1-15 mei 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sinaasappel, 25 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinaasappel

Sinaasappel Bekend lid

24 apr 2013
    715
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heb de lijst weer even naar voren gehaald en geupdate.

2. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Fijn Sinaas! Dankjewel!

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Top sinaas!!

@hier: een dip dag... Vannacht al super slecht geslapen omdat ik super misselijk was en last had van mijn darmen. Mijn buik bewoog alle kanten op. Vanmorgen lekker aan de diarree, en nog werken ook... Nu inmiddels weer wat fitter, maar wat een dag!
    Mijn darmen lijken wel niet te weten wat ze willen. De ene dag liggen ze stil, en de volgende dag draaien ze over hun toeren... Hmpf...
    Nog 4 nachtjes slapen tot de echo... Vind het nu best wel spannend worden. Hopelijk klopt mijn gevoel dat alles in orde is, en zien we woensdag ons lieve ukje weer...

4. Wendy188

Wendy188 Bekend lid

6 aug 2012
    675
    0
    0
    Farmaceutisch bedrijf
    Hier weten mijn darmen ook niet wat ze willen! De eerste weken toen ik wist dat ik zwanger was kon ik iedere dag, nu weer een aantal dagen niet geweest... Vorige week idd ook paar dagen aan de diarree geweest.. nu weer niks... Wordt er een beetje moedeloos van! Maar alles voor een goed doel. Kon voordat ik zwanger was ook al niet goed naar de wc toe dus dit is voor mij niks aparts.. ga morgen maar eens naar de dokter om te kijken of ze er iets voor hebben wat je mag tijdens de zwangerschap. Drink al wel iedere morgen yakult, maar ook dat helpt me tot nu toe nog niet echt

5. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    @darmproblemen, ik eet elke ochtend brinta met tarwezemelen. Werkt prima, je hebt ook nog lijnzaad, dat heb ik een tijdje gedronken in een beetje wicky, maar dat gebruik ik nu niet meer :) ik ga ook altijd moeilijk, en mn ontlasting is nu wel soms hard, maar ik ga nog wel!

6. princess25

princess25 Niet meer actief

LIJST 1-15 MEI-MAMA'S

29 april
    Kiwi2013, 2e kindje, 2e zwangerschap, 30 jaar, fv
    Nathje, 1e kindje, 1e zwangerschap, bijna 35 jaar, bv

1 mei
    Loes1983, 2e kindje, 3e zwangerschap, 30 jaar, bv
    Madelein, 1e kindje, 3e zwangerschap, 30 jaar

2 mei
    robijntje1982, 2de kindje, 2de zwangerschap, 30 jaar, bv
    tiktaktoetje, 2de kindje, 2de zwangerschap, 27 jaar, bv
    Princess, 2e kindje, 3e zwangerschap,28 jaar

3 mei
    joyce1, 3e kindje, 4e zwangerschap
    Sabje78, 3e kindje, 6e zwangerschap

4 mei
    Sinaasappel, 3e kindje, bv
    Troelie, 2e kindje, 4e zwangerschap, 29 jaar, bv
    Radiogirl80, 1e kindje, 3e zwangerschap, 33 jaar

5 mei
    Wendy188, 1e kindje, 2e zwangerschap
    aaRoorda, 3e kindje, 5e zwangerschap 29 jaar

6 mei
    Blub69, 3e kindje, 3e zwangerschap

7 mei
    Skatsje, 2e kindje, 3e zwangerschap, 30 jaar, kv
    Luna28, 2e kindje

8 mei
    Letloa, 3e kindje, 4e zwangerschap
    Kletskoek, 3e kindje,

9 mei
    Floortjee18, 1e kindje, 1e zwangerschap, 20 jaar.

