@MevrS: Waaaaahh!! Heb je zo'n buik voor 7 weken zwangerschap? Wow! Ik denk echt dat het helemaal niet zo'n gek idee is... 2 kids passen daar wel in! Hahaha!
Op pijn in mijn boobs na geen klachten hier........ Gister nog pijnlijk nu weer niet.... Ik voel me niet zwanger........ Bolle buik van de darmen is ook meer verdeeld merk ik niet meer zo opgezet. Kortom na positieve test en een kloppend hartje vorige week weet ik dat ik zwanger ben.... Maar had ik dit niet had ik niet geweten
@MevrS: Wat een drama dat je straks wellicht toch weer in de bekkeninstabiliteit toestanden terecht komt. Het lijkt me vreselijk pijnlijk en onhandig... als je werkelijk weer plat zou moeten dan is dat natuurlijk een lange periode afzien!! Nou... nog maar niet teveel aan denken en nu nog genieten van je kleine meisje en alle zwangerschapskwalen. Haha! Je hebt er nogal wat zeg! Gelukkig ben je er vrolijk onder! Met mij gaat het prima, ik heb helemaal geen klagen. Behalve dat ik nét een telefoontje kreeg van de tandarts dat ik daar om half elf een afspraak met mijn dochter had... ahum... sorry!! Morgenochtend dan maar... Ik heb eigenlijk alleen maar behoorlijke last van bandenpijn. Naar mijn idee véél erger dan bij mijn vorige zwangerschappen. Ik ben nu natuurlijk wat ouder, misschien heeft dat ermee te maken... geen idee. Vanaf 1 oktober heb ik helaas geen werk meer, dus dat is wel hééééél erg vroeg verlof. Maar goed, ik solliciteer me suf, ik weet niet zo goed wat ik ermee moet, want als ik straks met een dikke buik ga solliciteren dan kan ik een baan wel vergeten natuurlijk. Rare situatie.... ik wist nog niet dat ik zwanger was en ik wist ook nog niet dat ik mijn baan zou verliezen: allebei zo goed als tegelijk.... gelukkig kom ik wel in aanmerking voor een WW-uitkering waardoor ik financieel niet meteen vreselijk in de stress hoeft te schieten, maar leuk is anders. Ik moest zo lachen vanmorgen: die jongste van mij is zó pittig... zo'n heftig mannetje qua opvoeding, dat ik het zonder humor volgens mij al opgegeven had. Dat lachen doe ik alleen als hij het niet ziet hoor, want meestal is het écht niet grappig. Kijken jullie wel eens supernanny Jo Jo? Ik ben gek op haar methode... en ik heb thuis een heerlijke knul waar ik al mijn opvoedkunde op los kan laten. Dus, gisteren zette ik hem op de mat nadat hij zijn zus vanuit het niets heel hard sloeg. Hij kwam gillend en krijzend van woede van de mat af, ik zette hem terug met de mededeling dat hij straf had en dat hij 6 minuten (hij is 6 jaar) daar moest blijven. Hij kwam weer woedend van de mat af en ik zette hem terug zonder iets te zeggen... dat herhaalde zich 3x. Bij de laatste keer zei ik tegen hem dat als hij wéér van die mat af zou komen, hij een tik op z'n vingers zou krijgen. Helaas... ik moest doen wat ik had gezegd: hij kwam wéér van de mat af en ik pakte hem bij zijn arm, zette hem opnieuw op de mat, gaf hem een tik op z'n vingers en zei voor de laatste keer dat hij 6 minuten moest blijven zitten omdat hij straf had voor het slaan van z'n zus. Wat een gedoe! Dit laatste hielp tenslotte wel en hij bleef zitten: gillend en krijzend, dat wel... maar hij bleef zitten en daarna kon ik 'rustig' met hem praten om hem nogmaals te vertellen waarom hij straf had en mocht hij z'n excuses aan mij én aan z'n zus aanbieden. Pfffft... vermoeiend... maar goed, ik weet inmiddels véél over hoe het werkt en hoe het niet werkt.... althans bij hém dan, want elk kind is weer anders en het is altijd opnieuw het wiel uitvinden. Al ben ik heel blij met Jo Jo haar voorbeeld. xx
Oh ja... waar ik nog aan moest denken... ik kan me niet voorstellen dat ik mijn kleintje ooit een tik voor de vingers zou geven. Als een ukje geboren wordt is het zo'n lief, klein mensje en ben je zo ontzettend verliefd dat iedereen die niet lief zou doen met mij te maken krijgt... Maar het karaktertje van het kind is toch niet in te schatten. Toen mijn jongste geboren werd en ik hem voor het eerst borstvoeding gaf, had ik voor het eerst écht oogcontact met hem... wauw... wat was ik verliefd!! En nu... nu kost het me moeite om hem een beetje in het gereel te houden. Niet voor te stellen, hè?
