1-15 mei 2013 mama's - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Uki, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Jude

Mama Jude Actief lid

4 sep 2012
    210
    1
    0
    Midden Nederland
    Ik doe ook mee aan MvM hoor, al meteen vanaf het begin en ik maak dus de 10 weken vol. Inmiddels ben ik er wel weer een beetje aan gewend, maar ben toch blij als het straks weer klaar is... nog 7 weken te gaan. Haha!

@DTtje: Die echo is echt mooi! Je ziet zelfs de armpjes en beentjes... schattig!

Ik hou het even kort, heb zoveel gepland vandaag dat ik er snel weer vandoor ga (ja, mevrS, ik doe rustig aan... hihi.... ik geniet van al die leuke dingen die ik doe ;)).

Tot later!

xx

2. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Hey meiden!

Ff een vraagje, ben ik de enige hier met obstipatie? Was net weer een ramp! Allemaal bloed er bij :( Iemand tips? Ik weet van het vezelrijke voeding :p Maar als iemand nog meer dan dat heeft, zou dat super zijn. Heb t gevoel dat ik soms nu al moet bevallen haha ;)

Ik doe ook mee aan MvM vanaf 8 week dus nog maar 2 weekjes nu. Wilde eerst wat zekerheid voor ik mee ging doen.

Verder alles rustig, ben weer druk aan het gamen. Sinds de nieuwe World of Warcraft :)

3. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @seallable: hier ook snel last van obstipatie (incl. een paar aambeitjes, gelukkig geen last van). Tja, niet persen, vezelrijk eten, goed drinken, fruit (kiwi/sinaasappel), ontbijtkoek, voldoende bewegen.
    Een tijdje terug ben ik 's ochtends met Yakult begonnen en dat lijkt ook wel resultaat te hebben.

4. Mama Jude

Mama Jude Actief lid

4 sep 2012
    210
    1
    0
    Midden Nederland
    @Seallable:

Jazeker, hier ook obstipatie! Oh, wat ontzettend naar! Bah!

Tijdens mijn vorige twee zwangerschappen ook gehad en heb daarvan geleerd, dus ben deze week weer begonnen met mijn patroon wat ik toen ook gebruikte en uiteindelijk wel werkte:

- begin s'morgens met een glas lauw water (bah, maar helpt écht!).
    - eet kiwi's, peren of pruimen. Elke dag minimaal één stuk fruit.
    - elke dag een plak roggebrood (lekker met kaas of suiker! ;))
    - elke dag een plak ontbijtkoek / peperkoek met een beetje (room-)boter (bij de koffie ofzo).
    - ontbijten met yoghurt met cruesli.
    - twee koppen koffie per dag (ik drink zelf niet meer dan dat omdat koffie niet zo heel gezond is, maar zowel s'morgens als s'avonds een bakkie kan geen kwaad).
    - drink één glas roosvicee laxo per dag (kan ook bijvoorbeeld s'morgens met lauw water in plaats van dat glas lauwe water).
    - drink véél water!
    - eet alleen volkoren producten (zilvervliesrijst, volkoren pasta, aardappels, bruin brood).
    - zodra je enige aandrang voelt, meteen naar het toilet gaan en neem de tijd...

Als het allemaal niet genoeg helpt:
    - vlozaad halen bij de drogist. Dit zijn vezeltabletten die prima mogen tijdens de zwangerschap en goed werken. Andere laxeermiddelen wilde ik zelf niet gebruiken omdat zwanger zijn 9 maanden duurt en ik niet 9 maanden middeltjes wilde gebruiken die niet natuurlijk zijn.

Vermijd bananen en witbrood.

Ik voel me prima en heb op vermoeidheid en obstipatie nergens meer last van, maar mèèèn, wat een nare bijkomstigheid. Dit eet en drinkpatroon werkt voor mij heel goed en is voor mij goed vol te houden... vooral omdat het geen gekke dingen zijn en vooral gewoontes zijn die je kan aanleren. Als iemand nog andere uitstekende tips zijn, dan sta ik daar natuurlijk voor open. ;)

5. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    @seallable, hier ook last van, maar me hele leven al krijg er ook medicatie voor. Die ik gelukkig ook nu mag gebruiken. Maar werkt eigenlijk nu niet meer heel goed. Hier ook veel krampen en pijn. Al geprobeerd met pruimen? Roosevice laxo?
    Anders ff bij de HA langs die kan je vast wel helpen.
    Verder vooral veel vezels. Evt zemelen door yoghurt helpt ook (wel vies vind ik) en je kunt kruidenthee halen bij winkels als "de tuinen" helpt ook. Zijn zo snel mijn tips als ik nog wat weet zal ik het nog ff snel melden. En bewegen (dus iets minder gamen of springen tijdens je gamen :))Ow jah en je tijd nemen, niet forceren.

