1-15 mei 2013 mama's - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Uki, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Haha wel een leuke gleurder :D Hoe is het bij jou? Is je cyclus weer een beetje op de regel?

2. Joycie78

Joycie78 Niet meer actief

*giechel*

Ja hoor.. ziet er goed uit.. had ff een van slag ronde maar hoort erbij he... We gaan gewoon verder.
    Alles goed hier!
    Blij dat jullie de eerste mijlpaal gehaald hebben!
    Geniet ervan.

X Joyce

3. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    blijf maar af en toe eens gluren hoor Joycie :)

4. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @MevrS: hopelijk viel het allemaal mee en kun je vanaf nu ook gaan genieten! De zenuwen zijn begrijpelijk, maar ik hoop zo voor je dat de echo goed was!

@Natasha: wat een verschillen zeg... Blijf dat apart vinden voor buurlanden, maar goed het is zo. Hier gelukkig redelijk veel verlof na de bevalling omdat ik de vakanties die in mijn verlof zitten terug krijg en dus achter mijn verlof aan kan plakken.

@Joycie: leuk te je blijft gluren hoor! En fijn te lezen dat het goed met je gaat!

Hier hebben we gisteren en vandaag het nieuws naar buiten gebracht, zo leuk! Is ineens een stuk 'echter' nu, alsof het nu pas echt is. Hadden jullie dat gevoel ook na het vertellen?

5. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    ja hoor dutch diva. hetzelfde gevoel ..
    zolang het geheim is, was het precies niet zo echt ..

enne, ja, vind het ook wel raar dat het zo verschilt van land tot land.

6. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    Hey meiden...

Ik heb vanmiddag een topic geopend onder echo's en onderzoeken.... Ik ben helemaal in de war... De topic heet wel of niet vervolgonderzoek...? Ik zal voor jullie even neerzetten wat er is gebeurd ofwel waarom dit zo belangrijk voor me was en waarom ik dus nu van slag ben...:

Hallo meiden,

Ik vraag toch even jullie advies... Zojuist rijden wij het EMC uit na de nekplooimeting. En ons is vervolgonderzoek aangeboden...

Ik zal kort het verhaal vertellen... Mijn gehele familie, waaronder ikzelf hebben een hartafwijking. Verder komt er syndroom van down voor en ikzelf heb een schisis!

Afgelopen januari ben ik bevallen van een prachtige kerngezonde dochter... ik wilde alles laten uitwijzen want ik weet hoe moeilijk het is om een afwijking te hebben! De combinatietest pakte gelukkig gunstig uit... De kans was 1 op 180000. Dus er werd geen vervolgonderzoek aangeboden anders dan de GUO.

Nu zwanger van ons tweede kindje... en om eerlijk te zijn, heb ik zelf al vanaf het begin een slecht gevoel... Maar ik wachtte op de uitslag van de combinatietest om mezelf gerust te stellen...Bij mijn dochter had ik nooit dat slechte gevoel overigens.... nu de test is geweest, is de uitslag slechter dan bij mijn dochter, maar beter dan de 1 op 200. Dus ze bieden vervolgonderzoek aan... Maar nu ben ik dus een beetje verward, want mijn slechte gevoel is niet weg hoewel de uitslag niet slecht is... Snappen jullie het?

Ik wil alles uitsluiten als daar reden voor is bij de slechte uitslag ivm de voorgeschiedenis... alleen nu de uitslag dus niet slecht is maar er toch vervolgonderzoek wordt aangeboden (vorige keer was dit niet) weet ik gewoon echt niet meer wat ik moet doen? ik moet het voor vrijdag laten weten...

Iemand goed advies???

p.s .partner is nu dus ook in de war!

Thanks alvast!

Natasha86 ja, de risisco's bij een vruchtwaterpunctie is 2 op de 1000 en bij een vlokkentest is deze velen malen hoger, dus die zou ik sowieso niet doen.. Dan zou een vwp mijn keuze worden... Maar 100% zekerheid hebben we helaas nooit...

AnkeIk vond de vlinders ook wel slim zo... Dan zijn ze toch in gedachten erbij! ;) en Thanks voor de aanpassing naar 2-5... Ja, de verjaardag van mijn man! Je snapt dus wel dat meneer flink loopt op te scheppen dat hij het precies zo heeft uitgekozen ;) Hahahaha..

Seallable de kwaaltjes zijn nu weer redelijk te overzien... Op de slapeloze nachten (vannacht van 4 tot 7 geslapen) na en het spugen... Maar mijn moeder zegt niet klagen, maar dragen dus daar hou ik me dan ook maar aan hahaha... De bloeddruk was vandaag 92, dus nog steeds hoog... Even afwachten maar!

Joycie78 Thanks lieverd! Ik vind het zo fijn dat je af en toe nog komt gluren en ons laat weten hoe het gaat... Hopelijk is het nu snel bij jou goed raak!!:D

Dutchdiva ik wil juist zoooooo graag genieten...!! Maar je hebt gelijk hoor... Het is pas echt als je het verteld hebt, iedereen meeleeft en dan ziet dat je buikje gaat groeien!!

7. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    #1927 seallable, 22 okt 2012
    Laatst bewerkt: 22 okt 2012
    MvrS, als ik het goed begrijp ben je nu in de war omdat ze je deze zwangerschap WEL een vervolgonderzoek aanbieden en bij de vorige NIET? Vraag anders wat de reden daarvoor is. Ik weet zeker dat ze dat helemaal niet erg zullen vinden.

Vind het wel erg kloten voor je dat je een raar gevoel hebt erover, had het niet zo aan je gemerkt :( Tja verder kan ik je geen advies geven, het is mijn eerste zwangerschap en ik heb niet gekozen voor de combinatietest.

Sterkte en ik hoop dat er nog reacties komen waar je meer aan hebt dan de mijne.

*edit*
    Ik lees net dat jullie samen besloten hebben als het kindje syndroom van Down heeft het niet geboren te laten worden.Als jullie daar beiden van overtuigd zijn, zou ik persoonlijk toch een vervolgonderzoek doen die je daar uitsluitsel over geeft. Dan heb je die zekerheid of kun je vanuit die wetenschap een beslissing maken.

*edit 2*
    Heb net een mailtje in mijn inbox dat mijn suikerwaarden in orde zijn, joepie! Heb haar een mailtje terug gestuurd dat ik wil switchen van verloskundige, nu ff afwachten dus hoe het gaat lopen met mn afspraken. Krijg zo stiekem wel een extra echo bij de nieuwe verloskundig *grijns* :D

8. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel

Eigenlijk zeg je het zelf al meid. Je wilt alles uitsluiten. Volg dan je gevoel. Je kunt beter nu de zekerheid hebben dat het goed zit en genieten van je zwangerschap. Dan de komende 28 wkn (misschien voor niks) in de zenuwen zitten.
    en als je weet dat je het weg laat halen? Wat wil je doen als je besluit zo door te gaan en je krijgt een kindje met down?
    Ik vind het allemaal heel moeilijk voor je zeg. Maak mezelf in de war enik hoef niks te kiezen.
    In elk geval een dikke knuf. Hoeveel was je uitslag? 1 op ....

9. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    @ons speciale "gleurdertje", fijn dat het goed met je gaat. Hoop zo dat het snel raak is meid.

@dutchdiva, leuk he, als het echt is? Geniet er maar van.

@natasha, dat kun je geen verschil meer noemen. Jullie zijn mars en wij jupiter ofzo ;) denk ik ga verhuizen naar belgie. Wat hebben jullie nog meer goed geregelt? Hoe is jullie kraamzorg bv?

10. DTtje

DTtje Bekend lid

19 feb 2012
    513
    0
    0
    Begeleider vg
    thanks Anke!super!

11. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @MevrS: jeetje wat een verhaal... Begrijpelijk dat je in de war bent... Krijg je ondanks een betere uitslag dan 1 op 200 het vervolgonderzoek aangeboden omdat je een extra risico loopt of heeft dit er niks mee te maken?
    Moeilijk om er verder iets te zeggen over wat je moet doen, dat vind ik zo persoonlijk... Wij hebben besloten geen combinatietest te doen omdat we het vervolgonderzoek niet aandurven. Het risico op een miskraam willen we niet lopen gezien het traject waar we van afhankelijk zijn.

@Natasha: oh gelukkig, ik voelde me al vreemd maar je herkent het dus hihi.

12. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @mevrS, ik zou dan ook een vervolgonderzoek laten doen hoor.. je wilt alles uitsluiten en een kind met down niet geboren laten worden, dus zul je de onderzoeken door moeten zetten. hoe vervelend ook... anders gaat deze zw heel vervelend worden.

wat betreft wegbrengen kind, nee daar is dit topic niet geschikt voor... ondanks dat ik mijn verhaal hier toch 1 keer heb gedaan, want men je kan er moeilijk omheen.;)

@anke, ja de rust is terug... mannen zijn gewoon lastig soms.. en moeten effe terug op de aarde geroepen worden:p

@rest vergeten... sorry.

@hier sinds gisteren enorme bandenpijn weer... enorme steken. ben dan ook enorm in de groei met mn buik. lijk er al 15 weken terwijl het vrijdag pas 10 weken is haha. nou ga me aankleden en linette.

13. mopperkonijn

mopperkonijn Actief lid

16 jan 2010
    432
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames ik ben tijdje niet geweest. Met als reden ik,werd echt onzeker van al die vlinders en het feit dat ik er ook wat van kan..... En niks voelde en me niet zwanger oelde kon ik niet genieten...... Maar inmiddels heb ik bekkeninstabiliteit! En een aardig bolle buik.,maagzuur en vermoeidheid is voorbij! Dat was nog wel het meeste erge. Vanavond heb ik de 12 weken echo....... Ben mu 12,4 weken!

14. mopperkonijn

mopperkonijn Actief lid

16 jan 2010
    432
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het met iedereen?

15. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Mopper ik dacht gister nog aan je en vroeg me af waar je was :) leuk dat je je weer meld.

