pagina: "elke zwangerschap is weer anders"... Nou zeg dat wel!

Ik dacht "het allemaal nog wel te weten" maar jeetje wat ben je dan toch weer onzeker als verse zwangere!

Ik hoop dat het goed met iedereen gaat?? (heb niet álles teruggelezen ;) )

2. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    Hihi hij is binnen hoor!! Volgende week woensdag gaan we testen :p

P.s. het was echt een cadeautje om te ontvangen!! Vooral met die gelukspoppetjes... meisje en jongetje

Bijgevoegde bestanden:

3. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    En nog 1

Bijgevoegde bestanden:

4. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk

Gefeliciteerd meid hier gaat het super goed!! En hoe voel jij je?

5. Poon

Poon Lid

5 sep 2012
    45
    0
    0
    NULL
    NULL

He zustertje,

Me net aangemeld op dit forum en dacht: "zouden er meer mensen zijn bij wie "ineens" alle klachten weg zijn".... En toen zag ik jou verhaal.....

Wat fijn.. dat feest van herkenning... ;) Neemt de onzekerheid weg/maakt het minder!

6. Poon

Poon Lid

5 sep 2012
    45
    0
    0
    NULL
    NULL

He hoi!

Ja gaat goed! Hoe gaat het met jou?? Ook van harte!!!

Ik heb al getest op de 22e dag van mn cyclus en weet het dus al "een tijdje". Voelde me vorige week erg moe, beroerd, enorme buikpijn wat lijkt op de bekende menstruatiepijn, enorm zere borsten en tepels..

Dat werd gisteren wat minder en vandaag overdag moest ik flink mijn best doen iets te voelen... Ik heb van de eerste een keizersnede gehad en het enige wat vervelend is is een snijdende pijn in het litteken in de baarmoeder.. Verder gaat ie super!

7. Poon

Poon Lid

5 sep 2012
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve mensen, kan iemand mij vertellen hoe ik een banner erin gepropt krijg???

8. Poon

Poon Lid

5 sep 2012
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    #768 Poon, 5 sep 2012
    Laatst bewerkt: 5 sep 2012
    Een checkbericht voor mn banner...

9. Poon

Poon Lid

5 sep 2012
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
  10. mopperkonijn

mopperkonijn Actief lid

16 jan 2010
    432
    0
    0
    NULL
    NULL
    gelukt hahahahaha

blij dat je er dan ook bent hahaha

ja nou ik voelde me gister zwanger
    en vandaag na de test ook
    en nu weer niet
    ja erg moe dus ik was om 21:00 naar bed gegaaan

en wat ik vroeger al niet kon en ook niet zonder een zwangerschap
    is als ik moe ben optijd naar bed
    dus ik zit nu op de telefoon te zappen op internet.. ben hartstikke moe maar slapen ho maar

boven dien word ik al de hele week ontwaakt rond de slag van 03:00 precies, om te plassen en wakker te liggen klaar wakker dan ook nog verward van wat droomde ik nu ook al weer! of ik lig wakker van he pfffff gelukkig het was een droom en kan ik niet terug slapen
    of ik word balen wakker want was mooie droom.....
    ik val dan pas na een uur weer in slaap en als dan die pokke wekker om kwart voor zeven afgaat sta ik gewoon vermoeid en al gebroken op!
    GRRRR wekkers het zou verboden moeten worden en bepalen dat je pas hoeft te werken 8 uur achter elkaar als je uit je zelf wakker word! helaas zal een baas smorgen zitten duimen draaien omdat er niemand dan zo vroeg is
    en zo wie zo snap ik niet waarom banen al om 07:30 moeten beginnen.... geen tijd haha

mopper mopper mopper
    ik doe mijn naam eer aan
    :)

11. Poon

Poon Lid

5 sep 2012
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahhaahha ik heb hardop zitten lachen bij het lezen van je berichtje.. niet alleen om hoe je t schrijft maar het is zoooooo herkenbaar! Vreselijk moe maar slapen ho maar... En aangezien ook mijn wekkertje vroeg gaat (06.00) lig ik dan enorm te balen van het feit dat ik niet kan slapen! En door de baal slaap ik helemaal niet meer hahaha. 's Nachts plassen hoef ik gelukkig (nog) niet, dus ik maak uiteindelijk wel redelijk wat uurtjes... Maar tekort kom ik wel...

