1-15 mei 2013 mama's - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Uki, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @JongeMama2013: gefeliciteerd met je zwangerschap! De combi studie/werk/zwanger zal vast wel goedkomen!

@MevrS: fijn dat je weer thuis bent. Beterschap met het herstel!

@MarjoleinART: aaaah, nee, niet nog een miskraam. Wanneer houdt het nu eens op! Heel veel sterkte.

@Joycie78: dat was geen leuke update van de lijst... Heel veel sterkte meis! Ik hoop dat jullie gauw weer zwanger mogen zijn en een gezond kindje in jullie armen mogen sluiten!

Ik vind het verschrikkelijk om de vlinderlijst zo te zien groeien.
    Misschien een heel ongelukkige timing, maar zullen we de vlindertjes na de 12-wekengrens uit de lijst verwijderen? 't Voelt zo dubbel!

Weet iemand trouwens tot welke termijn een miskraam een vroege miskraam is?

Hier gaat alles verder gewoon zijn gangetje. Weinig klachten, lekker druk met de kids/werk/huishouden/zwanger/etc. Weinig forumtijd, vandaar mijn korte reactie...

Liefs,
    Nelly

2. Joycie78

Joycie78 Niet meer actief

Alles voor de 4 maanden is een vmk , daarna word t een late miskraam cq vroeggeboorte.
    En niet dubbel voelen hoor.. tis niet leuk maar hoort erbij.
    Wij gaan ook gewoon verder , heb er niets aan als jullie je bezwaard voelen ;) Vlinderlijstje hoort er gewoon bij.
    Blijf jullie een beetje volgen maar das gewoon omdat ik jullie allemaal zo mag en t beste gun!
    Wij komen ook wel op toekomstige lijsten :D

X Joyce

3. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Hmm dit soort dingen vind ik altijd zo lastig... Misschien kijken vanaf dat iedereen over de 12 weken zit.

Vind het ook zo lastig om als iemand vraagt hoe het gaat om te zeggen dat ik me helemaal niet zo goed voel. Ik ben super blij met de zwangerschap maar krijg ook het gevoel omdat ik zoveel geluk heb zwanger te kunnen worden en zijn dat ik niet mag klagen.

Ik ben ook geen zeikerd maar heb vanmiddag keihard gejankt. Door het hele dag misselijk zijn en mn ontstekingen doen zo zeer dat mn leven even stil staat. En ik vind het niet erg, het is voor een super super goed en mooi doel maar daarom voel ik me niet minder beroerd. Naja ik denk dat jullie t wel snappen.

4. nenny

nenny Actief lid

9 jan 2008
    215
    0
    16
    student
    enkhuizen
    ik weet dat mensen er raar van gaan kijken als je verteld dat het je tegen valt. ik heb gelukkig een dagelijks klaag uurtje met mn zus waarin ik haar echt goed duidelijk maak dat ik dit hele zwangerschaps gebeuren toch echt heeeel anders had ingeschat! ik dacht, leuk, zwanger zijn en helemaal happy want er groeit toch een wonder.

maar ondertussen lig ik de hele dag ziek in bed. ben humeurig van de hormonen, kan om alles janken of uit de pan flippen.
    de hele dag zweet ik als een otter, en geuren komen uit alle gaten, ik ben een wandelende stinkbom! en dan denk ik een lekker middag dutje te doen want ik ben zo moe word ik wakker met het gevoel dat ik beter 9 maanden had door kunnen slapen zo misselijk en duizelig ben ik dan!

begrijp me niet verkeerd, nogmaals, ik ben super blij met het wondertje wat in mij groeit maar ben het niet eens met mijn lichaam!

5. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Hehe gelukkig Nenny, ben ik toch niet de enige die de hele dag dansend door het huis gaat :)

Om heel eerlijk te zijn had ik ook niet verwacht dat mn lichaam zo anders zou voelen.

6. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Pffft dames, ik ben moe en misselijk maar als ik jullie zo hoor mag ik van geluk spreken!

Hormoon huil buien hier wel heel goed aanwezig!

