Rationeel gezien weet ik dat tigduizend vrouwen bij 6 weken bruinverlies hebben en dat dat meestal helemaal niets betekent.. Maar dan gaan de radartjes van onzekerheid weer en voor ik het weet gaan ze een eigen weggetje door mn hoofd... Stomme eerste 7 weken ook hahah
@Juis: Heel veel sterkte vanmiddag bij de HA... ik zal écht aan je denken... @Natasha86: Van Harte! Een hele leuke dag gewenst!! Wat moet jij altijd vroeg je bed uit zeg. Poehoe... dan draai ik me meestal nog een keer om. Hoe laat moet jij waar zijn dan s'morgens? @NienT: Wil jij jouw test laten zien van de MvM? Ik ben wel benieuwd hoe positief 'ie is eigenlijk. En... je weet zelf natuurlijk wanneer de eerste dag van je laatste menstruatie was, dus langer zwanger kan volgens mij alleen als je dat niet zeker weet. Misschien wel een tweeling voor jou! Haha... dat zou geweldig zijn! (althans... als jij dat ook geweldig zou vinden natuurlijk... ) @Poon: Wat rot dat je dat steeds hebt zeg! Het is inderdaad waar, als je geen heftige buikpijn hebt en geen helder bloedverlies hebt, dan zegt het niets, maar dit is wel héél erg vervelend zeg. Daar blijf je onzeker door. Logisch! Kan je niet eerder voor een echo gaan bij de vk? @Anique: Ik kom nét uit Amsterdam. Een prima dag voor de stad, het zonnetje schijnt, iedereen is er vrolijk... heerlijke stad! Veel plezier daar!! Vanmorgen heb ik een Nigeriaanse vrouw aan een baan geholpen als schoonmaakster (da's momenteel nog mijn werk)... ik heb zo'n dikke knuffel van haar gekregen, ze was zoooooo blij. Bijzonder en prachtig om te zien. Ze straalde! Ik hou ervan andere mensen blij te maken *zucht*.
Jouw normale ongpijn keer twee. Als jet idee krijgt dus dat je baarmoeder helemaal verkrampt dicht knijpt daad niet goed...... In mijn miskramen werd gezegt..... Bruin oké bij geen pijn dan de normal groei pijnonggevoel .... Indien de pinnen anders gaan voelen dan voorgaande dagen dan bellen.... Kan ook zijn dat je en bloed prop bij je hebt en eet rottig uitwilt en echo geeft zekerheid.. Dus als jij vind dat de pijn heftiger is geworden bellen..... Straks lieve straks is het wel een miskraam en kan het niet weg zonder hulp en krijg je straks ontsteking etc...... Ik zou toch even na laten kijken of en bloedprop wat bij groter worden gevaar met zich meeneemt. Dus doe het nu maar voor het zekere....
@Joycie78 bedankt!! We zijn alweer terug van een uurtje geitjes, konijntjes en kalfjes kijken Hahahaha... Ze is nog zo klein, maar als je ziet hoe ze erop reageert dat is gewoon super!! Ja, die vermoeidheid is echt het alles aller vervelendste wat er is!! Ik voel me net een plantje... Zo suf!! Hahahaha... Gelukkig vandaag energie voor 10 dus we gaan zo lekker samen boodschapjes halen om papa te verrassen... Hij mag alleen de tassen uit de auto tillen gnagnagna... maar wat fijn dat je lekker hebt kunnen slapen! Dat voelt vast enorm goed... Het is lekker weer vandaag dus misschien kun je een beetje wandelen ofzo of in de tuin/balkon boekje lezen? Daar knap je vast ook van op Hihi... @test Hahahaha HORMONEN!! en om eerlijk te zijn heb ik ook super veel zin om elke dag te testen Hahahaha... Dus snap je wel hoor, daarom zei ik ook.. Gewoon lekker die test gaan halen! Dan kun je weer glunderen en genieten Hihi... @Anique leuk!!! Amsterdam wordt vast heel leuk... Je kindjes vinden dat ook geweldig en wat lief dat je bij de wensvaders kan blijven .. Genieten hoor!! En lekker jezelf verwennen... @Natasha86 ja, super fijn hè z'on vroege echo?? Ik vind het ook heel fijn... Nu mag ik 18 september weer en dan 25 september voor de Combinatietest!! Dan heb je toch iets van een geruststelling voor jezelf denk ik zo...? Maar eerst... VAN HARTE GEFELICITEERD!! En je hebt helemaal gelijk wat je cadeautje betreft... Die draag je tenslotte ook al een beetje bij je Hahahaha... @NienT spannend hoor!! Dalijk heb je echt een tweeling bij je... Dat is wel erg leuk... .. Maar als je zo positief test, dan is het meestal een goed teken voor die 12 weken.. Gefeliciteerd!! @Juis succes bij de HA vandaag meid... En wat lief dat je moeder zo reageerde dat moet je vast een beetje geruststellen... Gewoon lekker die echo laten maken en hopelijk belt je HA meteen naar het ziekenhuis, zodat je meteen langs mag komen... dan heb je voor jezelf gewoon duidelijkheid... Ik denk aan je meid! Dikke knuffel!! @Poon dat is zeker vervelend .... De pijn die zij bedoeld is heftige krampen/steken aan 1 zijde in je buik... Of in het midden... Oftewel heel ernstige menstruatiepijn... Gewone Menstruatiepijn is normaal hoor, je lichaam is aan het veranderen.. Als het erger wordt, dan moet je zeker gewoon bellen!! Je kan beter 1x te veel bellen dan helemaal niet... Het is toch fijner als je gerust gesteld wordt...