10 mei
    Jackyy, 1e kindje, 2e zwangerschap, 23 jaar, kv
    Mamachantal, 3e kindje, 3e zwangerschap, 24 jaar, bv
    Minki, 2e kindje, 3e zwangerschap, 35, bv
    Guapetona, 3e kindje, 40 jaar

11 mei
    Marieke3, 3e kindje, 4e zwangerschap, 35 jaar, bv
    Penguin, 2e kindje, 2e zwangerschap, 28 jaar, bv

12 mei
    renatepeter, 2e kindje (doodgeboren kindje met 35 wk zwangerschap)

13 mei
    Lucindalice, 3de kindje, 4de zwangerschap, 31 jaar, bv

14 mei
    Hogelinda, 2e kindje, 2e zwangerschap, 24 jaar, kv
    Speentje2012,

15 mei
    Erica82, 2e kindje, 2e zwangerschap, 31 jaar, bv (als dat lukt...)
    Shivers85, 4e kindje

Echo's & afspraken
    14 oktober - Skatsje echo
    14 oktober - Hogelinda echo
    15 oktober - Sinaasappel termijnecho
    15 oktober - Wendy188 termijnecho
    16 oktober - robijntje1982 termijnecho
    16 oktober - madelein nekplooimeting
    21 oktober - aaRoorda termijnecho
    25 oktober - Luna28 intake vk
    30 oktober - Blub69 echo
    4 november - radiogirl80 1e vk controle
    12 november - Blub69 intake verloskundige

7. ElisabethMather

ElisabethMather Actief lid

24 sep 2013
    172
    0
    0
    Student - Gastouder
    Overijssel
    ik ben uitgerekent op 25 mei
    tel ik ook mee of is dit echt van 1 tot de 15e??

8. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Hai meiden, hier gaat t gelukkig steeds beter. Niet meer de hele tijd zo misselijk. Eten is wel een drama, ik vind niks echt lekker. Op de dagen dat ik vrij ben ga ik s middags slapen tegelijk met mijn zoontje. Dan scheelt ook enorm! Ik voel me dan veel beter. Deze week gelukkig maar 2 dagen werken, we gaan een paar dagen naar Wenen!

@darmen, hou maar op.. Vreselijk! Net ook vreselijke buikpijn gehad :(

@sinaasappel, de 25e heb ik ook gelijk de termijnecho. Dit is trouwens mijn 2e zwangerschap en ik ga bv geven. Uhm volgens mij is t dan wel weer goed aangevuld toch :D oh ja ik ben 28 jr :)

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @elisabethmather: Dit is eigenlijk wel een groep voor mama's tot 15 mei... Puur omdat de groep zo verschrikkelijk groot werd...

@ hier: wel wat nieuws...
    Het weekend enorm last gehad van mijn buik. Buikpijn op het werk, en flink harde buik ook. Vanmorgen vk gebeld wat ik hiermee moest.
    Ik mocht even langskomen, ben net terug. De kleine uk doet het erg goed. Hij lag lekker te bewegen. Gebruikt mijn baarmoeder zelfs als glijbaan! Zette zich af met 2 benen, helemaal tot bovenaan de baarmoeder, en liet zich naar beneden glijden. Erg grappig gezicht! Verder lag ie te schoppen tegen de navelstreng, ook een leuk spelletje blijkbaar ;). Ze heeft ook het hartje nog even laten horen. Bijzonder!

Over mijn buikpijn was ze vrij duidelijk. Moet rustiger aan gaan doen. Ik heb zwaar werk, veel tillen en staan, en moet echt proberen dit te vermijden. Ze had het zelfs over vervangend werk. Dus straks maar even met mijn leidinggevende praten.

Ook vond ze dat mijn buik wel flink gegroeid was, het kan ook zijn dat ik daardoor meer last heb van harde buiken en bandenpijn dan anderen rond mijn termijn. Geruststellend dus, maar wel iets om in de gaten te houden!

10. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    @madelein, dat zijn de leukste echo's! Onze zoon deed dat spelletje ook bij de 12 weken echo, dat was zo mooi om te zien!
    Hopelijk kan je leidinggevende vervangend werk voor vinden, zo vroeg al harde buiken lijkt me erg vervelend en niet goed.