7. Anique

Anique Actief lid

Wauw! Dat is pittig zeg! Ik ben makkelijker wagenziek en soms wat moe, maar damn, wat heb ik het (nog) goed als ik jullie zo hoor! Sterkte!

8. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Jeetje nou als ik dit zo lees mag ik zeker in mijn handjes knijpen.. Ik heb wat gevoeligere tepels en ben wat moeier maar verder heb ik echt geen klachtje!
    Wat naar dat t voor jullie zo voelt.. Ik hoop dat het voor jullie snel beter zal worden

9. Anique

Anique Actief lid

Oh ja, gevoelige borsten heb ik ook!

10. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @seallable & nenny: wat een ellende meiden. Hopelijk kunnen jullie als de hormoonhuishouding weer rustig is het tweede trimester gewoon genieten! Heel veel sterkte!

@Joycie78: dikke digiknufff!

Hier zit ik ook even niet zo lekker in mijn vel. Ik ben te nuchter om te genieten. Misschien dat na de echo bij mij de boel loskomt. Nog maar 9 nachtjes slapen...
    Vanmiddag ben ik vanalles gaan zoeken over miskramen. Onze miskraam begin dit jaar heb ik goed verwerkt, maar bij het zien van een plaatje van een 11 weken oude foetus, moest ik wel even slikken.
    Vanavond op de wc overviel me ineens een gevoel dat ik misschien wel een tweeling zou dragen.
    Stomme hormonen.

Ooooh, en ik meen ook overal voortekenen in te zien. Dat onze oudste het uit het niets ineens over nog een broertje/zusje heeft, dat ze ook ineens weer met poppen speelt, het gezichtje van mijn jongste als ze een jonger kindje/baby ziet, de middelste die zomaar ineens in mijn buik zit te porren... Haha, toppunt was vanochtend tijdens de lunch. Ik was brood aan het smeren voor de jongste en schudde uit een pak roze-met-witte-muisjes een blauw muisje op haar brood.
    Ach, je kan maar ergens teveel mee bezig zijn.

Wat bij mij wel erg veel energie vreet, is dat ik me zo gauw schuldig voel, dat mijn zwangerschappen en bevallingen allemaal zo makkelijk zijn gegaan.
    Nu ik begin dit jaar een miskraam heb gehad, is dit gevoel wat minder, maar nog steeds aanwezig. Ik schaam me er op een of andere manier toch voor dat het zo makkelijk gaat, omdat ik vaak verhalen hoor hoe zwaar het allemaal niet was.

Oh, iemand had het een paar pagina's terug over dromen. Nou, ik droom al een aantal dagen achter elkaar dat ik vreemdga. En zo realistisch, niet normaal! Echt stom hoor. Ik schrik er iedere keer wakker van.
    Hopelijk kom ik vannacht geen lovers tegen!
    Weltrusten!

Liefs,
    Nelly

11. Moppie33

Moppie33 Lid

4 sep 2012
    92
    0
    0
    Zuid Holland
    Seallable, nenny
    Lekker klagen zo nu en dan hoor. Doe ik ook moet ik eerlijk in zijn.... Op m'n man na heb ik niemand voor m'n onzekerheden, mij lucht het ook erg op om ff "te klagen" voor m'n zussen hou ik me steeds groot en verder weet niemand het nog....

12. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen dames!

Vandaag is de grote dag! Ben heel erg benieuwd! Ik laat jullie het weten zodra we internet hebben!

Iedereen fijne dag en bedankt voor het duimen!

13. Moppie33

Moppie33 Lid

4 sep 2012
    92
    0
    0
    Zuid Holland
    Goedemorgen succes en veel plezier :)
    Nog een beetje kunnen slapen vanacht?? (Vd spanning Vd echo?)

14. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Dankje meid!

Ja viel me mee maar Bas had me ook erg gerustgesteld en me op zn borst in slaap laten vallen :) ben altijd zo weg met die hartslag van hem haha!

15. Mama Jude

Mama Jude Actief lid

4 sep 2012
    210
    1
    0
    Midden Nederland
    Murning lady's!