laten we zeggen ik ben een van de expert die weet hoe een miskraam aanvoelt. scheelt ook wel in welke week het gebeurt natuurlijk. maar zoals ik haar tijdbanner zie is dit twee keer zo veel meer ong gevoel dan je zelf ervaart overigen ga ik hier iets zeggen wat niet de bedoeling is om mensen onzeker te maken maar wil inhaken op wat hier boven word gezegt dat een miskraam altijd bloed met zich mee geeft en bruin bloed niet zo veel betekend? ik heb een miskraam meegemaakt die op 7 weken ik had toen omgekeerde wereld flinke buikkrampen dat ik er van dubbelklapte maar bruine vegen meer niet 7 dagen lang achter elkaar en dat ik voor de echo kwam om te kijken of ik schoon was was ik helemaal schoon, op een bloedpropje na. en heb niet eerder bloe gezien dan toen ik ongesteld werd. let wel!: bruin afvegen zonder klachten dan wel met een klein beetje zeurderig gespannen gevoel ( eigenlijk de ong die je altijd voelt als je ong moet worden die dag) en dus niet de ong gevoel dat als je het al bent. daar hoef je je meestal geen zorgen om maken maar als de pijn erger word, of vervelender of het bruin vegen steeds erger word dan anders bellen! je vergeeft je zelf nooit als je maar wacht en wacht en je een miskraa kreeg door er te veel vocht van een bloedpropje achter bleef geloof mij dat is dus die van 7 weken mij overkomen ik kreeg een miskraam door er een dus een bloedpropje zat en er niet uitwilde en door de groei van embryo en de bloedprop kwam er zo een druk op te staan dan dus uiteindelijk de baarmoeder is open gegaan en daarbij alles los heeft gelaten ik heb alle miskramen verwerkt behalve deze ik kan niet zeggen of die van 7 weken een goede zwangerschap zou zijn geweest als die bloedprop er niet was geweest maar heb spijt en schuldgevoel van deze dat ik mezelf ging voorhouden een miskraam als al die andere en me zelf niet heb laten controleren! dus ik zeg DOEN! voor he zekere astublieft!
en ik wil ook nog even zeggen dat het dragen van strakke onderbroeken en broeken die lekker lopen te drukken ook buikpijnen kunnen veroorzaken als je veel bukt, met een strakke broek dit de baarmoedermond onder druk kan zetten en dat deze zo doorbloed is ook bloedingen kan geven heel gering en je bruin veegt wie buikpijn heeft doet zich er verstandig aan om toch al een lossebroek of zwangerschapsbroek te scoren
Ik heb mijn 9-maanden dagboeken van de eerste 3 zwangerschappen van zolder gehaald en de verloskundige kaart. Zo gaaf om terug te lezen nu! En alle testen waren nog goed af te lezen. Houden jullie een 9 maanden dagboek bij? Ik wel weer! Vind ik ook belangrijk voor dit kindje, zeker in onze bijzondere situatie.