MvM, jep ik doe ook mee. Hoewel ik er nu meer last van heb als de vorige zwangerschap hang soms kokhalsend boven de flessen :(

@mamaJude, had jij niet lekker een weekje vrij? Met je druk druk druk? Haha. Hoe gaat het met vooruitzicht op werk?

@hier, ik ga er snel vandoor, vanmiddag de stad onveilig maken met me zusje. Spreek jullie snel.

Ps. Gezellig dat het weer Iets drukker is de afgelopen dagen ;)

6. Mama Jude

Mama Jude Actief lid

4 sep 2012
    210
    1
    0
    Midden Nederland
    @Seallable: Natuurlijk snap ik dat dit soort prachtige projecten eigenlijk met een kop thee verteld moeten worden, ondersteund door foto's en ervaringsverhalen... wauw... mooi werk zeg! Zoiets opzetten is inderdaad vééél waardevoller dan geld geven of voedsel sturen. Complimenten en respect voor je vader, maar ook voor je moeder. Dit een prachtig!

Ben je er zelf ook al eens geweest? Of ben je van plan om daar een keer naartoe te gaan? Is je vader ook van plan om dit werk elders ook op te zetten?

7. Mama Jude

Mama Jude Actief lid

4 sep 2012
    210
    1
    0
    Midden Nederland
    @Anke: Ja, inderdaad, een vrije week voor mij! Ik en zó blij met meer tijd voor mijzelf en alle leuke dingen tussendoor!! :) Dat is het juist, doordat ik geen werk heb, kan ik dingen doen waar ik anders nooit tijd voor had. Vanmorgen is mijn vader op bezoek geweest (werkt onregelmatige diensten) en heb ik een deel van de was bijgewerkt. Zometeen boodschappen doen en even naar de creatieve winkel om van dat spijkerbroeken op-plak-strijk-stof te halen, want de broeken van de jongens zijn bijna allemaal kapot. Vanmiddag gaat mijn dochter 'optreden' tijdens een talentenjacht en twee van de kids hebben vanmiddag voetbaltrainen.

Tijdens het weekend van 2-4 november is er een conferentie waar ik waarschijnlijk de muziek van het kinderwerk ga coordineren. Ik ben bezig een band samen te stellen daarvoor en heb deze week veel contact over de lokatie, praktische zaken... en hoor ik uiterlijk vrijdag of het door gaat of niet. ;)

En dat werk? Dat komt vast goed... ik hoor deze week of m'n project doorgaat. In dat geval ga ik 5 maanden training geven bij een uitzendbureau aan de intercedenten en vestigingsmanager op commercieel gebied.

Dus... ja... druk, maar leuk druk. :) Lief dat je ernaar vraagt Anke. Ik vind het leuk te vertellen. :D

Wat heerlijk dat je gaat shoppen met je zus!!! Geniet ervan en koop wat leuks! Verwen jezelf vooral en maak lol! Maar... dat gaat vast vanzelf vanmiddag. :) :)

8. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Super bedankt voor jullie tips! Ga het is even uitproberen! En dat bewegen is heel leuk maar niet als je 24/7 misselijk bent :p Ben al trots opmezelf als ik ons trappenhuis heb doorstaan en een wandeling met mn chihuahua heb gemaakt :) Een rare gewaarwording die harde ontlasting, ik heb een spastische darm maar dat is altijd de andere kant op!

Wat betreft mn paps; het was een zondagmiddag dat hij samen met een kennis op het idee kwam. Omdat er haast geen vervoersmiddelen zijn daar, kwamen ze met het idee van een fietsambulance. Nu werkt hij bij een groot transport bedrijf en heeft hij transport4transport opgezet.Alle spullen, denk aan miniaturen die op de website verkocht worden, daarvan word de winst besteed aan de stichting. Die stichting financieert dus de fabricage van die fietsambulances, waardoor er dus nu mensen daar hard aan het werk zijn, en de fietsambulances worden daar gratis beschikbaar gesteld aan ziekenhuizen. Hij krijgt maandelijks een overzicht van wat er vervoerd is, zwangeren, lunatics en onbekend zieken.