@hier, kids liggen weer beide in bed, dus nu ff flink aanpakken in huis. Morgen gaan manlief en ik lekker een nachtje weg saampjes. Even ontspannen en tijd voor elkaar. Dus weer twee dagen minder deze week om te poetsen en klussen ;)

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ja was erg grappig, vk vond het ook erg leuk.
    Ja hoop het ook. Volgens de vk kan het op zich geen kwaad maar is wel een duidelijk signaal dat je rustiger aan moet doen. Op m'n werk zullen ze niet erg gelukkig zijn, maar is niet anders!

12. Loes1983

Loes1983 Actief lid

29 okt 2010
    426
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Ik lees nog altijd vrolijk mee hoor!
    Sinaasappel, zou je mij naar 2 mei willen zetten en volgende controle is op 1 november.

Dames, herkennen jullie dit.... ik heb zooooooo geen motivatie om te werken. op drukke dagen lukt het wel, dan ga ik mee in the flow zal ik maar zeggen. Maar vandaag was het rustig en ben ik van de 9 uur misschien 4 uur productief geweest. Voel me er erg schuldig over. Doe wel wat ik moet doen maar alle extra dingen laat ik aan me voorbij gaan......
    Lijkt wel of mijn hoofd bestaat uit gatenkaas! vergeet ook al van alles!

xxx

13. Kiwi2013

Kiwi2013 Actief lid

8 feb 2013
    269
    1
    0
    NULL
    NULL
    @sinaasappel, super dat je de lijst weer up to date gemaakt hebt!
    @madelein, fijn dat je even langs mocht komen bij de vk. Super dat alles goed was met baby en dat hij jullie even laten lachen :) Houd jezelf goed in de gaten hoor. Er is niemand anders die nu voor baby kan zorgen dan jij! Ik begrijp echt dat het moeilijk is (voor jou en ws je baas ook) om nu al aanpassingen te moeten doen. Onthoud goed dat dit zo een belangrijke periode is voor de groei en ontwikkeling van je kindje. In de zwangerschap van mijn zoontje heb ik een hoge bloeddruk gehad (nu ook weer aan de hoge kant) en ben achteraf gezien vaak tever over mijn eigen grenzen te gaan door te denken "och dat kan nog wel even"... Om een lang verhaal kort te maken. Zorg ajb goed voor jezelf. Je kindje verdient dat en jij hebt er dadelijk alleen maar "plezier" van.
    Bij mij had de vk het ook al over rustiger aan doen vanwege de bloeddruk. Let nu goed op mijn rust, maar ga nog niet minder werken. Mocht de bloeddruk hoog blijven doe ik dat achterelkaar. Heel vervelend voor het werk en mijn collega's, maar so be it! Onze zoon heeft een pittige start gehad en ik ga alles doen om dat nu te voorkomen!
    Wat zei je baas? Zet 'm op meid!

14. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    Ben weer opgenomen :(

Madelein.. ik had bij vorige zwangerschap vanaf 14wk harde buiken.
    Idd rustig aan doen!

15. sabje78

sabje78 Lid

17 sep 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden, ik lees ook nog mee hoor... vaak vanaf mijn telefoon, maar reageren is dan wat lastiger. Ik blijf ontzettend moe en kan naast werk en verzorging van de kinderen en het huishouden maar moeilijk tijd maken voor andere dingen..

Ik zag veel goede echo's voorbij komen! Fijn dat het allemaal goed gaat, wij mogen vrijdag... pfff ben best zenuwachtig ervoor.

mamachantal.. balen zeg!! maar je moet maar denken dat je daar in goede handen bent! Ik hoop voor je dat je weer snel naar huis kunt en opknapt.

madelein... wat grappig je echo! ben dan meteen benieuwd of je dat eigenwijze straks ook terugziet als het kindje geboren is haha.. En inderdaad wat anderen ook al zeiden... goed naar je lichaam luisteren hoor!

darmproblemen.. heb ik ook erg last van, de ene dag kan ik niet naar de wc en de andere dag moet ik rennen. had ik overigens in de eerste periode van de andere zwangerschappen ook, dus hoort er voor mij echt bij.