Hier gaat alles okee! Mijn misselijkheid en maagzuur is ook op retour en ik heb ook de 12 weken gehaald. Heb net met mn nieuwe vlos gebelt en mag 8 november komen en dan krijg ik ook een echo :) dan zijn we alweer dik 14 week. Ennnn ik heb al heel wat spulletjes.

Succes vanavond en dan echt proberen te genieten ;) liefs!

16. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    Anke: kraamzorg is hier denk ik veel minder, want wij bevallen in ziekenhuis. en verblijven daar 5 dagen.

hier even de uitleg van mijn ziekenfonds :

Als je een beroep doet op kraamzorg bij een erkende dienst voor gezinszorg, krijg je een CM-tegemoetkoming. Die bedraagt 4 euro per uur kraamzorg.
    De tegemoetkoming wordt toegekend voor kraamzorg in de periode van drie maanden vóór de vermoedelijke bevallingsdatum tot drie maanden na de geboorte. Ze geldt voor maximaal 30 uur kraamzorg per kind en per ouder die bij CM aangesloten is. Zijn beide ouders bij CM aangesloten, kun je dus tot 60 uur per kind terugbetaald krijgen.

en dat is zo bijna bij elk ziekenfonds.
    denk dat het bij jullie wel meer is?
    Hebben jullie ook recht op 3 maand ouderschapsverlof, los van het bevalling en moederschapsverlof?
    Hier kunnen we 3 maanden ( volledig of te spreiden door bv tijdelijk halftijds te werken). niet verplicht op te nemen.

17. kopjethee79

kopjethee79 Actief lid

4 mei 2010
    241
    0
    0
    verkoopster bruidsmode
    Rotterdam
    lieve meiden,
    ook ik ben uitgerekend begin mei 2013,dus dan zit ik hier goed toch?:)

wel maak ik me een beetje zorgen; gisteren nekplooimeting gehad en de echo was goed, alleen de bloedtest niet....na kansberekening is de kans op een down syndroom 1:36! wat moet ik doen?! :(wel of geen vlokkentest of vruchtwaterpunctie...
    we waren zo blij, want na poging 6 icsi zijn we dan eindelijk zwanger en nu dit, zit er ff een beetje doorheen, sorry!

wie zit in het zelfde schuitje?

maar ik wens alle dames waarbij het wel helemaal goed gaat, een hele fijne zwangerschap!:):):)

18. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @joycemarcus, ik zou een vlokkentest doen... je wilt toch voorbereid zijn, of iig weten waar je aan toe bent.. wat jullie daaarna besluiten is aan jullie

19. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Hey mopper je bent er weer, ben er blij van, was bang dat er bij jou ook iets fout was gegaan. Beetje zin in je echo? Deel je een mooi fototje met ons?

@seal, toch een nieuwe vk, goed zo meid, volg je gevoel. En nog een extra echootje cadeau ook zet je je afspraak ff in de lijst? X

@natasha, hier ligt het aan de verzekering wat je vergoed krijgt. Ik krijg alles vergoed en 15 uur extra zelfs maar een vriendn van mij moest per uur een eigen bijdrage van 3 euro nog wat. Verder kreeg ik ook in het ziekenhuis bevallen zonder medische indicatie vergoed en moest zij daar bijna 400 euro voor betalen. Ligt echt aan je verzekering.
    Nu we het er toch over hebben, meiden kijk er ff naar in januari weer nieuwe verzekeringen mischien kun je een betere afsluiten voor zwangere/bevallende vrouw? moest ik vorige keer namelijk ook en zoveel goedkoper uit vervolgens.

@joyce marcus, ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap! Maar jeetje wat een verhaal. Volg je gevoel. Maar ik denk dat ik vervolg onderzoek had gedaan. Succes en blijf hier gezellig kletsen?

@hier, moe dag vandaag, bel zo ook de pizzaboer en rol me daarna ff op. X

20. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    Meiden,

Ik heb vanavond een gesprek over gister... De nekplooimeting... Dus na het gesprek zal ik pas reageren...

Joyce Marcus' ik heb een soortgelijk probleem... Kijk maar een pagina terug... Wij gaan voor een vwp omdat ze hier met 99% zekerheid kunnen zeggen hoe of wat tevens is de kans veel kleiner op een miskraam dan bij een vlokkentest.. Natuurlijk is dit wel pas met 16 weken... De vlokkentest is met 11 weken dus mocht het fout zijn dan wordt je gecuretteerd anders moet je met 16 weken bevallen... Gister allemaal informatie gekregen.. Voor ons dus de vwp... Maar vanavond besluiten we definitief! Sterkte en als je wil praten dan kun je me ook een privé berichtje sturen!!

Zorgverzekering- Ga voor Energiek! Vorig jaar overgestapt en bijna alles 100% vergoed... Zeker mbt het krijgen van een baby... Ook de maandlasten zijn veel lager dan bij een andere verzekeraar! Dus ik blijf hierbij... Vorig jaar juist die keus gemaakt en alles tegenover elkaar gelegd... Wel het duurste pakket kiezen (is nog goedkoper dan bij een ander) tot vanaaf!! Xx (laat)

Deel Deze Pagina