Maaar hoe geweldig ik het ook vind, het is ontzettend uit de klauwen gelopen.Ook particulieren willen een ambulance financieren en kerken en bedrijfen. Mn vader sjouwd ontiegelijk veel miniatuurmarkten af om die dingen te slijten, doet voordrachten in kerken enz enz. Daarnaast beheert hij nog eens de website. Ik heb hem in 2012 tot nu toe 3x bij ons thuis gehad.

Voor mij is het niet haalbaar om naar Malawi te gaan, ik verbruik zoveel verbandmateriaal dat ik al een koffer ervoor extra zou moeten hebben!En als ik daar ziek word...nee zou er niet aan moeten denken.

En je vraag bij andere landen, tja mn vader weet van geen ophouden dus er is al gesproken over Uganda en Kenia. De beste man praat zelfs Malawiaanse en wordt daar aanbeden.

Nogmaals, ik vind het super, maar ik mis mijn vader wel een beetje :(

9. DTtje

DTtje Bekend lid

19 feb 2012
    513
    0
    0
    Begeleider vg
    Ik vind het zo apart dat wij zwangere vrouwen zoveel dezelfde kwaaltjes hebben.....denk ik vandaag..man al 3 dagen niet geweest hihi...en lees ik alweer tips!super handig zo`n topic!!!!!

10. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    Hallo meiden,

Ik heb de afgelopen dagen wel weer mee gelezen, maar ben weer enorm geschrokken... In het Mei 2013 Buiken Topic hebben 2 meiden ook weer een mk gekregen... Ze staan niet bij ons in het forum, maar liepen wel gelijk met ons... :( Blijft zo akelig om dat te lezen!!

Anke bah!! Wat vervelend dat je al je leven lang last hebt van obstipatie!! Dat zal nu wel erger zijn?

MamaJude Wat heerlijk dat je nu lekker allemaal leuke dingen kan doen ;) dat geeft ook rust!! Ik ben extreem rustig hahaha...

Seallable Bah! Lijkt me echt vervelend obstipatie... Ik heb er geen last van... Maar de tips van MamaJude kloppen wel.. ;) dus zou het lekker proberen als ik jou was... Weet wel dat het even duurt voordat het op gang komt zeg maar.... :)

Hier Ja, ondanks de weerstand en de extreme vermoeidheid denk ik dat ik me nog net zo inactief voel als vorige week alhoewel ik wel denk dat ik iets sterker ben... Woensdag mag ik weer een echo laten maken dus ik ga er dan weer over beginnen... Zit alleen met een ander dingetje!! Mijn dochtertje van 8 maanden heeft nu sinds een week dat ze helemaal niet meer wil drinken.. Ze drinkt hoogstens 1 fles van 200cc op een dag.. Eten doet ze wel, fruit, groente, brood, koek... Alles gaat erin, maar drinken wil ze gewoon niet... Ik lees heel veel op internet dat dit normaal is rond deze periode... Maar ik maak me toch zorgen... Moet pas 16 sept naar het CB, dus misschien toch HA bellen? Wat denken jullie?

11. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Goedemorgen lady's,

Iedereen beetje lekker geslapen. Hier is het echt dieptriest weer. Regen, regen en nog meer regen. Blegh. Hoe is ut bij jullie? Ook zo triest.

@mevrS, wat vervelend alweer 2. Waarom kletsen de andere meiden niet gezellig hier mee? Wist niet dat daar nog eenklets forum was. Dacht dat die echt was voor buik foto's (hier nog niet zo veel interresant te zien wat dat betreft trouwens, alleen opgezet). En betreft je dochtertje, ik heb geleerd dat je lekker je eigen gevoel moet volgen en het cb beetje met een korreltje zout moet nemen. Heb je al een tuitbeker geprobeert? Missch met diksap of roosvicee ... Mijn zoontje eet en drinkt al vanaf geboorte te weinig maar je kan ze moeilijk dwingen en hij is hardstikke gezond.
    En in yochurt, fruit enzovoorts zit ook vocht. Succes ermee.

Edit: al ontbijt papje geprobeerd? Doe je volgens mij door de flesvoeding en dan geven met lepeltje.

@mamajude, dochter talentenjacht gewonnen? Jij krijgt trouwens behoorlijk wat in 1 dag gepropt ;)
    Wat klinkt dat leuk, muziek coordineren voor een confentie. Hoe moet ik dat precies zien? En dat project is ook fijn, komt ook mooi uit met je zwangerschaps verlof ....

