Heb ik al gedaan, kan 12 september heen en krijg ik een inwendige vroege echo. Dit is ook om een stukje angst weg te nemen, wat ik toch heb opgebouwd naar twee missed abortions
Hier ook afspraak gemaakt, mag 18 september ook ivm 2 eerdere miskramen. Spannend weer hoor, nog kleine 20 dagen !
ik heb gewacht tot we terug waren van vakantie. Dat was gister . Wat een hoop meiden met eerdere miskramen! Fijn dat ik niet de enige ben in deze situatie! Ik beschouw mezelf eigenlijk nog niet echt zwanger tot na die echo. De vorige zwangerschap werd bij de 9 weken echo gezien dat het met 6,5 week gestopt was met groeien. Dus nu eerst zien, dan geloven
Zijn er trouwens ook anderen hier die ook een paard hebben of rijden? Ik heb zelf een eigen paard, en blijf voorlopig nog lekker rijden .
Ik heb gisteren met mijn gyno gesproken en ze zei dat ik niet meer paard kan rijden. Ik was ermee super blij.
Hoi meiden, Stelt me wel gerust om hier te lezen dat jullie ook een zeurderig gevoel hebben in je buik. Ik maak me bij alles zorgen door een vmk. Kijk heel erg uit naar de echo, dan geloof ik het eigenlijk pas echt Ik ga volgende week, einde van de week bellen naar verloskundige.
Waarom raad zij het af? En waarom ben je daar blij mee als ik vragen mag? Mij is verteld dat het geen kwaad kan. Als het niet goed zit zit het niet goed, en daar veranderd het rijden niks aan.
Ik zelf rijd al heel lang geen paard meer, maar ken iemand die ook tot heel lang door gereden heeft. Het is natuurlijk wel een risico, maar volgens mij kan het geen kwaad.
Ik bedoeld ik was ermee NIET blij. Sorry!!!!! Ik weet niet waarom zij heeft dat gezegd maar ze zei het. Misschien omdat het een extra risico is en ik heb al een verhoog risico. Mijn schoonzus was op haar paard tot 8 maand zwanger. Ik denk dat elke dokter Zeg iets anders. Ik wou allen mijn ervaring verteld, geen kwaad maken hoor!!!
haha ik dacht al! haha kwaad?! Nee joh! Vroeg het me af, omdat inderdaad iedere gyn of vk iets anders zegt... Heb je een hoger risico door eerdere miskramen? Het is natuurlijk wel een risico, maar ja dan kan je niks meer . Heb je een eigen paard? Ik wel, dat maakt misschien ook het verschil. Ik heb hem gekocht toen ie 5 mnd oud was, hij is inmiddels 4,5. Ik rijd overal met hem ( wedstrijden, strand, bos, langs de weg) en behalve een hoop power zit er geen kwaad in. Ik vertrouw hem voor 110% ( hij mij ook trouwens). 29 september gaan we nog een oefencross rijden, en dat is denk ik ons laatste spring rondje...
Hallo meiden, Ik denk dat ik me hier ook mag melden! Ik heb alleen niet echt een idee hoe lang ik precies zwanger ben... Ik ben 3 aug gestopt met de pil om een maandje te ontpillen. 5 aug menstruatie en afgelopen maandag een positieve test! De afgelopen dagen verschillende tests gedaan en vandaag de cb met wekenindicator. Deze gaf 2-3 weken aan. Heb de vk al gebeld en mag 27 sept komen voor een echo. Hopelijk weet ik dan een beetje hoe lang is precies zwanger ben... Ik denk zelf rond de 4 weken nu, maar eea klopt niet helemaal met elkaar! We zijn er natuurlijk super blij mee, maar heb toch wel aan het idee moeten wennen. Zo snel hadden we niet verwacht. Voel me met vlagen misselijk en koffie smaakt niet meer net als anders. Voel me verder prima! We hebben een zoontje van ruim 18 maanden en dit is mijn 2e zwangerschap.
Een vriendin van mij is nu ook zwanger, zij rijdt niet meer volop maar loopt de laatste stuk uit. Ze heeft nu iemand die er op rijdt, maar haar verloskundige zei ook zolang het goed zit maakt het niet uit. Als je gevoel er maar goed bij is en heb je er geen vertrouwen meer in moet je het vooral niet doen.
@ kiwi2013 gefeliciteerd. Mijn test gaf ook 2-3 weken aan , dan zullen we wel even lang zwanger zijn denk ik.
Ik heb mijn menstruatie 17 juli 2013 gehad, maar ik heb pcos en daardoor heb ik een verwarde ovulatie. Ik heb mij getest wanneer ik ovuleerde en dat was 11 augustus. Daarvan een rekensom gemaakt en zodoende kwam ik op 4 mei uit.
Zo sta ik er ook in. Mijn vorige zwangerschap ben ik gelijk zodra ik het wist gestopt, maar dat ging ook mis. Daarom nu ook wat nuchterder denk ik. Eerst maar eens zien. Misschien dat ik na de echo er anders over denk.
Aha! Fijn dat je een beetje weet waar je aan toe bent... Ik denk dat ik iets minder ver ben, aangezien mijn laatste menstruatie op 5 augustus begon. Omdat het eigenlijk de "ontpilmaand" was voor ons weet ik niet hoe mijn cyclus is... Als ik kijk naar de cyclussen van na mijn bevalling van de 1e voordat ik weer aan de pil ging zou ik afgelopen maandag nog helemaal niet positief hebben kunnen testen... Beetje vreemd onzeker dus!