Lekker geslapen? Ik héééérlijk, als een roosje! Ik was dan ook écht moe na dit drukke weekend, maar ben er nu weer klaar voor. Deze week staat mijn agenda ook behoorlijk vol. De avonden zijn allemaal weer ingepland en overdag is het dagelijkse ritme weer hetgeen me bezig houdt. Maar... ik heb nog best wat energie, dus ik ga er gewoon weer lekker voor. Als het even kan, dan doe ik halverwege de dag m'n ogen een half uurtje dicht, dat scheelt écht heel veel.

@Joycie: Niet leuk om je bij de Vlindertjes te zien staan... een dikke knuf! :(:( En inderdaad, jij komt op een volgende lijst en ik gun je dat van harte! Komt zeker goed! :)

@MarjoleinART: Hè, nee... meid, sterkte!! :(:(

@Moppie33: Euh... ja... ik denk dat ik ook zo'n fanatieke voetbalmoeder ben. Haha! Maar het is reuzegezellig hoor, want dan krijg je ook respons en kletspraatjes aan de lijn. :)

@Jongemama: Op je verjaardag? Wauw, da's nog eens een kadootje!! :D

@Mopperkonijn: Haha... je tepels verstoppen? ;)

@MevrS: Wat heerlijk om te horen dat je thuis bent en je heerlijk in de watten gelegd wordt door manlief. Ik ben blij voor je! En... wel goed dat de kwaaltjes volop aanwezig zijn, maar wat zijn dat nou voor rare berichten over beginnende bekkeninstabiliteit? Nu al?? Hoe kan dat?? Ik wist niet eens dat dat al zo vroeg in de zwangerschap zou kunnen. Waar heb je last van (geen ervaring... gelukkig...)?

@Nenny: Jij bent écht goed bezig! Stoppen met roken en goed voor jezelf zorgen door die pillen te vragen bij de dokter! Complimenten hoor, je mag trots zijn op jezelf!! Was het een leuk feestje gisteren??

@Seallable: Die echo is dus over 40 minuten!! Spannend!! Ik ben reuzebenieuwd hoe het gaat! :)

@Nelly: Joh, dat zijn dus volop hormonen. Normaal... maar wel lastig... maar ook wel grappig, toch? Ik heb stiekem het idee dat ik ook ineens dingen om mij heen zie gebeuren en hoor zeggen wat met baby's te maken heeft. En die tweeling gedachten... heb ik ook... en die dromen... heb ik ook, alleen niet over vreemdgaan, maar over 1001 andere dingen waardoor ik s'morgens wakker wordt met het idee dat ik er al een hele dagtaak op heb zitten. Uit het maar lekker hier, wij snappen het waarschijnlijk wel en bovendien is het ook heerlijk om gewoon even lekker te vertellen wat je bezig houdt.

Dat 'te nuchter om te genieten' zou kunnen, maar je kan ook NU gewoon genieten en met gezonde nuchterheid de toekomst in kijken. Da's leuker... hihi!! ;);)

xx

16. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Bevallingslijst mei 2013 mama's to be
    Klik op ons clubje -> mei 2013 mama's

datum naam (leeftijd) - # kindje - tb/zh/gh - bv/fv - geslacht
    28-04 Natasha86 (25) - 2e kindje - zh - fv - wil het weten
    30-04 Danijelle (40) - 4e kindje
    30-04 Sandra1987 (??) - 3e kindje
    ??-05 Ytest (24) - 1e kindje

01-05 Anique (35) - 4e kindje (draagmoeder) - tb - mm - wss niet weten
    01-05 Anzza (26) - 1e kindje - tb/zh - bv - wil het weten

01-05 Lolsmurf (27) - 1e kindje
    01-05 Seallable (24) - 1e kindje
    02-05 MamavanK (22) - 3e kindje
    02-05 Riverr (25) - 1e kindje - zh - wss fv - wil het weten

03-05 DutchDiva (29) - 1e kindje - tb/zh - bv - twijfel
    03-05 Moonymuppet (24) - 1e kindje