SMILE!!! Ohhh ben zooooo vrolijk! Heb overal zin in Hihi... Voel me super goed... En kan alleen maar lachen, dus heb ik net ook nog even mijn "Gender test" en "Soda test" gedaan... Het wordt volgens het hele rijtje hieronder een... Jongentje!! Hiephoooiiiii... Ben benieuwd over 9 weken weten we het zeker...! Dus het blijft spannend, maar alles wijst erop ook alle bakerpraatjes... Inderdaad! Het zijn maar bakerpraatjes, maar als het echt zo is, dan is ht werkelijk fantastisch! Een koningswens... Ohhh en wat mijn buik betreft... Ik hoop dat jullie nu wel een beetje snappen, waarom ik dus het en niet meer kan verbergen, vragen krijg en dus helaas al eerlijk antwoord moet geven... Overigens is deze foto van 6 weken... *schaam* Anke1986 hahaha... Ja erg hè! het is mijn tweede zwangerschap, maar ik had bij ons dochtertje echt pas met 27-30 weken een buik, wat me erg frustreerde omdat ik op de jonge gezinnenbeurs liep waar iedereen me zag als aanhang van mijn vriendin die haar dochtertje van 4 maanden bij zich had... Hahaha... Ach, en nu mag ik geloof ik niet klagen Mopperkonijn ik heb 6 weken lang geen klachten gehad... Echt niks... Op winderigheid en 1 week moeheid na... Maar ik ontdekte dat ik zwanger was doordat mijn tepels melk lekte en na 7 maanden zonder borstvoeding zou dat niet meer kunnen.. Dat was 1x en niet meer tot gisteravond dus... Maak je nog geen zorgen! Het hartje klopte en als dat zo goed te merken is zo vroeg in de zwangerschap is het meestal een sterk kindje en komt het niet meer af! knuffel!! MamaJude hahaha... Mooi buikje he! Ik hoop zeker niet dat het nu al doorzet, maar ik maak me er niet zoveel zorgen over... Als het zo is, dan is het zo! Zwanger zijn is het mooiste wat er is, maar sommige kwaaltjes zijn echt verschrikkelijk! Dus die moeten we dan maar voor lief nemen.... Hahaha die lijst is wel erg leuk, werd ook wel tijd hoor... Want merkte echt niks en dat is toch vreemd! Bandenpijn heb ik geen last van, ook nooit gehad, maar het lijkt me wel een erg vervelende pijn... Een warme kruik erop en een kopje thee doet vast al iets verlichten? Oh maar afspraken vergeten daar ben ik super goed in...! Daarom schrijf ik tegenwoordig alles op in mijn agenda anders kan ik het niet meer bijhouden hahaha... Ik heb toevallig van de week ook die aflevering gezien met de drieling via IVF en hun dochtertje van 5. Ik hou ook niet van slaan.. En opvoeden lijkt me ook echt een kunst.. Ons dochtertje komt echt uit het boekje, sliep al door na 3 weken, altijd lachen en vrolijk en huilen doet ze bijna niet... Ze leert super snel en kan zichzelf goed vermaken... Ze was alleen boos dat mama de afgelopen paar dagen niet thuis was.. Dat merk je dan.. Ze kan al goed boos doen hahaha... Maar ik weet ook wel dat ze dalijk de peuterpubertijd krijgen en dan vond ik het strafbankje op leeftijd ook een super goed idee! Hoop echt dat het werkt.... Ik geloof ook best dat je soms radeloos bent en dingen gewoon even niet meer weet op te lossen... Denk dat het voor ons allemaal wel een idee is om daar iets uit te leren... Je weet niet wat je te wachten staat!
