1-15 mei 2013 mama's - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Uki, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Hey meiden hoestie daar? Ik dacht laten we proberen weer een beetje positief te worden, vroeg me af wie van jullie heeft er al gekeken naar een zwangerschapsdagboek? Had bij mijn vorige die van euhmmm hoe heet hij ook al weer, heel vrolijk, heb er een hele serie van. Pauline oud geloof ik? En ben nu op zoek naar een andere maar wel net zo leuke. Iemand ideeen?

2. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Hey zo'n dagboek leek me ook leuk!

Je kunt ook een gratis dagboek/agenda krijgen bij babydump of je kan hem bestellen via een site (weet hem zo niet meer maar kan het wel opzoeken) en dan kun je hem bij de jumbo ook gratis ophalen.

Vandaag lekker pannenkoeken gegeten bij mn ouders, die hadden ook goed nieuws, mn zus had de combinatietest wel gedaan en die was helemaal goed. Ik wist zelf niet dat ze die ging doen. Ik heb het er over gehad met mn kerel maar denk toch niet dat we het doen. Zover bekend geen erfelijke afwijkingen en met de 20 weken echo zien ze ook al heel wat.

3. Anique

Anique Actief lid

Oh, ik hou al een dagboek bij! :) Volgens mij die van Pauline inderdaad. Die is vooral heel lief en romantisch, maar de ruimte om dingen te schrijven valt me wat tegen.

Ik vond die van Beatrijs Smulders erg grappig! Hele leuke, humoristische illustraties en veel goeie tips en genoeg ruimte. De Veilig Zwanger Agenda heet die. Die had ik bij mijn tweede. Bij de eerste en de derde had ik er eentje van Marianne Amelink en die had vooral allerlei fijne invulvelden. En ook goeie tips!

4. Molly1984

Molly1984 Actief lid

3 aug 2011
    360
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Ben nog aan het werk, maar heb even een persoonlijk vraagje...
    Ik ging net plassen en ik had wat gele/okergele afscheiding.
    Echt een andere kleur dan anders..
    Ben er best wel van geschrokken. Herkend iemand dit?

5. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
  6. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Ik herken het ook niet, heb wel veel fellere urine. Ech fluoriserend soms. Afscheiding is vaak wit en anders bijna groenig.

Zou wel ff contact opnemen idd, je kan last hebben van een schimmelinfectie.

7. DTtje

DTtje Bekend lid

19 feb 2012
    513
    0
    0
    Begeleider vg
    @Nelly:Hier ook zo koud maar goed als ik even naar buiten kijk!brrrrrrrrrrrrrrr..........echt herfst..../zo huilen, die hormonen tja...ik weet er alles van!mijn man moet er wel om lachen hihi

@mamaJude:doorzetting vermogen....um,nee niet echt maar je moet soms even he?druk leven zo met kleintje,werk en familie/vrienden...enne dan moet het huis ook nog af en toe schoon:(haha...maar thanks voor de complimenten!

@Ilone:a,nee!!Heel veel sterkte!!!

@anke:Goed idee, even een positieve input...ik had die ook van Pauline oud...ik heb nu gewoon 1 bij de hema gekocht...met leuke frutseltjes!ga zelf schrijven....

@anique:Ik herken het ook niet maar het zal goed bij een andere hormoonhuishouding kunnen passen...even in de gaten houden...gele afscheiding kan wel een een bacterietje of zoiets....even naar de HA....

8. DTtje

DTtje Bekend lid

19 feb 2012
    513
    0
    0
    Begeleider vg
    O ja,
    @hier:vandaag een druk leuk dagje gehad met een logeetje...erg gezellig...
    verder veel spugen,,,ben van de week al een kilo afgevallen.Nu heerlijk genieten en morgen weer een druk dagje met visites.
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar momenteel niet altijd zin aan heb en gewoon heerlijk alleen wil zijn en op de bank hangen...ik voel me gewoon niet altijd even fit van al dat gespuug..bah!
    zooooh;;;;einde klaagzang!

9. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    Hoi

ik wil me graag bij jullie aansluiten, ik ben 6 mei uitgerekend. Heb veel last van spugen en vlug moe, jullie ook?

10. Anique

Anique Actief lid

Welkom Pink!

Ik heb mazzel, nauwelijks kwaaltjes. Maar ze zijn wel heel typisch, ja!

@DTtje, je haalde mij en Anke door elkaar. ;) Sterkte met je ziekzwakenmisselijk! :( En de visite...

@Anke: ik heb er nog nooit van gehoord!

11. Anique

Anique Actief lid

Hadden jullie dit al gelezen? 'Thuisbevalling in gevaar' | nu.nl/gezondheid | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

'Thuisbevalling in gevaar'

MAASTRICHT - De thuisbevalling in Nederland is in gevaar. Momenteel bevalt nog ongeveer 20 procent van de vrouwen thuis, in de jaren 90 was dat nog 35 procent.

Als dat aantal verder afneemt, kunnen vrouwen er straks niet meer voor kiezen om thuis te bevallen. Dat vreest Rafael van Crimpen, verloskundige en directeur van de Academie Verloskunde in Maastricht.

''Komt het percentage van vrouwen dat ervoor kiest om thuis te bevallen onder de 10 procent, dat verliezen de verloskundigen hun expertise. Als verloskundige moet je voldoende ervaring hebben met thuisbevallingen om ze goed en veilig te kunnen begeleiden.

Hoe minder vrouwen thuis bevallen, hoe minder vaak verloskundigen een dergelijke bevalling kunnen begeleiden'', legt Van Crimpen uit.

De verloskundige benadrukt dat ze het belangrijk vindt dat vrouwen zelf kunnen kiezen waar ze bevallen: thuis of in het ziekenhuis. ''Maar ik ben bang dat die keuzevrijheid er niet meer is over 10 jaar en dat iedereen dan in het ziekenhuis moet bevallen. Dat zou heel jammer zijn.''

Veiliger

Veel vrouwen kiezen voor een ziekenhuisbevalling omdat ze denken dat dat veiliger is. Maar dat is niet per sé zo, volgens Van Crimpen.
    ''De kans op een ingreep als je in het ziekenhuis bevalt is veel groter. Door de sluiting van kleine ziekenhuizen worden verloskamers steeds drukker. Bekend is dat waar tijdsdruk ontstaat, er sneller ingegrepen wordt.

Dat kan bijvoorbeeld door de vliezen te breken, een knip te zetten of de vacuümpomp te gebruiken. Ook is de kans op infecties groter in het ziekenhuis. Dit alles vertraagt het herstel van de kraamvrouw.''

Door: ANP

12. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Haha en jij haalt mij en molly door elkaar! Hormonen dames?

13. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    @ pink, welkom, gezellig dat jeook komt meekletsen en natuurlijk gefeliciteerd!

@ anique, ik had het gister idd ook gelezen. Wel heel jammer dat steeds meer kiezen voor ziekenhuis. (ik trouwens ook maar heeft zo z'n redenen) Maar ik verwacht dat er over een jaar of 10 ook bijna niemand meer thuis wil bevallen? Wist trouwens niet da zé in ziekenhis sneller een ingreep deden dan nodig.

@dtje, wat vervelend dat je zo misselijk bent. Al naar de doc geweest?

@hier, pffft helemaal de zenuwen, woensdag pas echo, wou dat het al zover was. Nog 3 nachtjes slapen ;)

Van de week veel dames eerste echo? Gezellig, maken we het met z'n allen heel wat positiever met al die positieve echos!
    Fijne dag meiden.

14. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Hey een nieuweling!! Welkom. Onder je banner staat 27/7 positief getest? Dan zou je toch rondom 8 april uitgerekend zijn?

