1-15 mei 2013 mama's - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Uki, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    haha Anke,
    Hier een linkje met de Noni collectie

Koekoek, ik ben Noni - DreamBaby

in België zijn er veel die een geboortelijst leggen, waar de mensen dan kraamgeschenken van kopen die jezelf gekozen hebt.
    Dreamland is daar zo'n bekende winkel van, waar je erg voordelig en zonder verplichtigen een lijstje kan leggen :)

oja, kapaza, das iets zoals jullie marktplaza :)

2. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    enne, parkbekleding? kennen jullie dat niet?
    Jawel zeker

3. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

nope maar ik dacht het om boxbekleding ging.

4. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    euh, denk het wel ;)

5. Molly1984

Molly1984 Actief lid

3 aug 2011
    360
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi lieve allemaal,

Gister een hele mooie echo gehad!! M'n aller eerste ooit en wat was ik zenuwachtig..
    Na berekening vond de echoscopiste het nog te jong om het van buiten af te doen dus een binnenwaartse echo gehad. En dat was achteraf maar goed ook, want m'n baarmoeder ligt vrij ver naar achter dus ze had het anders nooit kunnen zien!
    Ik was gister 8,1 week lig precies op schema en het hartje klopte heel mooi. Vond het echt super gaaf om te zien op dat grote diascherm aan de muur!!
    Omdat ze pas van 8,4 weken de exacte uitgerekende datum mogen zeggen mogen we over 2 weken nog een keer terug komen voor een termijn echo :) vinden wij helemaaaal niet erg!!
    Vanochtend onze eerste kennismaking bij de vk.
    Een hele lieve vrouw bij wie wij ons direct op het gemak voelde.
    Ik merk nu dat er toch iets van spanning is weg gevallen en dat ik wat meer durf te genieten en te beseffen dat het echt zo is..
    Op naar de volgende echo op 8 oktober ;)

Liefs

6. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    @natasha, parkbekleding is idd voor bij ons in de "box" zullen jullie dan wel "park" noemen. Tenminste als ik het plaatje op je link zo zie ... Waar de baby in kan spelen toch?
    En noni is een leuke serie. Bij ons leg je niet zo'n lijst aan. Je krijgt gewoon van alles. Ik heb wel mijn voor keur doorgegeven voor de serie die ik wilde als mensen er naar vroegen, maar had het meeste zelf al gehaald. ;) haha. Maar goed.

@molly, fijn dat de echo zo goed was. En dat je al snel weer mag. Das altijd leuk ;) bijzonder om te zien of niet.

@stuiterende Nelly, hoe is het gegaan? Alles helemaal mooi?

@mevrS, hoe ging jou test, en hoe is het met je zusje gegaan?

7. DTtje

DTtje Bekend lid

19 feb 2012
    513
    0
    0
    Begeleider vg
    @nenny:wat balen dat je je nog zo min voelt, maar een kloppend hartje!!wauw!!dat is het toch allemaal waard he?

@pink:ik ben nog niet bezig met de kinderkamer...ik wacht eerst de echo even af!de 12 weken ook....maar natuurlijk wel aan het kijken hihi!!

@moonmuppet:morgen weer een echo!wat heerlijk de baby even weer kijken!

@mevrS:wat een fijne vent zeg:)een weekendje weg...ik wil ook!!haha! en heel veel sterkte met je zus..

@molly:wat super zeg!!!

@nelly:Hoe was de echo????

8. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hooooooooi!

Hier eindelijk klaar met stuiteren!

Vanmiddag was alles goedgegaan bij de verloskundigenpraktijk. Al merkte ik op een gegeven moment wel dat ik echt niet zat op te letten tijdens het gesprekje met de assistente en later bij het intakegesprek, want het is voor ons al de vijfde keer...
    De echoscopiste/verloskundige zag voordat ze de kleine goed in beeld had meteen al het hartje flink knipperen. Na wat metingen kwam ze uit op een dag korter zwanger, maar we houden gewoon 4 mei aan. Bij de termijnecho zetten we die datum pas echt "vast".
    Tijdens de intake werd nog het een en ander doorgesproken, bloed afgenomen, info gekregen, etc. Ik moet trouwens wel nog even nuchter bloed laten prikken vanwege mijn BMI. Zat er "dik" in...
    De verloskundige bood aan om over een week of twee een extra echo te doen i.v.m. de eerdere miskraam met 11 weken, maar dat hebben we afgeslagen. We gaan er gewoon vanuit dat deze zwangerschap normaal verloopt.
    De termijnecho staat nu op op 22 oktober gepland en de volgende controle is op 6 november.