@ mopperkonijn wat heerlijk zeg zo weinig klachten @ mamajude ik kijk het idd ook af en toe. Vind het wel heel interresant. Dan kijk ik naar m'n ventje en Denk ik aan de buien die hij nu al heeft als hij bv ergens niet bij kan, en dan weet ik dat ik beter heel goed op kan letten
Hallooo!! Goed nieuws! Hartje gehoord en gezien! Echt superrr cool, mooi en geweldig!! Echo komt later ben op mn telefoon! Beebje ligt goed op schema. Net weer gekotst, dus nu ff heel rustig aan doen. Dank voor het duimen schatjes!!!
@MevrS: Ja, een kop thee helpt voor álles! En dan een warme kruik erbij en even ontspannen... dan komt alles goed. Maar ja, daar heb ik niet altijd tijd voor natuurlijk. En ik mag me gelukkig prijzen dat ik nog geen enkele keer gespuugd heb of zo misselijk was dat ik niets meer kon eten. *maakt een vreugdedansje* Dus jij bent inmiddels overtuigd van een jongen? Ik zie jou nog raar kijken als de echo straks gaat vertellen dat het een meisje wordt. Hahahaha! Mijn oudste was trouwens ook een dochter uit 't boekje. Heerlijk makkelijk, lachte naar iedereen, sliep lekker door (wel lang nachtvoedingen, maar met borstvoeding kostte me dat amper energie) en was een heerlijk schatje. Is ze nog hoor... haha... en mijn jongste was ook een schatje, maar heeft nou eenmaal een ander karakter. Ik zeg altijd maar dat ik geen idéééé heb waar hij dat vandaan heeft. Haha! Gelukkig is mijn knul wel een écht mama's kindje: hij wil het liefst de hele dag met mij knuffelen. *zucht... lief!* @Anke: Toen mijn jongste een baby was en hij niet snel genoeg te eten kreeg als hij honger had, kon hij het 'ineens' op een gillen zetten. Echt vanuit het niets! Ik heb hem echt een paar keer opgepakt, uitgekleed... in paniek hem bekeken omdat ik dacht dat hij met z'n vinger knel zat ofzo, zo ineens ging hij tekeer. Hij was toen al een ventje wat héél goed wist hoe hij aandacht kreeg en had toen al buien. Haha! Ik heb ook inderdaad goed opgelet en heb er véél aan!
het is heerlijk om geen kwalen te hebben..... maar aan de andere kant een signaaltje van je bent zwanger hallo zou ook wel eens lekker zijn... ik heb natuurlijk wel lichte kwalen snel moe en dagen ertussen dat ik echt bekaf ben en voel me nu sinds twee dagen best down of dat nu te maken heeft met geen prikkel? ik hoef echt die klachten niet van overgeven en helse bandenpijnen maar op zo'n manier zou je haast van alles kunnen uithalen je lichaam geeft toch geen signaal af. je af en toe de man met de hamer borsten af en aan pijn....... maar zo als ik gister alles mankeerde vandaag weer niks nu zal vanmiddag wel weer de slaap komen hoor. weet niet wat ik heb eigenlijk voel me gewoon niet zo vrolijk en ipv van dat ik nu nog van daken sta te schreeuwen en trots naar mijn buik kijk voel ik dat niet meer.... heel gek
Mopper, Ik heb dat gevoel ook de afgelopen week gehad. Onthou wel dat dit allemaal heel spannend is en je hormonen gieren door je lijf, ondanks dat je (nog) geen kwaaltjes hebt. Misschien hang je volgende week wel boven de pot! Probeer iets te vinden wat je leuk vind. Hou het wel een beetje in de gaten want een "beetje down" kan ook doorschieten naar een depressie. Liefs!
