1-15 mei 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sinaasappel, 25 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Hihi ik vind 100 dg juist niet meer zo lang klinken, aftellen geeft me echt een goed gevoel! Ik zie dat jij al een week en 3dg verder bent dan ik dus jij zit al ruim onder de 100 ;)

Kiwi, klinkt meer als dat je minder 'moet' werken, als ik lees wat je VK adviseert plus de ervaring (en misschien ook hoger risico?) op vroeggeboorte, lijkt het me zeker goed als je gas terug neemt! Lastig altijd hè dit soort gesprekken met je leidinggevende. Zelf heb ik het dit keer echt getroffen, met zo'n begripvolle TM...

Over watvoor achterstand had de gyn het eigenlijk: formaat of ook ontwikkeling? Kan me voorstellen dat je zorgen maakt! Schrijf je vragen op voor de volgende keer, kan je ze niet vergeten! Sterkte met alles weer!

2. Kiwi2013

Kiwi2013 Actief lid

8 feb 2013
    269
    1
    0
    NULL
    NULL
    Guapetona, zijn inderdaad niet de meest fijne gesprekken met je leidinggevende om aan te geven dat je minder wil/moet gaan werken. Ik heb ook een hele fijne manager hoor. Verwacht dan ook geen problemen, maar dan nog... Als je ziek bent/je ziek voelt is het misschien voor jezelf iets anders. Ik wil er echter alles aan doen omhet ons kleine ventje zo goed mogelijk te laten hebben in mijn buik en ervoor te zorgen dat hij zo lang mogelijk mag blijven zitten!

Onze zoon is met 38 weken zwangerschap gehaald, omdat ik toen een hoge bloeddruk had. Hij heeft geen groeiachterstand gehad, maar was we klein (2830gr). Hij was absoluut nog niet klaar voor het leven buiten mijn buik en hij heeft dan ook de eerste 16 maanden van zijn leventje het erg pittig gehad. De kinderarts (en wij zelf) geeft aan dat alle problemen zeker te verklaren zijn vanuit vroeggeboorte, zelfs bij een termijn van 38weken.
    Ik wil dit kindje dus heel erg graag een andere start in het leven geven!

3. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    Hoi Dames,

Hoe is het met iedereen?

Ik hoop dat je kleintje inderdaad nog zo lang mogelijk kan doorgroeien Kiwi, lekker rustig aan doen in ieder geval. Heb je het op je werk al besproken? en hoe was de reactie?

Hier begin ik een beetje te klungelen, bekken gaan snel achteruit, heb erg veel rugpijn en loop erg moeilijk. Daarnaast zit ik met mijn waardes tegen zwangerschapssuiker aan dus moet nu anders eten, groeiecho, en dan nog een keertje laten testen of het anders eten helpt. Anders denk ik plan B (spuiten) Heb daar niet zo'n trek aan dus ik hou me heel netjes aan mijn eten ;)
    Het kamertje begint nu echt ergens op te lijken, het behang zit op de muren, vloer ligt erin, bedje commode en badje staan klaar. Nu alleen nog plintjes, plankjes en lampen dan is dat ook weer klaar.
    Toch leuk om te zien dan zo'n rommelkamer ineens een doel krijgt.

4. goldsword85

goldsword85 Nieuw lid

13 feb 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo mei-mama's! Ik ben 7 mei uitgerekend van ons eerste kindje. Ik zie dat er al heel wat geschreven is. Zal zo gaan bijlezen ;)

5. Kiwi2013

Kiwi2013 Actief lid

8 feb 2013
    269
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ goldsword, welkom! Nog gefeliciteerd met je zwangerschap, leuk dat je hier mee wil schrijven! Zoals je vast al gezien hebt is het wat rustig hier... Hoe gaat het met je?

@ frubbel en guapetona, hoe is het met jullie?

