@ chia-zaadjes, kunt ze door lijnzaad vervangen denk ik? Misselijkheid neemt ook goed toe hier... Net n berg crackers en toast ingeslagen... Ik was bij m'n eerste zwangerschap ook maar n magertje van 53kg... Maar ben toch echt tot de 74kg gegroeid toen ... Tweede van 59 naar 73kg, dus zal nu ook wel rond die koers eindigen vrees ik...
Oh, wat grappig. Nou, dan zal ik de mijne ook maar even inspuiten... (Ook al is die van 2 jaar geleden nog gewoon goed, je weet maar nooit)
Nee dat mag dus ook niet als je zwanger bent.... Heb internet al afgestruind maar wordt allemaal afgeraden. Alleen psylliumvezels schijnen te mogen maar dat is zo vies! Balen dat je zo misselijk bent. Ik voel me wel erg gezegend dat het meevalt hier!
Wat een slanke dames allemaal! Hier vorige zwangerschap van 76 naar schrik niet 92 kilo! Moet wel toegeven, was dol op zoetigheid. Nu juist hartigheid, maar wil echt niet weer zoveel aankomen, het is er helaas ook niet goed afgegaan. Na deze zwangerschap dan ook echt kei en keihard diëten e naar de oude 68 terug. Super slank hoef ik niet te zijn, maar me schamen wil ik ook niet meer.
@ Letloa, leuk en voed je de kinderen ook meertalig op? @ Wondertjes wat vreselijk voor je! Hoop dat je snel opknapt of dat je goede medicijnen krijgt om je te helpen, zodat je weer naar huis kan! @ Lucindalice, kennen wij elkaar ook niet al van het andere topic over voor een derde gaan? Wat naar dat je ook zo'n moeite met eten hebt. Misschien kan je wat activia-yoghurt eten voor de stoelgang? Heeft mij in het verleden wel eens geholpen. Ik eet nog wel elke ochtend havermout, maar soms alleen een light-cracker met iets neutraals erop en vooral fruit en rauwkost, of volkoren toastjes zijn goed voor de lekkere trek en neutraliseren naar mijn idee altijd de misselijkheid een beetje. @ Marieke beterschap! MvM komt ook bij mij as. maandagavond! Leuk mag ik ook weer een testje doen . Ik heb nog nooit meegedaan, dus daarom wil ik het nu wel heel graag doen, want ik denk dat dit mijn laatste kans is Nou meiden ik dacht ook dat ik griep had, maar het is toch echt gewoon heftige zw.schapsvermoeidheid denk ik. Heb het ook erg benauwd en ben kortademig. Had eerder ook last van honger- en dorstgevoel, maar nu heb ik steeds het gevoel alsof ik net een kerstdiner van 8 gangen heb zitten wegwerken. Mijn buik is ook heel erg opgezet. Van misselijkheid gelukkig niet veel last op dit moment. @ gewicht, ik ben ook geen lichtgewicht hoor ben in beide zwschappen boven de 100 kilo uitgekomen (22-25 kilo aangekomen). Ik heb na de jongste echt mijn best gedaan om alles er weer af te krijgen en dat was ook supergoed gelukt, met maatje 40-42 vind ik ook dat ik me niet meer hoef te schamen. Nu doe ik dus wel extra mijn best om dit keer niet zoveel aan te komen, maar zal niet makkelijk zijn, want ik hou ook veel vocht vast volgens mij door de zw.schpas.hormonen. Ik duik mijn bedje weer vroeg in vanavond. Manlief gaat het hele weekend vloeren leggen, dus ik sta er ff alleen voor met de kiddies en het inpakken van dozen! Trusten en tot gauw weer!
@ Guapetona, ja inderdaad! Ik was me net aan het afvragen waar ik je naam van kende @ Madelein, geen lijnzaad? O dat vreet ik echt bergen en zit ook op brood en in m'n crackers... Waarom mag het niet? Psyliiumvezels... Blegh, vind ik ook zo vies!!!
Ik ben ook niet echt een lichtgewicht! Ik zou het liefst niet teveel aankomen... vandaar ook de vraag naar gezonde tussendoortjes! Fruit staat inderdaad hoog op het lijstje (maar eigenlijk lust ik alles wel... ) Verder ideeen voor gezonde tussendoortjes?
Volkoren ontbijtkoek van Pijnenburg, ongesneden, vind ik erg lekker! En verder Rijstwafels, of Indische cake vd AH (zit heel weinig vet in). Maar worteltjes o.i.d. werken echt het allerbeste, is mijn ervaring! Ohja, en voor het eten lust ik graag wat olijven, is beter dan chips ed. Ik neem ook vaak een klein handje nootjes (ongezouten, ongeroosterd) als tussendoortje of wat rozijnen als ik behoefte aan zoet heb. Maar het lekkerst vind ik fruit mjam!