15. Anique

Anique Actief lid

@Anke: ja, dat wist ik al wel. Ik ken wel verhalen van vrouwen die extra weeën hormoon via een infuus kregen, zodat ze voor de wisseling van de dienst bevallen zouden zijn en zo. Bij mij werd er ook gedreigd met een knip als het niet op zou schieten! :$

Oh, tip aan iedereen: als je een half uur aan het CTG moet (apparaat dat het hartslagje en je weeën registreert) en het half uur is om, dan mag je die zelf losmaken! Gewoon doen! In een half uur hebben ze méér dan genoeg meetgegevens! Ik heb anderhalf uur lang op mijn rug liggend weeën op lopen vangen VOOR NIKS! :x Omdat er even niemand tijd had om de CTG los te maken! :x :x

Nou zou ik volgende keer heel dat CTG weigeren hoor, tenzij er écht iets mis is. Een CTG is ook alleen maar omdat het minder tijd kost dan af en toe de doptone erop te zetten. Ze vergeten alleen even dat zo op je rug moeten liggen je weeën juist weer tegenwerkt... En of ik weeën heb, nou dat vertél ik ze dan wel! :cool:

16. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Zooo... Gisteren met de meiden naar 't feestje geweest van de vriend van mijn nichtje. Er waren superveel kids in de leeftijd van onze meiden. Echt supergezellig!

@Anique: ja, ik hoorde het gisteren op de radio, dat je over een paar jaar misschien niet meer kan kiezen voor een thuisbevalling. Oooh, ik werd me toch boos. Heerlijk die hormonen...
    Maar goed, voor ons maakt het waarschijnlijk niet zoveel meer uit, want dit is onze laatste zwangerschap. Ik zou heel graag thuis willen bevallen.
    He? Wat? Geen tijd om de CTG los te koppelen? En "dreigen" met een knip. Waardeloos ziekenhuis!
    Hier gelukkig geen nare ervaringen met het ziekenhuis. De eerste bevalling wilde ik niet naar het ziekenhuis, maar dat moest echt, omdat het hartje van de kleine dipte tijdens de weeen. In het ziekenhuis ging alles supersnel.
    De derde bevalling reden we zelf naar het ziekenhuis (medische indicatie) en weet ik alleen dat het een eeuwigheid duurde voor ze hun spulletjes klaar hadden gelegd, terwijl ik al volledige ontsluiting en persdrang had voor ik op het ziekenhuisbed was geklommen.

@Anke1986: zwangerschapsdagboek heb ik bij alledrie de zwangerschappen niet gehad, dus nu ook niet.
    Hier trouwens ook al de zenuwen voor de eerste echo... Is gewoon dinsdag al!

@DTtje: knuffie voor je ellende!

@Molly1984: geen idee wat die afscheiding te betekenen heeft.

@pink99: welkom! Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Hier weinig last van kwaaltjes. Als ik last kwaaltjes heb, is het maar mild.

@seallable: super dat de combinatietest van je zus een goede uitslag had! Dan zitten jullie kort op elkaar met de zwangerschap.

@kwaaltjes: gisterenavond toen ik naar bed ging had ik last van maagzuur. Bleeeeh...

17. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Bevallingslijst 1-15 mei 2013 mama's to be
    Klik op het mei 2013 mama's clubje

datum naam (leeftijd) - # kindje - tb/zh/gh - bv/fv - geslacht
    28-04 Natasha86 (25) - 2e kindje - zh - fv - wil het weten
    30-04 Danijelle (40) - 4e kindje
    30-04 Sandra1987 (??) - 3e kindje
    ??-05 Ytest (24) - 1e kindje

01-05 Anique (35) - 4e kindje (draagmoeder) - tb - mm - wss niet weten
    01-05 Anzza (26) - 1e kindje - tb/zh - bv - wil het weten

01-05 Lolsmurf (27) - 1e kindje
    01-05 Seallable (24) - 1e kindje
    02-05 MamavanK (22) - 3e kindje
    02-05 Riverr (25) - 1e kindje - zh - wss fv - wil het weten

03-05 DutchDiva (29) - 1e kindje - tb/zh - bv - twijfel
    03-05 Moonymuppet (24) - 1e kindje

03-05 Mopperkonijn (34) - 3e kindje
    03-05 Nenny (23) - 1e kindje tb/zh wil het wel weten

