1-15 mei 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sinaasappel, 25 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Vervelend Jacky! Ik hoop dat het gauw zakt!
    Hier een stuk minder misselijk ( daarom werd de echo ook eerder gemaakt, omdat ik bang was dat het weer mis was) maar heb blijkbaar gewoon mazzel! Moet wel regelmatig eten, anders krijg ik wel last. Ieder uur het liefst. En heb minder eetlust, dus vaker kleine beetjes eten.

Ik zag nog een vraag over huisdieren voorbij komen. Wij hebben een hele lieve poes, en een paard. We zouden graag een hond willen, maar dat komt in de toekomst wel. We willen graag over 2-3 jaar ons huis verkopen en naar het oosten gaan. Boerderijtje, paard in de tuin, en daar past dan ook een hond bij. Ik zou graag een Vizsla willen!

2. skatsje

skatsje Lid

28 aug 2013
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat naar wondertjes, hopelijk mag je snel weer naar huis. Gelukkig is het met de kleine helemaal goed.

Ja madelein dat is helemaal normaal, zo'n echo had ik bij mijn vorige zwangerschap ook. Omdat ik met 12 weken toen niet meer 1 kreeg, wil ik dit keer wachten om te zien hoe zo'n echo eruit ziet. Wel bijzonder dat er een kloppend hartje in een paar mm zit he? Vond ik toen heel bizar.

3. skatsje

skatsje Lid

28 aug 2013
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vanmorgen weer iets meer energie dan de afgelopen dagen. Gelijk maar een rondje door het huis gedaan, moest nodig. Nu op de bank bijkomen, het is toch wat....

4. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

ik kom ook nog ff om de hoek, laatste dagen wel af en toe mee gelezen maar geen puf om te reageren.

hier vreselijk misselijk ondanks de medicijnen, op het moment lukt het ff om overeind te zitten. tis zelfs zo erg dat ik de ab kuur voor de blaasontsteking niet eens heb kunnen afmaken.
    heb al afspraken afgezegd omdat het gewoon niet gaat worden, pffff ben er wel helemaal zat van.

mooie echo madelein!

balen dat je in het ziekenhuis ligt wondertjes, ik ben daar ook best wel bang voor.

5. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    dag dames,

Bij mij is het nog beetje spannend.. heb dinsdag bloedverlies gehad.. gelukkig sinds die dag niet meer en de kwaaltjes blijven en heb nu 3 dagen een test gedaan en wordt nog wel steeds donkerder..die van vandaag kan niet donkerder.. maar lees ook dat het niks zegt?? nou ik heb in elk geval wel beetje meer hoop sinds dinsdag..

Heb maandag een echo om te kijken of het wel of niet goed zit dus nu maar duimen..

Gelukkig hier niet misselijk.. alleen pijnlijke borsten en vaak plassen en buikje begint al beetje

6. Kiwi2013

Kiwi2013 Actief lid

8 feb 2013
    269
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Aaroorda en Madelein, wat fijn zeg een goede echo!!!
    @ Wondertjes, veel sterkte daar in het ziekenhuis. Duimen dat je na het weekend weer naar huis mag!

Hier is MvM net geweest. Mooie test, maar niet zo "knal" als de eerste testen die ik thuis deed 2 weken geleden... Maar er staan 2 mooie streepjes, dus ben sowieso blij! Een dagje laten drogen en dan inspuiten met haarlak... Het 1e échte bewaardingetje voor de nieuwe baby. De test van MvM van zoonlief heb ik ook bewaard. Toch wel iets speciaals!! Nu kun je je er nog weinig bij voorstellen, maar die vorige 2 streepjes zijn nu een heerlijk jongetje.
    Ben benieuwd naar deze "twee" streepjes....

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Haha gelukkig! Onvoorstelbaar inderdaad... Je zag ook al heel duidelijk 2 delen van het hartje, 2 verschillende delen die klopten. Heel bijzonder! Wel heel vreemd dat dit rare klompje over 2 weken al een echt mensje wordt. Ben heel benieuwd naar de echo over 2.5 week :).

Raar dat je de vorige keer geen echo kreeg bij 12 wk! Snap dat je dan nu wil wachten.

Wat balen robijntje van de misselijkheid.... Krijg je helemaal niks binnen? Al wat cola of bouillon geprobeerd?

@miss flower: pffff spannend idd... Ik duim voor je!

8. Corali

Corali Actief lid

12 aug 2013
    342
    0
    0
    Sterkte voor alle meiden die zo enorm beroerd zijn, niet leuk! :(

@huisdieren, die hebben wij nilet en ga er maar niet aan beginnen. Best leuk, als ze klein zijn ;)

Hier vandaagaan het bijlezen,huishouden en de kids entertainen. Ben erg moe, 5 uur wakker voor dochterlief helpt ook niet echt mee helaas. Daarnaast is ze bijna jarig dus alvast druk met cadeautjes, versieringen, taart etc regelen.
    Voel me verder wel vrij goed maar vind het nog steeds allemaal zo spannend. Durf het nog steeds niet echt goed toe te laten eigenlijk. ;)

9. letloa

letloa Actief lid

23 aug 2013
    261
    0
    16
    Eersel
    ik zit nutteloos te werken... ik mis mijn bed en mijn wc! ik wil naar huis :(:(

10. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    Je hoeft die MvM test niet in te spuiten met haarlak, toch? Ik heb die van november 2011 ook nog en die is nog steeds goed... Die vandaag gemaakt is bewaar ik ook. Toch leuk :)

11. princess25

princess25 Niet meer actief

De testen van MvM heb ik wel de tip gekregen om er haarlak op te spuiten. Nu moet ik zeggen dat ik nog en eigen test tegen kwam van de vorige zwangerschap en die was ook nog prima te zien.

