Ook ik heb de aflevering van operatielive gekeken. Vond het echt super bijzonder om te zien, maar toch heb ik stiekem met baby afgesproken dat wij het "gewoon" gaan doen. Ik ben van de eerste bevallen in het ziekenhuis. Ik werd ingeleid, dus dan heb je geen keus. Ik hoop dat deze baby zelf mag kiezen wanneer hij/zij geboren wordt, maar vrees dat we weer overgenomen worden door de gyn en dat die weer zal willen inleiden. Mocht het zover toch niet komen dan graag een thuisbevalling!!
Hoi meiden, Weten jullie of ik die aflevering over die keizersnede nog kan terug zien? Mijn zusje appte mij er wel over, maarwas echt niet in de mogelijkheid om te kijken! Ik vind t overigens allemaal heel spannend zo'n bevalling! Ik wil graag thuis, mijn man wil graag dat ik in t ziekenhuis beval. Wat denken jullie? 1 keertje naar mijn man luisteren ?
Hier de eerste keer in een geboortehotel bevallen (in het van der valk hotel, helemaal leuk). Destijds waren er niet voldoende verloskundigen voor een thuisbevalling. Bij de tweede wilde ik thuis bevallen maar het werd een ziekenhuisbevalling dat helemaal mis ging en daardoor ben ik medisch geworden waardoor ik nu verplicht in het zkh moet bevallen helaas. Van de vk mag ik er wel over nadenken om in een zkh in een andere stad te bevallen waar ze een kraamhotel aan vast hebben zodat ik een wat minder ziekenhuisgevoel ervaar. We hebben gelukkig nog even de tijd om daar over na te denken maar ik vind het wel heel moeilijk dat ik niet gewoon lekker thuis mag bevallen. Hier een datum wijziging voor de lijst. De nekplooimeting is goed gegaan. Het zag er prachtig uit maar ben 2 dagen naar achteren gezet. De datum wordt nu 13 mei ipv 11 mei Manlief heeft meteen een echo voor de geslachtsbepaling aangevraagd dus over 3 weken mogen we weer. Hij wilde niet wachten tot de 20 weken echo. De echoscopiste ging mee in zijn enthousiastme en ging flink zoeken of ze het geslacht al kon zien. Er was een duidelijke uitstulping te zien maar ze mag/kan nog niet zeggen of het echt een jongentje is. Ik ben benieuwd. Jeetje mamachantal wat een heftig begin zo he. Kun je een beetje uit de voeten met de rolstoel? Doe rustig aan. Heb je veel hulp thuis?
De uitstulping is de nub, op deze termijn is er nog geen geslacht te zien Het gaat aardig, 1x weg geweest en hopelijk morgen nog ff mee boodschappen doen. Geen Hulp thuis maar mijn man doet boodschappen, was, stofzuigen, dweilen enz En als hij thuis eet kookt hij ook en doet de vaat.
Hihihi mijn man keek zwaar teleurgesteld toen ik hem vertelde van de nub mamachantal! Ik wist dat jongentjes en meisjes een uitstulping hadden maar niet tot welke week. Nu moet hij nog 3,5 weken wachten om het 'zeker' te weten Oh fijn dat je man die taken op zich neemt, dat scheelt weer
dag dames, Mag ik ook op de lijst? 26 jaar 3de kindje en 3de zwangerschap 8 mei uitgerekend Ik heb zaterdag al een geslachtsbepaling ben erg benieuwd of het dan al duidelijk te zien is... ze doen het bij deze echostudio al vanaf 14 week dus tja dat is niet voor niks lijkt mij.. we gaan het in elk geval nog wel even voor ons zelf houden mocht het uit eindelijk toch niet kloppen met de 20 weken echo haha
Goedemorgen dames, Mag ik nog met jullie meekletsen? Ik zal me even voorstellen Ben 28 jaar, 2e zwangerschap, 1e kindje en uitgerekend op 4 mei Volgende controle is 5 nov. a.s. Eerste zwangerschap eindigde in een missed abortion bij 9 weken helaas! Mijn banner laat zien hoe ver ik ben Bijna 14 weken! Super spannend, maar voor mijn gevoel begint het nu 'echt' te worden, hoewel ik nauwelijks klachten heb...dit is een vreemde fase van de zwangerschap heb ik zo het gevoel... Ik lees al dingen over geslachtsbepalingen etc. Top! Al dames die bij hun eerste zwangerschap al wat voelen? Dat is voor mij, naast de controle dinsdag, toch wel een beetje een mijlpaal...ik kijk er echt naar uit!
Als de placenta achter ligt voel je de baby dan eerder? Want volgens de verloskundige ligt mijn placenta achter dus eerder voelbaar als de baby gaat schoppen... Ben zo benieuwd, heb wel de hele dag door een soort van klopjes in mijn buik...
ik heb tot nu toe de placenta steeds voor gehad.. dit keer kon ze het niet echt zien bij de termijnecho. ik vond toen met 15 weken ook als klopjes voelen dus zou goed je baby kunnen zijn.. vooral als je al vaker zwanger bent geweest
Ik ben nu 14 weken en een paar dagen. Heb mijn banner nog niet aangepast maar klopjes= plopjes... Zo af en toe is een keertje.. Best raar gevoel!! Maar zou dat niet te vroeg zijn...??
voor een eerste wel maar niet onmogelijk maar als het niet je eerste is dan is de kans groter dat het je kindje is
Hee wat gezellig dat er hier weer wat meer gekletst wordt!! Leuk al die geslachtsbepalingen! Wij hebben er ook een gepland en wel op 29 november! Ben dan ruim 18 weken. Ik heb het niet zo op die hele vroege geslachtsbepalingen. Ik heb nu 2x in korte tijd gehoord dat ze bij een vroege echo (15-16weken) het geslacht niet goed hadden. Wij wachten dus liever ietsje langer...
Ja groot gelijk hoor en hou ook een slag om de arm.. bij nub topic zegt iedereen jongen en heb dat gevoel zelf ook en als dat ook nog eens uit de echo komt dan is de kans wel groot dat het ook zo is denk ik maar dat zullen we met de 20 weken echo wel horen
Hoi dames, Ik heb een vraagje.. Ik voelde net wat plopjes in mijn buik... Maar nou weet ik niet goed of t mijn darmen zijn of dat ik het "wil" voelen of dat t toch echt de baby is... Hoe kan ik dit verschil merken, iemand ervaring?