Jeetje meid! Wat heb je toch een hoop ellende meegemaakt... Ik snap dat je dit niet verwerkt hebt... Dat is natuurlijk ook vreselijk! Maar niemand had dit van tevoren kunnen voorspellen natuurlijk... Ik zie dat je inderdaad al veel miskramen hebt gehad, dat zal vast een hoop verdriet met zich mee hebben gebracht! Ik vind het in ieder geval heel erg fijn dat je dit allemaal met ons deelt en dat je juist verteld over de keerzijde... Want we kunnen niet meer doen hier dan elkaar steunen en elkaar een hart onder de riem steken, maar soms is het juist goed om ook even de andere kant te horen... Dat maakt je toch wat bewuster en brengt je toch weer terug bij de realiteit... Ik heb dit met tranen in mijn ogen zitten lezen... En ik wil je alleen maar meegeven dat ik hoop voor jou dat je nu een mooi, gezond kindje krijgt, want ik vind dat je dat verdient...!
ik heb dat hier vorige week ook afgehaald...hiih, de test ook nog perfect af te lezen. ik geef dat dan kado als ze 18 zijn, dus, nu doe ik het zeker en vast weer
Dank allen voor jullie reacties! Heb VK ff gebeld, hoefde niet langs te komen nu maar als het aanhoudt moet ik bellen. Dan kan ik langskomen. Ze verwacht niet dat het verkeerd is maar idd beter het zekere voor het onzekere. De buikpijn blijft bij een menstruatiepijn/een soort van pijn op mn blaas. Is er iemand die middenpijn kent (de pijn bij de eisprong)? Nou; die pijn is het! Ik wacht af en check zometeen eens ff hoe het met het bruinverlies is! Beetje positief blijven is ook wel gezond natuurlijk...
Aaaah! Nog meer twijfels!! Huisarts twijfelt de kans is zeker aanwezig op miskraam maar hij geeft aan op m'n verhaal en klachten dat t ook een menstruatie kan zijn en het vruchtje er nog zit. Bij echo zouden ze het evt kunnen zien maar omdat t zo klein is is de kans er dat ze hem missen heel groot terwijl t er misschien wel is. Bij extreme klachten terug komen verloskundige afspraak laten doorgaan en gewoon met 10 weken een echo, tenzij alle zw.schap klachten verdwijnen Duuuus ik weet nog niks... Komende dagen dan maar af wachten. Vervangende Huisarts dacht alleen dat ik al 6a7 weken ben ipv 5half
juis je laat je te veel afschepen je gaat toch nog niet 4 weken wachten om te kijken of je zwanger bent? in jouw geval is testen ook geen nut mocht je een miskraam hebben dan zal de test nog 14 dagen pos kunnen geven. ik vind dit werkelijk heel naar om te lezen. je wilt toch zeker weten of je een miskraam hebt? of dan wel niet en zo wie zo als je nu een miskraam hebt moet je na een week ter controle komen om te kijken of je schoon bent want als je niet voldoende schoon bent kun je verdere problemen krijgen in het pogen tot een zwangerschap ipv van huisartsen. verloskundigen zou ik als ik jouw was een de polikliniek gynaecologie op bellen in het ziekenhuis uitleggen wat er is gebeurd en wat je wordt verteld te moeten doen en maak het erger dan het is overdrijf een flinke pijn en heel veel boed whatever maar een echo lijkt me hier op zijn plaatst 1 om te weten miskraam en dat je over 1 week terug moet voor controle voor schoon. 2 als je ong bent wat kan gebeuren zekerheid dat alles goed met beebje is 3 DIT IS ONGEHOORD! :x aan mij hadden ze een goede gehad, had ze over de balie gesleurd ook een miskraam krijgen is niet leuk maar beter is te weten of je een volledige miskraam heb gehad! en een echo wel of geen zin de inwendige ziet het meeste!:x~ en menstruatie zit je dan nu ongeveer op je cyclus van ong worden? want in het algemeen van de vrouwen die zwanger zijn en dus nog maandelijks ong worden is dat wel op de nod datums in de buurt. zo nu dat er uit is: ik heb veel miskramen gehad 5 in totaal over de aantal jaren ( zie handtekening) 2 op 6 weken 1 op 7 weken 1 op 10 weken 1 op 14 weken....... de reden is bekend maar is voor alles voor mij 70% dat goed gaat en 30% dat fout gaat en is aanleg in de genen van vruchtvlies is zwak. ik maak niet voldoende stoffen aan om vlies sterk aan te maken maar heb een soort preparaathormoon die ik al voor ik zwanger werd en wilde worden moest slikken die dit moet verbeteren we zullen zien volgende week
Ik ben het met konijn eens. En als je zelf minder mondig bent, laat je partner bellen. Ik kon zonder problemen meteen bij de gyneacoloog terecht.
Juis, ben het ook helemaal eens met mopperkonijn. Onvoorstelbaar dat ze je nog 4 weken willen laten wachten! Echo eisen.
jeetje, nog 4 weken wachten! Dat vind ik ook niet normaal! Kunnen ze dan geen inwendige echo doen? En als ze niets zien,kun je je daar op instellen. Als de klachten aanhouden en je hebt over 4 weken nog last, kunnen ze toch gewoon nóg een echo doen? Nu blijf je misschien valse hoop houden.