Hallo allemaal, heb ff geen tijd om te reageren moet zo werken en zit in een Jankbui (om ALLES, onzekerheid, klusjes in huis, janken om het janken wordt er niet goed van al 1 uur lang, etc) m'n zus zegt dus de hormonen ik twijfel maar hoop dat het gewoon een klacht is.... Maar wilde ff weten of seallables echo goed was Probeer vanacht ff alles goed te lezen in de hoop mijn hoofd dan weer bij elkaar te hebben :-s
Mopper kijk een zielige film dan ben je wel moe daarna maar dan ben je een beetje van je onzekerheidangsten af (een beetje maar toch alle beetjes helpen) ken je gevoel heb ik namelijk ook.... Zo nu ben ik snel weg, doegg Btw zag een mooie buikenfoto idd kan je niet echt verbergen (of spontaan slobberkleren aan haha)
die is goe gegaan en volgens mij zitten wij in het zelfde schuitje geen jank hormonen dan maar gaat niet lang meer duren haha ik voel me down omdat ik me ook niet zwanger voel, gene bevestiging krijg dat ik zwanger ben. bang , onzkerheid afspraken die te lang duren naar mijn idee kom je op 6 weken is het nu straks pad bij 9,4 weken pfffrrrrttttt.... moe en dus een steeds korter lontje :x werk ze meid, probeer wat afleiding te zoeken xx
Mopper, waarom maak je geen tussenafspraak? Zeg gewoon dat je je heel erg zorgen maakt. Voor volgende week ofzo? of is dat een stom idee. Ik mag bij de gyneacoloog weg en heb 5 oktober intake en echo bij de verloskundige. Als iemand ff t lijstje wil aanpassen met mn afspraak zou dat heel tof zijn.
Kop op meiden... we moeten ook zorgen dat we elkaar niet in de negatieve spiraal trekken, hè? Ondanks dat we hier best ons hart mogen luchten natuurlijk. Een viruele knuffel van mij!!
Hallo allemaal, ik wil even mijn verhaal kwijt. Ben een paar dagen een beetje afwezig geweest op het forum ivm mijn vmk. Heb het er heel moeilijk mee gehad, maar wil toch graag even vertellen hoe het gegaan is enzo. Even van me afschrijven. Donderdag heb ik dus een VMK gehad. Ik was toch 5 weken en 3 dagen zwanger geweest Echt heel treurig. Vorige week zaterdag mijn laatste kruitvat test gedaan, ik was namelijk een schilderijtje aan het maken waar ik mijn test in wilde verwerken. Dus ik hoopte op een knaltest, maar hij was NET iets donkerder dan van de week ervoor. Wat ik eigenlijk al een beetje gek vond, maar toch verder geen aandacht aan gegeven. Achteraf viel alles op zijn plaats. Maar goed, maandag t/m woensdag naar Disneyland geweest. Veel gelopen en klein beetje steken, alsof het vruchtje een naald had om me mee te prikken. Maar ook niet heel vervelend. Ik dacht dat het gewoon een zwangerschapskwaaltje was. Ik vond het eigenlijk wel leuk om een franse zwangerschapstest te doen, een Clearblue met indicator. Dus die gekocht daar en meteen gedaan. Ik had nog niet veel gedronken, maar goed ik was al 5 weken en 3 dagen (volgens de Clearbue zou dat dan 3w3d zijn) dus ik ging er dan wel vanuit dat er genoeg HCG in mijn urine zou zitten inmiddels. Na een poos wachten gaf hij zwanger aan (in het frans dat 'enceinte') eigenlijk alleen maar een formaliteit want ik wist dat ik zwanger was Maar toen de indicator aangaf 1-2 vond ik dat wel erg gek!! Maakte ik dan maar zo weinig HCG aan??!? Op 2 september ook een test gedaan en die gaf ook 1-2 aan. En we waren nu 1,5 week verder!! Dus zou 3+ of misschien nog NET 2-3 aan moeten geven. Ik heb de hele dag in Disney met een