1-15 mei 2013 mama's - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Uki, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Haha vergeet te vertellen hoe het hier gaat. Behalve erg moe wordt misselijk nu ook erger maar gelukkig nog lang niet zo erg als een aantal meiden hier.
    En ik ben natuurlijk helemaal op van de zenuwen voor de echo, pffft woensdag lijkt nog zoooo ver.
    Hier maar is een kort dutje doen komen we de avond nog beetje goed door hoop ik.

2. mopperkonijn

mopperkonijn Actief lid

16 jan 2010
    432
    0
    0
    NULL
    NULL

nee........ maar ik kan wel even een varkentje wassen
    hij voelt dondersgoed die bliksemschicht in zijn reet vanmiddag, want hij kwam thuis deed happie eten zonder morren de vaatwasser vullen en de keuken schoon en zei toen ik ga even naar vriend huppelepup toe.............
    ik ga nu naar bed en omdat ik hem niet meer zie omdat ik ochtenddienst heb en middag dienst. staat er op dat briefje wat hij morgen moet doen....
    als ik het moet voorkauwen
    dan zal ik dat voortaan doen :cool:

mannen........

3. Mama Jude

Mama Jude Actief lid

4 sep 2012
    210
    1
    0
    Midden Nederland
    @Seallable: Ontmoeten? Euh... nu al?? ;) ;)

@Anke: Natuurlijk vind ik het niet erg als je dat idee van me 'steelt'. Juist leuk!!! En... heb jij tijd over? Wat een heerlijkheid! Heb je momenteel geen werk? Jouw zoontje is natuurlijk met 7 maanden nog heerlijk in de slaapjes overdag? Dat is wel fijn, hoor, dan kan je zelf ook ontspannen.

@Hier: Gedoe over mijn werk... althans, het werk dat ik nog een paar dagen heb. Ik ben mijn baan kwijt per 1 oktober en nu moet ik dingen afronden. Balen, maar ook gewoon gedoe dingen... ik moet mijn werk morgen overdragen aan iemand die daar nog niets van weet en die morgen terug van vakantie komt.

En verder heb ik het gevoel alsof ik een buikje heb, maar ziet het eruit als een blubberbuik. Hahahahaha!!! :) :D :) :D

4. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    @ mopperkonijn, goed zo, laat je ons weten of het gelukt is?

5. Anique

Anique Actief lid

Kleinere afdelingen, dat scheelt wel. Maar ze worden dus juist steeds groter. Streekziekenhuizen moeten overal sluiten of fuseren. :(

@Mopperkonijn: succes! :D :D :D

@ontmoeten: op termijn lijkt me dat best leuk ja!

6. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Niet nu al ;) dacht gewoon ff vragen of sommigen het leuk zouden vinden.

7. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    'k Ben even aan het wachten tot mijn wasmachine klaar is, dus tijd voor het forum!

Poeh, ik kan nergens meer tegen joh. Vanavond een lekker avondje CSI / Bones gedaan, maar gatver, ik werd er gewoon misselijk van. 'k Denk dat ik dat soort series maar even niet moet kijken. Brrr...

@Anique: of je zou misschien tegen het einde van de zwangerschap in Amsterdam een hotelletje moeten boeken... Maar dan moet je wel je eigen gezinnetje in de steek laten. Ik ben ontzettend benieuwd hoe het zal gaan!
    Die 0,01 seconde duurde bij mij wel wat langer nadat Evelien geboren was. Jeetje, wat had mijn gevoel me voor de gek gehouden. Ik was er de hele zwangerschap heilig van onvertuigd dat we een jongetje kregen. Ik schrok bij de geboorte echt van mijn teleurgestelde gevoel. Gelukkig kon ik vrij vlug toch ook van ons lieve meisje genieten.

@Joycie78: hoooooooi! Wat een heerlijk bericht! Super dat je fysiek weer helemaal klaar bent voor een nieuw beebje. Ik duim voor jullie!