03-05 Poon (??) - 2e kindje
    03-05 zustertje12345 (23) - 1e kindje

04-05 BellaNoa (26) - 2e kindje - zh - fv - wil het weten
    04-05 LadyWen (23) - 1e kindje - zh - wil het niet weten
    04-05 Nelly (33) - 4e kindje - tb - bv - man wel, ik twijfel
    05-05 mama marinda (27) - 2e kindje - zh - bv - wil het weten

05-05 Molly1984 (27) - 1e kindje - zh - fv - wil het weten
    05-05 N1986 (26) - 1e kindje
    06-05 Anke1986 (26) - 2e kindje - zh/tb - bv - wil het weten
    06-05 MevrS (26) - 2e kindje - zh - fv - wil het weten
    06-05 pink99 (??) - ?e kindje
    07-05 Jade12 (21) - 1e kindje - zh - bv- wil het weten
    07-05 Mama Jude (34) - 4e kindje - tb - bv - wil het weten
    08-05 MomOf2 (30) - 3e kindje -tb - bv - nog onbekend
    08-05 Mirtjuh (37) - 3e kindje - gh - bv - wil het weten
    11-05 DTtje (24) - 2e kindje
    13-05 JongeMama2013 (23) - 1e kindje
    13-05 NienT (26) - 1e kindje - zh - bv - wil het weten
    15-05 Flotsje (29) - 3e kindje

Totaal: 33 zwangeren

Vlindertjes...
    babsie - bbz
    Miep80 - bbz
    Bloem89 - vmk
    Juis - vmk
    Rikki - vmk
    Joycie78 - vmk
    MarjoleinART - vmk
    Moppie33 - vmk
    Ilone - vmk

Afspraken

datum naam - afspraak
    19-09 Riverr - intake vk
    19-09 DutchDiva - 1e echo zh
    19-09 Mirtjuh - intake vk
    20-09 Ytest - 1e echo
    24-09 Molly1984 - 1e echo
    24-09 Zustertje12345 - intake vk
    24-09 nenny - intake vk
    25-09 Molly1984 - intake vk
    25-09 Nelly - 1e echo + intake vk
    25-09 mama marinda - intake vk
    25-09 MevrS - combinatietest
    25-09 Sandra1987 echo zh
    26-09 BellaNoa - 1e echo + intake vk
    26-09 Anke1986 - intake vk + 1e echo
    27-09 Anique - 1e echo + intake vk
    28-09 DutchDiva - intake vk
    28-09 Poon - 1e echo
    28-09 Ytest - intake vk
    01-10 LadyWen - 1e echo + intake vk
    02-10 NienT - 1e echo + intake vk
    03-10 Anzza - vk
    03-10 jade12 - termijn echo + intake vk
    05-10 Danijelle - termijn echo
    05-10 MomOf2 - intake vk
    05-10 seallable - echo + intake vk
    12-10 Natasha86 - 12 weken echo
    16-10 DutchDiva - 12 weken echo
    17-10 Anke1986 - termijn echo

Als je de lijst aan wil passen, kan je het beste de laatste lijst quoten. Verwijder dan wel [ QUOTE=...] aan het begin en [ /QUOTE] aan het eind. Zo blijft de opmaak behouden.
    En laat deze "instructie" ook maar staan...

18. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    hey dames,

foei dat ik niet nalees he ....
    heb het momenteel gewoon te lastig. geen enkel energie meer en ganse dagen door misselijk.
    sinds 2 dagen heb ik nu ook lichte koorts, hoop dat dat gewoon van de vermoeidheid komt.

zie wel dat het slecht nieuws lijstje weer aangepast is. sterkte Ilone.

en voor de rest? hoe gaat het met jullie?
    Met de kwaaltjes?

19. lolsmurf

lolsmurf Actief lid

5 jun 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
    Eergisteren heb ik voor het eerst het hartje gehoord met de angelsound. Toen maar heel even en kon het niet meer terug vinden. Vandaag mocht ik er langer van genieten en mijn man heeft het ook gehoord. Nu helemaal blij en veel minder zenuwachtig voor de echo aankomende woensdag :D.

Deel Deze Pagina