Ik ga mijn bedje weer opzoeken...

16. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Hi meiden, ik lees ook nog steeds mee maar ook hier totaal geen energie over naast werk en kids/man etc. Gister bij de arboarts geweest op verzoek van mijn manager. Nou die zal niet blij zijn met het advies: mag nog maar 20uur werken ipv 36 :(. Ben er zelf ook niet blij mee, voel me schuldig. Andere vrouwen lukt het toch ook? Waarom laat mijn lichaam me weer in de steek.... Maar de arts zei dat zijn advies juist is bedoeld on te voorkomen dat ik straks halverwege weer fulltime ga uitvallen. Dus dat moet ik maar in mijn oren knopen, want dat vond ik vreselijk in mijn vorige zwangerschap.

Meiden die ook zo beroerd zijn of misselijk oid: sterkte en beterschap! Ik hoop voor ons allemaal dat het gauw wat beter gaat!!!

Morgen weer echo: heb er zin in!
    Sinaasappel kan je mijn afspraken ook op de lijst zetten?
    (Zie onderschrift)

17. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Dank iedereen voor de lieve en steunende woorden! Ik zal echt goed op mezelf letten. Dit kindje is ons zoveel waard, dat ga ik niet op het spel zetten! Gelukkig leek hij weinig problemen te hebben gister ;). Heb nog steeds dat beeld voor me dat ie zo aan het stuiteren was, zo leuk. Hopelijk doet ie dat op de echo van morgen ook, dan kan manlief het ook zien. Die baalde wel erg dat ie er niet bij was...
    Werken ging gisteravond wel aardig. Regelmatig gaan zitten, en niet geholpen met patienten uit bed tillen, of andere zware dingen. Hopelijk blijft er begrip onder collega's, kreeg gister al de opmerking dat ik nog maar net bevrucht was, hoe het dan kon dat ik nu al last had... Duss....
    Mijn leidinggevende was erg begripvol. Als het niet gaat ga ik door op halve kracht.

@ guap: tja zo vroeg kan dat dus idd, luister maar goed naar je lijf! Sterkte!

18. letloa

letloa Actief lid

23 aug 2013
    261
    0
    16
    Eersel
    meiden met klachten: sterkte!!! Hier ook af en toe heel misselijk en helemaal geen zin in werken maar... tja... ik wek helaas gewoon door

Ik geef mijn afpraken niet door want ik heb tenminste 1 afspraak en echo elke 2 weken... Anders is het lijste alleen voor mij!!! hahah

19. aaRoorda

aaRoorda Actief lid

5 mrt 2013
    233
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Ik lees ook wel mee, maar niet de puf om iedere keer te reageren.

@mamachantal heel veel sterkte balen dat je weer in het ziekenhuis bent opgenomen.

@ echo's wow wat weer veel goede echo's mooi om te horen. Ik mag zelf volgende week maandag dan ben ik precies 12 weken en krijg ik een termijnecho. Wel weer spannend. Ik ga ervan uit dat het nog steeds goed zit. Ik voel me nog op en top zwanger.

Ik ga zo even op een sollicitatiegesprek voor invalwerk, maar het is wel rot dat het om een zwangerschapsverlof gaat en dat ik het denk ik toch niet wordt ivm mijn eigen verlof. Gelukkig heb ik wel meerdere sollicitaties lopen dus ik geef de hoop niet op.

Ik ben gek met mijn twee meiden maar ik mag ook graag af en toe aan het werk zijn.

20. Sinaasappel

Sinaasappel Bekend lid

24 apr 2013
    715
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn termijnecho was helemaal toppie, heb zelfs 3 dagen cadeau gekregen. 1 mei uitgerekend. Zal de lijst straks even aanpassen.
    Ben zoooooo blij!!!!!!!!

Lucindalice, ik pb je even, want ik wil ook graag in de FB-groep :D

Deel Deze Pagina