Wat knap dat je hier nog kan reageren meid! Ik wil je vooral in deze dagen onwijs veel kracht en sterkte toewensen.
Hey dames, kom ook weer even bij jullie buurten. Erg druk gehad de laatste 2 weken, gelukkig ook omdat ik me eindelijk een beetje beter voel! Harde buiken bijna over en energiepeil is hoger, minder slaap nodig ook. Best een drukke, maar ook relaxte en gezellige kerst gehad. Erg blij mee, want stond op de drempel van een depressie door het gebrek aan energie en de harde buiken, waardoor ik niks kon. Ook een beetje in ons nieuwe huis geklust, en weer een hoop dozen uitgepakt. Heb nu eindelijk mijn "walk-in-closet" klaar, zo blij mee! Einde vd verhuisdozen komt in zicht @Madelein, ik lees ook afentoe nog mee over jouw perikelen. Heel naar dat het misschien allemaal voorkomen had kunnen worden. Tegelijk denk ik ook dat het misschien hoopgevend is voor een volgende zwangerschap, als ze nu weten wat het probleem was, kunnen ze hopelijk ervoor zorgen dat een volgende zwangerschap wel voldragen kan worden! Moeilijk blijft het natuurlijk wel. Geef jezelf de tijd, en de rust die je nodig hebt. Jullie hebben het grootst mogelijke verlies geleden wat er bestaat.... knuffel. @Aaroorda, inderdaad had ik de 19e ook de 20wk echo! En hier ook alles goed met onze derde prins , perfect op schema, en dat met mijn leeftijd is een hele opluchting (ben al 40). @Mamachantal, hoe gaat het met jou energie en gezondheid? @Kletskoek, fijn om te zien dat na alle spannende perikelen, het nu toch heel goed gaat met je frummel en de zwangerschap! @Iedereen, ik wil jullie allemaal een heel fijn Oud&Nieuw toewensen, maar vooral een heel mooi en bijzonder 2014! En speciaal voor Madelein: ik hoop dat je 2014 straks kan afsluiten met een lach, in plaats van 2013 met zoveel tranen.
Nieuwe meiden, welkom! Hoe is het met iedereen die de 20 wekenecho net gehad heeft? Ben benieuwd! @madelein, ik heb zeker je verhaal gevolgd en denk nog vaak aan jou en jullie sterretje Sam! Ik hoop zo dat je meer duidelijkheid gaat krijgen over alles en zeker over de toekomst! Schiet vanavond maar een extra mooie pijl de lucht in naar jullie Sam. Hij kijkt vast vanaf zijn sterretje naar zijn sterke papa en mama! @ hier, sinds deze week ineens veel last van mijn lage onderrug. Niet fijn! In de vorige zwangerschap een scheefstaand si gewricht gehad, maar dit voelt anders. Ben een beetje bang voor m'n bekken... Donderdag maar eens bij de vk aankaarten. Verder hadden we een top 2 wat namen betreft, maar daar is een derde bijgekomen. Maakt het allemaal nog moeilijker. Ze kunnen allemaal super goed, zijn allemaal mooi, passen bij ons, passen bij de naam van broer. Kortom de keuze wordt steeds moeilijker!!! Verder wens ik jullie allemaal een spetterend uiteinde van 2013. Het was het bijzondere jaar waarin we zwanger mochten worden! Dat 2014 voor ons allen een heel speciaal jaar mag worden!! Geniet van vanavond! Liefs Kiwi!
hey meiden ik heb gister mn 20 weken echo gehad we krijgen er een GEZOND knulletje bij !! kindercardioloog heeft het hartje ge-echo'd en die was perfect!! Heb ook weer wat energie gelukkig en mn harde buiken zijn minder (zolang ik rustig aan doe) Ukkie groeit goed, zit boven gemiddeld ondanks de hg! kiwi, misschien naar de fysio?
Hoi dames, Hier gisteren ook een goede echo gehad, kleintje is gezond en erg druk, ik heb ruim een uur moeten liggen voor de echo voordat ze alles konden zien. Het hoofdje lag daarbij ook erg diep waardoor ze veel moesten duwen om de hersens na te kijken. Nu een beurse/blauw onderbuik, maar heel gelukkig met een gezond kind op komst Verder helaas wel erg veel last van mijn bekken, daardoor ook van mijn onderrug en mijn buik. Ik probeer zo lang mogelijk door te lopen (hobbelen) maar ben er toch een beetje bang voor dat ik over een paar weken niet meer veel kan. Nu kan ik nog een half uurtje lopen, en in huis even stofzuigen maar verder is het al snel te veel. Maar goed ik weet waarvoor ik het doe. Iedereen alvast een fijne jaarwisseling!
@ frubbel en mamachantal, fijn goede echo's!!! mamachantal, fijn dat het iets beter lijkt te gaan. Rustig aan en een beetje genieten van het kleine knulletje. Super dat hij zo goed groeit! frubbel, balen van je bekken! Rustig aan!