Ik voelde me vandaag ook amper zwanger... maak me dan weer druk (zou het wel goed zijn). Terwijl er geen aanleiding is; positieve testen, geen bloed, geen ernstige buikpijn... Maar toch.....

Irritant he?

12. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant
    Hier ook al 2 dagen geen zwanger gevoel.
    Borsten doen vandaag (vanavond vooral) wel super veel pijn.
    Hoop dat ik me morgen anders voel!
    Ik ga dromenland opzoeken! Zit er beetje doorheen voor vandaag. Emoties rijzen de pan uit en ben behoorlijk gestrest vandaag.
    Op naar morgen naar een betere dag :)

Welterusten allemaal!! x

Edit: mijn wekker gaat om 5:30! Echt te vroeg voor een zwangere ;)

13. Mama Jude

Mama Jude Actief lid

4 sep 2012
    210
    1
    0
    Midden Nederland
    Dames, ik heb een mega druk dagje gehad... ik ga nét zitten en er zijn 5 pagina's geschreven! Lekker, dat kletsen, hè? :D Gezellig!!

@MevrS en Nelly: Ja, ik heb zo'n zin om die zwangerschapstaartjes in leuk gezelschap te gaan eten! Ik ga een foto maken als ze af zijn, dan kunnen jullie zien hoe leuk ze zijn (hoop ik!!). ;)

Alleen de pech! Ik heb ze niet voor morgenavond! Echt jammer, maar ik ga voor mijn ouders gewoon iets anders leuks verzinnen. Een kadootje kopen voor 'de liefste oma' ofzo... en dan ga ik zeker laten weten hoe het was Joycie78. :)

@Moppie33: Ik weet wel hoe je de tekst onderaan krijgt, maar ik weet niet hoe ik zo'n leuke banner kan krijgen... zullen we elkaar helpen? Hahaha! Je bent van harte welkom hoor!! Gewoon gezellig hier blijven kletsen.

Die test bewaren met een flinke druppel lak vind ik een héél goed idee. Ik ga even lak regelen denk ik. ;)

@Joycie78: Balen dat je je zo verkouden en ziek voelt. Als het nou ook een leuke ziekte was zoals je zwangerschap, dan had je het er graag voor over, maar griepverschijnselen zijn niet leuk. Beterschap!! Ik begrijp trouwens wel dat je MvM niet ziet zitten als je op de scooter zelf de flessen moet weg brengen hoor, ik denk dat ik het dan ook niet zou doen.

@Juis: Jullie gaan het dus maandag vertellen aan je moeder... en de rest van je familie en/of vrienden... wanneer vertel je het aan anderen?

@Seallable: Wel heel fijn dat je een inwendige echo hebt gehad en dat de gyn heeft gezegd dat hij zich geen zorgen maakt. Natuurlijk had je een hartje willen zien kloppen... en volgens mij is het heel gewoon dat je je verdrietig voelt. Komaan, je bent zwanger, alle emoties gieren door je lijf. Verontschuldig je daar maar niet voor hoor! Alle prachtige zwangerschappen beginnen natuurlijk met die kleine rijstkorrel. Ik wens je heerlijke ontspannen dagen toe zodat je rust kan nemen en je daarmee misschien wel wat lekker zal voelen.

@Mopperkonijn: Lekker geshopt? Een mooie bh gekocht die goed past en misschien nog wat mee kan groeien? Jezelf nog een beetje extra verwend ook? Dat heb je wel verdiend hoor! :)

@Natasha86: Ik ben zooooooooooooooooooo blij voor je! Je echo is echt leuk om te zien en ik kan me voorstellen dat je al verliefd bent op het kleintje dat je bij je draagt.

@MomOf2: De eerste twee zwangerschappen niet misselijk en nu ineens wel? Mmmmh... dat is wel héél erg jammer, want ergens had je natuurlijk gehoopt of misschien wel verwacht dat je nu weer niet misselijk zou zijn. Balen voor je. Ik ben zelf de eerste twee zwangerschappen ook niet misselijk geweest, gewoon helemaal niet... behalve maagzuur, maar ik hoop nu toch ook weer zonder misselijke momenten m'n zwangerschap door te komen. ;)

@Poon: Tuurlijk ben je welkom, gezellig hoor!! Al op de 22ste dag van je cyclus positief getest, wauw, wat vroeg zeg!