@seallable, heb het ff gegoogled, site gevonden. Zo wat ziet dat er gaaf uit. Is ook een behoorlijke organisatie of niet. Ideeen heeft natuurlijk iedereen maar dan ook og zo uitvoeren! Petje af voor je pa. Wel vervelend voor jullie dat ie er zo druk mee is ....
    Jammer dat het voor jou niet haalbaar is om mee te gaan. Maar kan het me voorstellen.

12. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Dat is het ook MvrS heb ook even een berichtje achtergelaten. Ik ben blij dat ik richting de 12 week ga en hoop dat de echo maandag goed is, dan zijn wel alweer een mooi eind op weg. Hopen dat de meiden die dit meegemaakt hebben er snel boven op zijn. En snel weer zwanger raken. De verhalen van Rikki en bloem geven dan toch hoop.

Hier gister discussie met manlief over een oefening van 3 week in Noorwegen ik zit dan in week 13 tm 16 dus ik zeg doen, er is niks bijzonders in die weken en volgens mij krijg je dan ook geen echo zonder reden. Maar hij wil niet ivm de zwangerschap. Nou hij ging er een nachtje over slapen dus ben benieuwd wat hij besloten heeft.

Gister bij mn vriedinnetje geweest die nu 20 week is en de kinderkamer gezien, super mooi. Vond het een raar gevoel want ze wonen in dezelfde flat en nemen dezelfde kamer als kinderkamer. Dan wordt het opeens heel echt!!! Soms word ik wel eens bang, hebben jullie dat nooit of nooit gehad? Of je het allemaal wel gaat redden en of je het allemaal wel goed zal doen? Het zweet brak me uit gister.

13. Mama Jude

Mama Jude Actief lid

4 sep 2012
    210
    1
    0
    Midden Nederland
    Ha meiden, een hele goedemorgen! *danst een rondje op de muziek in de huiskamer*

Wat een prutweer, fijn om de kachel aan te doen, een vest aan te trekken en een pot thee te zetten. Als het niet hoeft, ga ik de regen niet door vandaag. En... wat een luxe! Mijn moeder heeft vanmorgen de kids opgepikt om ze naar school te brengen, dus ik hoefde niet door de regen. :D Het geluk is nog groter, want mijn moeder brengt de kids ook weer thuis!! Yeah!! :D (ze werkt op dezelfde school als waar mijn kids zitten, dus het is een kleine moeite, maar toch ben ik een gelukkig en zeer bevoorrecht mens :))

@Anke: Euh... er was niet echt een winnaar met de talentenjacht. Zij dacht van wel, maar stiekem kreeg iedereen een prijs. Hahaha! Ze had het wel leuk gedaan en ik was écht trots op haar, heerlijk om te zien dat ze de leiding nam tijdens de voorstelling en coordineerde hoe haar vriendinnen moesten doen en wanneer het volgende onderdeel aan de beurt was. Af en toe kijkt ze dan naar mij en weet ze dat ik trots ben. Ze lijkt toch wel een beetje op me... hahahaha! Het was daar trouwens mega gezellig gisteren. De multiculturele samenleving kwam aan bod en er kwamen dames langs met veel buitenlandse hapjes... lekker!!!

De conferentie moet je zien als een zakelijke bussiness bijeenkomst in een weekend (vrij-za-zo) waar hele gezinnen zijn uitgenodigd. De zakenpartners zitten dan vooral naar (saaie) seminars te luisteren en workshops te doen en de kinderen van deze mensen worden dan door ons opgevangen voor een spectaculair en superleuk kinderprogramma. Tijdens dat programma is er muziek, dans, zang (dat deel doe ik dan dus qua organisatie) en ook sport en spel én film en knutsel. Ook is er tijd om gewoon met kids te praten en ze aandacht te geven... erg leuk om te doen!

@mevrS: 200 ml voor je kleine meid? Nou... een goede basis toch? Ik zou me niet druk maken, maar wel proberen op een andere manier vocht te laten binnen krijgen. Stél dat ze alleen borstvoeding zou krijgen, dan had je niet geweten dat het 200 ml is op een dag. Een kind neemt vaak wat 'ie nodig heeft. Maar... probeer eens wat extra yoghurt of gepureerde fruithapjes te geven? Daar zit véél vocht in en heeft zij niet eens door dat het vooral vocht is wat ze krijgt. Of geef haar een stukje komkommer... misschien vindt ze het wel interessant als ze op een andere manier drinken aangeboden krijgt. Bijvoorbeeld in een tuitbeker, een gewone beker of leuk gekleurd glas.
    Ik kan me herinneren dat toen ik mijn dochterlief voor het eerst brood wilde geven, zij hier écht geen trek in had. Ik heb toen haar broodje in de borstvoeding gedoopt en dat vond ze wel lekker... idee om weer zomaar een laagje vocht binnen te laten krijgen. ;)
    Hihi!! Ze moest eens weten wat voor trucjes er bestaan! :)

xx

14. mopperkonijn

mopperkonijn Actief lid

16 jan 2010
    432
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik leg mijn ei eens hier neer.......

ik krijg een onhebbelijk gevoel over opvang waar een van mijn dochters op zit.
    de andere zit door ruimtegebrek op ander verblijf.
    sins een maand of twee is daar een jongens als stagair te werk. (17)
    sindsdien en ik weet wel dat het bij kinderen van haar leeftijd hoort
    is ze in de nacht omgeslagen tot een paniek kind in donker, moet altijd licht aan, en zit een slang onder haar dekens die omhoog kruipt.
    na opzich vrij normaal bij de ontwikkeling van een kind die zijn angsten leer kennen.

ik mag sinds drie weken mijn dochter niet meer afvagen en is toilet een prive eigendom geworden
    wij zijn heel open met de wc ivm haar zindelijkheid
    en plas ik en mijn man met deur open, net zoals zij het doet.
    ze doet de deur op slot en ik moet wegblijven, net zoals mijn man .

nou goed denk je ze krijgt schaamte

ik merkte twee weken op de opvang dat zei ineens alleen speelt in een hoekje. dit is eigenlijk niet mijn dochter die mengt zich tussen alle kindjes de aandacht en samenspel vind ze altijd te leuk!

nu ineens afgelopen maandag een dag opvang gekregen die zij nooit op die dag heeft. ze gaat altijd donderdag en vrijdag
    daar was natuurlijk een andere leidster en dus de stagair.
    ik haalde haar op en bij wegfietsen zei ze mama pijn aan pluis
    heb er geen aandacht aangegeven verder door drukte...
    met uitkleden voor de douche begon ze weer
    en ik moch uiteindelijk even kijken...
    een rode schrale en kapotte pluis.
    mijn vraag hoe dat kwam zei ze ik weet het niet mama. dus ik vroeg veegt iemand je op schooltje af, nee zei ze.

dinsdag was het papa dag omdat ik dan werk en kwam thuis.
    en wilde omdat ik wegging mijn neus poederen. dat doe ik met zo'n wollig makeup spons.
    ik was hem kwijt, mijn vraag aan mijn man of onze dochters hem te pakken had geha, was zijn woord nee.
    dus ik zoeken en toen kwam dus mijn dochter met hier is tie en ze viste hem uit haar onderbroek!
    net alsof ze maandverband aanhad.
    ik gebruik dat niet ,en nooit gedaan en ook heeft mijn dochter dat niet kunnen zien van mij.
    nu vanmorgen op de opvang gevraagd of ze misschien grijs wc papier hebben en kapot is geschuurd maandag.
    dat hebben ze nit en weten ook niet hoe mijn dochter aan een rode pluis is gekomen!. ze gaan het in de gaten houden.
    en daar mocht ik het mee doen

hoe komt het dat mijn dochter ineens een rode pluis heeft van een halve dag opvang en die morgen met aankleden en met wassen tussen haar schaamlippen nog niks was?
    en ze dus ineens rare fratsen uithaalt.
    en waarom valt het mij op dat kyara een alleenspeler op de opvang is geworden in twee weken tijd?

wat moet ik hiermee???? moet ik nog eens in gesprek gaan
    mijn gevoel aangeven
    of zelf heel goed opletten?

graag even jullie gedachtes hierover

15. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Poee Mopper! Wat een verhaal, ik heb geen advies voor je, lastige situatie, heb je al gegoogled? Ik denk niet dat je de enige bent die soms twijfels heeft met opvang/oppas?? Succes en sterkte in elk geval, dat je al twijfels hebt is niet leuk :(

16. mopperkonijn

mopperkonijn Actief lid

16 jan 2010
    432
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja gedaan en ja snel dicht geklapt! Ik ga haar zo halen en dan gesprek aanvragen

17. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Jeetje mopper, ik zou het echt niet weten.
    Misschien kun je het verhaal bij de vang voorleggen onder het mom "weten jullie wat er is" zonder beschuldigingen te uiten. Doen alsof je om advies vraag zonder je verdenkingen te uiten ... Hoe dan ook als je het ook maar iets niet vertrouwd doe er iets aan. Succes ermee, heel veel succes

18. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    Mopperkonijn ,

Ik had eerder vandaag al je berichtje gelezen, maar ik wilde eerst goed nadenken voordat ik hierop zou reageren...