Groetjes,
    Nelly

9. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
  10. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Bevallingslijst 1-15 mei 2013 mama's to be
    Klik op het mei 2013 mama's clubje

datum naam (leeftijd) - # kindje - tb/zh/gh - bv/fv - geslacht
    28-04 Natasha86 (25) - 2e kindje - zh - fv - wil het weten
    30-04 Danijelle (40) - 4e kindje
    30-04 Sandra1987 (??) - 3e kindje
    ??-05 Ytest (24) - 1e kindje

01-05 Anique (35) - 4e kindje (draagmoeder) - tb - mm - wss niet weten
    01-05 Anzza (26) - 1e kindje - tb/zh - bv - wil het weten

01-05 Lolsmurf (27) - 1e kindje
    01-05 Seallable (24) - 1e kindje
    01-05 zustertje12345 (23) - 1e kindje
    02-05 MamavanK (22) - 3e kindje
    02-05 Riverr (25) - 1e kindje - zh - wss fv - wil het weten

03-05 DutchDiva (29) - 1e kindje - tb/zh - bv - twijfel
    03-05 Moonymuppet (24) - 1e kindje

03-05 Mopperkonijn (34) - 3e kindje
    03-05 Nenny (23) - 1e kindje tb/zh wil het wel weten

03-05 Poon (??) - 2e kindje
    04-05 BellaNoa (26) - 2e kindje - zh - fv - wil het weten
    04-05 LadyWen (23) - 1e kindje - zh - wil het niet weten
    04-05 Nelly (33) - 4e kindje - tb - bv - wil het weten
    05-05 mama marinda (27) - 2e kindje - zh - bv - wil het weten

05-05 Molly1984 (27) - 1e kindje - zh - fv - wil het weten
    05-05 N1986 (26) - 1e kindje
    06-05 Anke1986 (26) - 2e kindje - zh/tb - bv - wil het weten
    06-05 MevrS (26) - 2e kindje - zh - fv - wil het weten
    06-05 pink99 (??) - 1e kindje
    07-05 Jade12 (21) - 1e kindje - zh - bv- wil het weten
    07-05 Mama Jude (34) - 4e kindje - tb - bv - wil het weten
    08-05 MomOf2 (30) - 3e kindje -tb - bv - nog onbekend
    08-05 Mirtjuh (37) - 3e kindje - gh - bv - wil het weten
    11-05 DTtje (24) - 2e kindje
    13-05 JongeMama2013 (23) - 1e kindje
    13-05 NienT (26) - 1e kindje - zh - bv - wil het weten
    15-05 Flotsje (29) - 3e kindje

Totaal: 33 zwangeren

Vlindertjes...
    babsie - bbz
    Miep80 - bbz
    Bloem89 - vmk
    Juis - vmk
    Rikki - vmk
    Joycie78 - vmk
    MarjoleinART - vmk
    Moppie33 - vmk
    Ilone - vmk

Afspraken

datum naam - afspraak
    25-09 Molly1984 - intake vk
    25-09 Nelly - 1e echo + intake vk
    25-09 mama marinda - intake vk
    25-09 MevrS - combinatietest
    25-09 Sandra1987 - echo zh
    26-09 BellaNoa - 1e echo + intake vk
    26-09 Anke1986 - intake vk + 1e echo
    27-09 Anique - 1e echo + intake vk
    27-09 pink - 2e echo
    28-09 DutchDiva - intake vk
    28-09 Poon - 1e echo
    28-09 Ytest - intake vk
    01-10 DTtje - intake vk + echo zh
    01-10 LadyWen - 1e echo + intake vk
    02-10 NienT - 1e echo + intake vk
    03-10 Anzza - vk
    03-10 jade12 - termijnecho + intake vk
    05-10 Danijelle - termijnecho
    05-10 MomOf2 - intake vk
    08-10 Ilone - 1e echo + intake vk
    08-10 Molly1984 - termijnecho
    08-10 seallable - echo + intake vk
    12-10 Anique - kennismaken vk Amsterdam
    12-10 Natasha86 - 12 weken echo
    16-10 DutchDiva - 12 weken echo
    17-10 Anke1986 - termijnecho
    18-10 zustertje12345 - controle vk
    22-10 nelly - termijnecho
    06-11 nelly - controle vk

Als je de lijst aan wil passen, kan je het beste de laatste lijst quoten. Verwijder dan wel [ QUOTE=...] aan het begin en [ /QUOTE] aan het eind. Zo blijft de opmaak behouden.
    En laat deze "instructie" ook maar staan...

11. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Nelly! Mooie echo! Helemaal uitgestuiterd? Vk dus niks nieuws te vertellen? haha. Fijn dat alles goed was meid.

12. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Oja, we hebben vanavond onze meiden met het toetje verteld, dat er nog een babietje komt.
    Ik had cakejes gehaald en wilde daar eigenlijk zo'n marsepeinen babypopje op plakken, maar die kon ik nergens vinden. Uiteindelijk heb ik met van die taart-versier-schrijfstiften "BABY" in roze/blauw op cakejes geschreven.
    Achteraf maar goed ook, want het kwartje viel helemaal niet. Maar wat wil je ook, de oudste is vier jaar.
    Ze vonden het wel leuk, al ging de aandacht vooral naar het cakeje.

Komend weekend gaan we schoonfamilie vertellen, daarna mag iedereen het gewoon weten.

Fotootje van de klieder-kladder-vertelcakejes:
    Bekijk bijlage 276184

13. DTtje

DTtje Bekend lid

19 feb 2012
    513
    0
    0
    Begeleider vg
    mooie echo nelly! je kunt echt al wat vorm zien van een babytje!super!

14. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Oja, 't was trouwens een inwendige echo.
    De echoscopiste kreeg ons beebje alleen niet mooi in het midden van het beeld. Maar we hebben hem/haar toch mooi kunnen zien!

15. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Aaah daar issie dan! Heb de hele middag gekeken hihih. Mooi Nelly en nu lekker gaan genieten he ;) Ik zeg tijd voor een banner???

16. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Genoeg ge-ego-t. Even bijgelezen hoor!

@nenny: blegh, veel sterkte met de kwaaltjes.
    Yesss, ondanks de slechte kwaliteit van de apparatuur toch mooi een knipperend hartje gezien!

@pink99: heeft de vlos je nog niet op ijzer geprikt?

@mama Jude: ja, ik schrok echt van mijn gevoelens toen Evelien een meisje bleek te zijn. Ik was er zo van overtuigd dat het een jochie zou zijn. Bij Marjolein had ik gelukkig niet zo'n sterk gevoel en was ik superblij met een meid. Deze keer wil ik het toch wel weten. Niet zozeer om "dat gaat me niet nog een keer gebeuren", maar meer vanuit praktisch oogpunt.
    Hoe was de reactie van je kinderen op het vertellen?
    Haha, die reactie van je man op een thuisbevalling... 't Zal voor hem ook even wennen zijn aan de gedachte. Komt vast wel goed!

@kinderkamer: daar zijn wij niet echt mee bezig, die is nog bezet. Eerst moeten we nog kamers maken op zolder. Wijzelf verhuizen dan naar zolder en de eerste verdieping is dan voor de kinderen.

@MevrS: oooh, heerlijk even een weekendje weg! Doe mij ook zo'n man!
    Hoe was de combinatietest gegaan?
    Jeetje, wat heftig van je zusje. Wat heeft ze? Als je dat prive houdt, even dikke vrienden hoor!

@natasha86: aaah, wat schattig, dat Noni-thema. Hier geen thema meer. We schuiven gewoon door.

@Anke1986: alles goed gegaan bij de osteopaat?
    Nope, de vlos heeft me niets nieuws verteld. Ik haar wel. Net toen ik zwanger getest had stond ik bij de apotheek om nieuwe medicatie te halen voor mijn schildklier. Bleek ik daar nog steeds zwanger geregistreerd te staan (currettage in februari gehad). Foutje van het ziekenhuis/vlos.

@Molly1984: super dat je gisteren een goede echo had en dat het klikt met de vlos! En ja, het is nu echt echt!!! Geniet ervan meid!

@seallable: banner... ehm... kweet-nog-nie...
    Sorry, dat ik je zo lang heb laten wachten! ;)

17. Mama Jude

Mama Jude Actief lid

4 sep 2012
    210
    1
    0
    Midden Nederland
    Jeeeeej, ik zie leuke berichten!! :D :) :D :)

@Werk: Vandaag heb ik zowaar positief bericht gekregen over een project van 5 maanden, zou tof zijn!! Alhoewel ik ook wel graag een poosje rust zou willen en zou willen genieten van een uitkering... maar ja, dat is niet helemaal fear. Iedereen moet werken voor z'n geld en als ik dat kan, dan zit het niet in me om thuis te blijven 'niets doen'. Maar stiekem... na zoveel jaren 32-40 uur werken per week, had ik wel een klein beetje gehoopt op een poosje geoorloofd relaxen, boeken lezen, knutselen met de kinderen, het huis en de was op orde houden en ruim de tijd nemen om alle spullen van zolder op Marktplaats te zetten. ;)

