Hier eigenlijk een termijn echo met 11 weken en paar dagen, maar eerder een echo gehad ivm buikpijn en afnemen kwaaltjes, dus echo gehad met precies 10 weken... Daaruit bleek dat we 10 weken en 4 dagen waren... Dus vooruit gezet.. morgen alweer 11 weken...
Ook niet als je weet dat je een zwaar gehandicapt kind op de wereld gaat zetten? Een kindje dat wellicht nooit gelukkig zal zijn, en nooit voor zichzelf zou kunnen zorgen?
Vroeger voelde ik me anders. Het is veel te moeilijk voor mij om dit een nederlands uit te leggen dus ik probeer het in het engels. It was really hard to lose my son. After long and hard months I finally came to the conclusion that it was out of my hands. I did what I could, but still he left me. What had to happen, happened. So now I feel, if my next child has problems but it manages to live then it is what it has to be. The choice of taking care of my beloved son was taken away from me, I could never terminate a pregnancy after that. If this new baby comes with problems I will love and take care of him no matter what. I respect other people's different points of view but after what happened to me, I couldn't do it.
@Letloa, heftige gebeurtenis, maar mooi verwoord! Zo denk ik er ook over. Wij doen dan ook geen combi-test.
Ja, wij hier ook, er is niemand die echt kan zeggen dat ze ongelukkig gaan zijn, mijn buurjongen (man, is ondertussen al in de 50) is ook zwaar mentaal gehandicapt met lichamelijke problemen, maar het is de liefste jongen die je je kan voorstellen, hij houdt zielsveel van zijn ouders en andersom en de band die ze hebben is zo mooi om te zien. Ik ben ermee opgegroeid dus misschien dat ik het daardoor ook anders zie, ik zou het ook nooit weg doen. Zoals Letloa zegt, als het moet zijn, zal het zo zijn. De meeste miskramen gebeuren omdat er iets met het vruchtje scheelt dus als het toch geboren wordt, heeft het zo moeten zijn en ik ga mijn kind daarom niet minder graag zien
Letloa, prachtig gezegd. Wij doen ook geen combinatietest, bij beide andere kinderen ook niet gedaan. Als er een verhoogde kans uit zou komen, zou ik het vreselijk vinden een vwp of vlokkentest te moeten ondergaan, wat extra kans geeft op een mk. En daarnaast vind ik het valse zekerheid, er is zoveel dat ze niet kunnen zien met testen en echo's. Termijnecho: is volgens mij tegenwoordig altijd tussen 10-12 weken. Ik heb hem bij 11+2, mocht ook een week eerder, maar ik wilde dit liever. Nog wachten tot dinsdag dus...
Ik praat hier niet echt meer mee sorry.. Heb hg en al 2 opnames gehad. Vandaag weer thuisgekomen en mag nu thuis afwachten. Als t slechter gaat waarschijnlijk sonde voeding en lange opname. Maar hier doen we wel een combinatie test. Onze jongste* had een hele zware hartafwijking en daar hebben we nu ook meer kans op. We kunnen het niet aan om nog een kindje te verliezen. Ze heeft 22mnd geleefd waarvan meerendeel in het ziekenhuis.
Heel veel sterkte MamaChantal, wat een hel om HG te hebben. Ik hoop voor je dat je toch nog lichtpuntjes ziet. Sterkte!
Hyperemesis Gravidarum, extreme zwangerschapsmisselijkheid Hier staat het eea: Over HG | Steunpunt hyperemesis gravidarum
Hyperemesis gravidarum Oftewel extreme zwangerschaps misselijkheid. Niks binnen kunnen houden, waardoor je uitdroogt. Eten en drinken is een ramp helaas en de wc/emmer mn beste vriend.
Heb je bij alle drie je zwangerschappen HG gehad? Respect dat je uberhaupt nog een x zwanger hebt durven raken. Ik vind mijn misselijkheid al vreselijk en dat is nog lang geen HG!! Sterkte nogmaals!
Snap het wel letloa. Maar ik zou er zelf wel moeite mee hebben. Wij proberen al heel lang zeanger te worden, en 2 miskramen gehad. Wij hebben dus nog helemaal niet het voorrecht gehad een gezond kind op de wereld te zetten. Ik weet niet of ik het aan zou kunnen om een zwaar gehandicapt kind op te voeden. Ik werk zelf in de gezondheidszorg, en zie een hoop ellende. Ik weet niet of ik hier zelf voor zou kiezen. Daarnaast is het weer een extra echo
@ combinatietest; wij doen 'm niet. Heb respect voor ieders keus, maar voor ons absoluut niet van toegevoegde waarde... Je krijgt vaak een kans berekening. En stel dat de kans nu 65% op een kindje met een afwijking zoals bijv. down? Dan zouden er meer (risico vollere) onderzoeken gedaan moeten worden en wat dan... 20 wekenecho kunnen ze toch veel meer zien en ook die geeft geen garanties. @ mamachantal ik kan het me helemaal voorstellen. Gelukkig weten wij niet hoe het is om een kindje te verliezen. Ik snap dat je al het mogelijke doet om dat verdriet niet nog een keer mee te moeten maken... @letloa erg mooi verwoord
wij doen alleen 13 weken en 20 weken echo om de afwijking die mijn zoon heeft op te sporen. verder niet. zo'n test geeft een kans, je kan een hoge kansberekening hebben maar toch een gezond kind krijgen maar ook een lage berekening en toch een zwaar gehandicapt kindje krijgen. het geeft geen zekerheid. plus dat een gezond kindje niet een garantie is voor de toekomst, een vriendin van mijn moeder had een gezond kindje maar die kreeg met ongeveer 4 leukemie en is door de chemo zwaar verstandelijk gehandicapt geraakt. is niet doem denken hoor maar je weet en niks zeker en er kan na de geboorte ook zoveel gebeuren. maar ieder denk dat anders over en heeft daar een andere kijk op.
Wij doen het puur voor de nekplooi. Een verdikte nekplooi KAN een chromosoom afwijking of hartafwijking betekenen. Hoeft natuurlijk niet zo te zijn maar hoe eerder we het weten hoe beter. Thnx meiden. Bij de 1e geen last gehad, 2e wel maar nu wel heeeeel extreem helaas. Kan niks meer doen, lig bijna hele dag op bed en t is al zwaar om dochter naar school te brengen op 3 min loopafstand.