03-05 Mopperkonijn (34) - 3e kindje
    03-05 Nenny (23) - 1e kindje tb/zh wil het wel weten

03-05 Poon (??) - 2e kindje
    03-05 zustertje12345 (23) - 1e kindje

04-05 BellaNoa (26) - 2e kindje - zh - fv - wil het weten
    04-05 LadyWen (23) - 1e kindje - zh - wil het niet weten
    04-05 Nelly (33) - 4e kindje - tb - bv - man wel, ik twijfel
    05-05 mama marinda (27) - 2e kindje - zh - bv - wil het weten

05-05 Molly1984 (27) - 1e kindje - zh - fv - wil het weten
    05-05 N1986 (26) - 1e kindje
    06-05 Anke1986 (26) - 2e kindje - zh/tb - bv - wil het weten
    06-05 MevrS (26) - 2e kindje - zh - fv - wil het weten
    07-05 Jade12 (21) - 1e kindje - zh - bv- wil het weten
    07-05 Mama Jude (34) - 4e kindje - tb - bv - wil het weten
    08-05 Ilone (28) - 1e kindje - zh - wil het weten
    08-05 MomOf2 (30) - 3e kindje -tb - bv - nog onbekend
    08-05 Mirtjuh (37) - 3e kindje - gh - bv - wil het weten
    11-05 DTtje (24) - 2e kindje
    11/12-05 Moppie33 (32) - 3e kindje - zh - bv - wil het weten
    13-05 JongeMama2013 (23) - 1e kindje
    13-05 NienT (26) - 1e kindje - zh - bv - wil het weten
    15-05 Flotsje (29) - 3e kindje

Totaal: 34 zwangeren

Vlindertjes...
    babsie - bbz
    Miep80 - bbz
    Bloem89 - vmk
    Juis - vmk
    Rikki - vmk
    Joycie78 - vmk
    MarjoleinART - vmk

Afspraken

datum naam - afspraak
    17-09 seallable - 09.40u 1e echo
    17-09 Danijelle - intake vk
    18-09 Danijelle - 1e echo
    18-09 MevrS - controle + echo gyn
    19-09 Riverr - intake vk
    19-09 DutchDiva - 1e echo zh
    19-09 Mirtjuh - intake vk
    20-09 Ytest - 1e echo
    24-09 Molly1984 - 1e echo
    24-09 Zustertje12345 - intake vk
    24-09 nenny - intake vk
    25-09 Molly1984 - intake vk
    25-09 Nelly - 1e echo + intake vk
    25-09 mama marinda - intake vk
    25-09 MevrS - combinatietest
    25-09 Sandra1987 echo zh
    26-09 BellaNoa - 1e echo + intake vk
    26-09 Anke1986 - intake vk + 1e echo
    27-09 Anique - 1e echo + intake vk
    28-09 DutchDiva - intake vk
    28-09 Poon - 1e echo
    28-09 Ytest - intake vk
    01-10 LadyWen - 1e echo + intake vk
    02-10 NienT - 1e echo + intake vk
    03-10 Anzza - vk
    03-10 jade12 - termijn echo + intake vk
    05-10 Danijelle - termijn echo
    05-10 MomOf2 - intake vk
    08-10 Ilone - 1e echo + intake vk
    12-10 Natasha86 - 12 weken echo
    16-10 DutchDiva - 12 weken echo
    17-10 Anke1986 - termijn echo

Als je de lijst aan wil passen, kan je het beste de laatste lijst quoten. Verwijder dan wel [ QUOTE=...] aan het begin en [ /QUOTE] aan het eind. Zo blijft de opmaak behouden.
    En laat deze "instructie" ook maar staan...

17. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Goeiemorgen iedereen!
    Lekker geslapen? Ik wel maar nog steeds zoooo moe.
    Net vk gebelt meteen 2 afspraken. Maar moet voor 1e nog wachten tot volgende week. Pffft wat lijkt dat nog ver weg :(

@saellable: laat je zo je echo zien?

X

18. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    Hey meiden!