@Mama Jude: door jouw taartje heb ik mijn zinnen nu helemaal gezet op cakejes met iets baby-igs erop. 'k Denk dat ik morgen na de echo even langs de bakker of snoepwinkel ga of ze daar iets leuks hebben om op een cakeje te plakken. Vind ik toch wel heel leuk om de meiden dan als toetje te geven.
    Blegh, balen van het hele gedoe op je werk.
    Hier trouwens ook een zwangerbuikje goed verborgen onder een aardig speklaagje...

@mopperkonijn: fijn dat je even stoom af kunt blazen in dit topic. Echt balen van je man!

@seallable: als alles goed is, kom ik echt wel een fotootje showen hoor! Dat zal dan alleen wel 's avonds laat worden, want eerder heb ik geen tijd om achter mijn pc te zitten.
    Bleh, hier ook een beginnende verkoudheid. Last van mijn keel. Morgen even dropjes inslaan. Alleen mag je die natuurlijk niet teveel eten...
    'k Had je afspraak trouwens weer aangepast op de lijst.

@zustertje12345: oh, dat was even schrikken, misschien 2! Super dat je echo goed was. Beterschap met je misselijkheid. Geen lol aan zo!

@geslacht: ik denk dat ik ook maar gewoon volhou, dat we het niet weten. Bij de andere drie wilden we het ook niet weten, dus misschien scheelt dat in het "ontfrutselen"...

@mannen: hier ook zo-eentje die niets ziet. Ik ga er niet teveel over uitweiden (korte ei/lange ij???), maar ik ben al hartstikke blij dat hij af en toe de vaatwasser in- en uitruimt... Het meeste komt gewoon nog op mijn schouders, naast mijn 32-urige werkweek.

@missende meiden: ik vind het wel jammer dat er niet meer meiden meekletsen, maar ik begrijp uit andere topics, dat ze dit topic erg snel vinden gaan. Ik ervaar dat niet zo, maar goed, ik lees ook ongeveer iedere dag mee.

@ontmoeten: neeeeeh, doe nog maar ff niet...

8. nenny

nenny Actief lid

9 jan 2008
    215
    0
    16
    student
    enkhuizen
    poeh poeh, wat is het hier gezellig :D
    ik probeer de hele dag al een beetje bij te lezen maar het is allemaal erg snel gegaan hier. maar lees voornamelijk erg leuke dingen, en herkenbaar.

ik heb hier ook een leuke vriend die denkt dat ik gewoon in staat ben om de hele dag lekker intensief te schrobben en savonds zijn prakkie klaar maak. en hij is ook super beledigd dat hij nu even die taken van me over moet nemen...maar goed...ik neem aan dat dit snel over gaat...

voor de rest hier: ik ben ongelofelijk misselijk, kan hier amper mijn bed uit komen en ik lig de hele dag maar voor de sier op de bank onder de deken omdat ik dan toch het ideee heb wat te doen met mijn dag. kan erg slecht slapen en poep ook heel slect, ben van 3x per dag naar 1x per 2 dagen gegaan, volgens de vk ook een reden waarom ik dus zo misselijk ben.

heb afgelopen vrijdag echo gehad bij de HA maar met zodanig oude apparatuur dat het eigenlijk niet de moeite is om de echo online te zetten, maar het belangrijkste: er was een kloppend hartje :D woohoo :D vanmiddag de intake gehad bij de VK en heb over 2 weken weer een afspraak omdat er zodanig veel besproken was dat we tijd te kort kwamen hahaha...

ik kom afentoe eens om de hoek kijken hier en probeer wel up to date te blijven met wat er allemaal gebeurd! maar met hoe ik me voel heb ik niet constant de puf en zin om hier te checken! :) wss na de 12 weken dat ik wat actiever weer word :)

9. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    wat ben ik blij om te lezen dat ik echt niet de enigste ben die zo vaak misselijk en moe is, mijn vriend is bang dat ik bloedarmoede (of erger) heb. T is niks voor jou om midden op de dag op bed te gaan liggen zegt ie, maakt zich zorgen natuurlijk.
    hij neemt gelukkig wel veel werk van me over hier in huis anders zou het een enorme puinhoop worden denk ik.

Zijn jullie al bezig met de kinderkamer?