Hoi dames, ik heb voor dat ik zwanger raakte heel erg problemen gehad met de stoelgang. 1x in de week was voor mij heilig.. eerst aan de molaxole gezeten (ppedervorm), daarbij aan de laxo roosvicee, toen dat niet meer hielp na een paar jaar mocht ik zetpillen gaan gebruiken en dan moet je echt in de buurt zijn van een wc anders ben je echt te laat. Maar nu ik zwanger ben kan ik iedere dag.. wat een opluchting kan dat voor een mens zijn! Ik moet ook wel zeggen dat ik iedere morgen yakult of actimel drink.. weet niet of het ermee te maken heeft maar dan blijf ik het wel drinken als me dat helpt... Hopelijk gaat het bij de andere dames ook beter met de stoelgang... Misschien helpt bij jullie ook wel de yakult of actimel...? Fijn weekend allemaal...
@lucindalice, hihi geweldig! Dan kan je lekker lang doen met je grapefruit @wendy188, ik gebruik nu ook elke dag een zakje molaxole, en dat gaat goed. Kan helaas geen activia,optimel oid gebruiken omdat ik daar juist te heftig op reageer.... Maar fijn dat het voor jou goed helpt! Het blijft een vervelend probleem he, die stoelgang... @hier, vandaag 6 jaar getrouwd! Geen bijzonderheden gepland aangezien we thuis lekker in de rotzooi zitten. Manlief is het strandhuisje aan het afbreken en ik ga in huis verder klussen. Hier nog geen echte klachten verder, dus misschien van de week toch nog maar eens een testje wagen. Hoewel het nu de derde zwangerschap blijft het onzeker en spannend tot na de eerste echo.
@ Lucindalice, aan grapefruit? Eigenlijk best lekker, een geur die je goed gaan verdragen. Ook nog eens goedkoop @ Stitch85, gefeliciteerd! Voor de mensen met een lastige stoelgang, wat vervelend zeg! Ik ken alleen movicolon, maar dat zal wel hetzelfde zijn. Hier juist een goede stoelgang. Ben er blij om momenteel.
Moet je even googlen, er zit een stofje in wat oa de spieren van de baarmoeder ( maar dus ook je darmen) stimuleert, wat dus de kans op miskramen vergroot. Als het ergens doorheen zit lijkt het me geen probleem, het gaat volgens mij met name om pure lijnzaad.
@guapetona: grappig, jij beschrijft precies hoe ik me voel! Begin vol enthousiasme aan m'n bordje eten, maar na een paar happen zit ik al 'vol'. Wel raar dat je zo benauwd bent trouwens! Heb je dat vaker? Is te vroeg om door je buik te komen. Hou je jezelf even goed in de gaten? Door de zwangerschap is je weerstand lager, en ben je dus vatbaarder voor oa luchtweginfecties! Hier ook mindere weerstand, snot verkouden... . Dit weekend avonddiensten dus wordt even zwaar... @ stitch! Gefeliciteerd! Alweer 6 jaar! Wij zijn nu 3 jaar getrouwd, maar het lijkt veel korter geleden. Gaat zo snel! Tja en wat gewicht betreft... Ik ben zeer gezegend met een lijf wat gewoon niet snel zwaar wordt. Dat zal nu wel anders worden, maar das niet erg hihi! Dit voorjaar een tijd thuisgezeten door een knie blessure, en gewoon geen kilo aangekomen. Ik blijf strak op de 60 kilo staan. Moet wel zeggen dat m'n buik al aardig aanwezig is, morgen maar eens wegen. Ik krijg veel broek al niet meer dicht!
Ik moet zo om 11 uur in het ziekenhuis zijn. Eten komt er na een kwartier weer uit, is gewoon ellende. Ze gaat bloedprikken en moet rekening houden met infuus voor vocht. Ben ook zo bezorgd om die kleine in mn buik, elke keer bruinverlies na overgeven. Hoop dat ze ook even een echo maakt voor mn geruststelling. Goed om te lezen dat het met jullie wel goed gaat qua eten. Ben jaloers op die eetbuien haha. Nouja, ik hou jullie op de hoogte, Liefs
Sterkte en houd je ons op de hoogte? Hopelijk maken ze een extra echo zodat je wat gerust gestelder bent..
Hey Jackyy, wat naar! Ik hoop ook voor je dat je een echo krijgt waarbij gerustgesteld van wordt! Hou je ons op de hoogte?