GOODMORNING!! Ik ben vandaag super vrolijk, want nadat ik me 6 weken lang eigenlijk op winderigheid na (oepssss) helemaal niet zwanger voelde is daar nu echt verandering in gekomen!!

Mijn leuke kwaaltjes:
    -Winderigheid boven en onder Hihi
    - hoofdpijn
    -buikpijn
    -pijn in mijn borsten
    -avondmisselijkheid
    -huilbuien
    -overregelmatige toiletbezoekjes
    -emotioneel
    -kort lontje
    -pijn in mijn borsten
    -gisteravond: lekkende tepels oeeepppssss
    - beginnend bekeninstabiliteit
    - slapeloosheid
    -moe

Jeeehheeeeee ontzettend zwanger! Wel gek hoor dat het ineens van de een op andere dag zo kan veranderen! Maar ik denk dat het door het bedrust van het ziekenhuis is gekomen...

Verder voel ik me super goed, eindelijk is de extreme buikpijn weg, dus ik denk dat de AB zijn werk doet!

En MORGEN..... echo!!!!!! Whoop whoop... Ik kijk er nu al naar uit... Ben super zenuwachtig... Zijn het er twee...? Ja of nee? Ohhh jullie moeten mijn buik eens zien... Ik zal een foto maken en posten zo... Oepssss... Ben benieuwd!

nieuwe zwangeren [\b] gefeliciteerd!!!

nelly [\b] Thanks! Komt helemaal goed... Wel leuk, dat jij ook van die gedachten hebt... Die tweeling lijkt bij mij misschien wel eens zo te zijn... Ik heb ook echt een mega buik en na twijfel van mijn gyn.... Oepsss!!! Ik zal hier even een buikfoto posten...

Moppie33 [\b] dankjewel meid... Dochterlief was lekker met haar papa thuis, dus die hebben samen leuke dingen gedaan... Kimderboerderij, filmpjes kijken en spelen hahaha...Gaat helemaal goed komen... Hoe is het met jou?

JongeMama [\b] jij hebt alvast je verjaardagscadeau gekregen van je mannetje! Hij heeft je het mooiste gegeven wat er is... Hihi super leuk!

MamaJude [\b] Hey meid! goodmorning!! Ja, heerlijk om even verwend te worden... manlief heeft echt ontzettend zijn best gedaan.. Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik een pindakaas verslaving.... EN dat blijk ik nu weer te hebben, dus heb lekker boterhammen met pindakaas op... Hahaha... Hij is speciaal op zondag voor mij naar de supermarkt gereden... Ohhh bekeninstabiliteit is verschrikkelijk!! Bij mijn dochtertje kon ik vanaf week 27 niet meer lopen.. Ik sleepte mijn rechterbeen mee en heb daardoor een hernia opgelopen tussen L4-L5.. Vreselijk! Leek moet Quasimodo, toen moest ik worden opgenomen en heb ik tot aan mijn bevalling in het ziekenhuis gelegen omdat je dan volledig plat moet liggen... Ik voel nu weer die lange rugpijn... Heb uitstralende pijn naar bil en bovenbeen en sta niet recht... Lopen en bukken, dan merk je dat je moeite heb, daar begint het mee... Ik heb dus even gegoogled en nu blijkt dat bij de 2e of elke volgende zwangerschap dit vele malen erger terug komt... En dat iedereen die het al zwaar heeft gehad tijdens de eerste het nu ook al merkte... Sommige moesten in een rolstoel of met 16 weken volledig plat... Ik hoop dat me dat bespaard blijft... Maar ben wel een beetje bang, zeker omdat ik de vorige keer al zoveel pijn had... Ach ja... Mag je wel met vervroegd verlof Hahahaha... Hoe is het met jou? Met je kindjes?

seallabel[\b] ohhhh meid ik duim met je mee hoor... Spannend!! Ik mag morgen weer Hihi!!

19. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    Oeps streepje verkeerd gezet... Hihi zwangerschapsdementie! Love it! ;)

20. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    Nou hier is mijn buik(je) oeps...

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina