1-15 mei 2013 mama's - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Uki, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    @ Jude, google tja je kunt er goeie dingen mee vinden maar natuurlijk ook alleen maar vreselijke dingen en je nog ongeruster maken. Helaas zit er niet een 'alleen bruikbare' dingen filter op :(

Nogmaals fijn weekend gewenst en ik laat maandag even weten hoe de echo was.

2. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

mopper, zou ik echt wel over gaan praten!! en anders inspectie vragen wat te doen.

3. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    Hey meiden,

Was ik weer ;) actief ineens hè? Hahaha... Ik lees ook wel mee alleen terug reageren is een uitdaging!!

Anke ja, echt heel vervelend... Pom heeft vandaag haar verhaal gedeeld en ik heb er serieus nog steeds kippenvel van... Heb het echt met tranen in mijn ogen gelezen! Vreselijk!! Ik weet van een aantal meiden dat zij bij de kleine mei topic zitten.. Maar ik denk dat die inmiddels weer groter is dan deze haha... Hier zijn het denk ik nog maar een stuk of 7 meiden die actief mee reageren...
    Mijn dochtertje eet juist super goed! Pap, alles!! Maar dat drinken is een verschrikking.. Ze spuugt het er gewoon lachend uit... Ik lees overal dat ze water/thee/diksap/enz mag.. In het begin dronk ze het allemaal erg graag maar nu sinds 3 weken is het drama en afgelopen week drinkt ze dus niks meer... Ze zat 3 wkn terug op 3x200cc en nu nog op 1 fles... Geeft niet, ze moet naar 2, dus maak van die eerste fles al een pap 's morgens maar daarbuiten drinkt ze gewoon dus helemaal niks meer... Ik maakte me geen zorgen maar door alle Google werk weer wel! ;)

Seallable ja, ik las het! Super lief van je :)... Wat een verhaal hè? Pfff...
    Hahaha ook hier heb ik zo'n man die overal bij wil zijn en niet meer weg durft... Ik heb al gezegd dat als hij moet dat het dan best wel gaat hoor ;).. En idd tussen week 13-16 zit vaak geen echo dus kan prima! En anders vraag je het voor de zekerheid om een weekje later...dat is nooit geen probleem :)
    Leuk hè, babykamers? Ik heb nu al zin om voor deze mini uk een babykamer te maken... En voor dochterlief dalijk een peuterkamer! Lijkt me zo leuk!! Heb nu al te veel ideeën... Die 12 weken zijn ook al voorbij en stiekem zou ik nu al Willem weten wat het wordt...:) want dan had ik al zoveel spulletjes gekocht hahaha...

MamaJude het is juist heerlijk weer!! Ik hou echt van die koude trieste herfst! Haha... Niet vanwege dat natte weer, maar de blaadjes die er afvallen.. Lekker warme choco met slagroom, openhaard aan, filmpje kijken, knus op de bank! Boswandeling maken... Jaaahaaaa ik hou ervan hahaha...
    Ja, dochterlief eet super goed... Ik geef haar van alles.. Maar volgens de maatstaf moet ze minimaal 500 cc binnen krijgen en daarbuiten water/thee/diksap enz... Nou dat wil ze allemaal niet meer... Ik probeer van alles... En fruit geef ik haar wel lekker royaal want dan weet ik iig dat er ook wat vocht bij zit ;) haar flesje ben Ik eigenlijk al mee gestopt.. Ze krijgt nu een tuitbeker dat vind ze maar wat interessant maar als ze wat te drinken krijgt spuugt ze het gewoon net zo hard weer uit... Heel fijn als je op visite moet en net je goede goed aan hebt hahaha... Ik maakte me ook geen zorgen maar ben al 2 dgn aan het googlen en nu ben ik toch wel wat onzeker geworden... Har schema is als volgt:

8:00 uur ontbijtpapje
    10:00 uur vers fruit (drinken???)
    10:00 uur-13:00uur dutje
    13:00 uur boterham met smeerkaas-smeerworst of jam afwisselend of yoghurtfruitpapje (drinken???)
    15:00 uur liga / rijstewafel/ koek / soepstengel
    17:00 uur avondeten (drinken??)
    19:00 uur fles 200 cc
    19:00 uur slapen

4. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    dames, ik ben hier even minder te bespeuren
    ik ben nu iets meer dan 10 dagen zwanger en denk dat ik in mijn piek zit!
    slingerziek ....hang hele tijd boven het toilet.
    Kan niet eten, bijna niet drinken!

zodra ik beter ben, kom ik bijlezen

5. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

heel veel beterschap!!!!

6. mopperkonijn

mopperkonijn Actief lid

16 jan 2010
    432
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb mijn gesprek gehad met een leidster die alleen op donderdag staat en dus zeker weet dat ze fenna niet afveegt.
    die heeft haar de hele dag in de gaten gehouden, en kwam tot conclusie dat fenna haar zelf niet afveegt.
    thuis veegt ze zichzelf wel altijd af, dus vreemd.
    maar daarom kan het zijn dat het geirriteerd is geraakt.
    nu gaat deze leidster haar leren om ook op de opvang te vegen.
    Waarom ze dat niet doet?
    de vraag is gesteld maar ze legt het stilzwijgen op.

nu net thuis en ben rustig met haar om tafel geweest

mijn eerste vraag wie veegt jouw pluisje thuis af?
    mama en papa en fenna
    en als je bij op en oma bent?
    oma.
    en als je op de opvang bent
    ze noemt de naam van de leidster die vandaag stond en overigens alleen op donderdag staat en andere dagen niet.

dus ik zei ja dat was vandaag en er word stellig ja geknikt.
    mijn vraag wie dat de laatste keer op opvang deed, legt ze het zwijgen op.

heb anders gevraagd wat haar slang in bed doet.
    ze zegt
    slang komt in het donker onder de deken vanaf mijn voeten en gaat langs me heen en bijt me dan in het gezicht. een nachtmerrie die haar sinds een kleine 6 weken in de ban houd.

heb de vraag anders gelegd en gevraagd wie haar allemaal afveegt
    en ze komt ineens met de naam roxanne aan....
    dus mijn vraag wie dat is ( ken niet echt iemand op de opvang die zo heet?) maar weet ook niet wie er op maandag en vrijdag aan kinderen zit omdat ik niet diegeen ben maar de papa die deze dagen heen gaat.

dus ik vraag is dat een kindje?
    nee knikt ze ik zeg dus wie is dat dan een juf?
    nee zegt ze: de papa van roxanne..................

lijkt me zeer stug dat een vader van roxanne mijn dochter haar pluis afveegt?
    ze verzint wat, maar waarom?
    of verzint ze het niet? maar fantaseert?

morgen ga ik terug naar de opvang en zal dit bij ze neerleggen
    want het word nu wel heel erg vreemd

ik denk het er uit proberen te krijgen niet helpt en haar fantasie op werken gaat?
    en ja huisarts zal ik zeker bezoeken als ik weer een rode pluis zie.

ik weet het ook niet meer.....

7. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    Hallo!!

Ik heb eindelijk het gevoel dat ik de wereld aan kan... Heb energie voor 10 en zelfs mijn man uit bed gesleurd die nog op 1 oor lag... Kortom ik ben super trots op mezelf!! :D

Mopperkonijn ik snap heel goed je bezorgdheid! Het is ontzettend vreemd... Maar naar mijn idee verzinnen en fantaseren kinderen dit niet zo snel als ze zo jong zijn.... Ik zou toch uitzoeken wie die Roxanne is? Sterkte meid! Knuffel

8. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Energie voor 10? Eerder energie voor -10 haha. Hier is het momenteel echt even erg, maar dat wordt wel weer beter! Ik blijf wel meelezen (handig die tips voor obstipatietips!), en hoop snel weer beter te kunnen reageren...

9. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    Dutchdiva oh meid, ik weet precies wat je bedoeld met die -10!! Ik heb dat dus ook gehad... Bleek haast geen weerstand te hebben en zat onder de koortsuitslag, dus heb van mijn gyn wat gekregen en dat helpt super goed. Ik zou je aanraden om vitamine c van Etos eigen merk te kopen... In pijlvormig 1000 mg... Deze geeft gedurende de hele dag een beetje vitamine c waardoor je meer energie krijgt!

Sterkte xxx

10. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Hey meiden *snotter*

hier ziek zwak en misselijk :(
    Geloof dat ik het goed te pakken heb. Zoonlief begint ook goed te snotteren dus heel heel fijn.

Ik schrijf dus ff niet lees wel, pfft nu kop thee en slapen.

11. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    @ Anke1986: beterschap

12. Mama Jude

Mama Jude Actief lid

4 sep 2012
    210
    1
    0
    Midden Nederland
    Hallo lady's! Ik heb vandaag toch geshopt joh! Heerlijk! Met manlief en de twee jongens... we hebben alleen maar kinderdingen gekocht. Neeeeee... geen babydingen, maar voor de boys en my girl. Winst: 4 paar schoenen (niet eerlijk verdeeld, maar het leven is soms ook niet eerlijk... ;)) en 6 broeken! Dat hadden we echt nodig. Die doerakken van mij hadden werkelijk amper nog een broek zonder gaten. Ik moet stiekem wel lachen, maar aan de andere kant is het wel écht balen dat ik broeken blijf kopen. Maar ja, ik laat ze ook niet keurig op een stoel zitten, ze mogen wel spelen van me en als die jongens spelen, dan komen ze meestal vies terug en zit er soms 'ineens' een gat in een broek. Ook slijt het gewoon heel snel hoor, want ze spelen best nog veel op de grond en kruipen dan de kamer door. :) Maar goed, ik kan weer even vooruit.

Maandag hebben ze hier studiedag op school en ga ik met de kids naar een kastanjebos om tamme kastanjes te zoeken. Daarna ga ik ze thuis poffen en dan peuzelen we ze lekker op.

Maar eerst is het nu lekker weekend; ik geniet!

@Anke: Beterschap! Veel thee en kippensoep nemen.... en een dikke knuffel van een heel lief persoon zo nu en dan. ;)

@MevrS: Ik zou toch die boterham in de melk dopen hoor... en in het fruithapje 50 ml vocht doen. Dan ben je zo weer 100 ml verder en hoef je je geen zorgen te maken. Over een paar dagen drinkt ze vast veel meer dan nu... in ieder geval lekker blijven aanbieden.

@Natasha: Zo misselijk en ziek? Balen!!!! Balen!! Sterkte meis!

@Mopperkonijn: Je meisje zegt inderdaad ook wel fantasie-achtige dingen... lastig om daar een weg in te vinden. Veel wijsheid gewenst voor jou.

Ik ga nu Beat The Best kijken. Even weer 'niks' en gewoon ontspannen. :D

13. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    hoi meiden!

Denk (hoop) dat ik de moeilijkste periode voorbij ben.
    voel me sinds 2 tal echt veel beter.
    sta nog niet te springen, maar mijn energie is aan het terug komen.
    Ben ook blij dat ik nu 11 weekjes ben.
    vrijdag nekplooimeting etc, kijk er echt naar uit

14. DTtje

DTtje Bekend lid

19 feb 2012
    513
    0
    0
    Begeleider vg
    @anke:beterschap!!
    @mamajude:Tja jongens he!ik vind ook hoor dat ze gewoon mogen spelen...later hebben ze al genoeg verantwoordelijkheden denk ik dan maar:)
    @Natasja:fijn om te horen dat het iets beter gaat!!

@hier:misselijk en moeeeeeeee..........ik kan er niet iets anders van maken..maar zit ook in de piek geloof ik:(
    morgen vrij:)alleen dinsdag woensdag en vrijdag werken...de rest maar een beetje proberen bij te tanken...zover dat lukt met een 2jarige boy in the house!haha

15. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    ook voor jou veel beterschap DTJE
    ik ben nu van vrijdag thuis, en moet morgen terug beginnen,
    dat doet deugd he, eens wat thuis zijn!

16. Mama Jude

Mama Jude Actief lid

4 sep 2012
    210
    1
    0
    Midden Nederland
    Ha lady's,

Een rustig weekend hier... beterschap voor de zieke meiden: het houdt niet echt op, hè? Heeft natuurlijk ook wel een beetje te maken met onze vatbaarheid in het begin van de zwangerschap... maar leuk is anders! Ik proost met een kop koffie op veel gezondheid en de terugkomst van energie voor ons allen!!

Ik ga nu lekker met de kids naar het kastanjebos hier in de buurt. Heerlijk een wandeling maken en genieten van het buiten zijn. Ze hebben een dagje extra vrij ivm een studiedag van de docenten. Leuk!!!

Bis later!

17. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Hey meiden, hoestie daar?
    Hier ietsje beter te pas gelukkig.
    Zat ff te rekenen en bedacht me dat ik volgende week woensdag de twaalf weken heb gehaald! En natasha, jij hebt hem gewoon zondag al te pakken! Wat gaat de tijd toch snel meiden! Ben er helemaal blij mee!

Maar goed hoe was jullie weekend? Nog wat leuks gedaan?

En seallable! Echo! Hoe gaat ie? Spannend!

@mamaJude, kippensoep wordt hem niet :( is m'n antizwangerschaps eten) komt er direct weer uit ....
    Heb je nog kastanjes gevonden? Goed plan trouwens kan ik van de week ook wel ff gaan doen als ik weer helemaal goed te pas ben. Leuk om te knutselen ;)

@dtje, nog ff volhouden meid. Succes met bijtanken, gewoon veel knuffelen met je kleine ventje ;)

@mopperkonijn, hoe gaat het? Al wat meer te weten gekomen?

Hier maar is ff kijken of ik de moed kan opbrengen schoon te maken :(

Ow en mevrS, delen die energie ;) haha neej hoor geniet er lekker van!

18. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Hey lieverds,

Hoop dat jullie een goed weekend hebben gehad. Hier een gezellig weekend! Nog steeds misselijk en heb sinds een weekje last van mijn onderrug wat uitstraalt naar mn kont en bovenbeen, herkenbaar voor iemand?

@Anke, superspannend ik moet om 19.15 :) nog een paar uurtjes dus :) Als deze echo goed is, ga ik morgen met de buuf mee om haar kinderkamer meubilair te bekijken die ze wil verkopen. Heb de kast al gezien, die was erg naar mijn smaak.

Ik laat het vanavond even weten hoe het gegaan is!

19. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    Hallo meiden!!

Ik heb een heerlijk weekend gehad... Mijn ouders hadden een benefietavond voor Pink Eibbon georganiseerd en ik heb de presentatie gedaan!! Super leuk! Gister lekker geshopt voor zwangerschPskleding want die broeken zitten toch wel erg vervelend ;)

Alleen vannacht geen oog dicht gedaan, want mijn kleine meid is echt super ziek... Vandaag naar de huisarts geweest en ze heeft een virusinfectie en een bacteriële infectie.... Vandaar dat ze dus niet graag wil drinken... Spuugt slijm, hoest, keelpijn, zit helemaal verstopt, hoge koorts enz enz enz... Het moest er toch een keer uitkomen! :) maar het is zo zielig om zo'n kleintje ziek te zien... Dat is onbeschrijflijk!! Dus nu blijven we maar binnen!! Hahaha... En woensdag mag ik lekker op pad voor een echo!!

MamaJude ze hoeft van de HA niet te drinken.. Als ze geen trek heeft dan even niet... Ze wordt vanzelf wel weer beter!! ;) maar wat leuk!! Het kastanjebos...!! Ik krijg er ook meteen zin in... Warme choco met slagroom en een Boswandeling!! En bij jullie genoeg keus!! Ik ging altijd naar het bos waar het oude postkantoor is...ook bij jullie in de buurt hahaha...

Anke Ohhh jij ook een anti soep zwangerschap!! Same here!! Als ik het al ruik gaat het mis... Maar vooral tomatensoep is een no go... Ja, heerlijk die energie.. Alleen ik moet voorlopig binnen blijven vanwege de kleine..!! En idd bijna 12 weken woop woop

Seallableohhhh meid, die pijn ken ik maar al te goed... Hier ook drama... En maak je borst maar nat want het is beginnende bekeninstabiliteit!! Tip: zsm naar de fysiotherapeut... Bij mijn dochter zat ik vorig jaar vanaf week 24 thuis met volledige bedrust en vanaf week 28 nam ik mijn rechterbeen volledig op sleeptouw en had ik zelfs een hernia opgelopen door de pijn en mijn houding! Ik heb nu al fysiotherapie, dus zou je dit echt adviseren ;)!!

20. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Hey,

Goed nieuws! Wij hebben vanavond weer ons kindje gezien, goed gegroeit en voor alsnog helemaal compleet! Lag lekker te zwaaien en te draaien. Datum is wel verandert ze dacht 4 of 5 mei. Ik zet mn banner op de vijfde.

Kan nog wel heeeeel veel vertellen maar ga nu lekker slapen! Weltrusten!

Deel Deze Pagina