10. Mama Jude

Mama Jude Actief lid

4 sep 2012
    210
    1
    0
    Midden Nederland
    @Seallable: Op termijn vind ik dat zeker heel erg leuk! Goed om daar al over na te denken hoor, want voor je het weet zijn we allemaal halverwege de zwangerschap. Haha! :D

@Nelly: Ja? Moest je echt wennen aan het feit dat het een meid was? Ik denk dat ik je heel goed snap... maar dat wij dus juist om die reden ook willen weten wat het wordt... zodat wij dat niet net na de bevalling hebben. Hoe sta jij daar dit keer in dan? Heb je echt niet zoiets van 'dat gaat me geen tweede keer gebeuren'?
    Leuk dat je die cupcakejes gaat doen met iets leuks erop!!! Ik ben benieuwd naar de reactie van je meiden. Ik zit er stiekem aan te denken om de reactie van de kinderen te filmen, maar ja... hoe doe je dat als je ook 'gewoon' nog in gesprek wilt zijn met ze. :)

@Missende meiden: Ik vind het topic ook niet te snel gaan, als je elke dag mee leest en mee schrijft, dan is het wel fijn als er wat gebeurt hier in plaats van dat je één of twee berichten hebt van iemand. Maar goed, zo zit ik in elkaar... ik begrijp wel dat anderen het wel te snel vinden gaan.

@Bevallen: Gisteravond sprak ik met manlief over een thuisbevalling of een ziekenhuis bevalling. Thuis lijkt ons wel relaxed, maar manlief is bang dat het heel snel gaat en de vk er niet op tijd is en hij dan iets moet doen waar hij niet op voorbereid is. Haha! Ik heb hem gezegd dat hij zich er óf op moet voorbereiden óf we eventueel in het ziekenhuis gaan bevallen. Tja... als ik niet op mijn man kan rekenen op dat moment, dan weet ik niet of ik me veilig voel. Een derde bevalling zou snel kunnen gaan... alhoewel het straks ook alweer 7 jaar geleden is dat ik bevallen ben. Hoe gaan jullie gesprekken daarover? Wij zijn er duidelijk nog niet uit. ;)

@Nenny: Wel balen dat je zó moe bent en zó misselijk bent. Voor een betere stoelgang vooral pruimen, kiwi's en peren eten en een fles roosvicee laxo in huis halen... kan totaal geen kwaad en helpt écht. Daarnaast wel veel blijven drinken natuurlijk, want maatregelingen zonder veel vocht helpen niet. Ik hoop écht voor je dat het helpt, want ik weet uit ervaring van mijn vorige zwangerschap (zeker op het laatst toen...) dat je je hééél erg beroerd kan voelen door een slechte stoelgang.
    Goed dat je je er zo aan toegeeft hoor... over een poosje voel je je vast een stuk beter en manlief kan er gewoon alvast aan wennen dat de kaboutertjes het werk niet allemaal doen en dat het een serieuse taak is om alles draaiende te houden.

@Babykamertje: Euh... we hebben geen kamertje meer over. Er moet eerst een vaste trap naar zolder komen en dan mogen de jongens samen op zolder slapen. Als dat gerealiseerd is, dan heb ik hun kamertje om daar een leuk babykamertje van te maken. Maar... ik denk dat het pas in het nieuwe jaar allemaal gaat gebeuren, dus voorlopig hou ik het bij een kinderwagen en een maxicosi en dan ga ik in het nieuwe jaar hélemaal los! Hahaha! :)

11. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

Mopper: kom me helemaal voorstellen hoe jeje voelt als je gewerkt hebt en je komt thuis en eht is een pleuris bende, hier ook een paar keer gehad maar vriendlief weet nu wel dat deze niet zo gek is en het dan maar zelf opruimt... lang leve de hormonen hahaha.

edit: hahah een briefje! cool, een een idee voor hier :D

Joycie78: wel fijn om te weten ja dat alles schoon is, dus die moet weer gevuld worden :p

zustertje: :D:D heb je ook een foto!! :D:D maar hier ook nog niet zeker of wel eht gaan doen ja of nee.

mama jude: das wel minder dat je je baan kwijt bent! hoop dat je snel weer wat nieuws vind!

nelly: dikke knuf! hopelijk voel je je snel beter!!

babykamer: ook hier nog een extra kamer, maar voorlopig blijft de kleine dan toch bij ons op kamer totdat we gaan verhuizen.

hier: verder prima, maar merkt wel omdat ik lange dagen heb met het werk sneller moe ben en dus vaak voor pampus lig op de bank haha. en mijn borsten omg.... die doen toch wel echt zeer soms...
    morgen weer een echo en een gesprek bij de verlos in het ziekenhuis.

12. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Meiden, nu even niet bij mij in de buurt komen of verkeerde opmerkingen maken hoor!
    Jeeeeees, wat heb ik last van zenuwen en hormonen! Ik sta op scherp...
    Is het nou nog geen kwart voor twee???

13. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Nelly! T komt goed! Positief denken! En ff je gedachten verzetten! Nog een paar uurtjes! Vond bones gisteravond ook erg plat zeg!

Bevallen; moet ik sowieso in t ziekenhuis want we wonen 4 hoog en ik weeg 98 kilo bij 1.78. Als je boven de 100 uitkomt tijdens de zwangerschap moet je naar t ziekenhuis en die kans is heel groot :)

Kamertje; ik weet al wel welke kamer het word alleen ik doe/koop helemaal niks tot de 12 weken voorbij zijn...... Tja noem het bijgeloof...daarbij is het mn mans game room en ik denk niet dat hij er al afstand van kan nemen. Denk dat wij het in januari/februari klaar maken oftewel: manlief met kameraden gaat klaarmaken. En ik erbij ga staan en roepen hoe ik het wil :)

14. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    Hey meiden,

Ik jenever achterover gelegen en rustig alle bladzijden:10!! Bijgelezen:D... Oké, ik ga niet overal op reageren, maar mijn lieve man heeft me na alle ellende van de vorige week getrakteerd op een weekendje aan zee en dus ben ik heerlijk uitgewaaid!!:) hij is echt een lieverd!! En het was zo fijn om even bij te komen en familytime te hebben met ons 3tjes!';)

Dus vandaar dat ik even niet online was... Ik ga vanaf vandaag weer dagelijks alles bijhouden... Vandaag mag ik voor de Combinatietest:). Ik ben benieuwd wat eruit zal komen.. Ik maak me toch wel zorgen, maar het geluk dat onze dochter kerngezond is, dat maakt ook wel weer dat ik goede hoop heb!

Mijn zusje wordt nu geopereerd dus daar mag ik ook langs.. Ze is ontzettend ziek en we weten nu al 5 jaar dat ze niet meer beter zal worden... Gelukkig is alles stabiel, nou zo ver je dat stabiel kan noemen... Maar het is nog niet aan de betere hand.. Vandaag is best belangrijk, want nu krijgen we te horen wat ze verder willen doen... Dus nog meer spanning... Gelukkig is het in hetzelfde ziekenhuis, dus ga ik na onze afspraak meteen door, kijken hoe het met haar gaat!

Hoe gaat het verder? Nou, ik voel me eigenlijk wel goed. Ik ben alleen nog ontzettend moe en heb pijnlijke tepels als je ze aanraakt, verder merk ik nog vrij weinig.. Dus mijn lijst kan weer ingekort worden hahaha;)

Hoe gaat het verder allemaal met jullie? :D

15. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    @anke: bedankt voor de uitleg

@combinatietest: oh, dat gebeurt hier dus standaard aan 12 weken. geen keuze. bloedtest en nekplooimeting

@mama jude; haha, nu ga je blij zijn met een blubberbuik :p

@ontmoeten: euh, ik ben zeker de enige Belgische hier, of niet?

@mannen: hier heb ik geluk. doet elke dag de vaat en maakt elke middag warm eten. zonder zeuren, is gewoonte hier

@nelly: haha, misselijk van een serie. grappig. ik kom misselijk van de kookprogramma's

@Nenny : een kloppend hartje is het belangrijkste he. geniet ervan

@pink : zo vervelend he die misselijkheid! maar het is normaal hoor, geen zorgen maken

@kinderkamer: hier is dat momenteel de rommelkamer. dus ja, zal zodra ik beter ben, die beginnen schommelen. en dan eerst het geslacht afwachten

@moony : succes morgen met de echo

@nelly : best dat we ver van elkaar wonen, we konden elkaar in het haar vliegen :p