vreemd gevoel gelopen. Nog wel proberen te genieten en vaak naar de wc om te kijken of alles nog goed zat. Soms leek ik een klein beetje donker gele afscheiding te hebben, kan het nog geen bruin noemen. Maar ik dacht gewoon dat dat kwam door al dat lopen. Woensdagmorgen kwam de mevrouw van Moeders voor Moeders. Die ging ook weer testen. Ik vond het best spannend ... negatief!!?? Nog maar een test ... weer negatief?!?! Wat gek?? Ik was hier zooo bang voor! Ik moest de verloskundige bellen en kijken wat zij zou adviseren. Ze kon me niet inschrijven met deze uitslag. Ik bellen met de VK en ze zouden me in de middag terug bellen, de verloskundige was er zelf niet. Ik ging toen naar de wc (10.30) en ik zag bloed. Dit was de bevestiging Meteen ML geroepen en samen hebben we een potje lopen janken op de wc :'( Ik vond het echt zoooo erg. Had het net aan iedereen verteld omdat ik er deze keer zo zeker over was dat het goed zat. Het bloedverlies was niet echt super veel, ik denk wel iets meer dan een ongesteldheid, maar dan dikker en slijmiger. Dit had ik bij mijn eerste vmk ook. Ik ben terug in bed gaan liggen om het allemaal een beetje te laten bezinken. Paar keer naar de wc geweest en steeds dat slijmbloed. Zo rond 14.00 weer naar de wc en ik keek in het papiertje en ik zag een gekke sliert. Dit was dus ons kleine friemeltje. Ik had het nog even in een glas met water gedaan om te kijken, maar weinig aan te zien. Het was er dus uitgekomen. Zo snel al!?!?! Daarna nog 2 dagen een beetje bloedverlies gehad. De 4de dag (gisteren) alleen een klein beetje bruin. Maar alleen met afvegen. Weet niet wat me nog te wachten staat. Dat zien we nog wel. Woensdag gaan ze een inwendige echo doen. Ik hoop echt dat alles goed is en dat we 'verder' kunnen. We willen zo graag een kindje!! Net als bij mijn eerste vmk vind ik dat ik minder heb gebloed dan tijdens een menstruatie. Weet niet of dat goed is. Ik ga dat woensdag wel vragen. Vind het vreemd. Dus voor zover deze zwangerschap We hopen snel 'echt' zwanger te zijn, al zal ik de eerste 12 weken erg bang zijn voor een MK. Maar je hoort van zoveel mensen dat het toch echt wel kan en dat meer mensen meerdere vmk hebben gehad en nu een leuk kind hebben rondlopen. Dus we houden hoop!! Al begin ik wel aan mijn eigen lichaam te twijfelen. Hopelijk gaat die twijfel weg als we eenmaak een goede echo hebben met een kloppend hartje!! Zo dit was even fijn om van me af te schrijven. Nu het bloeden is gestopt ben ik begonnen met ovulatietesten. Eens kijken of ik mijn ei kan vinden. Hopelijk is mijn cyclus niet van slag!! Was de vorige keer ook niet, dus ik hoop gewoon over een weekje mijn ei te hebben. Dan zien we wel weer!! We willen gewoon heel graag een kindje!!! En we hadden beide zoiets van, we gaan het gewoon weer proberen. Maar ons kleine vlindertje vergeten we nooit!! Ik wens jullie allemaal een mooie zwangerschap!! Ik kom zeker nog eens spieken hier!! Laten we hopen dat ik een juni/juli mama word!! Ben er zo aan toe!! Het gaat jullie allemaal goed!!! Liefs, Marjolein
Zoals beloofd en foto van de echo, tja je kunt er nog niet heel veel uit opmaken, maar dat komt wel bij de volgende echo T voornaamste is dat het hartje klopt Heb echt een mega goeie dag ondanks de lichamelijke klachten. Straks proberen wat chinees te eten met mijn zwangere vriendinnetje om het te vieren.