@MevrS: Jij hebt écht een héle leuke man! Zomaar een weekendje weg om heerlijk uit te waaien en te genieten samen! Lekker hoor, ik ben heel blij voor je! Vandaag de combinatietest gehad... spannend! Wanneer krijg je de uitslag? Hoe werkt zoiets eigenlijk?
    En je zusje is ernstig ziek? Hè, bah, wat naar zeg, sterkte daarmee voor jou en je geliefden. Vertel je hoe het bij haar was?

@Natasha: Blij met mijn blubberbuik? Hahaha... ik kan er zelf om lachen als ik in de spiegel kijk... gelukkig! :D :D Dat Noni is écht heel schattig zeg!! Ik snap dat je daar iets mee wil!

@Bevalling: Mijn eerste twee bevallingen waren in het ziekenhuis omdat ik een waterbed had. Daar mag je niet op bevallen... en er was voor mij dus ook geen keuze. Ja, we hadden een ander bed in huis kunnen zetten, maar daar hadden we geen ruimte voor, dus al vrij snel besloten naar het ziekenhuis te gaan om die reden. Nu is het dus best een spannende keuze met manlief die me een beetje spannend aankijkt bij het idee dat hij misschien wel iets moet doen waar hij nu nog niet aan wil denken. ;)

@Nelly: *ploing ploing ploing* Ben je niet duizelig geworden van dat gestuiter?? Ik vind het heel goed van je dat je die extra echo hebt afgeslagen, jij bent zeker van je gezondheid en die van de beeb... en ik ben van mening dat de woorden die je uitspreekt werkelijk kracht hebben. Well done! :)
    Je klieder-kladder-vertel-cakejes zijn leuk!!!!
    Wij vertellen het de kinderen morgenavond... morgenochtend heb ik eerst de echo en dan kan ik ze morgenavond het fotootje laten zien met de vraag of ze misschien weten wat dat is. ;)

@Anke: Ik wist het vlak voordat ik wist dat ik zwanger was. Soort van tegelijk... ik had het hier nog niet gemeld, wel ergens dat ik het nog wel een keer over m'n werk zou hebben, maar niet dat ik straks zonder baan zit. Ik wil me er geen zorgen over maken, hoor, want ik hou er niet van om me ergens zorgen over te gaan maken. ;)
    Jij zit dus ook door omstandigheden thuis momenteel, is ook dubbel, hè? Soms genieten, soms balen...
    Waarom moest je zoontje naar de osteopaat? En... hoe is het gegaan??

@Molly: Wat heeeeeeeeeeeeeeeerlijk dat je zo genoten hebt van je echo!! Ik ben héél blij voor je!

@Echo: Morgenochtend mag ik om 8.30 uur!! Zo leuk! Ik heb er zo'n zin in! Ik dacht eigenlijk dat het een uitwendige echo zou zijn, maar ik hoor hier allemaal verhalen over inwendige echo's. Mmmmmh... jammer, ik had gehoopt dat het uitwendig zou kunnen. Maar goed, het is niet anders. Zo erg is het natuurlijk ook weer niet. :)

@Slapen: Zo eerst maar eens gaan slapen... hopelijk maakt mijn zoontje me niet weer om 3.00 uur wakker, want vannacht heb ik daarna geen oog meer dichtgedaan. En dat terwijl ik altijd zó goed slaap en na het wakker worden binnen een paar minuten weer in dromeland ben. Dat zijn dan denk ik toch die hormonen, want ik kan het me van de vorige zwangerschappen nog wel vaag herinneren.

xx

18. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Deze week is spannend zeg! Elke dag haast een echo!
    Morgen hier alweer op 9 week spannend en de tijd gaat een stuk sneller dan in de eerste 2 weken. Hoewel een hartslag geen 100% zekerheid geeft (niks is zeker in het leven) voel ik me toch veel fijner al mag het ook al wel weer 8 oktober zijn hihi. Kunnen we ook mooi de termijn bepalen.

Gaan er nog dames naar die beurs in Hardenberg. Ik ga wel. Ik weet niet of er mee dames in die omgeving wonen? In elk geval een goede nachtrust gewenst iedereen en de ladys die een echo krijgen morgen; veel succes en hopelijk lekker genieten!

19. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    @nelly
    wat een leuke echo!! en die cakejes zijn schattig.
    ik ben nog niet geprikt op ijzer misschien morgen, en heb nog geen verloskundige gezien ik loop nog op de voorplantings afdeling in het ziekenhuis.

@MevrS suc6 met je zusje

@seallable nee ik ga niet naar die beurs, wel in februari naar de huishoud/babybeurs

20. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    Hey meiden,

Gister een heavy dag gehad... Dus ben lekker vroeg naar bed gegaan en bijgekomen van alle ellende... :)

Dus nu ga ik eens de tijd nemen op al jullie berichten te reageren hahaha...

Combinatietest mag worden gedaan vanaf 9 weken tot 14 weken :D.. Ik loop dus voor op mijn banner, maar ik laat hem lekker staan. Wij hebben eerst een gesprek gehad met een geneticus en zij heeft goed naar de zwangerschap gekeken. Eerst een uitwendige echo, waar je al heel mooi een baby op zag met een hoofdje en een lijfje!! Zo gaaf om dat voor het eerst te zien ;) we zagen het zelfs bewogen en het hartje gaat flink te keer... De kans dat dit nog afkomt is daarom ook erg klein.. :) daarna een inwendige echo gehad, omdat dit moet om een nauwkeurige meting te krijgen... Het is 2 cm... Jeeehee hahaha... Toen bloed wezen prikken en nu nieuwe afspraak gehad voor de nekplooimeting. Ik ga ze er allemaal bijzetten.. We zijn alleen onze foto vergeten mee te nemen in het ziekenhuis... Stom hè!?

Zusje het was een zware operatie, maar gelukkig is alles goed gegaan... Ze heeft nu veel pijn en is erg moe... De vraag is alleen of er misschien nog een operatie gaat komen... Mijn zusje d'r hele spijsverteringskanaal is ontstoken, dit houdt in dat van haar mond tot haar anus alle organen een ontsteking bevatten. Zo begint het met aften in haar mond tot overal ontstekingsplekjes in haar lijf. Dit is natuurlijk erg pijnlijk en daarom krijgt zij elke 4 weken een remicade inflixmab via een infuus. Je kunt het vergelijken met een soort "chemo"kuur, dat is het niet echt, maar de werking en de bijwerking is hetzelfde. Ze is een uniek geval. We weten dat er eerder 1 geval zoals haar bekend was in Zwitserland, dit was een meisje van 2 en die heeft het helaas niet gehaald... Maar kindjes van 2 hebben ook een lagere weerstand. Nu hebben ze dus de ergste ontstekingsplek weggehaald in haar dunne darm... Ik heb ontzettend veel respect hoe zij ermee omgaat, ze is 16 jaar nu en ze klaagt nooit, gaat door tot het eind en zal nooit bij de pakken neer zitten. Ze is altijd positief en dat siert haar enorm... Ik ben ontzettend trots op haar... :D

Natasha86 bedankt! Noni ziet er erg gezellig uit... Ik vind het wel leuk dat jullie andere namen hebben voor veel dingen zoals bijvoorbeeld een box.

Anke1986 jazeker!! Was echt fijn... Ik zou nu wel graag weer willen hahaha... Maar dan een weekje zon! Misschien dat ik dat ook gewoon lekker ga boeken voor begin volgend jaar Hihi...

Molly1984 gefeliciteerd met het goede nieuws!! Fijn dat jullie gerust geteld zijn en dat alles er super goed uitziet!

Dtje dankjewel! Ja, maar wil nog wel een keer ertussen uit hahaha

Nelly Super mooie echo! Dat ziet er zeker goed uit... En gefeliciteerd dat alles zo goed was... Hihi en wat een lieve vakjes heb je gemaakt voor de meiden! Ik denk dat ze het vast heel leuk vinden dat ze er een brusje bij krijgen! Natuurlijk snappen ze het nu nog niet, maar ik denk dat ze dalijk wel op hun manier het mee gaan leven hahah...

MamaJude wat een super goed nieuws!! Ohhh dat moet vast ergens ook een beetje opluchten ondanks alles... Natuurlijk is het jammer dat je niet even gas terug kan nemen, maar je kan alsnog daarna gerust aan je bevalling enz denken en beginnen!!
    Maar je bent al terug van de echo!!! Vertel vertel!! Ben super benieuwd hoe het was... Hihi

babyspullen/kinderkamer nee, pas na de 12 weken, want alles wat je ervoor koopt schijnt ongeluk te brengen!! Hahaha.. Bijgeloof, maar ik hou me er wel aan.. En daarna..... Gaan we helemaal shoppen Hihi...

Deel Deze Pagina