De beste wensen allemaal! Vorige week de 20 weken echo gehad, alles was helemaal goed! En een meisje op komst! Ben echt helemaal verliefd.
Hallo Dames, Wat fijn dat er weer een paar goede 20 weken echo's zijn geweest, hoe voelt iedereen zich? Zijn jullie al bezig met een kamertje? We hebben hier in huis een verbouwing van anderhalf jaar achter de rug, we zijn nog niet helemaal klaar, maar het huis is weer veilig en redelijk netjes (op de plintjes en afwerking na). We hebben hier alle goede zin bij elkaar gezocht en zijn heel moedig begonnen met het kamertje leeg pakken zodat we dit weekeind kunnen gaan stuken en de deur kunnen schilderen. Mijn vader komt helpen met behangen ik mag niet meer op trapjes klimmen, en mijn vriend is een ramp met behangen Ik zal blij zijn als het behang er weer in zit, we zijn hier echt "klusmoe", het inrichten heb ik wel weer zin aan, lekker alles netjes maken en gezellig. Fijne dag allemaal
Ik kan me voorstellen dat je klusmoe bent Frubbel!! Jullie hebben zo te lezen een pittige tijd met verbouwen achter de rug. Opbouwen is wel fijn, maar kan me ook voorstellen dat je je bezig wilt gaan houden met inrichten! Hoe is het met de rest van jullie? Hoe is het met de meiden die naar facebook zijn gegaan? Hier alles ok. De heftigste pijn in m'n rug/bekken is weggetrokken, maar merk wel dat het gevoelig blijft. Na vandaag is de vakantie weer voorbij en mag ik weer aan de slag. Ben benieuwd hoe dat zal gaan. Voor de vakantie was het prima te doen. Hoop dat het meevalt met de rugpijn! Anders idd toch de fysio maar eens een bezoekje brengen. Morgen gaat trouwens mijn pufcursus beginnen. Leuk! Lekker een uurtje voor mij en baby!
Iedereen nogmaals de beste wensen! @Luna, wat fijn zo'n goede echo en leuk nu een meid! @frubbel, succes met het klussen weer! Heel herkenbaar, wij zijn ook een jaar bezig geweest met ons huis voordat we 3 mnd geleden hierheen verhuisden, en ook moe maar willen ook graag ons huis enigszins 'af' hebben voor de baby komt! Vandaag dus ook weer druk geweest met een paar klusjes. Ik moet wel zeggen dat ik elke keer weer superblij wordt van het resultaat! Het wordt steeds meer een echt thuis! @kiwi, wat vervelend die rugpijn, sterkte! En heerlijk de pufcursus! Zou ook wel weer willen voor de derde keer, zo lekker ontspannen! Helaas zit hier in onze nieuwe buurt niks dus het wordt toch zwemmen denk ik. Dat heb ik ook met beide zwangerschappen gedaan, was ook heel fijn! Begin hier ook al aardig nestdrang te krijgen, maar dat is alleen maar handig met alles wat er nog gedaan moet worden! Wij willen de kinderkamers nu toch omgooien, dus dat wordt ook nog wat. En gister wat meubels via marktplaats gekocht, dus veel te doen ook deze week! @namen, hier ook veel discussie erover. N.a.v. Het topic hier dacht ik er een paar weken geleden redelijk uit te zijn, maar nu slaan de twijfels weer toe! Vandaag opnieuw de shortlist gewijzigd. Denk dat ik dit keer de bevalling inga met een lijstje van 5 namen, i.p.v.met 2 favorieten zoals bij mijn twee zoons.
Namen.. wij hebben 3 mogelijkheden. Slapen jullie ook zo slecht? Ik word snachts wakker van maagzuur of om te plassen. En da. Slaap ik niet meer Harde buiken ging beter.. tot zondag. Kan amper lopen van de pijn. Maar als ik zit/lig heb ik ze niet (Gelukkig) Buik groeit ook wel hard nu dus misschien mn banden erbij?
hoi allemaal Even een bevestiging vraagje. Hebben jullie dat ook, dat jullie je kindje de ene paar dagen heel erg goed voelen en dan een paar dagen bijna niet? Ik ben nu ruim 23 weken zwanger, en voel ons kindje al vanaf 17-18 weken.
ja heb ik ook maar voel hem meestal savonds wel als ik ga slapen. leg dan mn handen op mn buik en hij reageert daar meestal wel op
Ik slaap ook slechter, voor mij echt bijzonder want ik slaap nooit slecht. Gelukkig kan ik 's ochtends blijven liggen als ik moe ben, dus ik heb het lekker makkelijk wat dat betreft. Hier voel ik zelf de kleine wel veel bewegen, maar helaas voor mijn vriend ligt de placenta voor, dus hij kan het maar heel soms voelen. Hier reageert de kleine heel erg op de kat, als deze op schoot komt liggen spinnen tegen mijn buik aan wordt er meteen gedraaid en getrappeld fijn weekeind allemaal!!