@ hier;
    ik werk inmiddels 2x een halve dag en dat bevalt eigenlijk wel goed. Ik merk dat het nu zwaarder begint te worden (zeker icm een ontzettend lieve, maar o zo eigenwijze peuterpuber). Het meer rust nemen lukt steeds beter en ik kan ook steeds beter dingetjes laten liggen. Is soms nog wel erg moeilijk, maar ik doe mijn best...
    Vandaag weer controle gehad bij de gyn en dat heeft voor wat verwarring en onzekerheid gezorgd. Ten eerste was mijn bloeddruk te hoog (ben bekend met hoge bloeddruk, had dat in de eerste zwangerschap ook). Verder was de baby gelukkig op zijn eigen lijntje meegegroeid. De achterstand is niet groter geworden en zijn buikje heeft zelfs een paar dagen ingelopen! Super dus! Meer rust lijkt hem in ieder geval goed te doen!
    Verder heeft de gyn ook weer uitgebreid naar de placenta gekeken. Hij gaf aan de placenta niet te vertrouwen (zei dit een aantal maal letterlijk). We werden best wel overvallen door de sfeer van het consult. Dit was wat negatief en we gingen dus ook met minder vertrouwen naar buiten. We waren behoorlijk overvallen en het ging allemaal zo snel dat we amper tijd hadden om de informatie te verwerken, laat staan onze vragen te stellen... Niet echt een prettig gevoel... Over 2 weken weer terug. Dan hebben we zeker een briefje met vragen klaar!!!
    Voor nu wel striktere belinstructies gekregen en er is me echt op het hart gedrukt te bellen als er iets is.... Ik ben niet zo een beller, maar het babytje is zo klein en kwetsbaar en we willen echt dat hij zo lang mogelijk in mijn buik mag blijven zitten! (ook daar geen goed gevoel over. We denken dat we blij mogen zijn als hij tot 38 weken mag blijven zitten!)
    Al met al niet een heel prettig gevoel... :(

6. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Inderdaad een beetje te rustig hier inderdaad.... Misschien moeten We ons maar voegen bij de 2e helft meimama's?!

Welkom goldsword!

Frubbel, heerlijk dat je kinderkamer zo vordert!
    hier nog niet aan de babykamer toegekomen, we moeten de kamers nog omgooien, de jongens moeten straks samen in het stapelbed. Mijn jongste slaapt nu net zonder hekje, dus binnenkort kan hij in het grote bed :)

Verder nog steeds bezig de laatste dozen op te ruimen en ik wil een eettafel maken voor onze open keuken, omdat de vierkante maat die we willen moeilijk te vinden is. Heb bijna alles binnen. Maar ik heb sinds twee weken ook last van bekkeninstabiliteit! Veel pijn en de hele afgelopen week niet kunnen werken. Ben wel bij de fysio nu en gaat langzaam iets beter! Maar zal zelf geen meubels meer kunnen verplaatsen, dus ml moet een vriend regelen denk ik.

kiwi, wat een dubbel gevoel van die gyn! Eerst gerustgesteld over de groei, maar dan de placenta? Wat is daarmee dan? Is die te klein ofzo?
    Wel fijn dat je nu minder werkt en het gevoel hebt dat het jou en de baby helpt!

Naam: ik ben er eindelijk uit, maar moet ml nog zien te overtuigen. Was bij de andere kinderen ook zo moeilijk, ook pas de definitieve keus gemaakt na de bevalling :p

Zijn jullie al uit de naam?

7. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Op verzoek heropend.

8. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Waar zijn alle mei mama's gebleven?
    Misschien leuk nu we bijna uitgeteld zijn weer even een lijstje te maken/updaten met onze bevallingsdata en straks met de geboortes?
    en onze laatste zware loodjes van de zwangerschap te delen?

Ik begin maar een nieuwe, is denk ik het beste:

Guapetona - 9 mei - 3e kind (jongen)

Ik hoop dat er weer wat animo komt!?!

9. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    Zal ik maar met je mee doen dan ;)

Cinniz-10 mei-2e kindje (jongen)

10. Wendy188

Wendy188 Bekend lid

6 aug 2012
    675
    0
    0
    Farmaceutisch bedrijf
    Wendy188. 1e kind en uitgeteld op 1 mei..

Sorry, ben al te lang niet meer geweest en zit veel op de facebook pagina.... Maar vanaf nu ben ik thuis dus kan vaker op zp zitten...

11. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    #1831 Guapetona, 28 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2014
    Oh leuk, toch nog een paar dames die zich melden!

Wendy188. - 1 mei - 1e kindje
    Guapetona - 9 mei - 3e kindje (jongen)
    Cinniz - 10 mei - 2e kindje (jongen)

Ik heb trouwens een voorgevoel, en mijn man ook zei hij gister, dat ons prinsje ongeveer een week eerder zal komen. Geen idee waarom eigenlijk, want mijn andere twee zijn geboren met 40 en 40.2....
    Hebben jullie ook al een gevoel hierover?