Hier tegen een aantal nu vertelt, onze ouders weten het en een vriendin. Daarmee loop ik hard, maar heb er zo geen puf voor. Kon geen smoesjes meer bedenken en wilde dat ook niet.
    Nu afgesproken dat ik gezellig op de fiets mee ga.

Is het bij jullie ook zo erg.
    Hier vanochtend 3 broden op, echt onwijs veel! En na 2 uur had ik gewoon weer trek. Ik moest opeens de wc gaan knuffelen en er kwam gewoon alleen maar gal uit. Daarna een banaan en nog een boterham op. En toen maar snel naar de markt brood gaan halen.
    Maar echt ik kwam thuis en weer helemaal trillerig en duizelig etc.
    Zal het ijzer tekort zijn?
    Vriendin herkent de verschijnselen en die heeft nu een tweeling :p.

12. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    Wat grappig... ik heb die tip nooit gekregen. Kan het altijd nog doen natuurlijk....

Ik eet ook echt enorm veel :O

13. Minki

Minki Actief lid

29 sep 2012
    220
    0
    0
    N-H
    Mooi gezegd! Zo is het idd. Hier net afspraak gemaakt voor vk en echo, spannend hoor!

Alle "misselijken" sterkte. (Nog) geen last van gelukkig, alleen beetje weeïg.

14. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Zijn er trouwens dames hier die ook last van hun darmen hebben? Ik ontbeet altijd met havermout met chia zaadjes, maar die zaden mag je niet eten als je zwanger bent, en de havermout krijg ik niet meer weg ;)
    Nu eet ik dus veel minder vezels en heb wat moeite om naar de wc te gaan.... Tips?

15. aaRoorda

aaRoorda Actief lid

5 mrt 2013
    233
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik heb ook mega last van mijn darmen. Ik heb al een paar dagen amper stoelgang gehad en heb daarvan ook flink buikpijn. Ik ben nu maar koffie aan het drinken in de hoop dat het stimuleert. Mijn ha zei dat ik roosvicee laxo moet gaan drinken. Dus morgen naar de winkel.

16. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    O das misschien wel een goeie! Ga ik ook ff halen morgen! Haal je dat gewoon in de supermarkt?

17. Jackyy

Jackyy Actief lid

3 mrt 2013
    146
    0
    16
    Hoi meiden,

Hier nog steeds ziek. Kan niks binnenhouden. :( Na het overgeven heb ik een beetje bruine afscheiding en dat stopt dan weer. Denken jullie dat dat komt door de druk op je baarmoeder van het overgeven?
    X

18. Kiwi2013

Kiwi2013 Actief lid

8 feb 2013
    269
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Erica82, die mevrouw van MvM zei het er vandaag expliciet bij van dat inspuiten met haarlak. Dan zou de test 25 jaar goed moeten blijven... De vorige heb ik ook ingespoten. Maar ik moet wel zeggen dat ik ook andere zwangerschapstesten bewaard heb. Die zijn dus inmiddels meer dan 2 jaar oud en ook nog helemaal goed! Ik neem toch maar het zekere voor het onzekere!!!

@Jackyy, wat naar dat je je zo rot voelt. Goed jezelf in de gaten houden hoor!

Ben blij te lezen dat anderen ook zo een last van "honger" hebben. Ik heb het ook heel erg. Geen idee hoe het kan, maar ik kan blijven eten. Ik probeer echt op mijn voeding te letten (wil niet teveel aankomen deze zwangerschap), iemand tips voor gezonde én lekkere ;) tussendoortjes?!

19. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @ Jacky: wT vervelend meis!! Beterschap!

@kiwi: ik heb niet zozeer veel honger, maar wel continue een hol gevoel. Ik eet tussendoor rijstwafels, van die Italiaanse crackers met zeezout, en plakjes komkommer. Verder fruit ( druiven, meloen etc). Dat neemt bij mij het holle gevoel weg! En als ik zin heb in iets ongezonds doe ik dat gewoon hoor. Maar ben vrij mager, dus hoef ook niet zo bang te zijn dat ik dichtgroei ;).

20. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Hoi meiden, ben ik ook weer even. Heb helaas een griepje te pakken dus alle vrije momentjes pak ik om even in bed te gaan liggen. Moeders met kleine kinderen kunnen niet ziek zijn :(

Wondertjes wat ontzettend naardat je in het ziekenhuis ligt. Hopelijk wordt het spugen heeel snel minder!

Over de test van MvM, ik heb er 1 die is al bijna 13 jaar oud en nog steeds net zo mooi als dag 1, zonder haarlak.
    Bij mij komt er woensdag iemand langs voor de mvm. Deze laatste keer toch maar weer meedoen. Bij de jongste ging het niet vanwege het vele vloeien en de angst dat ik haar zou verliezen.

Pff.. ik heb me toch een bandenpijn! Zal ook wel van het rommelen van mijn darmen komen. De fysio legde me uit dat het niets was om me zorgen om te maken maar dat het vaker voorkomt na meerdere zwangerschappen en in combi met een slechte rug en bekken.
    Ik zou nog even de rug oefeningen neerzetten die mogen.
    De superman, op handen en knieen staan, rechterarm naar voren en linkerbeen naar achteren enn dat steeds afwisselen, onderbuik inhouden.
    Op ellebogen en knieen zitten en billen omhoogbrengen, rug recht en navel ingetrokken en dat herhalen (errug zwaar)
    Op een skippybal zitten en rondjes draaien met je bekken, eerst een stuk of 10 keer linksom en dan rechtsom
    Op je rug liggen, knieen gebogen, voeten plat op de grond en dan je billen omhoog en weer naar beneden.
    Uhm.. verder weet ik ze niet meer...:)

Deel Deze Pagina