Hoe is het meiden? Allemaal druk druk druk? Hier alles prima! Manlief heeft gister voor het eerst de baby gevoeld!!! Leuk!! Verder beweegt meneertje volop, maar gelukkig is het nog niet pijnlijk en kan ik er erg van genieten! Vorige week bij de vk geweest voor controle en volgende week voor een consultje naar de gyn. Die gaat de ligging van de placenta bekijken en de groei van de baby (die was met 20wkn (te) klein). Ook bloeddruk (is al vanaf het begin aan de hoge kant) zal wel meegenomen worden. Ben dus erg benieuwd allemaal! Verder gaat het met de rug- en bekkenpijn iets beter gelukkig! Ben benieuwd hoe het met jullie is!!
hey, Wat leuk Kiwi dat je man ook de kleine kan voelen inmiddels, maakt het volgens mij iets echter allemaal voor de mannen... Succes met je controle deze week, hopelijk is alles goed. Hier gaat het zijn gangetje, ik begin aardig last te krijgen van mijn ribben, vooral als ik op mijn rug lig of lang zit. ik ben vrij klein, en de baarmoeder groeit meer omhoog dan in de breedte (ziet er ook best raar uit soms ) maar verder gaat het prima, heb minder pijn in mijn bekken/rug, maar dat komt vooral omdat ik rustiger aan ben gaan doen... Jammer dat het hier zo rustig is, ben ook wel benieuwd hoe het met iedereen is nu. Groetjes
Hoi meiden! Hier gaat het goed! Ik zit in de facebook groep te kletsen en soms vergeet ik hier te kijken. Ons meisje doet het goed, JA wij krijgen een meisje!!, en zij is al 1 week of 6 heel actief. Papa, broer en zus spelen heel vaak met haar en die vinden wij allemaal echt leuk! Zij is al echt een gezinslid! IK moet nog 97 dagen gaan, want als zij niet geboren is met 39 weken, moet ik nog een ks hebben (ivm 2 eerdere ks). Dit wil ik natuurlijk neit, dus na 37 weken begin ik al heel veel te doen om een natuurlijke bevalling te hebben. Maar wij doen echt super goed, geen spraak tot nu van een vroeggeboren en ik begin eindelijk te genieten. Hoe gaat het met jullie?!!!
Wat een goed nieuws, Letloa! En Kiwi, ook fijn dat je je wat beter voelt! Frubbel, oh dat heb ik ook dat ik hem meer tegen mijn ribben voel drukken, vervelend gevoel idd! Hier ook wat meer energie, lang niet de oude maar kan iig thuis weer redelijk normaal functioneren en ga wat vaker naar kantoor. Omdat het nog wel erg kan verschillen heeft mijn teammanager vandaag gezegd dat hij ook niet veel meer van mij verwacht, hij ziet dat ik doe wat ik kan dus dat is fijn. Hier staat inmiddels weer voor de derde (en laatste) keer een box in de woonkamer! Ook via MP een reiswieg voor onze buggaboo op de kop getikt, want die had ik niet meer! Lekker een beetje bezig met de voorbereidingen dus, maakt het ook echter voor manlief en de kids, ze krijgen er ook al zin in, vooral de oudste kan haast niet meer wachten! Denk dat ik dit weekend maar eens een kalender ga maken om de laatste 100 dg af te tellen. Fijn idee dat deze ellendige zw bijna over is, en kan gaan genieten van ons derde wondertje
Guapetona, lekker joh zo bezig met de voorbereidingen. Wordt het voor iedereen inderdaad een stukje echter. Ook fijn dat je je weer iets beter voelt! Leuk idee die aftelkalender, maar tjee 100 dagen klinkt dan nog zo lang... Letloa, leuk om weer eens iets van je te horen! Het is zo stil hier op het forum! Fijn ook om te horen dat jullie meisje het goed maakt! Frubbel hoe is het met je? Hier gister op controle bij de gyn. De placenta ligt nog te dichtbij de uitgang, dus daarvoor over 3 weken weer een echo. Verder heeft de gyn ook gekeken naar de groei van ons kindje. Bij de 20wekenecho had hij een achterstand van een week, deze achterstand was nu 2 weken. Daar zijn we toch wel van geschrokken... Uit schrik ook van alles vergeten te vragen. Gelukkig hadden we voor vandaag een afspraak met de vk staan. Met haar nog eens alles besproken en onze vragen kunnen stellen. Zij gaf aan dat rust het enige is wat invloed zou kunnen hebben op de groei. Maandag dan ook maar eens aankaarten op het werk dat ik minder "wil" werken. Niet lek, maar ik ga mijn uiterste best doen om het kindje zo lang mogelijk een zo fijn mogelijke tijd in mijn buik te laten hebben! We hebben ervaring met een kindje wat nog niet klaar was om geboren te worden en hebben daarbij aan de lijve ondervonden hoe verschrikkelijk het kan zijn om zo de start op de wereld te moeten maken. Daar gaan we nu echt alles aan doen om dat te voorkomen! Stapje terug dus en meer rust gaan inpassen! Gelukkig gaan ze de groei nu wel goed volgen. Over 3 weken dus weer een echo om te kijken hoe het dan gaat!!