Ps. Wendy: zou jij op FB een oproepje willen plaatsen of er nog meer as meimama's hier weer mee willen kletsen?

12. Wendy188

Wendy188 Bekend lid

6 aug 2012
    675
    0
    0
    Farmaceutisch bedrijf
    Ik zal vandaag of morgen een oproepje plaatsen op Facebook... Gaat verder alles goed met jullie??

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    Uitgerekend 13 mei
    maar lig al in t zh met gebroken vliezen
    uk zal uiterlijk met 37wk komen

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik klets graag mee op fb :)

15. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    #1835 Guapetona, 29 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2014
    @Ohjee, mamachantal, wat heftig! Krijg je medicijnen of zoiets voor de baby? En hoe red je man het met je andere kindje thuis? Lijkt me moeilijk zeg. Veel sterkte gewenst!!!

Ik zet je op het lijstje iig:
    Wendy188. - 1 mei - 1e kindje
    Guapetona - 9 mei - 3e kindje (jongen)
    Cinniz - 10 mei - 2e kindje (jongen)
    Mamachantal - 13 mei- 3e kindje

@Wendy: hoe het gaat? Nou ik zit al sinds 28-10 in de ziektewet, eerst gedeeltelijk maar het werd steeds minder met mijn energie en kreeg harde buiken, toen kreeg ik er ook nog BI bij, dus sinds een maand ongeveer nu helemaal thuis. Op zich ook wel weer prettig, kan helemaal afgaan nu op wat ik aankan, en ben thuis dus lekker bezig met de babykamer en -spullen, als ik een beetje kracht heb. Verder krijgen mijn twee kinderen nu ook weer wat meer aandacht van mama, dus dat is ook wel fijn. Zal na de bevaling wel weer even minder zijn tenslotte ;) En met jou, hoe voel jij je? Al met verlof ook?

16. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Hey heb jij je naam veranderd???

17. letloa

letloa Actief lid

23 aug 2013
    261
    0
    16
    Eersel
    @ Mamachantal: sterkte. Heb jij al de prikjes Voor de longen gekregen? Wat doen ze om infectie te voorkomen? ??

18. Wendy188

Wendy188 Bekend lid

6 aug 2012
    675
    0
    0
    Farmaceutisch bedrijf

Ik ben officieel pas aankomende donderdag met verlof, maar heb de maandag, dinsdag en woensdag zelf opgenomen. Zodat ik gewoon vrijdags met verlof kon gaan!! Voor de verdere rest gaat het hier zijn gangetje. Ik heb tot 7 maanden nergens geen last van gehad, daarna ben ik ziek geworden door de griep. Toen die over was kreeg ik 2 ontstoken ogen, daarna kreeg ik een suikertest omdat die kleine 3 weken voor ligt op groei, zit net op het randje 7.8 doorgestuurd naar de gynaecoloog. Die stuurt me vervolgens weer terug naar de verloskundige omdat ik niet boven de 7.8 uit kom... Sinds een aantal weken heb ik last van mijn pols. Kan s'morgens zelfs de dekens niet van me af trekken. Maar goed, alles voor een goed doel!! Maar voor de verdere rest hebben we de babykamer bijna af, schoonmoeder is nog bezig met de gordijnen, hemeltje en hoes voor omkleedkussen. Makkelijk hé als ze alles zelf kunnen maken.. Heb je toch iets aparts... Enne ze doen een beetje vaag hier in en rondom het huis dus ben bang dat ik er aan moet geloven dat ik vandaag een babyshower krijg ofzo... Vind het wel leuk, maar het hoeft niet persee... :)

19. Wendy188

Wendy188 Bekend lid

6 aug 2012
    675
    0
    0
    Farmaceutisch bedrijf

Heel veel sterkte, zal aan je denken... Niet leuk maar in het ziekenhuis ben je in goede handen.. Hoelang lig je al in het ziekenhuis? En je bent nu hoever??

20. Wendy188

Wendy188 Bekend lid

6 aug 2012
    675
    0
    0
    Farmaceutisch bedrijf
    Jullie kunnen ook komen meekletsen op de besloten facebook pagina...

Deel Deze Pagina