@MevrS: Aaaaah... wat spannend zeg, die test heb je gewoon nu al in huis! Met een ontzettend schattig hangertje eraan... lief!!

Ik heb hoofdpijn vandaag... ik heb geen paracetamol genomen, wel wat extra water gedronken. Volgens mij is het wel een normaal verschijnsel tijdens je zwangerschap, maar het is wel vervelend. Eigenlijk moet ik gewoon vroeg naar bed gaan natuurlijk... dat red ik nu niet meer. Haha! ;)

14. Poon

Poon Lid

5 sep 2012
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een cyclus van 25 dagen dus dat maakt dat ik maar 3 dagen voor NOD testte....

Behalve ervaringsdeskunde met hoofdpijn (incl tijdens zw.schap) ben ik ook arts-assistente; die hoofdpijn is inderdaad heel normaal, zeker in het begin. Erg lastig!! Zelf neem ik gewoon een paracetamol, dit kan absoluut geen kwaad.
    Een andere (werkende!) tip; Toco Tholin, druppeltjes of balsem. Dit koop je bij de apotheek of via internet (via google te vinden). Het kost een paar euro en is op basis van kruiden. Het helpt je spieren te ontspannen en verzacht je hoofdpijn. Vaak is mijn hoofdpijn zelfs weg.

Slaap lekker!

15. Mama Jude

Mama Jude Actief lid

4 sep 2012
    210
    1
    0
    Midden Nederland
    @Poon: Een arts-assistente in ons midden, dat is een leuke bijkomstigheid! Toco Tholin ga ik proberen te kopen, want dat klinkt als iets ontspannends. :D Wat voor arts assisteer je? Huisarts of in een ziekenhuis?

16. mopperkonijn

mopperkonijn Actief lid

16 jan 2010
    432
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mama jude:
    Ja wel bh gelukt mooi een halve cup groter.. Ik blij.... Zwangerschapsbroek sloeg het stoom uit mijn oren! Van maat 38 naar 42 pffff heb mezelf geyrakteerd op ijs met chocolade .......... Man kreeg de wind van voren met zijn opmerking over mijn maat die is nu nog steeds koest tv aan het kijken...... Ben helemaal niks aangekomen dan alleen bolle buik. Of de weegschaal probeert heel lief te zijn? Voor ik het mijn raam uitkiegel...... Zal dan wel aan het merk liggen?
    Ben eet big chago van.....

17. mopperkonijn

mopperkonijn Actief lid

16 jan 2010
    432
    0
    0
    NULL
    NULL
    En ik heb gynaecologie in opleiding gehad...... Gaat goed komen hier

18. Mama Jude

Mama Jude Actief lid

4 sep 2012
    210
    1
    0
    Midden Nederland
    @Mopperkonijn: Waahaa, geweldig! Ik moest hardop lachen toen ik je stukje las. En, geloof me: het komt door het model en het merk broek en alles wat je daarbij kan bedenken, want het ligt natuurlijk niet aan jou. Goede tip die chocola met ijs... mmmmh...!

En gynaecologie gedaan? Toppiejoppie! Dan kunnen we echt alle vragen aan elkaar kwijt. :D

Ik ben vrijwilliger geweest bij de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk... dus daar snap ik dan weer wat van. Alhoewel dat nog láng niet van toepassing is natuurlijk. We zijn gewoon een professioneel netwerk aan het worden hier. :D

19. mopperkonijn

mopperkonijn Actief lid

16 jan 2010
    432
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ahaaaaaaa nou mijn borstvoeding was in mijn vorige compleet mislukt....... Wil wel weer maar twijfel gigantisch

20. Mama Jude

Mama Jude Actief lid

4 sep 2012
    210
    1
    0
    Midden Nederland
    Joh... voorlopig nog niet over nadenken en eerst genieten van je zwangerschap.

Ik ga er wel weer voor! Ik heb mijn dochter 15 maanden (toen werd ik zwanger van mijn zoontje) gegeven en mijn zoontje 10 maanden (hij beet!! ;)). Ik hoop dat ik weer lang zelf kan voeden, ik vond het geweldig!! Alhoewel, later dan, want in het begin was het wel even doorzetten.

Deel Deze Pagina