@bevallen; bij ons is een ziekenhuisbevalling standaard. en ben wel blij ook

@mevr s: sterkte voor je zusje meid

@HIER : oeps, ik had al mezelf voorgenomen om rond het thema Noni te werken ( dreamland) vond die zo schoon. dus ja, mijn geboortelijst zal vooral rond Noni spulletjes gaan. Enkel de parkbekleding vond ik te duur. zie ik hem nu net op kapaza staan. 4 maanden oud, echt een koopje! die wil ik natuurlijk.
    weet wel dat het nog te vroeg is, maar kan het niet laten.
    Als het alsnog mis gaat kan ik nog altijd doorverkopen.
    ik ben zo gelukkig :D

16. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Stuiter, stuiter, stuiter...
    Sorry dat ik zo ego ben nu en jullie ermee lastig val... Echo is over een uurtje...
    Ben helemaal hyper. Valt me nog mee dat ik vannacht zo goed heb kunnen slapen...
    'k Ga nu even proberen of ik een broodje naar binnen kan werken.

Oja, seallable: gewicht is geen indicatie voor ziekenhuis. 't Is alleen zo als je als 100-plusser (= ik nu al) op een verdieping bevalt en je moet naar het ziekenhuis vervoerd worden, de broeders je niet van de trap af mogen dragen vanwege de arbo-eisen. Dus dan moet de de brandweer ingeschakeld worden om je door het raam o.i.d. uit je huis te hijsen. Tja, daar zit je natuurlijk tijdens de bevalling niet op te wachten...
    Je mag dus wel gewoon thuis op de begane grond bevallen.

17. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    @nelly, stuiter lekker een stuk vandaan, haha. Leef/euhh stuiter met je mee ;)

18. Joycie78

Joycie78 Niet meer actief

*stuitert ook ff met Nelly mee*

Geniet ervan strakjes hun! :D

Kom maar terug met mooie plaatjes.

X Joyce

19. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Hey meiden,

@mamajude, neej ik werk door omstandigheden niet. Ben dus lekker de hele dag thuis om voor m'n zoontje te zorgen. Moet zeggen dat met die vermoeidheid nu ik er wel heel erg blij mee ben. Maar soms vind ik het heel jammer. Ach jah.
    Wat vervelend dat je je baan kwijt raakt. En wat hoor je dat laat, of wist je het al eerder?
    En euhh die rare blubber buik, hier ook, helemaal aan het einde van de dag.

@anique, kraamafdeling hier moest ook sluiten maar hebben ze gelukkig voor kunnen zorgen dat da niet hoefde .

@ontmoeten, over een tijdje lijkt me gezellig.

@verwarring geslacht, hier ook lichtelijk geschokt toen we bij de echo hoorde dat het een jongen was, was overtuigt van een meid. Maar had gelukkig nog een aantal weken om er aan te wennen. ;)

@babykamer, ben eerst druk op zoek naar een ander huis. Nu in een appartement, is heerlijk midden in de binnenstad, enige probleem maar 2slaapkamers. Dus eerst een kamer zien te vinden ;)

@mevrS, gezellig dat je weer terug bent. En heerlijk een weekendje weg, goed plan. Wat vervelend van je zusje, krijgt ze een zware operatie.

@nelly, ook idd bones gekeken, beide keren idd ook beetje misselijk. Was idd een bijzondere aflevering.

@natasha, noni? Dreamland? Parkbekleding? Kapaza? Haha, serieus geen idee?

@joycie, hey meid, hoe is het? Wat gaaf dat je zo mee leeft.

@hier, pffft nog steeds de zenuwen voor morgen, duurt nog zooooooo lang :( snik. Nou jah. Ff schoonmaken zo want ben vandaag best goed te pas en heb best wat in te halen. Ow jah en vanmiddag met zoonlief naar de osteopaat.

X

20. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    @natasha, ik heb noni even gegoogled, ziet er leuk uit schattig met die Rustige kleurtjes. Ik heb hier nog van me andere schatje dus denk niet dat ik een nieuwe serie wil. Ik heb hier de nijntje holland serie.

Deel Deze Pagina