Mijn dochtertje is net 8 maanden, dus deze situatie heb ik niet op die manier meegekregen, maar wel soortgelijk. Van mijn zusje... Zij is 10 jaar jonger...kan het niet zo zijn, dat ze in de fase zit dat ze zichzelf aan het ontdekken is? Mijn zusje stopte ook echt alles in dr muts en dit duurde even voordat we wisten waardoor ze daar ineens onder de schrammen zat... Ook mochten we niet meer mee naar de toilet of de deur moest dicht dat ze wilde douchen... Enz enz enz... Dus dat is wat ik me herinner maar eerlijk is eerlijk ik kan me niet meer voorhalen op welke leeftijd dit was...

Wat mij wel erg opvalt aan jouw verhaal is de leeftijd van de stagiaire... Hij is 17 jaar oud!! Persoonlijk vind ik dat echt veel te jong om stage te lopen bij een kdv... Ik zou dat zelf ook helemaal niet prettig vinden om mijn kindjes daar achter te laten... Ik weet nog heel goed dat ik zelf 17 jaar was... Niet echt de leeftijd om verantwoording voor andermans kindjes te nemen, je bent zelf nog praktisch kind... Ik zou dit zeker kenbaar hebben gemaakt... Omdat ik dan ook niet erg graag mijn kindjes daar achter zou laten meer... Ook lees ik dat je je dochtertje op een maandag hebt gebracht en dat hij alleen was...? Ehm hoe is dat mogelijk? Dat mag wettelijk gezien helemaal niet!! Een stagiaire moet altijd onder begeleiding zijn van een leidinggevende omdat zij niet bevoegd zijn om alleen een opdracht etc uit te voeren... Heel vreemd? Dit zou ik ook zeker melden....? Dat weet ik ook nog we vanuit mijn stage periode... :)

Maar wat het aller belangrijkste is... Wat is jouw eigen gevoel? En die van je partner? Hoe staat hij erin..? Wat natuurlijk wel heel vreemd is, is dat je dochtertje niet meer met andere kindjes wil spelen enz... Ik weet dat ze nog te jong zijn... Maar probeer op haar manier te praten en te kijken wat je misschien wijzer kan worden..? Verder kan je eventuele andere ouders vragen hoe zij tegenover deze erg jonge stagiaire staan en misschien komt er dan wel meer uit...

Een gesprek met het kdv heeft in zo ver echt zin om de punten aan te geven, die ik je hebt aangegeven.. Hun belofte naar jou toe zal ten alle tijden verder zijn dat ze hierop zullen letten.. Zoals je al zelf schrijft... In een volgend gesprek zal dit niet anders zijn..

Ik wou dat ik je echt kon helpen, maar ik heb er echt goed overna gedacht en dit is wat ik zou doen...

19. Mama Jude

Mama Jude Actief lid

4 sep 2012
    210
    1
    0
    Midden Nederland
    @Mopperkonijn: Tja... googlen helpt niet echt en maakt je natuurlijk alleen maar vreselijk ongerust. Ik denk dat als ik jou was, ik een gesprek zou aanvragen bij het kdv. Maar tijdens dat gesprek zou ik vooral een soort advies vragen. Zo van 'hebben jullie dit eerder meegemaakt?' en uiteindelijk kan je natuurlijk best aangeven dat je je zorgen maakt over de leiding van het kdv en dat je je afvraagt hoe de werkwijze precies is (is hij bijvoorbeeld wel eens alleen met kinderen... of helpt hij ze ook naar het toilet?)

Meteen een beschuldiging zal niet in je voordeel werken en het mooiste zou zijn als zij hiervan schrikken en oprecht met je mee gaan denken waar dit gedrag ineens vandaag zou kunnen komen. Hopelijk tref je iemand die je echt vertrouwd zodat je met een gerust hart je verhaal kan doen.

Sterkte Mopperkonijn!!

xx

20. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Ik ben even een tijdje weg van het forum! Maandag ben ik er weer, iedereen een goed weekend gewenst.

Deel Deze Pagina